Aihe: Omistan Gibsonin ja kaikki on hyvin
1 2 3 4 5197 198 199 200 201298 299 300 301 302
fox
11.08.2017 15:27:25

Vobg: Okei, kiitos! Uskaltanen koittaa sitten.

Koit ihmeessä, saahan sen sitten vaihdettua takasin (tai jotain vallan muuta..) jos ei tule mieluisempaa soundillisesti?
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
hallu
11.08.2017 17:01:09
Nyt olisi muuten Musafasulla Gibson LesPaul trad kultakansi kovalla laukulla sikahalvalla 900 euroa. Lapakorjaus tiputtanut hintaa roimasti, vaikka korjaus vaikutti asiallisesti tehdyltä. Koska se on naku takapuoleltaan niin sitä ei kokonaan saanut näkymättömiin vaan arpi on näkyvissä. Ostaisin ite, mutta kun ei ole sitä yheksää hunttiakaan :-(.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Jucciz
12.08.2017 00:55:35
hallu: Lapakorjaus tiputtanut hintaa roimasti

Näinhän se aina on, ja pitää ollakin. Kyllä tuommoisen soittimen jälleenmyyntiarvo on mennyttä, vaikka käyttöpelinä toimisikin. Saatat saada ostettua halvalla, mutta eipä sillä myöskään omaisuuksia tienata myydessä. Toisia tuo haittaa, toisia ei. Itte en suostuis ostamaan kitaraa, josta on kaula mennyt mistään kohtaa poikki, ajatus vaan ärsyttäis takaraivossa jatkuvasti.
J.Hollström
12.08.2017 09:39:25
Myös tässä fiksattu lapa ja näkyy hinnassa, mutta ei kuvissa.

http://www.audiotoyshop.com/store/p … 6_Gibson_Les_Paul_Custom__OHSC.html
hallu
12.08.2017 09:40:23
Jucciz: Näinhän se aina on, ja pitää ollakin. Kyllä tuommoisen soittimen jälleenmyyntiarvo on mennyttä, vaikka käyttöpelinä toimisikin. Saatat saada ostettua halvalla, mutta eipä sillä myöskään omaisuuksia tienata myydessä. Toisia tuo haittaa, toisia ei. Itte en suostuis ostamaan kitaraa, josta on kaula mennyt mistään kohtaa poikki, ajatus vaan ärsyttäis takaraivossa jatkuvasti.

Juu ymmärrän hyvin, mutta siinä ei ole mennyt muuta kuin jälleenmyyntiarvo. Käyttöpelinä se on ihan ehta Gibson jonka saa vain puoleen hintaan ja eiköhän siitä edelleen saa saman myydessä joten takkiin semmoisen ostamisessa ei ota, mutta saa hyvän soittimen jos semmoiselle on tarvetta.

Sitä paitsi sulla on mökki täynnä jotain customshoppeja sun muita mijoonapelejä, niin tokkopa tommonen traditionaali sun sukkia saisi pyörimään muutenkaan.
Osteri
12.08.2017 09:45:12
Jucciz: Kyllä tuommoisen soittimen jälleenmyyntiarvo on mennyttä, vaikka käyttöpelinä toimisikin. Saatat saada ostettua halvalla, mutta eipä sillä myöskään omaisuuksia tienata myydessä.

No eihän tuossa muuta ole tapahtunut kuin hinta alentunut. Rahallinen tappio ei niinkään koske sitä joka sen halvalla ostaa vaan sitä jonka hallussa kaula vahingosta katkesi.

Toisia tuo haittaa, toisia ei. Itte en suostuis ostamaan kitaraa, josta on kaula mennyt mistään kohtaa poikki, ajatus vaan ärsyttäis takaraivossa jatkuvasti.

Hyvin korjattu kaula mahdollistaa kuitenkin soittimen käytön ja saahan siinä tapauksessa joku G kitaran soundit ja ominaisuudet käyttöönsä huomattavasti alemmalla hintatasolla. Totta on tietysti että joku sen vahingon ja alemmalle tasolle muuttuneen hinnan hyväksyy ja toinen taas ei. Mainittu vaihtoehto sopii esimerkiksi vähävaraisemmalle soittajalle.
- Rock ... erityisesti kasarirock ! -
hallu
12.08.2017 09:46:02
J.Hollström: Myös tässä fiksattu lapa ja näkyy hinnassa, mutta ei kuvissa.

http://www.audiotoyshop.com/store/p … 6_Gibson_Les_Paul_Custom__OHSC.html

Joo noissa maaltauissa ja kuulemma tummaksi petsatuissa kauloissa sen saa tehtyä ihan huomaamattomaksi kertoi soitinkorjaaja, mutta tuo musafasun keppi on takaa naku niin siinä sitä ei pysty peittelemään. On kyllä siististi tehty tuo korjaus tuossa esimerkkikitarassasi, mutta noissa harvinaisissa vuosikertavehkeissä ei varmaan voi olla niin tarkka kun ei sitä valinnanvaraa taida paljoa olla, vaikka pätäkkää olisikin.
J.Hollström
12.08.2017 10:39:40 (muokattu 12.08.2017 10:40:06)
Hyvin tehty lapakorjaus voi jopa parantaa soitinta, sanon minä. Vaikka kyseessä ei ole Gibson, niin kerron silti. Ostin täältä torilta Warwickin akustisen basson joka oli käytännössä piloilla edellisen omistajan teettämän kaulan ohennuksen ja siitä johtuneen lavan katkeamisen johdosta. Sen oli joku seppä "korjannut", toki ei kauhean ansiokkaasti. Kaula rapsahti mulla keikkareissulla poikki ja vein sen ammattimiehelle, joka teki bassosta paremman kuin uuden. Lapaan asennettiin vahvikkeet, ja päälle vedettiin bursti + kiiltävä lakka entisen mattapintaisen tilalle. Kuvasta kyllä näkee että lapa on korjattu, mutta mun tapauksessa soittimesta tuli todella hyvä.

https://maihinnousu.net/dyn/gallery/f/4539.jpg
Kenis
12.08.2017 10:52:11
Pitkästä aikaa pöhinää Gibson-ketjussa!
hallu
12.08.2017 10:53:52
J.Hollström: Hyvin tehty lapakorjaus voi jopa parantaa soitinta, sanon minä. Vaikka kyseessä ei ole Gibson, niin kerron silti. Ostin täältä torilta Warwickin akustisen basson joka oli käytännössä piloilla edellisen omistajan teettämän kaulan ohennuksen ja siitä johtuneen lavan katkeamisen johdosta. Sen oli joku seppä "korjannut", toki ei kauhean ansiokkaasti. Kaula rapsahti mulla keikkareissulla poikki ja vein sen ammattimiehelle, joka teki bassosta paremman kuin uuden. Lapaan asennettiin vahvikkeet, ja päälle vedettiin bursti + kiiltävä lakka entisen mattapintaisen tilalle. Kuvasta kyllä näkee että lapa on korjattu, mutta mun tapauksessa soittimesta tuli todella hyvä.

Onpa muuten todella hienosti korjattu lapa. Torilla oli yksi Gibson LP Custom, jossa lapa oli korjattu samantyyppisillä vahvikkeilla, mutta siinä oli pintakäsittely jätetty kokonaan pois korjauksen kohdalta (siinä sen olisi voinut maalata valkoiseksi kuten muunkin kitaran, mutta ehkä ihan samaa sävyä ei ole niin helppo löytää). Tossa sun tapauksessa tuon korjauksen näkee tyylikkäästi, mutta ei häiritse yhtään myöskään silmää.
sustain65
12.08.2017 11:11:16
J.Hollström: Hyvin tehty lapakorjaus voi jopa parantaa soitinta, sanon minä. Vaikka kyseessä ei ole Gibson, niin kerron silti. Ostin täältä torilta Warwickin akustisen basson joka oli käytännössä piloilla edellisen omistajan teettämän kaulan ohennuksen ja siitä johtuneen lavan katkeamisen johdosta. Sen oli joku seppä "korjannut", toki ei kauhean ansiokkaasti. Kaula rapsahti mulla keikkareissulla poikki ja vein sen ammattimiehelle, joka teki bassosta paremman kuin uuden. Lapaan asennettiin vahvikkeet, ja päälle vedettiin bursti + kiiltävä lakka entisen mattapintaisen tilalle. Kuvasta kyllä näkee että lapa on korjattu, mutta mun tapauksessa soittimesta tuli todella hyvä.

No tuosta on kyllä varmaan oikeasti tullut parempi (eli kestävämpi) kuin uusi.
Mape
12.08.2017 12:29:09
Gibson-kokoelma laajentunut kesän aikana kahdella soittimella:
SG Standard 2013
Flying V 2016 T

Järeitä pelejä molemmat! Onhan tuossa V:ssä vain jotain:
https://my.pcloud.com/publink/show? … XZioyoZ43oro1JX7bBgw6Mnf99A5hCQeEa7

Ei näitä hankintoja voi kyllä oikein soundien perusteella perustella, sen verran lähellä mennään LP, SG, V, Explorer. Kokoelmaan siis. Omista kokemuksista Gibsonit ovat kyllä varsin tasalaatuisia, ei ole varsinaisesti huonoa yksilöä tullut vastaan. Vaativat kyllä usein vähän trimmausta tehtaan jäljiltä, mutta pienen huollon jälkeen saa iskuun.

Viime aikoina on alkanut kaasuttaa nuo viime/tämän vuoden HP mallit Les Paulista... Ajattelin aiemmin, että nojaan perinteisiin, mutta jotenkin alkanut risoa Les Paulin paino ja kaulaliitos, joita molempia voisi helpottaa tuo HP-malli. Saas nähdä pitääkö semmonen vielä jossain vaiheessa...
Got a six-string heartbeat
p130
12.08.2017 13:05:32

sustain65: No tuosta on kyllä varmaan oikeasti tullut parempi (eli kestävämpi) kuin uusi.

Plussana lapa jäykistyy vähän ja se parantaa sustainia. Ainakin jos uskoo niin, samanlainen uskonasia kuin hyvin tehdyn korjauksen negatiivinen vaikutus. Mulla on ollut muutama lapakorjattu Gibson ja hyviä ovat olleet. Parin kohdalla on käynyt niin, että on ostettu puoliväkisin pois eli muidenkin mielestä vähintään kelvollisia ovat ne yksilöt olleet.

Soittajallehan se vaan on positiivista että hyvää käyttötavaraa saa vähän edukkaammin kun korkinhaistelijoille ei kelpaa ja netistä totuuksia lukevat uskovat että korjattu laite on pilalla. Mulle kyllä kelpaa lapakorjattu Gibson oikein hyvin vaikka joissakin asioissa olen liiankin niuho soittimien kanssa.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
sustain65
12.08.2017 13:15:01 (muokattu 12.08.2017 13:15:48)
p130:
Soittajallehan se vaan on positiivista että hyvää käyttötavaraa saa vähän edukkaammin kun korkinhaistelijoille ei kelpaa ja netistä totuuksia lukevat uskovat että korjattu laite on pilalla. Mulle kyllä kelpaa lapakorjattu Gibson oikein hyvin vaikka joissakin asioissa olen liiankin niuho soittimien kanssa.

Kyllä, positiivinen asia. Mutta on minullakin vähän samaa ajattelua kuin Juccizella tässä, että asia saattaisi tavallaan jossakin takaraivon perukoilla vaivata kuitenkin. Ihan epärationaalisesti kyllä, myönnän. En ole ihan varma, ostaisinko tuollaista. Ehkäpä voisin ostaakin, jos soitin osoittautuisi testatessa kertakaikkiseksi loistopeliksi. Eihän mua haittaa tuon halvimman studio lespan kopionkaan (G.S.) kosmeettisesti heikko viimeistelyn taso, kun keppi soi niin hyvin.
mvirta
12.08.2017 14:06:58
sustain65: No tuosta on kyllä varmaan oikeasti tullut parempi (eli kestävämpi) kuin uusi.

Tässä on Nevalaisen tyylinäyte. On tuotakin jos jonkinlaisella lampulla yritetty pojottaa ja syykuviota analysoida mutta eipä enää löydy murtumakohtaa.

https://muusikoiden.net/dyn/users/153758.jpg
Shut Up 'n Play Yer Guitar
tuskiz
12.08.2017 14:07:42
Ed Roman aikainaan ajatteli että kaikki Gibsonit pitäisi rikkoa lavasta ja korjata suoraan tehtaalla. On se kuitenkin hyvä että gipsonit on ensi-sijaisesti sijoituskohde kuin käytännön instrumentti.
Ylläolevan kirjoituksen sisällöstä vastuu on aina lukijalla.
fox
12.08.2017 14:29:27

tuskiz: Ed Roman aikainaan ajatteli että kaikki Gibsonit pitäisi rikkoa lavasta ja korjata suoraan tehtaalla. On se kuitenkin hyvä että gipsonit on ensi-sijaisesti sijoituskohde kuin käytännön instrumentti.

Voi kuule, kyllä niillä ihan elantoa tienataan ja duunia (eli keikkaa) tehdään. Bonustahan sitte on se, että jos siit haluaa itte (tahi perikunta) eroon päästä niin saa vielä jonkin verran fyrkkaakin. Kannattais sunkin oikee Gibsoni hommata, kun aihe vaikuttaa kiinnostavalta kovin.
Ed Roman sitten oma lukunsa, olihan sillä joskus jyrkät mielipiteet. Tokai-miehenä ehken sun ei kannattais ko. herran sanomisia referoida, hän oli sitä mieltä että japsit tekee hyviä polttopuita.. ;)
tuskiz
12.08.2017 14:54:01
fox: Voi kuule, kyllä niillä ihan elantoa tienataan ja duunia (eli keikkaa) tehdään. Bonustahan sitte on se, että jos siit haluaa itte (tahi perikunta) eroon päästä niin saa vielä jonkin verran fyrkkaakin. Kannattais sunkin oikee Gibsoni hommata, kun aihe vaikuttaa kiinnostavalta kovin.
Ed Roman sitten oma lukunsa, olihan sillä joskus jyrkät mielipiteet. Tokai-miehenä ehken sun ei kannattais ko. herran sanomisia referoida, hän oli sitä mieltä että japsit tekee hyviä polttopuita.. ;)

Ed Roman oli aina oikeassa, viskasin jo Toksun takkaan ja ostin True Historicin, jo 30 vuoden päästä saan ehkä rahani takaisin, kyllä kannatti!
Ylläolevan kirjoituksen sisällöstä vastuu on aina lukijalla.
p130
12.08.2017 14:54:32

tuskiz: Ed Roman aikainaan ajatteli että kaikki Gibsonit pitäisi rikkoa lavasta ja korjata suoraan tehtaalla. On se kuitenkin hyvä että gipsonit on ensi-sijaisesti sijoituskohde kuin käytännön instrumentti.

Väärennettyjen kitaroiden kauppiaan juttuja ei kannattane ottaa kauhean tosissaan. Hakukoneella löytyy juttua vaikkapa ukon pajan kyhäämistä kymppikantisista Persseistä.

Gibsonvihakin taisi syttyä edustuksen menetyksen myötä.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
fox
12.08.2017 15:12:40

p130: Väärennettyjen kitaroiden kauppiaan juttuja ei kannattane ottaa kauhean tosissaan. Hakukoneella löytyy juttua vaikkapa ukon pajan kyhäämistä kymppikantisista Persseistä.

Gibsonvihakin taisi syttyä edustuksen menetyksen myötä.

Ed oli monessa mukana, PRS, B.C.Rich ja muutamakin muu eivät kovin "lämmöllä" muistele. Siinä oli kaikenlaista menoa ja meininkiä. Muutakin kuin Gibsonin kanssa. Mutta saahan tuolta hyviä "argumentteja" jos haluu kunnolla hiekoittaa.. ;)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)