![]() 03.12.2014 11:33:18 | |
---|---|
Gabe: No niin, saatiin Juhan kanssa vihdoin ja viimein ruuvattua Mojon speksit lopullisesti kohdilleen. Näillä mennään: Runko: Lämpökäsitelty leppä, kahdesta palasta. Gloss nitrolakka. Honey Burst värillä. Kaula: Lämpökäsitelty vaahtera, satiinilakka. Big C kaulaprofiili. Otelauta: Aito Brasilian ruusupuu, öljy/vahakäsittely. 7,25 radius. Pienet teräsnauhat. Otelaudassa arctic birch binding. Sähköt: Custom Esquire & 50`s wiring. Muuta: Lukkiutuvat virittimet, Gotohin rautaosat. CITES luvat ym. otelaudan takia. Pääsen itse omin käsin valkkaamaan mieleiseni otelaudan niiden pienestä Brasilian ruusupuu varastosta varastosta. Kylläpä toukokuu tuntuu taas olevan kaukana. Alkuperäinen budjetti kyllä venyi ja paukkui kun innostuin ja sinne menee nyt uuteen kaappiinkin säästämäni rahat, mutta tuleepa nyt vailla kompromisseja. Valaiseppa tuosta sähköpuolsesta. Onko Custom Esquire myös ainoastaan yhdellä mikillä? | |
![]() 03.12.2014 11:51:06 | |
Gabe: No niin, saatiin Juhan kanssa vihdoin ja viimein ruuvattua Mojon speksit lopullisesti kohdilleen. Näillä mennään: Runko: Lämpökäsitelty leppä, kahdesta palasta. Gloss nitrolakka. Honey Burst värillä. Kaula: Lämpökäsitelty vaahtera, satiinilakka. Big C kaulaprofiili. Otelauta: Aito Brasilian ruusupuu, öljy/vahakäsittely. 7,25 radius. Pienet teräsnauhat. Otelaudassa arctic birch binding. Sähköt: Custom Esquire & 50`s wiring. Muuta: Lukkiutuvat virittimet, Gotohin rautaosat. CITES luvat ym. otelaudan takia. Pääsen itse omin käsin valkkaamaan mieleiseni otelaudan niiden pienestä Brasilian ruusupuu varastosta varastosta. Kylläpä toukokuu tuntuu taas olevan kaukana. Alkuperäinen budjetti kyllä venyi ja paukkui kun innostuin ja sinne menee nyt uuteen kaappiinkin säästämäni rahat, mutta tuleepa nyt vailla kompromisseja. Kuulostaa aivan jumalaiselta peliltä. Vintage SS on myös parhautta. Kun alkaa itelleen speksaamaan ja tietää mitä hakee, niin ei kannata välittää vaikka budjetit paukkuu. Kompromissit alkaa vaan myöhemmin kyrpimään. Uus vahvistin sitte ens vuonna, kun on taas sukan varteen kertynyt "kitarakamahynää". Nyt vaan kärsivällisyyttä odotteluun. asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat... | |
![]() 03.12.2014 13:03:15 | |
johanssen: Kuulostaa aivan jumalaiselta peliltä. Vintage SS on myös parhautta. Kun alkaa itelleen speksaamaan ja tietää mitä hakee, niin ei kannata välittää vaikka budjetit paukkuu. Kompromissit alkaa vaan myöhemmin kyrpimään. Uus vahvistin sitte ens vuonna, kun on taas sukan varteen kertynyt "kitarakamahynää". Nyt vaan kärsivällisyyttä odotteluun. Samaa mieltä. On eri asia ostaa vaikka torilta vahvistin ja säästää budjetissa, koska sen voi myydä eteenpäin ja ostaa uuden paremman, kun on rahaa. Mutta sitä custom kitaraa ei sitten vaihdettakaan samalla tavalla. Siinä mielessä kannattaa tehdä kerralla kunnollinen ilman kompromissejä. Muuten se on pian torilla ja mieli haikailee sitä uutta peliä, missä kompromissejä ei ole tehty... Believe what you want, it doesn't mean you're right... | |
![]() 03.12.2014 18:11:23 | |
Laulava Kylätohtori: Samaa mieltä. On eri asia ostaa vaikka torilta vahvistin ja säästää budjetissa, koska sen voi myydä eteenpäin ja ostaa uuden paremman, kun on rahaa. Mutta sitä custom kitaraa ei sitten vaihdettakaan samalla tavalla. Siinä mielessä kannattaa tehdä kerralla kunnollinen ilman kompromissejä. Muuten se on pian torilla ja mieli haikailee sitä uutta peliä, missä kompromissejä ei ole tehty... johanssen: Kuulostaa aivan jumalaiselta peliltä. Vintage SS on myös parhautta. Kun alkaa itelleen speksaamaan ja tietää mitä hakee, niin ei kannata välittää vaikka budjetit paukkuu. Kompromissit alkaa vaan myöhemmin kyrpimään. Uus vahvistin sitte ens vuonna, kun on taas sukan varteen kertynyt "kitarakamahynää". Nyt vaan kärsivällisyyttä odotteluun. Kiitos, uskon kyllä että tulee mieluinen. :) Ajatelin myös että laitetaan nyt kerralla ihan kaikki mitä mieli tekee jottei sitten jää yhtään mikään takaraivoon nakuttamaan. Olikos sulla SS nauhat jossain kitarassa? kihtaristi: Valaiseppa tuosta sähköpuolsesta. Onko Custom Esquire myös ainoastaan yhdellä mikillä? Yksi mikki. Kytkentä menee näin: mikkivalitsimen 1. asento: ohi toinen, suurempi ulostulo, enemmän säröä ja korostuneet ylätaajuudet. 2. asento: normaali, volume ja tone toimii kuten yleensä. 3. asento: suoraan jakkiin ohi kaiken. Suurempi ulostulo, kirkas ja perkussiivinen soundi mutta vähemmän säröä kuin asennossa 1. Tähän vielä mausteeksi 50's wiring jotta volumea voi pyöritellä vapaasti. | |
![]() 03.12.2014 21:05:58 | |
Gabe: Olikos sulla SS nauhat jossain kitarassa? Juu, Ruokankaalla vaihettiin Essiin vintage SS:ät puoltoista vuotta sitten ja ne on ollu mahtavat. Sellaset tulossa myös tekeillä olevaan Teleen ja tulee myös nauhan vaihtoon lähtevään vanhaan Tokain Telluun. Mielenkiintoinen toi mikki ja sähkösysteemi. Mie oon vaan aina menny niillä mitä on, mutta toisaalta ne on kelvannu hyvin mun tarpeisiin. Täytyy varmaan ettii ytuubista jotain äänipätkiä tosta, josko ne valaisis asiaa vielä lisää. asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat... | |
![]() 03.12.2014 21:50:03 | |
johanssen: Juu, Ruokankaalla vaihettiin Essiin vintage SS:ät puoltoista vuotta sitten ja ne on ollu mahtavat. Sellaset tulossa myös tekeillä olevaan Teleen ja tulee myös nauhan vaihtoon lähtevään vanhaan Tokain Telluun. Onko liukkaammat soittaa? Ai niin, sullahan oli myös teleä tuloillaan. Millaista sulle nyt tulikaan? Auroraltahan se tuli? Tosi upeita kitaroita puuhaa Kaitsu. Mielenkiintoinen toi mikki ja sähkösysteemi. Mie oon vaan aina menny niillä mitä on, mutta toisaalta ne on kelvannu hyvin mun tarpeisiin. Täytyy varmaan ettii ytuubista jotain äänipätkiä tosta, josko ne valaisis asiaa vielä lisää. Kannattaa kyllä tutkailla, sähköillä saa jo monenmoista muutosta aikaan. Tässä nyt on helppo kun saa alusta lähtien sanoa millaiset tahtoo. :) | |
![]() 03.12.2014 22:32:22 | |
Gabe: Onko liukkaammat soittaa? Ai niin, sullahan oli myös teleä tuloillaan. Millaista sulle nyt tulikaan? Auroraltahan se tuli? Tosi upeita kitaroita puuhaa Kaitsu. Onhan ne nauhat hitusen liukkaamat, mutta mie pidän sitä pelkästään positiivisena asiana. Sitte kun ne on niin tasaisen pyöreät eikä niissä ole mitään kulmia, niin ne sopii mulle paremmin kuin hyvin. Ja lisäksi se Ruokankaan työnjälki oli aivan loistavaa. Ja puoltoista vuotta oon soittanu tosi paljon tolla kepillä ja nauhat on ihan kuin pakasta vedetyt. Normeissa näkyis tolla käytöllä jo selvää kulumaa. Aurora-Telen speksit oli taas: laadukkaat lukkovirittimet, hirvenluusatula, ruusupuu otelauta, kaula modern C ja vahaus eikä lakkaus, vintage SS nauhat, olympic white valkoisella pickguardilla, perinnehenkiset laatu mikit sekä laadukas hardware muutenkin ja kitaransäätö 011-049 setille. Eiköhän tolla kelpaa räyhärokkia rouhia, kun sen joskus saa. asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat... | |
![]() 03.12.2014 23:09:16 | |
johanssen: Onhan ne nauhat hitusen liukkaamat, mutta mie pidän sitä pelkästään positiivisena asiana. Sitte kun ne on niin tasaisen pyöreät eikä niissä ole mitään kulmia, niin ne sopii mulle paremmin kuin hyvin. Ja lisäksi se Ruokankaan työnjälki oli aivan loistavaa. Ja puoltoista vuotta oon soittanu tosi paljon tolla kepillä ja nauhat on ihan kuin pakasta vedetyt. Normeissa näkyis tolla käytöllä jo selvää kulumaa. Mulle tuo on myös pelkkää plussaa. Ja säästäähän tuo rahaakin pidemmän päälle kun ne tilausvaiheessa lyödään, minun tatsille ne kestää varmaan vielä sillekin joka tuon saa minun jälkeeni. :D Aurora-Telen speksit oli taas: laadukkaat lukkovirittimet, hirvenluusatula, ruusupuu otelauta, kaula modern C ja vahaus eikä lakkaus, vintage SS nauhat, olympic white valkoisella pickguardilla, perinnehenkiset laatu mikit sekä laadukas hardware muutenkin ja kitaransäätö 011-049 setille. Eiköhän tolla kelpaa räyhärokkia rouhia, kun sen joskus saa. Kuulostaa kyllä pirun hyvältä! Muistahan päivitellä mietteitä kun se valmistuu. Koskas sen pitäis olla valmis? | |
![]() 04.12.2014 07:59:25 | |
Gabe: Mulle tuo on myös pelkkää plussaa. Ja säästäähän tuo rahaakin pidemmän päälle kun ne tilausvaiheessa lyödään, minun tatsille ne kestää varmaan vielä sillekin joka tuon saa minun jälkeeni. :D Kuulostaa kyllä pirun hyvältä! Muistahan päivitellä mietteitä kun se valmistuu. Koskas sen pitäis olla valmis? Gabenkin kamarunkkausta sivusta seuranneena ennustan, että nauhat eivät ehdi edes kiillottumaan, ennekuin kitara on seuraavalla omistajalla. "Ei autoa kortilla ajeta eikä vilkulla käännetä" | |
![]() 04.12.2014 08:01:56 | |
jniska: Gabenkin kamarunkkausta sivusta seuranneena ennustan, että nauhat eivät ehdi edes kiillottumaan, ennekuin kitara on seuraavalla omistajalla. Siinähän olis tosiaan kyseessä pitkälle mietitty custom -hankinta silloin. "Naulat neljän tuumamitan lyöty pajavasaroin - haukan katse hanskojani vartioi" | |
![]() 04.12.2014 08:08:20 (muokattu 04.12.2014 08:16:59) | |
E: Japanilainen kauppa, josta hankin kitaran, pisti sähköpostia jossa toivoo viestiä siitä, että kama on tullut perille ok. Mukana video omistajan akustisesta esityksestä. Hyvää asiakaspalvelua :) Niinjoo, on-topic.. Hieno Martinin akustinen siinä! Ei auta kyllä kaasuihin tällainen | |
![]() 04.12.2014 12:31:04 | |
jniska: Gabenkin kamarunkkausta sivusta seuranneena ennustan, että nauhat eivät ehdi edes kiillottumaan, ennekuin kitara on seuraavalla omistajalla. Tuosta ei oikein enää paremmaksi voi pistää, eli on vähän vaikea kuvitella myyntiä. Toisekseen ostajan löytyminen minulle henkilökohtaisesti suunnitellulle päälle neljän tonnin customille voisi olla aika homma.. siis niin että sen saisi myytyä ilman tuhansien tappiota. :) Paljon tulee torilta osteltua rompetta puhtaasti mielenkiinnosta, joten niistä myynneistä ei kannata vetää hirveästi johtopäätöksiä. Muutoin olen pyrkinyt vaihtamaan aina vastaavaan kovempitasoiseen, ja tämän pitäisi olla teletyylisissä se vuorenhuippu. Straton kanssa se tuntuu jo löytyneen. | |
![]() 04.12.2014 12:39:12 (muokattu 04.12.2014 12:41:39) | |
Gabe: Tuosta ei oikein enää paremmaksi voi pistää, eli on vähän vaikea kuvitella myyntiä. Toisekseen ostajan löytyminen minulle henkilökohtaisesti suunnitellulle päälle neljän tonnin customille voisi olla aika homma.. siis niin että sen saisi myytyä ilman tuhansien tappiota. :) Paljon tulee torilta osteltua rompetta puhtaasti mielenkiinnosta, joten niistä myynneistä ei kannata vetää hirveästi johtopäätöksiä. Muutoin olen pyrkinyt vaihtamaan aina vastaavaan kovempitasoiseen, ja tämän pitäisi olla teletyylisissä se vuorenhuippu. Straton kanssa se tuntuu jo löytyneen. Huomautukseni oli huumoriperusteinen. Hieno tulee varmasti. Oma GAS ei ota talttuakseen. 2204 JCM 800 täytyy saada. 2203:nen on jo, mutta haluan myös 50 w version. Kokoelmaan mahtuu myös JMP-1 ja JMP / JCM bassoversiona. "Ei autoa kortilla ajeta eikä vilkulla käännetä" | |
![]() 04.12.2014 13:03:03 | |
Gabe: Tuosta ei oikein enää paremmaksi voi pistää, eli on vähän vaikea kuvitella myyntiä. Toisekseen ostajan löytyminen minulle henkilökohtaisesti suunnitellulle päälle neljän tonnin customille voisi olla aika homma.. siis niin että sen saisi myytyä ilman tuhansien tappiota. :) Paljon tulee torilta osteltua rompetta puhtaasti mielenkiinnosta, joten niistä myynneistä ei kannata vetää hirveästi johtopäätöksiä. Muutoin olen pyrkinyt vaihtamaan aina vastaavaan kovempitasoiseen, ja tämän pitäisi olla teletyylisissä se vuorenhuippu. Straton kanssa se tuntuu jo löytyneen. Myitkö jo sen Classic Catin vai peruuttelitko sen pois torilta? "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart | |
![]() 04.12.2014 13:57:56 | |
Vein sen RGA7:n pois. Ei sita pystynyt soittamaan. Mikit oli hirveat. Ottivat sen takaisin samaan hintaan mutta nyt mun pitais polttaa ne rahat johonkin muuhun siella kaupassa. En allekirjoita. | |
![]() 04.12.2014 14:05:33 | |
kekkuliheikki: Vein sen RGA7:n pois. Ei sita pystynyt soittamaan. Mikit oli hirveat. Ottivat sen takaisin samaan hintaan mutta nyt mun pitais polttaa ne rahat johonkin muuhun siella kaupassa. Osta joku toinen kauhea ritsa ja jatka samalaista kierrätystä loppuelämän ajan, GAS-looppi. "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart | |
![]() 04.12.2014 14:11:10 (muokattu 04.12.2014 14:11:20) | |
Sarko: Osta joku toinen kauhea ritsa ja jatka samalaista kierrätystä loppuelämän ajan, GAS-looppi. Se oli tuhoon tuomittu ostos koska edellinen ostamani kitara oli Valley Arts Custom Pro. Mutta pakko oli jotain saada tyyliin 'onhan nurkassa pakko olla halpa seiska'. Mutta nyt on kaupan tililla krediittia ja voin vaikka ostaa pinon pedaaleita! En allekirjoita. | |
![]() 04.12.2014 14:21:36 | |
kekkuliheikki: Se oli tuhoon tuomittu ostos koska edellinen ostamani kitara oli Valley Arts Custom Pro. Mutta pakko oli jotain saada tyyliin 'onhan nurkassa pakko olla halpa seiska'. Mutta nyt on kaupan tililla krediittia ja voin vaikka ostaa pinon pedaaleita! Se on paha kun on pakko saada jotain soittovermettä, vaikkei pysty perustelemaan järkisyillä yhtään, tähän sortuu varmaan miltei jokainen. GAS, kulutusyhteiskunnan ilmiö. "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart | |
![]() 04.12.2014 14:33:50 | |
jniska: Huomautukseni oli huumoriperusteinen. Hieno tulee varmasti. OK. :) Oma GAS ei ota talttuakseen. 2204 JCM 800 täytyy saada. 2203:nen on jo, mutta haluan myös 50 w version. Kokoelmaan mahtuu myös JMP-1 ja JMP / JCM bassoversiona. Marsugas on paha gas. Mitä eroa on 2203 ja 2204 mallien välillä? Jompaa kumpaa olen kerran testannut kun kävin kitaraa hakemassa, muistan että oli helvetin äänekäs kone se. Sarko: Myitkö jo sen Classic Catin vai peruuttelitko sen pois torilta? Otin pois myynnistä. Alkuperäinen idea oli tilata kaksikanavainen nuppi josta saisi toisesta kanavasta tuollaista 5e3 pörinää ja toisesta sitten vähän isompaa ruttua. En raaski kuitenkaan luopua tuosta, joten ostan tuohon rinnalle yksikanavaisen ja kehitän jonkun systeemin millä saan nuppeja vaihdeltua näppärästi. | |
![]() 04.12.2014 14:35:37 | |
Gabe: Otin pois myynnistä. Alkuperäinen idea oli tilata kaksikanavainen nuppi josta saisi toisesta kanavasta tuollaista 5e3 pörinää ja toisesta sitten vähän isompaa ruttua. En raaski kuitenkaan luopua tuosta, joten ostan tuohon rinnalle yksikanavaisen ja kehitän jonkun systeemin millä saan nuppeja vaihdeltua näppärästi. Kaks kaappia, kaks nuppia ja Lehle Little Dual. http://lehle.com/IT/Lehle-Little-Dual "You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)