Aihe: M.netin tori ja huijaukset
1 2 3 4 5191 192 193 194 195347 348 349 350 351
aleinone
18.05.2021 21:22:57 (muokattu 18.05.2021 21:28:06)
Lieneekö tässä myyjää aikoinaan huijattu, tai sitten en vaan malleista tiedä, mutta aika erikoisen näköinen Epiphone Les Paul Custom on torilla myynnissä:
https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1652268
Klassinen musiikki on paljon parempaa kuin miltä se kuulostaa.
munkero
18.05.2021 21:31:35
aleinone: Lieneekö tässä myyjää aikoinaan huijattu, tai sitten en vaan malleista tiedä, mutta aika erikoisen näköinen Epiphone Les Paul Custom on torilla myynnissä:

Sehän on 61-reissue. Eli Les Paul nimellä myyty tuote, siinähän kahdessakin kohdassa lukee "Les Paul Custom".
Itekki joskus soitellu.
Makelele
18.05.2021 21:31:50 (muokattu 18.05.2021 21:32:09)
hidas
kojones
18.05.2021 22:08:44
aleinone: Lieneekö tässä myyjää aikoinaan huijattu, tai sitten en vaan malleista tiedä, mutta aika erikoisen näköinen Epiphone Les Paul Custom on torilla myynnissä:

Parhaan vuosimallin Les Paul!
opel99
19.05.2021 07:27:22

gibsonhan meinasi tehdä tuosta uuden lespan 1961 mutta syystä jonka olen jo unohtanut malli nimettiin uudestaan sg:ksi,tämä on siis sen epiluuri versio
ei se ikä vaan asenne
Laulava Kylätohtori
19.05.2021 07:50:48
opel99: gibsonhan meinasi tehdä tuosta uuden lespan 1961 mutta syystä jonka olen jo unohtanut malli nimettiin uudestaan sg:ksi,tämä on siis sen epiluuri versio

Eikös Les Paul kieltänyt nimensä käytön sg:ssä, koska ei oikein digannut kitaran ulkonäöstä..
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
opel99
19.05.2021 08:52:24
Laulava Kylätohtori: Eikös Les Paul kieltänyt nimensä käytön sg:ssä, koska ei oikein digannut kitaran ulkonäöstä..

no niinhän se olikin,kiitos muikkarista
ei se ikä vaan asenne
fox
19.05.2021 09:53:04 (muokattu 19.05.2021 12:44:00)

Laulava Kylätohtori: Eikös Les Paul kieltänyt nimensä käytön sg:ssä, koska ei oikein digannut kitaran ulkonäöstä..

Se oli Les-sedän "oma versio", suurin syy tais olla hänen eronsa Mary Fordista ( Colleen Summers) ja nuo rojaltit mitä Les Paul oli saamassa nimellään varustetuista kitaroista. Parempi oli katkaista tuo rahantulo ettei ex-muijja osille päässyt. ;)
Mutta ehkä tuollakin mallin uudistuksella jotain osaa oli, toki Les ja Mary oli nähty soittelemassa SG:llakin jossain vaiheessa. Joka tapauksessa, sopimusta ei uusittu -62 ja eropaperit Maryn kanssa kirjattiin -63.
Vuonna 1968 sitten palattiin "Les Paul"-kuvioon, vuonna 1969 CMI aj ECL yhdistyivät, tuloksena Gibson siirtyi Norlin-aikaan. Ja Les Paul-malli palasi. 8)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
The Jack
19.05.2021 11:54:54

Suuressa Kitarakirjassa muistaakseni mainittiin, että Les Paul oli huolissaan että soittajat loukkaavat itsensä SG:n sarviin. Mielenkiintoinen teoria, itse en ole ainakaan kokenut pirunsarvia vaarallisiksi. SG:ssä on parempi soittoergonomia, mutta Les Paulissa parempi ja tukevampi soundi. Siis mielestäni.
Hynkel
19.05.2021 19:47:13
The Jack: Suuressa Kitarakirjassa muistaakseni mainittiin, että Les Paul oli huolissaan että soittajat loukkaavat itsensä SG:n sarviin. Mielenkiintoinen teoria, itse en ole ainakaan kokenut pirunsarvia vaarallisiksi. SG:ssä on parempi soittoergonomia, mutta Les Paulissa parempi ja tukevampi soundi. Siis mielestäni.

Suuri Kitarakirja on kitarakirjojen Suosikki Taskupokkari.
Onhan tuota leipää tullu mussutettua.
aleinone
19.05.2021 20:31:41
munkero: Sehän on 61-reissue. Eli Les Paul nimellä myyty tuote, siinähän kahdessakin kohdassa lukee "Les Paul Custom".

Kiitos tiedosta, aina sitä oppii uutta. Tokihan huomasin sen Les Paul Custom -tekstin, mutta aattelin, että onkos joku tehnyt jäynää ;-)
Klassinen musiikki on paljon parempaa kuin miltä se kuulostaa.
Hexen-Sonderauftrag
21.05.2021 13:13:38
Kokisin aiheelliseksi mainita tässä sellaisista(kin) huijareista, jotka "metsästävät" selaisia ostajia, joilla ei ole paljoa kokemusta soittimista. Minulle on yritetty ihan livenä kaupata aivan sanoinkuvaamatonta krääsää mm. 12- kielistä akkaria(ovh muistaakseni 1000€ kieppeilä, hp. 550e), myyjä kehui soitinta mint- kuntoiseksi, ei kuulemma "ollut käyttöä ja oli kerännyt pölyä telineessä vuoden päivät", tämä herra toi autolla kepin parkkipaikalle ja tivasi rahoja. Sanoin, että tule ihmeessä juomaan kahvit niin testaan soitinta. Oli hirmuisen kiireinen jne. mutta tuli sisälle asti, kun siellä lompakkoni sijaitsi. Näin heti, että kaula oli niin pahasti vääntynyt, ettei sitä saisi pajallakaan kuntoon. Kyllä ne kaupat kannattaa livenä hoitaa, esim kitaran otelaudasta näkee heti miten soitinta on pidetty(jos kielet/otelauta ovat tahmaiset, ei myyjä ole osannut edes puhdistaa kieliä/otelautaa kieliä vaihtaessaan. Minulle on yritetty kaupata monenlaisia kitaroita, joiden otenauhat ovat kuluneet niin pahasti, ettei 300e skebaa ole kannattavaa viedä pajalle(nauhojen vaihdattaminen maksaa enemmän kuin itse soitin).
msalama
30.05.2021 08:10:30

Tämä haiskahtaa pahasti. Ei testausmahdollisuutta, ei suostu lähettämään kitaraa ja maksutapoina vain MobilePay tai pankkisiirto. Kuka suostuu maksamaan sokkona ilman takeita, että hemmo ja kitara edes ilmestyvät paikalle noutotilanteessa?

https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1639696
Tuubaa pukkaa vaikka visionärismiin pyritään.
18is9
30.05.2021 08:50:56

msalama: Tämä haiskahtaa pahasti. Ei testausmahdollisuutta, ei suostu lähettämään kitaraa ja maksutapoina vain MobilePay tai pankkisiirto. Kuka suostuu maksamaan sokkona ilman takeita, että hemmo ja kitara edes ilmestyvät paikalle noutotilanteessa?

https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1639696

No minä itse tulksitsin tuon "No chance of testing right now" että ei ole treenistä missä luukuttaa. Minusta tuo nyt kuitenkin vaikuttaa ihan tavalliselta myynniltä, eli nähdään jossain, voi rämppäillä kitaraa ilman sähköjä ja maksu sitten mobilepayllä. Jos kitaraa ei tosiaan saisi edes koskea ennen kauppojen tekemistä niin varmaan kannattaa jättää kaupat tekemättä.
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
msalama
30.05.2021 09:17:22 (muokattu 30.05.2021 09:18:05)

Joo, saatoin tietenkin tulkita koko homman ihan väärin, mutta itse ostaisin tuon kyllä vain näppärästi käteisellä kitaraa ensin testattuani. Ja sitten ei kun skeba kantoon ja ulos...
Kjukka
30.05.2021 09:31:51

Mä en oo pitkään aikaan suostunu ottamaan käteistä vastaan. Ladatkaa se Mobilepay.
rautapieru
30.05.2021 09:37:00

Kjukka: Mä en oo pitkään aikaan suostunu ottamaan käteistä vastaan. Ladatkaa se Mobilepay.

Ei ole älypuhelinta, käteistä kyllä on.
Monkey see, monkey do.
munkero
30.05.2021 10:28:41
rautapieru: Ei ole älypuhelinta, käteistä kyllä on.

No sillä saa kaupasta puhelimen. Seuraava ongelma?
Itekki joskus soitellu.
munkero
30.05.2021 10:30:34
Kjukka: Mä en oo pitkään aikaan suostunu ottamaan käteistä vastaan. Ladatkaa se Mobilepay.

Vähän sama. Se on kyllä hieno kuvio kun ostaja käy ensin asiakseen nostamassa useemman satasen, lyö ne mulle käteen ja mun pitää asiakseen käydä työntämässä ne takasin pankkiin. Järkevää ja tehokasta. Eiku.
Itekki joskus soitellu.
msalama
30.05.2021 10:50:32

Ladatkaa se Mobilepay.

Pankkisiirtona voisin tuon kyllä maksaa jos homma näyttää legitiimiltä eikä käteinen kelpaa, mutta mun älyttömyyskännykässä ei ole mitään sensitiivistä, eikä koronapassia / testitodistuksia ja lentojen boardingpasseja lukuun ottamatta tule olemaankaan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)