Aihe: Bluetone-vahvistimet
1 2 3 4 5189 190 191 192 193215 216 217 218 219
steelduck
13.07.2017 20:37:27 (muokattu 13.07.2017 20:44:07)

TTV:

Steelduck: Mites on yhteiselo uuden nupin kanssa lähteny käyntiin? Miten ruttuun sen puhtaan kanavan saa sillä OD-piirillä?

Lähes yhtä ruttiuun kuin sen FriedEye kanavan. Eli ihan kunnon soolosäröt amerikan tyyliin.

Tuossa on vähän videota ODS rutusta Vesa Robertsonin demossa:

https://youtu.be/Hm0gyt5qlvU?t=3m53s

https://youtu.be/Hm0gyt5qlvU?t=5m57s
Guitarfreak
13.07.2017 21:08:40
steelduck: Eihän sitä ennenkään ole hyvää halvalla saanut. ;)

Riippuu neuvottelutaidoista...
Lelut kallistuu - äijät rapistuu
samir94
18.07.2017 22:52:23
steelduck: Kun sitä FE:n omaa masteria ruuvaa tuonne 14-15 asti, niin pääte putket alkavat säröytyä ja se on ihan omanlaisensa soundi. Jos sitä tulee liikaa, niin soundi muuttuu mössöksi.

Eli hyvä peukalosääntö on että laittaa GAINin korvaa miellyttävään kohtaan ja sitten alkaa avaamaan sitä FE masteria, kunnes soundiin tulee sopivasti "lämpöä" ja "paksuutta" päätesäröstä ja sitten sillä PPMIV:llä viimeiseksi äänenpaine sille tasolle, että ei kuulo lähde ja muu bändi ei marise.

Eli idea on, että GAIN ja FE Masterilla säädetään soundi kohdalleen ja PPMIV masterilla äänenpaine kohdalleen. PPMIV on siis vain äänenpaineen hillitsijä, joka hillitessään "huonontaa" vähän soundia, mutta on olemassa olevista äänenhillintä keinoista yksi parhaimmista.

Minulla GAIN on parkkeerattu noin klo 14:sta ja FE Master noin klo 13:sta. PPMIV sitten korvien ja rumpalin mukaan klo 12-14. (ja kun ajaa Torpedolla tai mikittää niin PPMIV täysillä)

(EDIT: olipas tuolla edellisessä postauksessa kirjoitusvirheitä, sen siitä saa kun näpyttää ilman rillejä kännykällä)

Itsellä nyt klo 14 ja 15 välissä tuo FE master ja PPMIV täysillä ja aikalailla alkaa olemaan se saundi mitä oon ettinykki, kiitos vinkeistä.
steelduck
19.07.2017 08:35:53

samir94: Itsellä nyt klo 14 ja 15 välissä tuo FE master ja PPMIV täysillä ja aikalailla alkaa olemaan se saundi mitä oon ettinykki, kiitos vinkeistä.

Jos haluaa vielä tiukentaa soundia noista asetuksista, niin BOSS Super Overdrive toimii todella hyvin tuon FE kanavan edessä (gaim klo 9 ja volume klo 12-15) .
samir94
19.07.2017 22:44:44 (muokattu 19.07.2017 22:46:04)
tuli tuplana.
samir94
19.07.2017 22:45:42
steelduck: Jos haluaa vielä tiukentaa soundia noista asetuksista, niin BOSS Super Overdrive toimii todella hyvin tuon FE kanavan edessä (gaim klo 9 ja volume klo 12-15) .

En välttis enää heittäis overdrive-pedaalia tuohon eteen ku vahvarin omaki gaini on itellä jossain klo 11 ja 12 välimaastossa.
steelduck
19.07.2017 23:08:29 (muokattu 19.07.2017 23:10:06)

samir94: En välttis enää heittäis overdrive-pedaalia tuohon eteen ku vahvarin omaki gaini on itellä jossain klo 11 ja 12 välimaastossa.

Ymmärrän. Minäkin ajelen 90%:sti pelkällä vahvistimen säröllä, mutta välillä on hauska boostata.

Se muuttaa särön luonteen hienosti. Suosittelen kuitenkin kokeilemaan. FriedEye:llä tulee itse vedettyä kaikki 1970-2000-luvun soundit ja sitten kun polkaiseen Super Overdriven tuohon, etteen vaan boostaamaan, niin mennään taas kymmenen vuotta modernimpaan. Tuo vaan yhden lisä soundin käyttöön.
samir94
20.07.2017 01:10:21
steelduck: Ymmärrän. Minäkin ajelen 90%:sti pelkällä vahvistimen säröllä, mutta välillä on hauska boostata.

Se muuttaa särön luonteen hienosti. Suosittelen kuitenkin kokeilemaan. FriedEye:llä tulee itse vedettyä kaikki 1970-2000-luvun soundit ja sitten kun polkaiseen Super Overdriven tuohon, etteen vaan boostaamaan, niin mennään taas kymmenen vuotta modernimpaan. Tuo vaan yhden lisä soundin käyttöön.

Niinno jos siihen suuntaan lähtee nii sitten, itsehän olen jämähtänyt 70- ja 80-luvulle niin ei välttämättä niin paljoa tarvi säröä.

Jotenkin on muuten todella diippi saundi tuossa vahvistimessa, tekis mieli tykitellä lähes kokoajan, mutta kait sitä ihmisen pitää nukkuakkin välillä.
steelduck
20.07.2017 06:34:33

samir94: Niinno jos siihen suuntaan lähtee nii sitten, itsehän olen jämähtänyt 70- ja 80-luvulle niin ei välttämättä niin paljoa tarvi säröä.

Jotenkin on muuten todella diippi saundi tuossa vahvistimessa, tekis mieli tykitellä lähes kokoajan, mutta kait sitä ihmisen pitää nukkuakkin välillä.

Todella... olen kuukauden kesälomareissulla ja alkaa olla vieroitusoireita, kun Bluetonet on kotona ja täällä on vain Strato ja BIAS-desktop läppärissä. FriedEye on kyllä parhautta.
samir94
20.07.2017 11:10:04
steelduck: Todella... olen kuukauden kesälomareissulla ja alkaa olla vieroitusoireita, kun Bluetonet on kotona ja täällä on vain Strato ja BIAS-desktop läppärissä. FriedEye on kyllä parhautta.

Itselläki oli pahat vierotusoireet kun oli kitara viikon huollossa. Tuo styrkkari tuntuu sitäpaitsi reagoivan muutoksiin kitarassa paljon dynaamisemmin kuin joku mallintava softa tai laitos. Esimerkiksi vaihdoin kielet d'addario NYXL:istä dunlopin kieliin ja kympeistä yseihin ja ero oli kuultavissa heti.
samir94
20.07.2017 19:22:47
Tällasena pikku lisäyksenä, että taisin päästä tällä oceanin fried eye kanavalla aika lähelle randy rhoadsin JMP saundia, my life is complete.

Ja kitarana Epiphonen SG ja siinä ibanezin inf4 mikki tallassa, varmaan lähtee tuosta styrkkarista vielä enemmän irti jos laittaisin jonku dimarzion super distortionin tallamikiks.
Juzpe
25.07.2017 13:30:53

Eilen ensimmäiset kunnon koeajot pedaalilaudan kanssa tosta "kansikuvapoika" Oceanista. Parilla purkilla ja vahvarin etusilla sai melko messevän "pohjasoundipaletin" rakennettua. Varsinkin Odysseuksen Jazz+OD -asento toimii fuzzfacen kanssa oikein ihkusti.

Tänään delayn koodausta ja asioiden viimeistelyä. Loppuviikosta ehkä jopa jotain soundipätkääkin varsinaista esittelyvideota odotellessa.
Töissä "Minusta kitaristilla ei tarvitse olla rytmitajua, sehän on koko kitaran soittamisen tarkoituskin. Mutta ei siitä haittaakaan ole." - Krice
melodian tekijä
26.07.2017 17:38:30
Terve, kuomat!

Tuli hommattua tuollainen 8 tuuman kaiuttimella varustettu Bluetone Barfly pikkucombo, turkoosi/vaaleansininen tolexiltaan. Loistava peli, mutta kiinnostaisi kovasti tietää, että minä vuonna/vuosina tuota valmistettiin? Mitään sarjanumeroa yms. vastaavaa en ole löytänyt.
No way but the blues way
harryk
26.07.2017 17:52:00

melodian tekijä: Terve, kuomat!

Tuli hommattua tuollainen 8 tuuman kaiuttimella varustettu Bluetone Barfly pikkucombo, turkoosi/vaaleansininen tolexiltaan. Loistava peli, mutta kiinnostaisi kovasti tietää, että minä vuonna/vuosina tuota valmistettiin? Mitään sarjanumeroa yms. vastaavaa en ole löytänyt.

Se on valmistunut vuonna 2103. Vuodesta 2014 alkaen jokaisessa Bluetone vahvistimessa on alustassa sen identifiointikoodi, josta selviää mm. valmistusaika.
Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi
melodian tekijä
26.07.2017 18:14:25
harryk: Se on valmistunut vuonna 2103. Vuodesta 2014 alkaen jokaisessa Bluetone vahvistimessa on alustassa sen identifiointikoodi, josta selviää mm. valmistusaika.

Kiitos paljon!
No way but the blues way
samir94
26.07.2017 20:15:33
Vielä tiukempaa saundia irti Oceanin Fried Eye kanavasta kun alensi gainin klo 10 ja 11 väliin. Nyt tää kuulostaa californialaisittain modatulta Super Leadilta, ei voi kuin nauttia tästä.
harryk
26.07.2017 20:18:34

samir94: Vielä tiukempaa saundia irti Oceanin Fried Eye kanavasta kun alensi gainin klo 10 ja 11 väliin. Nyt tää kuulostaa californialaisittain modatulta Super Leadilta, ei voi kuin nauttia tästä.

Yleensä aina jos gainia laitetaan ns. liikaa, saundi muuttuu aika mössöksi jossain vaiheessa. Sama on ppimv master volumen kanssa. Jos sen laittaa klo 8-9 väliin, muuttuu saundi aika ponnettomaksi nopsaan.
Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi
samir94
27.07.2017 15:19:50
harryk: Yleensä aina jos gainia laitetaan ns. liikaa, saundi muuttuu aika mössöksi jossain vaiheessa. Sama on ppimv master volumen kanssa. Jos sen laittaa klo 8-9 väliin, muuttuu saundi aika ponnettomaksi nopsaan.

Jep, ja toinen hyvä taktiikka on myös pitää särö pienellä ja sitten hommata kitaraan läpipuskeva ja teräväsaundinen mikki kuten Dimarzion Super Distortion esimerkiksi, vahvistimesta lähtee hyvin säröä ja samalla tiukkuus pysyy kuitenkin tallella.
Juzpe
27.07.2017 15:22:24

samir94: Jep, ja toinen hyvä taktiikka on myös pitää särö pienellä ja sitten hommata kitaraan läpipuskeva ja teräväsaundinen mikki kuten Dimarzion Super Distortion esimerkiksi, vahvistimesta lähtee hyvin säröä ja samalla tiukkuus pysyy kuitenkin tallella.

Mä vannon gain-stackingin nimeen. Eli perusmallinen mikki + hyvä styrkkari + jokin spedu väliin nostamaan signaalitasoa ja toimimaan "EQ":n omaisesti. Esmes tossa uudessa kioskissani on Soul Food ja Koko Boost tätä varten.
Töissä "Minusta kitaristilla ei tarvitse olla rytmitajua, sehän on koko kitaran soittamisen tarkoituskin. Mutta ei siitä haittaakaan ole." - Krice
Juzpe
27.07.2017 22:25:46 (muokattu 02.08.2017 23:53:40)

Paree video seuraavalla sivulla.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)