Lunnu 30.07.2015 23:18:30 (muokattu 30.07.2015 23:19:18) | |
---|
ilkka28: Custom Soundsin sivuilla pyydettiin kirjoittamaan arvostelu tästä tuotteesta. Kirjoitin erittäin positiivisen pätkän, mutta sitäkään ei näemmä suvaittu julkaista. Sokkonako ihmisten halutaan näitä ostavan? Pannaan tähän sitte: Punainen mamba iskee kuin miljoona Coltia! Olin aikaisemmin käyttänyt kryogeenistä HellFreeze-kaapelinjatketta ja ollut tyytyväinen parantuneeseen kitarasoundiin, mutta jatkeen elintoimintoja ylläpitävä pakastuslaitteisto osoittautui keikkakäytössä turhan hankalaksi (345 kg!). Yllätyin iloisesti, kun kävi ilmi, että RED Cable pystyi käytännössä samaan suorituskykyyn ilman ulkopuolista voimalähdettä! Soundin lineaarinen musikaalisuus lisääntyi kliinisten testien perusteella jopa 35 prosenttia, ja rytmiset heijastumat asettuivat vaateriin 0,003 prosentin tarkkuudella. Soundi parani kouriinkuultavasti. Ja kaikki tämä ennen kuin olin edes napsauttanut vahvistimen virrat päälle! Ehdottomasti punaisin testaamani nanokaapeli. Suosittelen. Nyt meinas kyllä purskahtaa keskarit sieraimista tabletille... Nostalgy is not what it used to be |
midprice 30.07.2015 23:20:01 | |
---|
Ziggy Bubba: Kohdassa 0:43 lukee selvästi "...optimizing the whole signal chain." https://www.youtube.com/watch?v=S1fyVYsZ-vg E: Koko tekstipätkä tossa kohassa: "This electron alignment will spread into pedals and amplifier and also into the instrument (!!) optimizing the whole signal chain." Okei. Mä kun en ole mitään mainosmatskua tuosta nähnyt/katsonut. Oon vaan ite kopassut kaapelia. |
Ziggy Bubba 30.07.2015 23:20:20 (muokattu 30.07.2015 23:20:38) | |
---|
Kefiiri: Juu juu, mutta tämä on tätä semantiikkaa. Ei kai optimointi välttämättä tarkoita, että kaikki ketjussa muuttuisi, vaan että homma toimii mahdollisimman hyvin? Tässä vielä se koko teksti, huikeita lupauksia: "This electron alignment will spread into pedals and amplifier and also into the instrument optimizing the whole signal chain." |
Kefiiri 30.07.2015 23:21:00 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Kyllähän hyvä piuhakin vahvistaa signaalia verrattuna huonoon, joten ei sinänsä mahdotonta ole. Sen ainakin tiedän, että näitä on ihan turha yrittää ymmärtää peruskoulun fysiikan pohjalta... Hyvä piuha ei vahvista signaalia, vaan vaimentaa vähemmän kuin huono. Joidenkin mielestä näillä asioilla on eroa. En ole musiikin asiantuntija. |
Kefiiri 30.07.2015 23:23:06 | |
---|
Ziggy Bubba: Tässä vielä se koko teksti, huikeita lupauksia: "This electron alignment will spread into pedals and amplifier and also into the instrument optimizing the whole signal chain." No juu, tuo kuulostaa hulppealta. Jos homma tosiaan toimii noin, sitä kannattaa jatkossa soveltaa valtakunnanverkkoonkin. En ole musiikin asiantuntija. |
Laulava Kylätohtori 30.07.2015 23:24:08 (muokattu 30.07.2015 23:24:47) | |
---|
Kefiiri: Hyvä piuha ei vahvista signaalia, vaan vaimentaa vähemmän kuin huono. Joidenkin mielestä näillä asioilla on eroa. Joo, kyllä näin on ja onhan niillä fysikaalisesti varsin suurikin ero. Mutta jos tuo käärmekaapeli vaimentaa vieläkin vähemmän? En tiedä, kyllähän nuo Ziggyn pistämät lainaukset aika naurettavia on, jos suoraan sanotaan. Sanotaan niin, että jos olisi tehnyt mieli kokeilla, niin kyllä nuo mainoslauseet tappaisivat sen halun aika täydellisesti.... Believe what you want, it doesn't mean you're right... |
Gary Enfield 30.07.2015 23:26:40 | |
---|
Ziggy Bubba: Tässä vielä se koko teksti, huikeita lupauksia: "This electron alignment will spread into pedals and amplifier and also into the instrument optimizing the whole signal chain." Tossa vielä uudestaan linkki siihen patenttihakemukseen, johon tää perustaa. Siinä ei tosin puhuta mitään vaikutuksen leviämisestä. Se löytyy vaan tosta mainospuheesta. Kiinnostavaa juttua kuitenkin. http://www.freshpatents.com/-dt20130606ptan20130140059.php |
Laulava Kylätohtori 30.07.2015 23:27:10 | |
---|
Ziggy Bubba: Tässä vielä se koko teksti, huikeita lupauksia: "This electron alignment will spread into pedals and amplifier and also into the instrument optimizing the whole signal chain." Mitäs sitten tehdään, kun ne levittäytyvät vahvarin virtapiuhan kautta valtakunnanverkkoon ja myös niiden jamppojen vahvareihin, ketkä eivät ole maksaneet mitään. Vai onko ne elektronit niin viisaita, että ne pysyvät vain maksaneiden asiakkaiden verkostoissa. Kyllähän sitä kuri ja järjestys pitää olla elektroneillakin... Believe what you want, it doesn't mean you're right... |
Kefiiri 30.07.2015 23:27:25 (muokattu 30.07.2015 23:27:55) | |
---|
Laulava Kylätohtori: Joo, kyllä näin on ja onhan niillä fysikaalisesti varsin suurikin ero. Mutta jos tuo käärmekaapeli vaimentaa vieläkin vähemmän? MP piuhassa on juuri se hämmentävyys, että se lisätään tavallisen johdon perään. Vaikka se vaimentaisi miten vähän, niin vaimennus on kuitenkin lisävaimennusta sen pitkän piuhan lisäksi. Jos Red Cable tosissaan vahvistaa, niin sitten ollaan melkoisen innovaation äärellä. En ole musiikin asiantuntija. |
Laulava Kylätohtori 30.07.2015 23:29:57 | |
---|
Kefiiri: MP piuhassa on juuri se hämmentävyys, että se lisätään tavallisen joihdon perään. Vaikka se vaimentaisi miten vähän, niin vaimennus on kuitenkin lisävaimennusta sen pitkän piuhan lisäksi. Jos Red Cable tosissaan vahvistaa, niin sitten ollaan melkoisen innovaation äärellä. Tosiaan, kuulostaa oudolta, mutta minä näistä mitään ymmärrä, joten se vielä mitään tarkoita. En silti pidä sitä mahdottomana, onhan maailmassa ihmeellisempiäkin asioita. Tosin nuo typerät mainostekstit kyllä 'pilasivat' kaiken kiinnostuksen ko. käärmepiuhaa kohtaan... Believe what you want, it doesn't mean you're right... |
Ziggy Bubba 30.07.2015 23:30:02 (muokattu 30.07.2015 23:32:17) | |
---|
Ja vielä samassa pätkässä lupaavat piuhan tuottavan "nopeamman signaalin". Ihmiset käyttävät hyvin taajaan digitaalisia efektejä/mallintajia (joillain on jopa monta samassa ketjussa), jotka pystyvät tuottamaan aika nopeasti A/D- ja D/A-muunnokset.. Kuuleeko joku noita? Parantaako Red Cable myös näitä? Joku aikoinaan sanoi V-Ampin olleen liian hidas omaan soittoon. Ehkä tämän piuhan voisi myydä hitaiden mallintajien kaveriksi. |
Ziggy Bubba 30.07.2015 23:34:02 | |
---|
Kefiiri: Jos Red Cable tosissaan vahvistaa, niin sitten ollaan melkoisen innovaation äärellä. Passiivielektroniikka joka vahvistaa - eikö tämä ole verrattavissa ikiliikkujaan? Ainakin tommosilla poistetaan tarve uusille ydinvoimaloille. |
midprice 30.07.2015 23:40:20 | |
---|
Joku aikoinaan sanoi V-Ampin olleen liian hidas omaan soittoon. Ehkä tämän piuhan voisi myydä hitaiden mallintajien kaveriksi. Hei, mulla on v-amp ja nyt toi piuha lainassa. Nyt sattana ynkkää vetään :) |
Gary Enfield 30.07.2015 23:41:56 (muokattu 30.07.2015 23:42:17) | |
---|
Ziggy Bubba: Passiivielektroniikka joka vahvistaa - eikö tämä ole verrattavissa ikiliikkujaan? Ainakin tommosilla poistetaan tarve uusille ydinvoimaloille. Ei vahvista vaan impedanssi vähenee 22,3 rossaa päällystetyssä johdossa patenttihakemuksen mukaan. |
Ziggy Bubba 30.07.2015 23:45:48 | |
---|
midprice: Hei, mulla on v-amp ja nyt toi piuha lainassa. Nyt sattana ynkkää vetään :) Tee muuten ihmeessä joku soundiklippi tolla piuhalla ja ilman. Mä voin kasata siitä vaikka youtube-videon. |
midprice 30.07.2015 23:50:33 (muokattu 30.07.2015 23:51:39) | |
---|
Ziggy Bubba: Tee muuten ihmeessä joku soundiklippi tolla piuhalla ja ilman. Mä voin kasata siitä vaikka youtube-videon. Sitähän mä olen lupaillut. Viikonloppuna oli tarkotus kokeilla. Jos rämpyttäis jotain ihan kuivana koneelle, ihmepiuhalla ja ilman. Sitten vaikka v-ampin kanssa sama. Laitetaanko vielä klipit sekä aktiivi- että passiivimikitetyllä kitaralla? .... Noh, katellaan miten saa perheeltä rauhaa toteuttaa... EDIT: Vahvistinta ei himassa ole, joten sellainen klippi jää äänittämättä. |
Ziggy Bubba 30.07.2015 23:53:38 | |
---|
midprice: Sitähän mä olen lupaillut. Viikonloppuna oli tarkotus kokeilla. Jos rämpyttäis jotain ihan kuivana koneelle, ihmepiuhalla ja ilman. Sitten vaikka v-ampin kanssa sama. Laitetaanko vielä klipit sekä aktiivi- että passiivimikitetyllä kitaralla? .... Noh, katellaan miten saa perheeltä rauhaa toteuttaa... EDIT: Vahvistinta ei himassa ole, joten sellainen klippi jää äänittämättä. Ei varmaan sitä V-Ampia tai aktiivimikkejä erikseen tartte :) Jos sulla on pedaalilankku, niin ois kiva kuulla mitä se tekee semmosen kanssa. |
Tympee Huttunen 31.07.2015 00:06:04 | |
---|
Heh, tän topicin jutut kiertää kehää, kuten ton piuhan elektronit. Kannattaa lähteä alusta lukemaan. Patentti on varmaan jo kolmanteen kertaan lyöty tulille. Valtakunnanverkko? Veikkaisin, ettei niihin virtoihin ja jännitteisiin passiivielektroniikalla voida vaikuttaa, mutta ken tietää? |
Arkka 31.07.2015 00:49:50 | |
---|
|
Gabe 31.07.2015 01:03:15 | |
---|
Ziggy Bubba: Tässä vielä se koko teksti, huikeita lupauksia: "This electron alignment will spread into pedals and amplifier and also into the instrument optimizing the whole signal chain." Tämä pätkä mullakin nosti karvat pystyyn. Nanoteknologia on tulevaisuuden juttu ja sillä saadaan aikaan varmaan yhtä ja toista jännää. Mutta olisin kyllä toivonut että proffa olisi vähän paremmin avannut tätä. Ja onhan täällä jo yksi käyttäjäkokemus jonka mukaan tuo mainoslötinä on ihan pelkkää paskapuhetta. Ei riittänyt yksi käärmepiuha vaan olisi pitänyt olla kaksi ja laudan virransyötössäkin vielä.. Pitänee huomenna kysyä Custom Soundsista koskeeko 14 vuorokauden palautusoikeus myös tätä piuhaa. |