ÄrGee 16.08.2017 22:58:02 (muokattu 17.08.2017 14:58:09) | |
---|
niemepet: Aika muheva hinta softalla... 340 EUR. Elämä on... Onhan se vähän... 15 päivän demo on ilmaiseksi saatavilla Line6-tunnuksen omaaville. Eli testataan, ja toivon että se pyörii tällä ruoskalla. Joo... parit videot Youtubesta soundien muodostamisesta, ja pam pam. Alkoi löytyä hyvää metalli-rytmisoundia Cali IV Leadista. Vahvistinmallinnukset reagoivat kivasti Ownhammerin Rectifier Oversized -impulssien kanssa. Rectifier-mallinnukset kuulostavat aina ihan paskalta "out of the box" :D pitää perehtyä tuon sielunelämään kunnolla. Testasin Helix Nativen omia kaappeja, ja ne kuulostivat aivan kauhealta. Haluaisin kuulla vertailun rautaversion sekä softan eroista soitettuna johonkin budjettiluokan audio interfaceen, vaikka di-boksin kautta. Tuntuu että noita vaivaa silti Helixille ominainen "rakeisuus" ja "ohuus". Mitenköhän sitä saisi ruuvattua pois? Tai sitten se on vain tuo Seymour Duncanin JB :) Viimeiset ajatukset ja muokkaukset tähän viestiin. En tykkää Helix-mallinnuksista yhtään. Niitä vaivaavat nuo yläpuolella mainitut ongelmat, ja en saa mitenkään ruuvattua sellaista soundia mitä ns. kuulen päässäni. Jotenkin vahvistimien säädötkin tuntuvat huonosti reagoivilta. Halusin kyllä pitää tästä, mutta minkäs teet. Elättelin jo pitkään toiveita rautaversion ostamisesta, mutta ne toiveet saavat näillä näkymin jäädä. TO THE STARS!!! Ibanez-pervo. Fanipoika-kortti taitaa olla tämän foorumin Hitler-/olkinukke-/natsikortti -Rumple |
Tami 17.08.2017 14:55:31 | |
---|
ÄrGee: Testasin Helix Nativen omia kaappeja, ja ne kuulostivat aivan kauhealta. Tuntuu että noita vaivaa silti Helixille ominainen "rakeisuus" ja "ohuus". Mitenköhän sitä saisi ruuvattua pois? Mulla on osin päinvastainen kokemus rautaversion osalta, Nativea en ole vielä jaksanut latailla. Monenmoisia IR-filejä on tullut haalittua vuosien saatossa. Kuitenkin noilla Helixin omilla kaapeilla pääsee kyllä hyvään tulokseen, osin se vaatii tietysti perehtymistä ja ruuvausta (yök). Äänikokemuksen kannalta ero ownhammerin tai rezw:n kaappeihin jotakuinkin mitätön, tai ei ainakaan huomattava. Tietysti johonkin soundiin saattaa sopia tietty IR helposti ja hyvin, mutta enemmän se on semmosta muniinpuhaltelua :-) Hymiö ja humoristinen heitto. Rakeisuus tai ohuus ei kuvaa Helixiä mun mielestä, ainakaan verrattuna ax2/kemperiin. En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa... |
ÄrGee 17.08.2017 15:06:51 (muokattu 17.08.2017 17:32:26) | |
---|
Tami: Mulla on osin päinvastainen kokemus rautaversion osalta, Nativea en ole vielä jaksanut latailla. Monenmoisia IR-filejä on tullut haalittua vuosien saatossa. Kuitenkin noilla Helixin omilla kaapeilla pääsee kyllä hyvään tulokseen, osin se vaatii tietysti perehtymistä ja ruuvausta (yök). Äänikokemuksen kannalta ero ownhammerin tai rezw:n kaappeihin jotakuinkin mitätön, tai ei ainakaan huomattava. Tietysti johonkin soundiin saattaa sopia tietty IR helposti ja hyvin, mutta enemmän se on semmosta muniinpuhaltelua :-) Hymiö ja humoristinen heitto. Rakeisuus tai ohuus ei kuvaa Helixiä mun mielestä, ainakaan verrattuna ax2/kemperiin. Kiinnostikin niiden erot, että miten signaaliketjun alkupäässä oleva rautapuoli vaikuttaa oikeasti soundiin tässä tapauksessa. Mutta jotenkin tuo hi-gain osasto ei vain kolahda. Jos soittaa jotain kevyempää, niin tuo voi olla ihan mukiinmenevä laitos. Mutta en ole vielä kerennyt testaamaan kevyemmän puolen vahvarimallinnuksia. Itsellä ainakin oli sellainen kuva, että Fractal ja Kemper olisivat paljon parempia raskaammassa osastossa, vaikka niistä ei olekaan muuta todellista kokemusta kuin vain ohi mennen Fractalista jonkun kitaran testailun yhteydessä. Sääh... kyllä muutaman tunnin ruuvailujen jälkeen pitäisi selvitä onko tuote hyvä vai ei. Tämä on aika eloton tapaus kaikin puolin. Enkä todellakaan ostaisi tuohon hintaan, kun parempiakin vastineita on markkinoilla. TO THE STARS!!! Ibanez-pervo. Fanipoika-kortti taitaa olla tämän foorumin Hitler-/olkinukke-/natsikortti -Rumple |
Sir Anthony 18.08.2017 11:20:02 (muokattu 18.08.2017 11:27:00) | |
---|
niemepet: Aika muheva hinta softalla... 340 EUR. Elämä on... Tuohan on siis plugarin hinta, jos ei omista mitään Helixin rautaversiota. "Täysiverisen" Helixin omistajalle Native kustantaa n. 85 € ja LT:n omistajalle n. 260 €. Gear pagen foorumeilla Line 6:n edustajat muistaakseni sanoivat, että alennushinnoilla saa ostettua kun rautaversio on rekisteröity Line 6 tilille. Jos sittemmin myy rautaversionsa (ja poistaa sen rekisteröinnin Line 6 tililtään), Native jää ostajalle käyttöön täysin toimintakuntoisena. Käytetyn rautaversion ostaja ei kuitenkaan voi ostaa Nativea enää alennetulla hinnalla (mikäli siis edellinen omistajan sen jo hankki). Kyllähän tuon joutuu hankkimaan, ei tarvitse enää joka reeneistä roudata laatikkoa mukanaan. Edit. Typot korjailtu. "Tonni käteen ja finaaliin asti" |
Tami 18.08.2017 11:49:59 | |
---|
Sir Anthony: Gear pagen foorumeilla Line 6:n edustajat muistaakseni sanoivat, että alennushinnoilla saa ostettua kun rautaversio on rekisteröity Line 6 tilille. Jos sittemmin myy rautaversionsa (ja poistaa sen rekisteröinnin Line 6 tililtään), Native jää ostajalle käyttöön täysin toimintakuntoisena. Kyllähän tuon joutuu hankkimaan, ei tarvitse enää joka reeneistä roudata laatikkoa mukanaan. Joo tai mä ymmärsin tuon silleen jostain youtube videosta, että jos sitten myy raudan pois, pitää silloinkin maksaa sitä erotusta siitä sitten... Miten vaan. Jännä ajatus: Ostan auton ja saan kaupan yhteydessä satasella hienot vanteet. Sitten kun myyn auton ilman noita vanteita, pitäisi minun maksaa niiden vanteiden hinnan erotus.... no tiedä sitten miten tuo menee. Mä luulen, että Nativen ostajalla on rautahelix tai rautalt. Itse en ainakaan näe järkeä ostaa tuota pelkkää nativea semminkin kun markkinoilla on muitakin vaihtoehtoja paremmalla hinta/laatusuhteella kuten ärrägee tuossa sanoi. En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa... |
gunner 18.08.2017 12:27:53 | |
---|
Aika monipuolisestihan noi tarjoaa erilaisia alennuksia aiempien tuotteiden ostajijlle: http://shop.line6.com/helixnativeterms.html Yllättävää musta oli toi, että jopa Pod X3 antaa myös satasen alennuksen. Ite kävin kyllä Helixin omistajana kävin heti hankkimassa Nativen, ettei tarttis enää muiden firmojen kitaraplugareita käyttää. Onhan toi aika joku 100 kertaa miellyttävämpää säätää saundeja suoraan plugarilla, vs. reamppaus esim. Helixin, Kemperin tai Axen kautta. |
Tami 18.08.2017 13:37:01 | |
---|
gunner: Aika monipuolisestihan noi tarjoaa erilaisia alennuksia aiempien tuotteiden ostajijlle: http://shop.line6.com/helixnativeterms.html Yllättävää musta oli toi, että jopa Pod X3 antaa myös satasen alennuksen. Mulla on Helix ja x3, joten odottelen tässä 60euroa Line6:lta.... En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa... |
niemepet 18.08.2017 13:52:39 | |
---|
Tami: Itse en ainakaan näe järkeä ostaa tuota pelkkää nativea semminkin kun markkinoilla on muitakin vaihtoehtoja paremmalla hinta/laatusuhteella kuten ärrägee tuossa sanoi. Tämä oli minun ensimmäinen ajatus. Ne joilla on Helix, niin ihan jeez. |
ÄrGee 18.08.2017 15:16:54 | |
---|
1. TH3 Dual Rec 2. Helix Dual Rec 3. TH3 5150 4. Helix 5150 5. TH3 Fireball 6. Helix Fireball https://soundcloud.com/amostagreeablesloth/th3-vs-helix-3-amp-test Tästä käy ilmi se mitä tarkoitin tuolla rakeisuudella, pahvilaatikkomaisuudella, suhinalla, jne. Tämä on yhden sevenstring.orgilaisen tekemä vertailu. Tuota Helixille ominaista soundia saa deep editillä karsittua, mutta se on silti aina läsnä. Overloud TH3 on tuossa lähempänä Fractalin mallinnuksia, soundi on tumma mutta se on kontrolloitavissa suuntaan tai toiseen. Onko jäsen TTV? Oliko teikäläisellä vastaavia huonoja kokemuksia Helixistä, ja minkä takia tuli vaihto AX8:aan? TO THE STARS!!! Ibanez-pervo. Fanipoika-kortti taitaa olla tämän foorumin Hitler-/olkinukke-/natsikortti -Rumple |
TTV 18.08.2017 16:10:12 (muokattu 18.08.2017 16:11:03) | |
---|
ÄrGee: Onko jäsen TTV? Oliko teikäläisellä vastaavia huonoja kokemuksia Helixistä, ja minkä takia tuli vaihto AX8:aan? Jäsen TTV kuulee ja kuuntelee :-) En tiedä oliko syynä rakeisuus vai mikä, mutta en vaan saanut millään ruuvattua Helixistä kuulokesoittoon miellyttävää saundia. Se oli tehtaan ja ulkoisillakin impulsseilla sellainen kireä, ehkäpä tuo rakeinen kuvaa osittain sitä. Ei auttanut EQ eikä muut. Aiemmin AXE-II jo omistaneena tiesin, miten saan just haluamani saundin ruuvattua Fractalin raudasta, joten päätös oli helppo. Omaan käyttööni AX8 on lähes täydellinen, ainoa pikkumiinus tulee USB-audiointerfacen puuttumisesta ja edelleen heikosta näytön käyttöliittymästä. Helixissä loppui hienosäätövara kesken myös vahvistinmalleissa ja siksi lopetin leikin sikseen. En väitä Helixiä huonoksi, mulle se ei vaan tarjonnut kaipaamaani saundia. AX8 toimii mielestäni paremmin myös ulkoisten pedaalien kanssa; OD toimii hyvin AX8 vahvistimen kanssa. Samoin se, että pystyn runttaamaan HM-2 pedaalilla ongelmitta AX8 vahvistinmalliin ja nauttimaan autenttisesta ruåttipörinästä :-) Livekäytössä Helixin saundit varmasti riittävät vähintäänkin hyvin ja myös nappuloiden ja expressiopedaalin käyttö helppoa, joten liveolosuhteisiin valitsisin ehkä itellekin Helixin. Kotisoitossa ja ennenkaikkea kuulokkeillla ei oo vielä Fractalin voittanutta, vaikka luottopelini Boss GT-001 lähelle pääseekin :-) "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
ÄrGee 18.08.2017 16:16:04 | |
---|
TTV: Jäsen TTV kuulee ja kuuntelee :-) Hienoa, kiitos näistä :) Tosiaan tuo kireys vaikuttaa siihen miten mikäkin sopii kuulokkeilla soittamiseen. Botnekkaammat ja vähemmän suhinaa sisältävät mallinnukset sopivat siihen paljon paremmin. TO THE STARS!!! Ibanez-pervo. Fanipoika-kortti taitaa olla tämän foorumin Hitler-/olkinukke-/natsikortti -Rumple |
mize7 19.08.2017 00:18:52 (muokattu 19.08.2017 02:05:39) | |
---|
https://soundcloud.com/mediumplayer |
ÄrGee 19.08.2017 01:01:57 | |
---|
mize7: Itse en ole kokenut Helixiä ohuen, kireän tai muuten munattoman kuuloiseksi. Aika paljon on tullut saundeja tällä ruuvattua ja testattua. Entisenä Fractal Audio (AX8 ja Axe-Fx2) käyttäjänä olen oikein tyytyväinen Helixiin. Kumma juttu, mitä ei tajunnut ennen kuin itse soitti Helix-mallinnuksilla, on se että niissä on vain joku ärsyttävä ominaisuus mikä ei miellytä korvaa, eikä saa oikein ruuvattua sellaista soundia mitä kuulee päässään. Ei vain ole minun juttu, vaikka on tullut käytettyä aiempia HD-sarjan vehkeitä. Saa jäädä, ja katselen jonnekin Atomicin tai Fractalin suuntaan. TO THE STARS!!! Ibanez-pervo. Fanipoika-kortti taitaa olla tämän foorumin Hitler-/olkinukke-/natsikortti -Rumple |
Sir Anthony 19.08.2017 11:11:36 | |
---|
Sir Anthony: Tuohan on siis plugarin hinta, jos ei omista mitään Helixin rautaversiota. "Täysiverisen" Helixin omistajalle Native kustantaa n. 85 € ja LT:n omistajalle n. 260 €.... Itse itseäni lainaten. Jenkkityyliin 99 $ on hinta ilman veroja. Eli hintaa tuli n. 110 € loppupeleissä rautalaitoksen omistajalle. Kauppaehdoissa mainitaan, että jos omistaa jonkun alennukseen oikeuttavista tuotteista, mutta luopuu siitä alle 180 päivän omistuksen jälkeen, voidaan Native softa vetää lukkoon ja erotuksen täysihintaiseen maksamaan. "Tonni käteen ja finaaliin asti" |
Tami 24.08.2017 10:15:27 | |
---|
Tuossa on ihan jees video muistutuksena itsellekin, että ei se soundin etsiminen ole aina niin vaikeaa. Oma "paha" tapa on laittaa yleensä kaikki blokit täyteen tavaraa ja käyttää yhtä tai useampaa IR-filettä. Pitääkin ruuvata taas perinteisempi näkökulma omiin juttuihin. Mulla on ollut käytännössä käytössä yksi presetti jossa 4 snapshottia (lead, crunch, clean ja acoustic)... Tuolla setillä pärjää cover-bändin illan ja tykkään käyttää noita efekttejä stompboxin tapaan. Muutoinkin hyviä videoita herralla. https://www.youtube.com/watch?v=B401g17Q6IYEn ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa... |
mize7 25.08.2017 18:51:52 (muokattu 25.08.2017 18:52:27) | |
---|
Live Ready Sound impulssit ja Helix Presetti paketit -50% tämän kuun loppuun. https://livereadysound.com Alennuskoodi: 50% Suosittelen! https://soundcloud.com/mediumplayer |
audioAXS 26.08.2017 01:05:28 | |
---|
Vähän kiinnostais EVH:n vaihto Helix LT:n. Olis monipuolisempi kuin nykyinen setup, mutta pelottaa, että harmittaa jälkikäteen. Särö korvaa puuttuvat virheet |
ÄrGee 26.08.2017 01:56:28 | |
---|
audioAXS: Vähän kiinnostais EVH:n vaihto Helix LT:n. Olis monipuolisempi kuin nykyinen setup, mutta pelottaa, että harmittaa jälkikäteen. Älä vaan vaihda... itse en kestä Helixin mallinnuksissa olevaa pahvilaatikkomaista suhinaa, mikä on aina päällä vaikka miten ruuvaisi. Soundien pitäisi löytyä hyvän impulssin ja maltillisen eq:n kanssa, ja sitä on noista mallinnuksista turha odottaa. Riippuu toki käyttäjästä, ja siitä miten tarkka on soundeista. TO THE STARS!!! Ibanez-pervo. Fanipoika-kortti taitaa olla tämän foorumin Hitler-/olkinukke-/natsikortti -Rumple |
Sir Anthony 26.08.2017 08:54:31 | |
---|
audioAXS: Vähän kiinnostais EVH:n vaihto Helix LT:n. Olis monipuolisempi kuin nykyinen setup, mutta pelottaa, että harmittaa jälkikäteen. Hommaa ihmeessä. Kukaan muu ei pysty sanoon sopiiko tuollainen mallintava setup juuri sinulle ja sun käyttöösi. Jos tilanne sallii, niin hanki helix siihen EVH:n kylkeen hetkeksi ja soita molempia vuorotellen ja samaan aikaan. Netistä ostettuna laitteella on kuitenkin palautusmahdollisuus olemassa. "Tonni käteen ja finaaliin asti" |
sustain65 26.08.2017 09:30:53 | |
---|
Kyllä mulla ainakin käy säännönmukaisesti niin, että kun kuuntelen jotain Helix vs. AX8 vertailuja netistä, niin Helix jää selkeästi toiseksi, vaikka kuinka haluaisin pitää Helixistä sen mainostetun kätevyytensä vuoksi. Voi tietty johtua vain siitä että minulla mahdollisesti jonkinlaiset Fractal-suodattimet korvissani. Ja kyllä Helixin soundit ihan käyttökelposilta vaikuttavat nekin. |