Aihe: Omistan Marshallin ja kaikki on hyvin.
1 2 3 4 518 19 20 21 22 23 24
Shredator
14.09.2016 09:44:56

dr_solo666: Eli kuulostiko JJ huonommalta vai paremmalta? :D
Omassa JMP:ssa olen käyttänyt vain JJ:tä ja putkien vaihto lähestyy eikä uusia ole vielä ostettu. Nyt voisi kokeilla muutakin merkkiä.

Syötän Marsuilleni vain TAD:ia, päätteeseen JJ tai TAD. Mun korviin nämä kuulostavat parhailta.
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking."
dr_solo666
14.09.2016 10:04:33

Laulava Kylätohtori: Paremmuus lienee tässäkin makuasia. Tung-Solit on aika kirkkaita ja JJ:n perusputket (ECC83S) taas tunkkaisia.

Putkien vaikutus soundiin -threadia odotellessa :D

Oma Marsuni on kyllä niin kirkas, että ei sen kirkkaampi tarvise olla. ET65:lla sain yläpäätä vähän rauhoitettua.

Shredator: Syötän Marsuilleni vain TAD:ia, päätteeseen JJ tai TAD. Mun korviin nämä kuulostavat parhailta.

Pitääkin perehtyä TAD:iin.
You can always give up on life and become a drummer.
Muovinen
14.09.2016 10:07:41

En minä muista kummat sinne jäi vaiko jonkinlainen sekasetti, mutta juuri niin, että Tung-Solit on kirkkaammat ja jotenkin saturoituneemmat. Orangen kanssa piti varoa kaikkea bassokasta kamaa tukkoutumisen pelossa mutta JMP:n kanssa taas pitää olla huolellinen ettei alapäätä katoa liikaa. Tuo Okko Diablo on siinä mielessä loistava OD Marsun eteen, että siinä juuri alapäätä pystyy säätämään aika tarkasti.

Puhuttiinko me putkista? :P
Gary the pine
17.10.2016 10:27:44
https://www.youtube.com/watch?v=5-MSo6-_OAQ

Kokolailla asiallista marsuilua.
Tulin, näin, paskoin housuun.
Åboensis
17.10.2016 11:05:07

Hoh, minä ehdin elää hyvinkin reilut kaksi vuosikymmentä siinä uskossa, ettei tähän talouteen tulisi enää mitään Marshall -merkkistä tuotetta (edellinen oli ensimmäinen "oikea" vahvistimeni, JCM 800 Lead -sarjalainen 100w -nuppi ja 4x12" kaappi ammoisalla 80 -luvulla, joista sitten luovuin 90 -luvun puolivälissä). Vaan ihan hyvin tuo 1x12" -kaappi pelittää Tohtori Z:n alla. Eli siltä osin kaikki kunnossa. On jopa tuota samaa Lead -sarjaa kuin aiempi Marsukin, tosin hauskasti punaiseksi maalattu ;D.
"I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt -
Jäärä
17.10.2016 11:44:05
Gary the pine: https://www.youtube.com/watch?v=5-MSo6-_OAQ

Kokolailla asiallista marsuilua.

Omiin korviini miellyttävintä mökää lähti Valvestatesta.
Suomen Hiihtoliiton luvalla. Kaikki tekstissä mainitut henkilöt ovat fiktiivisiä ja kaikki yhtäläisyydet eläviin tai kuolleisiin henkilöihin ovat puhtaasti sattumanvaraisia. Laaditun tekstin valmistuksessa ei ole vahingoitettu eläimiä.
Gary the pine
08.11.2016 18:48:43
Mun miälest -66 lopun 1982-komero on ihan jees :-)
Teme.H
08.11.2016 21:07:08 (muokattu 08.11.2016 21:08:26)
Nyt kun on vähän aikaa Jubileella soitellut niin on se vaan hieno peli, vaikka reissue onkin. Vois sanoa, että nyt on kaikki hyvin, mutta vois kyllä olla paremminkin, koska Marshalleja ei voi olla liikaa yhdellä miehellä ;)

Pitkään pähkäilin et ostaisko Jubileen, 2203 vai 1987 tai 1959. Päädyin sitten tohon Jubileehen, koska se oli rakkautta heti ekasta soinnusta alkaen :D Kuitenkin nälkä kasvaa syödessä, niin pitää varmaan alkaa säästämään ja hankkia vielä se 2203 ja 1987 joskus hamassa tulevaisuudessa.
Jucciz
08.11.2016 21:10:23 (muokattu 08.11.2016 21:10:52)
Teme.H: Nyt kun on vähän aikaa Jubileella soitellut niin on se vaan hieno peli, vaikka reissue onkin. Vois sanoa, että nyt on kaikki hyvin, mutta vois kyllä olla paremminkin, koska Marshalleja ei voi olla liikaa yhdellä miehellä ;)

Pitkään pähkäilin et ostaisko Jubileen, 2203 vai 1987 tai 1959. Päädyin sitten tohon Jubileehen, koska se oli rakkautta heti ekasta soinnusta alkaen :D Kuitenkin nälkä kasvaa syödessä, niin pitää varmaan alkaa säästämään ja hankkia vielä se 2203 ja 1987 joskus hamassa tulevaisuudessa.

Jos haluat monipuolisemman setin, ota 1987 kaveriksi. 2203 ja Jubilee ei oo ihan niin kaukana toisistaan. Lisäksi 50 watin teho on joskus (lue: likipitäen aina) käyttökelpoisempi kuin 100 wattia.
Teme.H
13.11.2016 16:35:48
Jucciz: Jos haluat monipuolisemman setin, ota 1987 kaveriksi. 2203 ja Jubilee ei oo ihan niin kaukana toisistaan. Lisäksi 50 watin teho on joskus (lue: likipitäen aina) käyttökelpoisempi kuin 100 wattia.

Juu luultavasti seuraava kone olis tuota vanhemman ajan Marshallia, just tuosta syystä.

Kuinka paljon noissa non-master koneissa on mökän määrässä eroa, jos verrataan 50 ja 100 wattista keskenään? Sehän on selvää et ilman "jarrua" niitä ei säröillä ajella kumpaakaan. Lähinnä kiinnostaa sen takia, kun just esim. Jubilee on mun mielestä 100 wattisena paljon paremman soundinen kuin 50w.
mvirta
13.11.2016 22:25:28
Moi, mulla on ollut 2204 ja vieläkin löytyy 2203. Niissä on kylläkin master joten sikäli hiukan ohi aiheen.

Kumpikin on kuitenkin herkästi penteleen kovaäänisiä, jos käyttää high -inputtia.

Low -inputilla, missä säröt sitten tulevat ihan täysin purkista, kummastakin lähtee erittäin nätit puhtaat soundit ja volaa voi avata yllättävänkin paljon ilman että korvat halkeaa.

Jubileeta löytyy 2553 (50W) ja 2555 (100W). Ne eivät ole niin kovaäänisiä, ja soundeissa voi oman käsitykseni mukaan olla vähän yksilöeroja. Mulle on sattunut semmoinen kaksikko missä 50W on se parempisoundinen.

Itse pidän Jubileeta käyttökelpoisempana reenikämppäkäytössä.

Teme.H: Juu luultavasti seuraava kone olis tuota vanhemman ajan Marshallia, just tuosta syystä.

Kuinka paljon noissa non-master koneissa on mökän määrässä eroa, jos verrataan 50 ja 100 wattista keskenään? Sehän on selvää et ilman "jarrua" niitä ei säröillä ajella kumpaakaan. Lähinnä kiinnostaa sen takia, kun just esim. Jubilee on mun mielestä 100 wattisena paljon paremman soundinen kuin 50w.
Shut Up 'n Play Yer Guitar
hallu
13.11.2016 23:34:43
mvirta: Moi, mulla on ollut 2204 ja vieläkin löytyy 2203. Niissä on kylläkin master joten sikäli hiukan ohi aiheen.

Kumpikin on kuitenkin herkästi penteleen kovaäänisiä, jos käyttää high -inputtia.

Low -inputilla, missä säröt sitten tulevat ihan täysin purkista, kummastakin lähtee erittäin nätit puhtaat soundit ja volaa voi avata yllättävänkin paljon ilman että korvat halkeaa.

Jubileeta löytyy 2553 (50W) ja 2555 (100W). Ne eivät ole niin kovaäänisiä, ja soundeissa voi oman käsitykseni mukaan olla vähän yksilöeroja. Mulle on sattunut semmoinen kaksikko missä 50W on se parempisoundinen.

Eikös putkivahvistimet ole aina (varsinkin vanhemmat) yksilöitä?
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Teme.H
13.11.2016 23:49:49
mvirta: Moi, mulla on ollut 2204 ja vieläkin löytyy 2203. Niissä on kylläkin master joten sikäli hiukan ohi aiheen.

No mä tossa jonkun aikaa sain ilokseni soitella laina 2203:lla, ja se oli kyllä munkin mielestä huomattavasti äänekkäämpi kuin tuo 2555X minkä jokin aika sitten ostin. Ja samaten huomattavasti herkempi mastervolume, aika varovasti sai säätää, kun taas jubileen masteri on todella helppo säätää siihen verrattuna ja hyvää soundia tulee jo "siedettävillä" äänenpaineilla.

Täytyy kyllä sanoa, et vaikka täälläkin moni on 2203 cleania soundia parjannut, niin kyllä ainakin sillä 2203:lla mitä sain lainailla, lähti Telellä ihan hemmetin hyvät cleanit ihan Hi- puoleltakin kun kitaran volumella pakitteli.
Shredator
14.11.2016 08:51:52

Teme.H: No mä tossa jonkun aikaa sain ilokseni soitella laina 2203:lla, ja se oli kyllä munkin mielestä huomattavasti äänekkäämpi kuin tuo 2555X minkä jokin aika sitten ostin. Ja samaten huomattavasti herkempi mastervolume, aika varovasti sai säätää, kun taas jubileen masteri on todella helppo säätää siihen verrattuna ja hyvää soundia tulee jo "siedettävillä" äänenpaineilla.

Täytyy kyllä sanoa, et vaikka täälläkin moni on 2203 cleania soundia parjannut, niin kyllä ainakin sillä 2203:lla mitä sain lainailla, lähti Telellä ihan hemmetin hyvät cleanit ihan Hi- puoleltakin kun kitaran volumella pakitteli.

Näin on. Itellä ollut useampikin 2203 ja myös 1987. 1987 on ehkä kliineillä aavistuksen parempi, mutta 2203 vie sitä kaikilla muilla osa-alueilla. 2203 tuottaa tarvittaessa myös sen Plexi-rutun, mutta pystyy paljon muuhunkin.
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking."
Gary the pine
27.11.2016 19:36:20
9005 tuli taloon.

On se aika jötikkä, 4U korkeutta ja painoa korealaisen pikkuauton verran. Vaan onpas kyllä hienosoundinen kapine.
Jucciz
27.11.2016 20:29:05
Gary the pine: 9005 tuli taloon.

On se aika jötikkä, 4U korkeutta ja painoa korealaisen pikkuauton verran. Vaan onpas kyllä hienosoundinen kapine.

Milläs etusella tyrkkäät?
Gary the pine
27.11.2016 21:06:18
Jucciz: Milläs etusella tyrkkäät?

Se tuli ADA MP-1:n kaveriks, kasariräkkiä värkkäilen :-)
Jucciz
27.11.2016 21:15:55 (muokattu 27.11.2016 21:16:36)
Gary the pine: Se tuli ADA MP-1:n kaveriks, kasariräkkiä värkkäilen :-)

Nonni. Vielä kun kasvatat kunnon tukan ja jätät sen vohveliraudan väliin, menee aivan täydestä. Tuo kutos-Charvel varmaan toimittaa tuossa tyylissä.
Gary the pine
27.11.2016 21:32:15
Jucciz: Nonni. Vielä kun kasvatat kunnon tukan ja jätät sen vohveliraudan väliin, menee aivan täydestä. Tuo kutos-Charvel varmaan toimittaa tuossa tyylissä.

Oishan se hieno semmonen hehtaarikiharapehko :-)

Kutosta mä enshätään uumoilinkin täsmäaseeksi ja samaten tuota Pro Rärrätintä, mutta eipä kuulosta huonolta ihan SG:llä vedettynäkään.

Pitäis nyt vaan jostain keksiä Quadraverb kun toi G-Majori on ehkä vähän ku orpo piru vieraas helvetis noiden kaverina...
Gary the pine
21.04.2017 20:50:13
2100 SL-X, huhhuh, on se hurja...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)