![]() 09.03.2010 09:31:46 | |
---|---|
Vladi: Asetukset olis näin ulkomuistista tämmöiset: Gain 7,5(pulled), treble 9, bass 3,5, mid 8,5, lead drive 3-4, precenceä jonkun verran ja graafinen eq aika perinteisessä v-asennossa, mitä nyt trebleä hieman boostaan. Meinaa mennä aika helposti tukkoon toi soundi. Se soundin tukkoisuus johtuu aika varmasti tuosta sun bass-asetuksesta. Elä pistä yli 2:n, sillä sehän ei toimi kuten normaalisti vahvarin bass-namikka toimii. Yli 2:n se menee vain "flubbyksi", eikä tuo sitä alapäätä varsinaisesti lisää. Jos brittityylistä ylämiddlekkyyttä haluat soundiisi, niin elä käytä gainia pulledina (Onpas laadukas termi). Mielummin pohjassa ja laitat lead drivea enemmän (pulled). Omat asetukseni, joilla lähtee loistokas hevijyräsoundi (Ainakin omasta mielestäni ;) ): Gain 8, treble 9, bass 1, mid 4, drive 6,5 (pulled), presence 3, harmonics on. Graafisessa eq:ssa treble lähes täysillä, bass alhaalla, boostia ylämiddlessä. Eikös tuossa combossa ole C90-elementti? Kannattaa kokeilla v30:llä myös. Mutta eipä siinä sitten, jos ei lähtösoundi miellytä. Sitten on laitettava vahvistin kiertoon. Nomen est omen. | |
![]() 09.03.2010 09:39:35 | |
Itse en kyllä mitenkään voi suositella v30:a pikkucompoon. Nuo bassosäädöt voivat kyllä kertoa siitä että elementistä uupuu alapäätä, joten ehkä tuon vakioelementin korvaamista jollain paremmalla voisi harkita... | |
![]() 09.03.2010 09:41:13 | |
duc: Itse en kyllä mitenkään voi suositella v30:a pikkucompoon. Joo mä meinasinkin, että jos comboa kokeilisi myös v30:n omaavalla lisäkaapilla. Ehkä sieltä löytyisi se puuttuva tekijä? Nomen est omen. | |
![]() 09.03.2010 09:46:25 | |
Shredator: Joo mä meinasinkin, että jos comboa kokeilisi myös v30:n omaavalla lisäkaapilla. Ehkä sieltä löytyisi se puuttuva tekijä? Ei se oo semmoinen puuttuva tekijä jota kaapilla korjattais, kyllä se on koko vahvistimen ominaissoundi joka ei miellytä. On soundimieltymykset muuttunu sen verta paljon viime aikoina(6kk sisällä). Jos tykkäis Mark-sarjalaista ominaissoundista niin sittenhän tuo olis hyvä, muttakun minä en nimenomaan siitä tykkää vaikka aikoinaan niin luulin. Kyllä se siitä. | |
![]() 09.03.2010 10:06:32 | |
Vladi: On soundimieltymykset muuttunu sen verta paljon viime aikoina(6kk sisällä). Jos tykkäis Mark-sarjalaista ominaissoundista niin sittenhän tuo olis hyvä, muttakun minä en nimenomaan siitä tykkää vaikka aikoinaan niin luulin. Jeps, eipä siinä sitten muuta kuin vahvari vaihtoon. Sanoisin kuitenkin, että kuvaamiesi soundimieltymyksiesi perusteella ota se Orange. Rouhea brittisoundihan oli hakusalla? Mielestäni Buddasta ei vaan ole siihen, se on vähän turhan smooth. Nomen est omen. | |
![]() 09.03.2010 10:09:11 | |
Shredator: Jeps, eipä siinä sitten muuta kuin vahvari vaihtoon. Sanoisin kuitenkin, että kuvaamiesi soundimieltymyksiesi perusteella ota se Orange. Rouhea brittisoundihan oli hakusalla? Mielestäni Buddasta ei vaan ole siihen, se on vähän turhan smooth. Buddan saatavuusvaikeuksien takia se on joko Orange tai ehkä myös VHT:n Pitbull :) Kyllä se siitä. | |
![]() 09.03.2010 10:11:52 | |
Vladi: Buddan saatavuusvaikeuksien takia se on joko Orange tai ehkä myös VHT:n Pitbull :) Vähän olen meinannutkin suositella VHT:tä. Juuri omani sain, puhtaat ainakin ovat loistavat. Säröjä ei hirveästi ole kerrostalossa pystynyt availemaan, voin kertoilla tunnelmia jossain vaiheessa tätä viikkoa, kunhan saan treenikselle laitteen. Jäsen kimurantti1:llähän moinen on myynnissä juurikin, ja hän osannee kertoa lisää. "I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | Carvin-huone | |
![]() 09.03.2010 10:18:03 (muokattu 09.03.2010 10:18:12) | |
Vladi: Buddan saatavuusvaikeuksien takia se on joko Orange tai ehkä myös VHT:n Pitbull :) Tosiaan. VHT, ainakin Ultra Lead on sellanen vähän "best of both worlds". On tosi transparentti, eli käytettävät puut/mikit/kaappi/kaikki mitä on signaaliketjussa, kuuluu tosi voimakkaasti. Lisäksi EQ-säätimet ovat tosi tehokkaat. Tästä saa oikealla setupilla tosi Marsumaista rouheutta(todettu on, vertailukohteena modattu Vintage Modern ja Greenback -kaappi, vrt. Ultra lead + Fat Bottom). Cleania saa todella heleästä aina vähän sellaseen mukavan pehmoseen. Säröä ihan kaikkeen.. Jopa sitä Mark osastoa. I love it! Telecasterilla soittavissa ihmisissä täytyy olla jotain vikaa. | |
![]() 09.03.2010 16:02:29 | |
Vladi: Buddan saatavuusvaikeuksien takia se on joko Orange tai ehkä myös VHT:n Pitbull :) Jos pelkäät Rockerverbin laatua sen takia, että firma duunaa tuotteitaan myös Kiinassa, niin ihan turhaan. RV50 ja PPC212 -kaappi ovat ainakin todella jämerää ja laadukasta tekoa, niin koteloiden, potikoiden sun muiden osalta. En usko että tuolla saralla juuri mesoille tahi Buddille häviävät... Brittikamaa nuo toki ovat, en tiedä miten paljon sillä on vaikutusta. This Is Sonar Transistor... | |
![]() 09.03.2010 16:13:10 (muokattu 09.03.2010 16:14:16) | |
Oletko Vladi Blackstarit jo haudannut kokonaan ehdokkaiden joukosta? Tänään kävin HT-sarjan 100-wattista nuppia kokeilemassa, ja oli todella hyvän kuuloinen vehjes. Brittihenkinen, mutta Marsuja (ainakin meikäläisen kokemuksella, jonka myönnän auliisti rajalliseksi) usein vaivaava yläpään sirinä loisti poissaolollaan. Itse asiassa soi hiljaakin todella kauniisti. Dillon, you son of a bitch! | |
![]() 09.03.2010 16:44:57 | |
P-man: Marshall JVM410. Täyttää nuo yllämainitut kriteerit eli: on brittihenkinen, 4-kanavaa ja lähtee Megadeth soundi ilman buustausta (megadeth käyttää nykyään samaa vahvaria), on helppo säätää, pirunhyvä masteri (makkari käytössä ihan huippu), no watteja on se 100.., midi-ohjattava ja mukaan tulee todella toimiva rele-ohjain, säädettävä sarja-luuppi, yllättävän hyvä reverb, uutena saat nupin ja kaapin 1600e ja löytyy myös käytettynä. Mä oon katunut ku omasta menin luopumaan.. Käy testaamassa se JVM410! | |
![]() 09.03.2010 20:55:17 | |
Pluto: Oletko Vladi Blackstarit jo haudannut kokonaan ehdokkaiden joukosta? Tänään kävin HT-sarjan 100-wattista nuppia kokeilemassa, ja oli todella hyvän kuuloinen vehjes. Brittihenkinen, mutta Marsuja (ainakin meikäläisen kokemuksella, jonka myönnän auliisti rajalliseksi) usein vaivaava yläpään sirinä loisti poissaolollaan. Itse asiassa soi hiljaakin todella kauniisti. Katos pari sivua taaksepäin, kävin tota Series Onia testaamassa(nuppi ja blackstarin oma kaappi). Se oli ihan kiva, mutta en vaan jotenkin saanut miellyttävää soundia siitä neloskanavasta, en sitten millään. Ei ollu mun vahvistin se. :) Kyllä se siitä. | |
![]() 09.03.2010 20:57:07 | |
Vladi: Katos pari sivua taaksepäin, kävin tota Series Onia testaamassa(nuppi ja blackstarin oma kaappi). Se oli ihan kiva, mutta en vaan jotenkin saanut miellyttävää soundia siitä neloskanavasta, en sitten millään. Ei ollu mun vahvistin se. :) Fair enough. Sen vaan vielä totean, että S1 ja HT-nuppi eivät ihan samalta kuulosta kuitenkaan. Dillon, you son of a bitch! | |
![]() 09.03.2010 20:58:38 | |
P-man: Käy testaamassa se JVM410! Missä näitä voi testata? Mulla on nykymarsuista todella paska mielikuva ja mitä m.netin haulla juttuja tosta hakee, niin ei se kyllä kovin hyvää palautetta oo saanu. Neljä kanavaa ja 100wattia on enemmän kuin tuun missään koskaan tarvitsemaan. Mulle riittää hyvä puhdas ja hyvä särökanava, efektilooppi ja mahdollisuus ohjata relellä(tämä ei oo ees ehdoton must). Mutta ei siinä, jos tuota on mahdollisuus testata jossain niin toki. Mulla on jo olemassa sen verta hyviä vaihtoehtoja, että kauas en oo valmis lähtemään. Kyllä se siitä. | |
![]() 09.03.2010 21:00:30 | |
Pluto: Fair enough. Sen vaan vielä totean, että S1 ja HT-nuppi eivät ihan samalta kuulosta kuitenkaan. Nii katos ne olikin noita uusia jotka just ilmesty. Onko sulla kokemusta siis kummastakin? Miten luonnehtisit niiden eroa? Kyllä se siitä. | |
![]() 09.03.2010 21:11:50 | |
Vladi: Nii katos ne olikin noita uusia jotka just ilmesty. Onko sulla kokemusta siis kummastakin? Miten luonnehtisit niiden eroa? HT on hyvä nuppi, kun siihen laittaa V:n eteen ;) Telecasterilla soittavissa ihmisissä täytyy olla jotain vikaa. | |
![]() 09.03.2010 21:49:34 | |
Vladi: Nii katos ne olikin noita uusia jotka just ilmesty. Onko sulla kokemusta siis kummastakin? Miten luonnehtisit niiden eroa? Nopeasti ole molempia testannut, en kuitenkaan samalla kertaa. Series Onen kokeilemisesta on jo hetki vierähtänyt, joten muistikuvat eivät ole ihan tarkimpia. Mun mielestäni HT-100 oli jotenkin smoothimman kuuloinen, siinä missä Series One vaikutti rosoisemmalta ja hieman enempi "vintagelta". Mutta ei mua kannata liiaksi uskoa, itse kokeilemaan vaan. Dillon, you son of a bitch! | |
![]() 09.03.2010 21:58:49 | |
Vladi: Missä näitä voi testata? Mulla on nykymarsuista todella paska mielikuva ja mitä m.netin haulla juttuja tosta hakee, niin ei se kyllä kovin hyvää palautetta oo saanu. Neljä kanavaa ja 100wattia on enemmän kuin tuun missään koskaan tarvitsemaan. Mulle riittää hyvä puhdas ja hyvä särökanava, efektilooppi ja mahdollisuus ohjata relellä(tämä ei oo ees ehdoton must). Mutta ei siinä, jos tuota on mahdollisuus testata jossain niin toki. Mulla on jo olemassa sen verta hyviä vaihtoehtoja, että kauas en oo valmis lähtemään. Eiköhän tuo Marsu jostakin Tampereen musiikkiliikkeestä löydy. Jutut on aina juttuja, ja mielikuvat voi muuttua ku käy testaamassa. 100W:sta ja neljästä kanavasta ei tuskin haittaa ole? JVM soi kotivolumellakin todella hyvin vaikka on se 100w. | |
![]() 09.03.2010 22:02:45 | |
Vladi: Yritinpä hakea tuosta Markusta niin brittiä komppisoundia kuin saa. Class A käytössä(eli vain EL34:set käytössä), Mid Gain käytössä. Kyllähän se tiukka on ja brittivivahteinen mutta jää vähän kireäksi vaikka miten yrittää säätää. https://dl.dropbox.com/u/5209543/Markkutesti.mp3 E: Pahoittelen räpeltävää soittoa. Noitten riffien perusteella, mä jättäisin buddat ja kaikki 1x12 combot sinne kaupanhyllylle ja alkaisin katselee oikeita Hi Gain vahvistimia. | |
![]() 09.03.2010 22:09:31 | |
P-man: Noitten riffien perusteella, mä jättäisin buddat ja kaikki 1x12 combot sinne kaupanhyllylle ja alkaisin katselee oikeita Hi Gain vahvistimia. Nääh, noiden klippien ideana oli lähinnä yrittää loihtia se kuuluisa ja niin kehuttu Mark IV:n soundi ulos. En onnistunu. Sitäpaitsi raskaaseen soittoon ei mun mielestä todellakaan vaadita paljoa säröä. Kaikenmaailman 6505+:at sun muut kuulostaa kivalta juu, mutten minä semmoisilla soittele tai edes halua soitella. Yks kaverini vetelee Voxin AC30:llä ja parilla säröpurkilla varsin vakuuttavia soundeja rockiin ja progehommiin. Säröä on vähän, mutta kaverilla on todella hyvä tatsi. Itsekkin pyrin siihen, että rankkuun lähtis enemmän sormista ja tatsista kuin särön määrästä. Valitettavasti nykyään tuntuu olevan trendinä, että mitä enemmän säröä, kitarassa kieliä ja matalampi vire, niin sitä "rankempaa" soitto on. Kyllä se siitä. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)