Aihe: Bare Knuckle Pickups
1 2 3 4 518 19 20 21 2224 25 26 27 28
Terry Pantheras
11.12.2019 09:56:09
ubik: Laitatko jotain raportti sitten kun oot kokeillut?

Tokihan! Menee varmaan joulun jälkeen toimitus kuitenkin.
Kiksaus
11.12.2019 23:30:21

Snapo: Jotakin tiukempaa tekisi kokeilla Mulen ja Rebel Yellin jälkeen. Puhutaan edelleen mikeistä. Saa oikeastaan tarjota ihan mitä vaan BKP:ta vaikka ensisijaisesti kiinnostaa keraamiset palikat.

Alnicoista Holy Diver ja keraamisista mikä vaan tai Warpig. Riippuu vähän mitä haet, mutta Warpig on silti paras :-)

Cold Sweat on kuulemma tosi hyvä ja siinä on kiva liidisaundi. Se on itsellä myös ostoslistalla.
"Oh, what sad times are these when passing ruffians can say Ni at will to old ladies. There is a pestilence upon this land, nothing is sacred. Even those who arrange and design shrubberies are under considerable economic stress in this period in history."
Terry Pantheras
21.02.2020 11:39:09
ubik: Laitatko jotain raportti sitten kun oot kokeillut?

Tuossa lyhyt doomriffin pätkä The HEL -tallabukkerista SLO:n kautta: https://www.facebook.com/astraldeathcult/videos/494413954817555/

Todella äkäinen ja pippurinen mikki. Erinomainen purenta. Veri roiskuu. Tuhti alapää muttei yhtään tukkoinen. Keskiääntä löytyy sen verran, että SLO:sta piti laskea middleä neljän pykälän verran verrattuna aiempiin Black Dogeihin ja esim. SG:n Tesla Nitroon. Tykkään.
Nuori Erska
30.03.2020 16:34:00
Mielessä olisi Ibanez RGA60AL-ABL, en tiedä onko bare knuckle aftermath mikit mistään kotoisin..

https://www.thomann.de/fi/ibanez_rga60al_abl.htm

Kyseessä ois myös ensimmäinen floatimg tremolon omaava skitta, mitään suosituksia tai vinkkejä mikkien ja tremolon suhteen?
Vainottu
30.03.2020 21:47:32 (muokattu 30.03.2020 21:47:43)
Nuori Erska: Mielessä olisi Ibanez RGA60AL-ABL, en tiedä onko bare knuckle aftermath mikit mistään kotoisin..

Kyseessä ois myös ensimmäinen floatimg tremolon omaava skitta, mitään suosituksia tai vinkkejä mikkien ja tremolon suhteen?

Aftermathia voisi kuvata sanoilla kuiva ja tiukka, eli mikki artikuloi todella tarkasti. Djent ja muu ränttätänttä irtoaa todella hienosti ja demppaukset tulee tanakasti läpi. Toki kuivasaundisen mikin huono ja osittain myös hyvä puoli on se, että täytyy soittaa tarkasti, koska se ei anna hirveästi anteeksi lepsuja demppauksia. :) Moderniin metalliin todella hyvä mikki. Itse tykkään Bare Knucklen mikeistä todella paljon ja mun mielestä ero perus Seymour Duncaneihin yms on selkeä.

Henkilökohtaisesti pidän enemmän esimerkiksi Bare Knucklen Nailbomb, tai Warpig -mikeistä, mutta nämä menee enemmän sinne mielipideosastolle.
Hymyile, nosta kädet ilmaan, sano lyhyt selkeä lause. Jos et tottele, olet päissäsi tai on päässäsi aivohalvaus.
Humanoid
30.03.2020 22:41:39
Nuori Erska: Mielessä olisi Ibanez RGA60AL-ABL, en tiedä onko bare knuckle aftermath mikit mistään kotoisin..

Ainakin oma vaikutelma Aftermatheista on sellainen, että saundi on kyllä selkeä, mutta samalla hieman singlecoil-mainen. Eli jää vähän ohueksi ja liiankin "pirskahtelevaksi". Jos etsit tanakkaa ja vahvaa saundia, kannattaa katsella muita vaihtoehtoja. Ainahan nuo mikit saa toki myytyä.
Snapo
31.03.2020 08:41:46 (muokattu 31.03.2020 08:46:13)
En tajua saako kitaravalmistajat aftermathia poistohintaan vai minkä pirun takia enimmäkseen niitä tunkevat. Aftermath on huonoin BKP mitä itse testannut vaikka soitankin pääosin raskaammalla soundilla. Jos mikki pitäisi yhdistää johonkin kitarasoundiin niin kaikessa kuivuudessaan Veil of Maya ja Tesseract.

Tuohon rahaan voisin kuvitella saavan enemmän laatua hommaamalla käytetty vanhempi iba ja lyö siihen mieluisammat mikit.

Oma suosikki on ollut useamman vuoden Rebel Yell-setti.
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
Shredator
31.03.2020 09:16:39

Varmaan nämä on niitä makuasioita ja riippuu soittokamoista, mutta itse pidän Aftermathia yhtenä parhaista mikeistä. Varsinkin seiskassa soundi on suorastaan murskaava, mutta samalla ihanan erotteleva. En luovu siitä ikinä.
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
Snapo
31.03.2020 14:16:58
Shredator: Varmaan nämä on niitä makuasioita ja riippuu soittokamoista, mutta itse pidän Aftermathia yhtenä parhaista mikeistä. Varsinkin seiskassa soundi on suorastaan murskaava, mutta samalla ihanan erotteleva. En luovu siitä ikinä.

Seiskalla varmasti toimiikin paremmin Aftermathin steriili soundi. Sama juttu Nazgulin kanssa.
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
hannlain
17.04.2020 09:23:45
Onko kokemuksia Cobra single coil -mikistä? Mulla on pitkään ollut Trilogy Suite -mikit kaula- ja keskipositiossa Nailbombin kavereina HSS-setissä. Pidemmän päälle on kuitenkin Trilogy suiten ohut ja bassoton soundi ruvennut häiritsemään ja kaipailisin vähän täyteläisempää soundia. Ainakin BKP:n sivujen suuntaa-antavien EQ-palkkien mukaan Cobra olisi skuupatumpi soundiltaan kuin Trilogy Suite.

Potilaana on jäsenkuvauksesta löytyvä Jackson Soloist -80-luvulta enkä haluaisi ruveta siihen dremelöimään kaulahumbuckerille routtausta vaikka kaulahumpparin soundi enemmän omaa korvaa miellyttääkin. Omaa kokemusta kaulapositiosta on Cold Sweatistä ja Nailbombista, ja jos tuolla Cobralla pääsisi edes jonkin verran tuonne Cold Sweatin suuntaan nykyisestä, voisin semmoiseen investoidakin.
Old is not 0xdead.
antikristus
17.04.2020 17:04:36

hannlain: Onko kokemuksia Cobra single coil -mikistä? Mulla on pitkään ollut Trilogy Suite -mikit kaula- ja keskipositiossa Nailbombin kavereina HSS-setissä. Pidemmän päälle on kuitenkin Trilogy suiten ohut ja bassoton soundi ruvennut häiritsemään ja kaipailisin vähän täyteläisempää soundia. Ainakin BKP:n sivujen suuntaa-antavien EQ-palkkien mukaan Cobra olisi skuupatumpi soundiltaan kuin Trilogy Suite.

Potilaana on jäsenkuvauksesta löytyvä Jackson Soloist -80-luvulta enkä haluaisi ruveta siihen dremelöimään kaulahumbuckerille routtausta vaikka kaulahumpparin soundi enemmän omaa korvaa miellyttääkin. Omaa kokemusta kaulapositiosta on Cold Sweatistä ja Nailbombista, ja jos tuolla Cobralla pääsisi edes jonkin verran tuonne Cold Sweatin suuntaan nykyisestä, voisin semmoiseen investoidakin.

Periaatteesa vois olla mahollista saaha joku custom single coil joka kuulostaa Cold sweatilta... Mikki tullaa joka tapauksessa tekemään alusta asti käsityönä just sulle ni vois kuvitella, että lyhyellä sähköpostikeskustelulla ja muutamalla lisä punnalla pääsis jo pitkälle.
Jackson-mies
horseface
18.04.2020 10:50:09 (muokattu 18.04.2020 10:56:31)
Onko kokemuksia noista BKP:n saippuapala P-90 -mikeistä? Olen haeskellut sellaista vähän kovempipotkuista P-90:stä ja ainakin tuon Stockholm 90:n tuotekuvaus tuntuisi olevan aika nappiin. Oma soundipolitiikka on ajoittain isompisäröistä. Esim. Lollarin P-90:t lähtivät aika pian vaihtoon, vaikka varmasti ovatkin loistopeli moneen menoon. Jäin kaipaamaan isompaa potkua ja myös hurinaongelma oli huomattava. Siitä syystä olen miettinyt myös noita Linda Fralinin hurinattomia saippuapaloja. Pig 90 tuntuu jo liiankin heviltä setiltä.

Etsin siis settiä, joka on räyhäkäs, säilyttää P90-luonteen ja toimii isommallakin säröllä.
Huutamalla ne asiat selviää.
McNulty
18.04.2020 14:31:36
horseface: Onko kokemuksia noista BKP:n saippuapala P-90 -mikeistä? Olen haeskellut sellaista vähän kovempipotkuista P-90:stä ja ainakin tuon Stockholm 90:n tuotekuvaus tuntuisi olevan aika nappiin. Oma soundipolitiikka on ajoittain isompisäröistä. Esim. Lollarin P-90:t lähtivät aika pian vaihtoon, vaikka varmasti ovatkin loistopeli moneen menoon. Jäin kaipaamaan isompaa potkua ja myös hurinaongelma oli huomattava. Siitä syystä olen miettinyt myös noita Linda Fralinin hurinattomia saippuapaloja. Pig 90 tuntuu jo liiankin heviltä setiltä.

Etsin siis settiä, joka on räyhäkäs, säilyttää P90-luonteen ja toimii isommallakin säröllä.

Mitä muuta kampetta sulta löytyy signaaliketjusta?
Miedompaankin mikkiin saa äkkiä jollain jaloissa pyörivällä muljuttimella lisää potkua. Toki jos tyyli on "straight to amp" eikä polkimia halua käyttää, niin silloin esim. tallamikkiä vaihtamalla voi ajaa signaalia enempi ruttuun. Siihen varmasti tuo BKP:n Tukholma on varsin passeli. Tosin, kyllä Lollareillakin pitäisi lähteä.

Mutta niin, pihvinä se, että jos siulla on joku vintage-henkinen vahvistin jota haluat kurittaa enempi, niin se onnistuu kovasti monella tavalla. Mikeillä, säristimillä, EQ:lla jolla boostata jotain tiettyä taajuutta jne.

Itse tykkään käyttää mietoja mikkejä juuri niiden monipuolisuuden takia. Ja se "salaisuus", jolla moni esikuvanikin boostasi signaalia, eli Dallas Arbiter-henkinen Rangemaster boosteri. Omani on Jaskan kolvaama, todella mainio pieni, simppeli rasia, jonka polkaisemalla päälle ensin tuntuu ettei sillä ole mitään vaikutusta, mutta vartin päästä kun ottaa pois päältä, niin toteaa sellaisen "Vau!"-fiiliksen. Pedaalista löytyy siis kolmen eri alueen boostausmahdollisuus ja tämä nimenomaan säilyttää sun alkuperäisen soundin, tehden siitä vain mojovamman. Todella monikäyttöinen yksinkertaisuudestaan huolimatta. Siksi suosittelen mikkien vaihtamisen sijaan tätä ;)

Tässä juurikin tuo meikäläiselle rakennettu Ranger-klooni:
https://www.musicgarage.fi/stompboxes/texasranger/

Jaska teki näitä enemmänkin:
http://www.musicgarage.fi/portfolio/texas-ranger/
moving in stereo
horseface
18.04.2020 16:09:54
McNulty: Mitä muuta kampetta sulta löytyy signaaliketjusta?
Miedompaankin mikkiin saa äkkiä jollain jaloissa pyörivällä muljuttimella lisää potkua. Toki jos tyyli on "straight to amp" eikä polkimia halua käyttää, niin silloin esim. tallamikkiä vaihtamalla voi ajaa signaalia enempi ruttuun. Siihen varmasti tuo BKP:n Tukholma on varsin passeli. Tosin, kyllä Lollareillakin pitäisi lähteä.

Mutta niin, pihvinä se, että jos siulla on joku vintage-henkinen vahvistin jota haluat kurittaa enempi, niin se onnistuu kovasti monella tavalla. Mikeillä, säristimillä, EQ:lla jolla boostata jotain tiettyä taajuutta jne.

Itse tykkään käyttää mietoja mikkejä juuri niiden monipuolisuuden takia. Ja se "salaisuus", jolla moni esikuvanikin boostasi signaalia, eli Dallas Arbiter-henkinen Rangemaster boosteri. Omani on Jaskan kolvaama, todella mainio pieni, simppeli rasia, jonka polkaisemalla päälle ensin tuntuu ettei sillä ole mitään vaikutusta, mutta vartin päästä kun ottaa pois päältä, niin toteaa sellaisen "Vau!"-fiiliksen. Pedaalista löytyy siis kolmen eri alueen boostausmahdollisuus ja tämä nimenomaan säilyttää sun alkuperäisen soundin, tehden siitä vain mojovamman. Todella monikäyttöinen yksinkertaisuudestaan huolimatta. Siksi suosittelen mikkien vaihtamisen sijaan tätä ;)

Tässä juurikin tuo meikäläiselle rakennettu Ranger-klooni:
https://www.musicgarage.fi/stompboxes/texasranger/

Jaska teki näitä enemmänkin:
http://www.musicgarage.fi/portfolio/texas-ranger/

Kiitos vastauksesta. Signaaliketjussa ei säröpuolella ole oikeastaan mitään ylimääräistä; kitara, piuha ja Friedman BE 100 ja sitten enemmän tai vähemmän etuastesäröä ja volapotikkaa. Tarkoitus onkin ollut saada pedaalikattausta pienemmäksi. Telecasteria paksuntamaan olen käyttänyt Simblen Predriveriä. Vieläkös tuo Jaska noita boostereita muuten tekee? Et ole ensimmäinen, joka kehuu. Ja kyllä miedossa mikeissä on todella puolensa. Mulla on Les Paulissa The Mule -setti, jonka joku jo täällä nimesi parhaaksi tekemäkseen musakamaostokseksi. Olen samaa mieltä; jotenkin kaikki parani kertalaakista. Joku helvetin taika niissä on.
Huutamalla ne asiat selviää.
McNulty
19.04.2020 00:18:47
horseface: Kiitos vastauksesta. Signaaliketjussa ei säröpuolella ole oikeastaan mitään ylimääräistä; kitara, piuha ja Friedman BE 100 ja sitten enemmän tai vähemmän etuastesäröä ja volapotikkaa. Tarkoitus onkin ollut saada pedaalikattausta pienemmäksi. Telecasteria paksuntamaan olen käyttänyt Simblen Predriveriä. Vieläkös tuo Jaska noita boostereita muuten tekee? Et ole ensimmäinen, joka kehuu. Ja kyllä miedossa mikeissä on todella puolensa. Mulla on Les Paulissa The Mule -setti, jonka joku jo täällä nimesi parhaaksi tekemäkseen musakamaostokseksi. Olen samaa mieltä; jotenkin kaikki parani kertalaakista. Joku helvetin taika niissä on.

Oma suosikkini LP:ssä on ollut jo pitkään Stormy Monday kaulamikkinä ja The Mule tallamikkinä. Ja aika pitkään BKP:n puolesta on tullut itsekin puhuttua :) Mutta tosiaan ratkaisua voi hakea niin monella eri tavalla ja joskus joku täysin "unorthodox" ratkaisu toimiikin parhaiten. Melko edullistahan tuo silti on testata tallamikkiä vaihtamalla.

En tiedä vieläkö Jaska kasailee Range-klooneja. Toivottavasti.
moving in stereo
hannlain
20.04.2020 16:45:21
antikristus: Periaatteesa vois olla mahollista saaha joku custom single coil joka kuulostaa Cold sweatilta... Mikki tullaa joka tapauksessa tekemään alusta asti käsityönä just sulle ni vois kuvitella, että lyhyellä sähköpostikeskustelulla ja muutamalla lisä punnalla pääsis jo pitkälle.

Täytyy nyt vielä pureskella koko mikkipäivitysasiaa... En oikein jaksa uskoa, että millään single coil -kokoisella päästään maaliin, jos tavoitteena on kaulahumbucker-soundi. Kait se vaan on tyrkättävä HSS-keppi torille ja ostettava HH-mallinen tilalle, jos kaulahumbucker-soundia hakee. Tuommoista vastaavaa ei vaan saa enää mistään tilalle, jos rupeaa myynti joskus kaduttamaan. Lisäksi kaula on kyllä omaan lapaseen miellyttävin niistä kitaroista mitä oon omistanut.
Old is not 0xdead.
Pinewood
20.04.2020 17:23:04
hannlain: Täytyy nyt vielä pureskella koko mikkipäivitysasiaa... En oikein jaksa uskoa, että millään single coil -kokoisella päästään maaliin, jos tavoitteena on kaulahumbucker-soundi. Kait se vaan on tyrkättävä HSS-keppi torille ja ostettava HH-mallinen tilalle, jos kaulahumbucker-soundia hakee. Tuommoista vastaavaa ei vaan saa enää mistään tilalle, jos rupeaa myynti joskus kaduttamaan. Lisäksi kaula on kyllä omaan lapaseen miellyttävin niistä kitaroista mitä oon omistanut.

Kokeile Seymour Duncanin Pickup Boosteria. Eihän se real thing ole, mutta jos kitara muuten miellyttää kovasti, ei ole kallis veto, jos senkin vaihtoehdon kokeilee. Torilla niitä liikkuu hyvinkin edullisesti. Ja kannattaa ehdottomasti ostaa se uudempi versio, jossa boostaussäätö alkaa nollasta. Ja sijoitus sitten ehdottomasti ensimmäiseksi singnaaliketjjuun, jotta vaikutus on tavoiteltu.

https://www.musicradar.com/reviews/ … eymour-duncan-pickup-booster-610717

Joskus tuo oli omassa laudassa, nyt lojuu laatikossa. Täytyykin kaivaa taas esiin ja kokeilla. Muistikuvat ovat positiiviset.
Karvanaama-Zakk
20.04.2020 20:31:15

Onko kuksan hommannut Miracle Man settiä? Miettinyt Lespaan moista.
Karvojen kasvatus on miesten hommaa!
Kiksaus
20.04.2020 21:47:35

hannlain: Täytyy nyt vielä pureskella koko mikkipäivitysasiaa... En oikein jaksa uskoa, että millään single coil -kokoisella päästään maaliin, jos tavoitteena on kaulahumbucker-soundi. Kait se vaan on tyrkättävä HSS-keppi torille ja ostettava HH-mallinen tilalle, jos kaulahumbucker-soundia hakee. Tuommoista vastaavaa ei vaan saa enää mistään tilalle, jos rupeaa myynti joskus kaduttamaan. Lisäksi kaula on kyllä omaan lapaseen miellyttävin niistä kitaroista mitä oon omistanut.

Ei ole BKP, mutta tällä pääsee niin lähelle, että pitäisi riittää.

https://www.dimarzio.com/pickups/hum-canceling-strat/air-norton-s

Tai, jos PAF saundi enemmän hakusessa, niin Pro Track. Älä nyt hyvää keppiä myy. Kyllä noita sinkkukokoisia humppareita on muutama, mitkä kuulostaa oikealta humpparilta. Seymourilla oli kans pari hyvää.
"Oh, what sad times are these when passing ruffians can say Ni at will to old ladies. There is a pestilence upon this land, nothing is sacred. Even those who arrange and design shrubberies are under considerable economic stress in this period in history."
hannlain
20.04.2020 22:42:23
Kiksaus: Ei ole BKP, mutta tällä pääsee niin lähelle, että pitäisi riittää.

https://www.dimarzio.com/pickups/hum-canceling-strat/air-norton-s

Tai, jos PAF saundi enemmän hakusessa, niin Pro Track. Älä nyt hyvää keppiä myy. Kyllä noita sinkkukokoisia humppareita on muutama, mitkä kuulostaa oikealta humpparilta. Seymourilla oli kans pari hyvää.

Ei vaan taida tuon pohjalevyn kanssa mennä kasari-Jaskan routtaukseen :| muuten kyllä olisin erittäinkin kiinnostunut tuosta. Hintakin olisi huomattavasti miellyttävämpi kuin BKP:illä.
Old is not 0xdead.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)