![]() 06.03.2017 20:22:12 | |
---|---|
pappasfin: Jos tuon LP Std 2012 joskus jollain muulla korvaisin, niin se olisi varmaan Ibanezin Ibanez AR2619-AV https://www.thomann.de/fi/ibanez_ar2619av.htm No, nythän sitä sais. https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1236594 Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus saattaa sisältää mielipiteen. | |
![]() 06.03.2017 20:48:03 | |
pappasfin: Tähän rahakeskusteluun se kuuluisa 30K Andy ;D https://www.youtube.com/watch?v=KE8q_bATXUg Tuostahan se tuli joo.. :D Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska. | |
![]() 06.03.2017 22:13:45 | |
zedder: Aikani kun ihmettelin tuota kaulaliitosta tulin siihen tulokseen että ei siihen tarvitse tottua: http://i1237.photobucket.com/albums/ff469/zedder/Les%20Paul/NHS9.jpg Tuo toimenpide sai omistajuuden tuntumaan hyvemmältä. Lopettakaa photobucketin käyttö ja kaikki on hyvin, tai ainakin paljon paremmin. Voi morjes, että tuo on sitten paska "palvelu", kun varsinaisen ydinasian lisäksi ruudulle pamahtaa 239487 mainosta ja kaiken maailman roinaa. | |
![]() 06.03.2017 22:19:55 | |
"Jos tuon LP Std 2012 joskus jollain muulla korvaisin, niin" Paino vielä toistaiseksi ollut sanoilla "jos" ja "joskus".. Täytyypä ihmetellä tuota sitten jos mieli muuttuu ;D PappaSFin | |
![]() 06.03.2017 23:14:09 | |
Jucciz: Lopettakaa photobucketin käyttö ja kaikki on hyvin, tai ainakin paljon paremmin. Voi morjes, että tuo on sitten paska "palvelu", kun varsinaisen ydinasian lisäksi ruudulle pamahtaa 239487 mainosta ja kaiken maailman roinaa. Ei mulla mitään pamahdellut. Adblokki kuntoon siellä! Outo luku on luonnollinen luku, joka on runsas mutta ei puolitäydellinen. | |
![]() 06.03.2017 23:42:00 | |
Nelisormimangusti: Ei mulla mitään pamahdellut. Adblokki kuntoon siellä! Rikkinäinen tai huono sivusto, jos pitää asentaa selaimeen jotain lisäpalikoita saadakseen miellyttävän käyttökokemuksen. Tosi juttu. | |
![]() 06.03.2017 23:47:55 | |
Jucciz: Rikkinäinen tai huono sivusto, jos pitää asentaa selaimeen jotain lisäpalikoita saadakseen miellyttävän käyttökokemuksen. Tosi juttu. Tämä lienee sitten internetin ainoa sivu, joka ei ole rikki. Outo luku on luonnollinen luku, joka on runsas mutta ei puolitäydellinen. | |
![]() 06.03.2017 23:48:04 | |
pappasfin: Kun itse ostin tuon LP Std 2012 niin sitä ennen pitkään mietin kaulan ja bodyn liittymäkohtaa ja sopisiko se mun näppeihin kun olen näitä stratomiehiä kanssa. Pitkän harkinnan jälkeen sitten ostin tuon vuonna 2012 ja totesin, että kyllä siihenkin tottuu vaikka se ei nyt ihan ole minkään straton vastaavan kohdan tuntuinen. Itseasiassa sama juttu on noiden isompi koppaisten jazzareiden kanssa mutta myös niissä tottuu tuohon asiaan. Jos tuon LP Std 2012 joskus jollain muulla korvaisin, niin se olisi varmaan Ibanezin Ibanez AR2619-AV https://www.thomann.de/fi/ibanez_ar2619av.htm tai FNG Flame Expert EFL-FM-VV http://www.power-sound.fi/product_i … id=b5a9031f3005a72cbe3b565dedc38a8f https://www.jknummela.fi/product/2200/fgn-expert-efl---fm---vv PS. Ja ei ole tarkoitus mainostaa muita merkkejä vaan kerroin omia näkemyksiä Gibsonin LP Std ja kun joku voi näitä samoja asioita miettiä ja vertailee niin mitkä muut merkit kenties voisi käydä mielessä kun harkitsee juuri LP Std mallia Tuo Ibanezi on kyllä hyvä, mutta on se lopultakin aika erilainen kuin aito LesPaul (vaikka paulin tappajiin kuuluukin). Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka | |
![]() 07.03.2017 11:01:23 | |
Nyt mun on pakko ottaa vähän takaisin aikaisemmasta lausunnostani Gibson SG:n suhteen kun kävin semmoista kokeilemassa f-musiikissa. Ei se ole mikään kaulapainoinen. Se kaulapainoisuuden fiilis on semmoinen "optinen" harha ja ehkä hihnassa etuvaljaalle voi tulla enemmän painoa (noin kevyestä kitarasta on hankala sanoa), mutta ei se mihinkään sukella vaikka ei pitäisi kitarasta kiinni ollenkaan. Se kaulapainoisuuden käsitys oli jäänyt jostakin kokeilemastani SG standardista, joka tuntui nojaavan eteenpäin vahvemmin ja olihan se painavampi kuin tämä. Tämä kokeilemani SG oli semmoinen joku studiomalli siis ohuella lakalla ilman reunalistoja, mutta seitkytluvun tyyliset pienet suorakaiteet otelautamerkkeinä ja minihumbucker mikit. Kokelin kitaraa myös sähköisesti H&K tubemaster vahvarilla ja oli kyllä hyväsoundinen skeba. Oikeastaan mikit olivat yllättävän ärhäkänkin tuntuiset, mutta kaulamikki pysyi hyvin avoimena eikä säröilläkään puuroutunut ja kaulamikki tarjosi huomattavasti stankku LesPaulia rockimpaa (siis tallamikkimäistä tiukkuutta enemmän) soundia. Kitaran keveys oli ainoa miinus (tuli vähän semmoinen heppoinen fiilis), mutta siinä ei ollut mitään varsinaista vikaa eikä se notkunut, vaan tuntui muuten ihan ryhdikkäältä peliltä. Mä mietin, että kun täälläkin monet valittaa LesPaulin huonoa ergonomiaa ja kaulaliitoksen epäsulavuutta, niin SG:hän sopisi heille kuin nenä päähän. SG:sä pääsee ylänauhoille vaivattomasti (siksi se varmaan onkin parin maailman luokan kitarasankarin suosiossa) ja sitähän vielä se supreme malli josta löytyy nauhojakin 24 kpl jolloin pitäisi kelvata hevihenkilöllekin. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka | |
![]() 07.03.2017 11:12:30 | |
SG:n kaulapainoisuus tuntuisi olevan yksilökohtaista. Itsellä on -99 Stankku raskaammasta päästä, joka ei ole ollenkaan kaulapainoinen. Muutamaan n. 3kg:n pizzalapioon oon törmännyt, jotka sukelsivat heti. | |
![]() 07.03.2017 11:22:36 | |
Ei ollu kaulapainoinen se munkaan kokeilemani Gibson SG parin viikon takaa. Se olis aivan loistava soitin sooloilevalle kitaristille. En ihmettele miksi esim. Derek Trucks soittaa sellaisella, koska sopii varmaan slide soittoon loistavasti. Mä en sillä voi soittaa koska kaula ulottuu niin kauas. Kyllä parilta ekalta nauhalta jotain vitossointuja yms. soittelee, mutta mun pikku muumikäsillä ei puhettakaan, että vois parilta ekalta nauhalta soittaa mitään monen sormen sointuja. Ranne menee ihan ihmeelliseen asentoon. | |
![]() 07.03.2017 11:31:47 | |
Guildfinger: SG:n kaulapainoisuus tuntuisi olevan yksilökohtaista. Itsellä on -99 Stankku raskaammasta päästä, joka ei ole ollenkaan kaulapainoinen. Muutamaan n. 3kg:n pizzalapioon oon törmännyt, jotka sukelsivat heti. Voit hyvinkin alla oikeassa, mutta minua tämä kysymys hämmentää ihan todella ja saa myös epäilemään itseäni ja omia havaintojani. Yksi seikka mikä tuntuu kummalliselta on se, että kitarat ovat saman muotoisia ja hihnatapit ovat samoissa kohdissa ja soitinten painoerotkin ovat SG:sä pienempiä niin, miksi kaulapainoisuus vaihtelee? Itse epäilen omia havaintojani ja mietin sellaista mahdollisuutta, että jos vaikka olen käyttänyt jotain liukasta Fenderin muovihihnaa ja kitara on vähän liukunut kaulan suuntaan ja olen äkkiä napannut kiinni ettei kallis kitara vain kopsahda lapa edellä lattiaan, mutta että ei se välttämättä olisi kopsahtanut, mutta en sitä tiedä koska nappasin siitä kiinni ja siksi jäi luulo erityisestä kaulapainoisuudesta. No niin tai näin, jos olisin kitaraa ostamassa, niin SG olisi ihan hyvä vaihtoehto. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka | |
![]() 07.03.2017 11:38:48 | |
hallu: Mä mietin, että kun täälläkin monet valittaa LesPaulin huonoa ergonomiaa ja kaulaliitoksen epäsulavuutta, niin SG:hän sopisi heille kuin nenä päähän. SG:sä pääsee ylänauhoille vaivattomasti (siksi se varmaan onkin parin maailman luokan kitarasankarin suosiossa) ja sitähän vielä se supreme malli josta löytyy nauhojakin 24 kpl jolloin pitäisi kelvata hevihenkilöllekin. SG ja LP ovat ulkonäöllisesti sen verran kaukana toisistaan että en näkisi niiden olevan "keskenään vaihtokelpoisia". Jos soittoergonomia on pääasia on vamastikin SG:tä parempia vaihtoehtoja tarjolla muilla valmistajilla. Ja nykyäänhän on jo kaupan helpommalla HP/Fast Access -kaulaliitoksella varustettuja Gibson Les Paulejakin. Lisäksi SG on vahvasti profiloitunut parin kitarasankarin työkaluksi. Jos ei satu kuulumaan heidän faneihinsa saattaa tuo kitaramalli olla aavistuksen luotaantyöntävä. Mutta makuasioitahan nuo. Jokaisella on oikeus kieltäytyä aikuisten kitaroista. | |
![]() 07.03.2017 12:06:17 | |
zedder: SG ja LP ovat ulkonäöllisesti sen verran kaukana toisistaan että en näkisi niiden olevan "keskenään vaihtokelpoisia". Jos soittoergonomia on pääasia on vamastikin SG:tä parempia vaihtoehtoja tarjolla muilla valmistajilla. Ja nykyäänhän on jo kaupan helpommalla HP/Fast Access -kaulaliitoksella varustettuja Gibson Les Paulejakin. Lisäksi SG on vahvasti profiloitunut parin kitarasankarin työkaluksi. Jos ei satu kuulumaan heidän faneihinsa saattaa tuo kitaramalli olla aavistuksen luotaantyöntävä. Mutta makuasioitahan nuo. Niin mutta SG ei ole ergonomialtaan huono jos se ei muuten ärsytä. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka | |
![]() 07.03.2017 12:37:07 | |
hallu: Niin mutta SG ei ole ergonomialtaan huono jos se ei muuten ärsytä. Ei se ehkä ihan noin yksiselitteistä ole. Monessa SG:ssä on huono tai ainakin erilainen balanssi, ja se yleisin ongelma on kaulapainoisuus. Muutenkin SG roikkuu aivan eri tavalla olkahihnoista kuin vaikkapa Strato, Tele tai LP. Kaula työntyy tavallaan kehosta poispäin ja rungon etureuna työntyy eteenpäin jos hihnatappi on alkuperäisellä paikallaan. Ja se hihnatapin paikka ja se tosiasia että otelauta alkaa käytännössä rungon reunasta tekee siitä hyvin erilaisen soittimen kuin Strato/Tele/LP joissa kaikissa kaulan ja rungon liitoskohta on nopin 16. nauhan kohdalla. Tämä johtaa usein siihen että SG:n soittajat pitävät kitaraa enemmän pystyasennossa, eli kaulan pää osoittaa enemmän ylös kuin vaikkapa Stratoa soitellessa. Jos kitaraa pitää normaalisti, suht vaaka-asennossa, ajautuu kaulanpää ja alimmat nauhat aika kauas kehosta ja esim. avoimien sointujen soittaminen on mielestäni aika erilaista SG:llä kuin LP:llä. Joku mainitsi että SG on vahvasti leimaantunut kahteen kitaristiin (A Young, Iommi?) mutta itse näen sen kyllä huomattavasti laajemmassa spektrissä. Moni legenda (Santana, Townshend, Jerry Garcia, Duane Allman, Harrison, Clapton jne) on soittanut SG:llä jossain vaiheessaa uraansa ja käyttäähän nykysankareistakin esim. Derek Trucks SG:tä päätyökalunaan. | |
![]() 07.03.2017 12:46:34 | |
Arbitrator: Ei se ehkä ihan noin yksiselitteistä ole. Monessa SG:ssä on huono tai ainakin erilainen balanssi, ja se yleisin ongelma on kaulapainoisuus. Muutenkin SG roikkuu aivan eri tavalla olkahihnoista kuin vaikkapa Strato, Tele tai LP. Kaula työntyy tavallaan kehosta poispäin ja rungon etureuna työntyy eteenpäin jos hihnatappi on alkuperäisellä paikallaan. Ja se hihnatapin paikka ja se tosiasia että otelauta alkaa käytännössä rungon reunasta tekee siitä hyvin erilaisen soittimen kuin Strato/Tele/LP joissa kaikissa kaulan ja rungon liitoskohta on nopin 16. nauhan kohdalla. Tämä johtaa usein siihen että SG:n soittajat pitävät kitaraa enemmän pystyasennossa, eli kaulan pää osoittaa enemmän ylös kuin vaikkapa Stratoa soitellessa. Jos kitaraa pitää normaalisti, suht vaaka-asennossa, ajautuu kaulanpää ja alimmat nauhat aika kauas kehosta ja esim. avoimien sointujen soittaminen on mielestäni aika erilaista SG:llä kuin LP:llä. Joku mainitsi että SG on vahvasti leimaantunut kahteen kitaristiin (A Young, Iommi?) mutta itse näen sen kyllä huomattavasti laajemmassa spektrissä. Moni legenda (Santana, Townshend, Jerry Garcia, Duane Allman, Harrison, Clapton jne) on soittanut SG:llä jossain vaiheessaa uraansa ja käyttäähän nykysankareistakin esim. Derek Trucks SG:tä päätyökalunaan. No se ergonomia tuli vaan siitä kun soittelin pikkuisen eilen SG:tä tuli fiilis, että "ihan hyvähän tämä on". Tuosa SG:n soittajien listaa voisi jatkaa vaikkapa Hendrix Jimi, Marino Frank, ja ihan kuten sanoit, niin varmaan jokainen on sitä joskus soittanut. Kyllä se ansaitsee paikkansa legendaaristen rokkikeppien rinnalle Straton, Paulin ja telen viereen. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka | |
![]() 07.03.2017 13:06:38 | |
hallu: No se ergonomia tuli vaan siitä kun soittelin pikkuisen eilen SG:tä tuli fiilis, että "ihan hyvähän tämä on". Tuosa SG:n soittajien listaa voisi jatkaa vaikkapa Hendrix Jimi, Marino Frank,.. Zappa nuorempi ja vanhempi kans Nostalgy is not what it used to be | |
![]() 08.03.2017 08:53:35 | |
qal: Zappa nuorempi ja vanhempi kans Vaaran Terosta nyt puhumattakaan! | |
![]() 08.03.2017 09:57:40 | |
fox: Juu, ei taatusti ole kumpaakaan, ei ihmesoittimia eikä myöskään "säännöllisen virheettömiä", tuskin kumpaakaan edes on sellanen soittomies väittänytkään, joka kyseisellä merkillä on soittanut (muutakin kuin sen 5 minsaa liikkeessä huonoilla säädöillä olevalla, jota yks jos toinenkin on innolla räiminyt.. Kylläpä ne nettijuttujen mukaan ne virheettömät ihmesoittimet on ihan muualla. Mutta kovin harvassa on nekin. Hyviä pelejä totta kai on vastaan tullut niiltä "hyväksytyiltä" merkeiltäkin, olkoonkin että osa on ollut sellasta "ei-omaan-käteen-parasta" soitinta. Mutta mutta, eipä niitäkään mitenkään julkisesti hyödytä dissailla, jollekin voi olla ihan ylivertasta parhautta. Kasikytluvun loppupuolen jälkeen en tietty ole mitenkään aktiivisesti ja "suurella otannalla" Gibsoninkaan tarjontaan, laatuun tahi säätöihin paneutunut, vaan kyllä nuo muutamat "vanhan kaartin" soitinäijät, joiden kanssa olen yhteyksissä eri foorumeilla tai muuten, on sitä mieltä että kuranttia kamaa ulos lykkäävät. Sehän se soitintehtaan toimenkuva on. Ei ykskään lähde siltä pohjalta soitinta tekemään, että se takasin tulis korottamaan sitä tehdaspalautusprosenttia. "muutakin kuin sen 5 minsaa liikkeessä huonoilla säädöillä olevalla, jota yks jos toinenkin on innolla räiminyt" Olen ihmetellyt tuota asiaa. Välillä kun olen F-musiikissa käynyt rämpyttelemässä Gibsoneita (ja muitakin), niin ovat melkeinpä poikkeuksetta epävireessä, huonoissa säädöissä ja kielet ovat ruosteessa. Samaan aikaan tiskin takana seisoo kolme jannua juoruilemassa kahvikuppi kädessä. Luulisi olevan firman intresseissä pitää myyntiartikkeleistaan huolta. Voisi kuvitella että 10:n minuutin työpanos ja parin euron arvoinen kielisetti olisi kannattava investointi parin tonnin esineeseen?.. Itse Gibsoneissa ei ole ollut vikaa, vaan F-musiikissa. | |
![]() 08.03.2017 10:04:34 | |
Paras koskaan omistamani sähkökitara oli edullinen "Limited edition sunburst" SG Stankku. Kaikki muutkin omistamani SG:t ovat olleet priimaa tavaraa. Niissä on hinta-laatusuhde kohdillaan. Harmi vain että SG:t ovat (omasta mielestäni) niin rumia. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)