Aihe: Omistan Gibsonin ja kaikki on hyvin
1 2 3 4 5187 188 189 190 191299 300 301 302 303
Tympee Huttunen
06.03.2017 14:00:48 (muokattu 06.03.2017 14:01:21)
Mulla oli Gibsonin kanssa ongelmia kaulan vireisyyden kanssa vaikka intonaatio oli kunnossa. Vireenä oli D. Ongelma poistui Earvanan asennuksella. Yhtä suurta ongelmaa ei ole ollut 25,5 skaalaisilla. Kaikki on nyt siis SG:n suhteen hyvin.
pappasfin
06.03.2017 14:03:12
J.Hollström: ... Itse en enää uskaltaisi ostaa kokeilematta yhtään Gibsonia(kaan). Siksi olen alkanut suosimaan kivijalkaa jossa soittimia saa testata kunnolla ennen ostopäätöstä. Samalla tietää onko esim. näitä edellä mainittuja vireongelmia vai onko ne fiksattu kondikseen.

Tässä on itselläni juurikin se yksi syy myös miksi en osta koskaan kitaroita netistä vaan hankintapäätös perustuu omin kätösin ja korvin tehtävään testiin kivijalkaliikkeissä, jossa saapi sitten vielä kaupan päälle keskustella reaaliajassa myyjän kanssa ja vaikka hieroa kauppoja jos päättää ostaa ja näkee sen etukäteen mitä on ostamassa ja tämä pätee kaikkiin kitaroihin sekä merkkeihin.

Osa soittajista sitten ostaa netistä ja joko tekee itse fiksauksia ja säätöjä tai sitten palauttaa takas jne.
PappaSFin
tuskiz
06.03.2017 14:44:49
Laulava Kylätohtori: Mulle tulee näistä nettijutuista lähinnä mieleen, että katkerat persaukiset ulisee Gibsonin "laadusta", vaikkei ole koskaan edes pitäneet Gibsonia kädessä. Pääosa Gibsonin ongelmista tuntuu olevan niillä, ketä ei Gibsonia omista tai ole omistanut, mutta omistajat taas ovat hyvinkin tyytyväisiä.

Ja toisena tulee mieleen, että jengi ei vaan osaa. Vika ei ole Gibsonissa, vaan käyttäjässä.

Enkä mä nyt tarkoita siis sinua, vaan ihan yleisesti sitä tiettyä jengiä, joka itkee Gibsoneiden huonoutta joka käänteessä...

Gibson onkin onneksi autuaaksi tekevä kitaramerkki ja sen suosijat paksunahkaista sakkia mitä tulee ko. brändin kommentointiin, kuten tämä ketju hyvin osottaa. Tää on oikeasti yks koko tän rupusen foorumin turhimpia ketjuja ja kertoo juuri enemmän sen puoltajosta kuin merkin kritisoijista. Kaikki ei vaan tule toimeen sun lempparin kanssa ja asiasta ei minusta tarvitse alkaa itkemään, mutta salaa luulen, että äänekkäimmät G-miehet on samanlaisia keski-ikäisiä mieslapsia kuin harrikan nimeen vannovat motoristit. Onneksi muilla merkeillä ei ole vastaavanlaista feel good puumajaketjua joka möllöttää tän palstan etusivulla viikosta toiseen samoine juttuineen.

Kolmannen kerran toistaen allekirjoittanut on kokeillut useampaa Gibsonin ja pitänyt muutamasta, muttei silti näe syystä omistaa moisia, tosin kyllä mä tollasen trad lespan voisin ottaa sopivaan hintaan.
Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus saattaa sisältää mielipiteen.
Rämppy
06.03.2017 14:59:46
Ei mulla pahemmin ole vireongelmia ollut Gibsoneissa, mutta totuuden nimissä G-kielen vireeseen täytyy hieman kiinnittää huomiota -enemmän kuin esim. straton tai telen kohdalla. Lavan jyrkkä kallistus ja kielen kulma sivusuunnassa ei ole vireystilan kannalta ihan optimaalinen ratkaisu. Mutta kyllä tuonkin asian kanssa on eletty ja eletään jatkossakin. En lähde essiäni myymään tuon takia.
In Finland we have this thing called "diu diu".
Laulava Kylätohtori
06.03.2017 15:00:51
tuskiz: Gibson onkin onneksi autuaaksi tekevä kitaramerkki ja sen suosijat paksunahkaista sakkia mitä tulee ko. brändin kommentointiin, kuten tämä ketju hyvin osottaa. Tää on oikeasti yks koko tän rupusen foorumin turhimpia ketjuja ja kertoo juuri enemmän sen puoltajosta kuin merkin kritisoijista. Kaikki ei vaan tule toimeen sun lempparin kanssa ja asiasta ei minusta tarvitse alkaa itkemään, mutta salaa luulen, että äänekkäimmät G-miehet on samanlaisia keski-ikäisiä mieslapsia kuin harrikan nimeen vannovat motoristit. Onneksi muilla merkeillä ei ole vastaavanlaista feel good puumajaketjua joka möllöttää tän palstan etusivulla viikosta toiseen samoine juttuineen.

Kolmannen kerran toistaen allekirjoittanut on kokeillut useampaa Gibsonin ja pitänyt muutamasta, muttei silti näe syystä omistaa moisia, tosin kyllä mä tollasen trad lespan voisin ottaa sopivaan hintaan.

Älä ulise siinä. Mua ei Gibsonit kiinnosta, mä olen Fender-mies. Se vaan, että sun kaltaisia turhasta itkijöitä ei jaksa lueskella...

Kuten jo monta kertaa sanottu, niin tässä mnetin typerimmässä ketjussa ei kaivata sun lässytyksiä, mutta silti sä tulet tänne aina vaan uudestaan itkemään, miten Gibson sitä tai Gibson tätä. Eikö siinä ole jotain hyvin omituista?
Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska.
Numb
06.03.2017 15:06:48

tuskiz: Gibson onkin onneksi autuaaksi tekevä kitaramerkki ja sen suosijat paksunahkaista sakkia mitä tulee ko. brändin kommentointiin, kuten tämä ketju hyvin osottaa. Tää on oikeasti yks koko tän rupusen foorumin turhimpia ketjuja ja kertoo juuri enemmän sen puoltajosta kuin merkin kritisoijista.

Mikä kelläkin syömmestä ottaa :D

Eipä sitä mitään muuta merkkiä foorumeilla ryöpytellä yhtä paljon kuin Gibsonia. Eihän ne Gibsonit mitään ihmesoittimia ole, taikka säännöllisen virheettömiä, tai maagisesti ylitse muiden (olen joistakin probleemeista itsekin kirjoitellut) -mut kyl brändille tulee kuraa vähän enemmän kuin se on ansainnut.

Mutta otsikon mukaiseen asiaan ;)

Samaan malliin pysyy vireet Gibsoneissa kuin muissakin kitaroissa, joita mulla on/on ollu. Sähkökitaroista mulle on jäänyt kaks Gibsonia, koska niistä olen tykänny. Joku muu tykkää jostain muusta, eikä se ole millään tavalla multa pois.

Mä esmees tykkäisin tykätä Telecasterista, mutta useampi yritys on kertonu, että ei ole mun juttu. Straton kanssa pitkälti sama.
Sävelet ja sanat, kitara ja laulu: Dunnet Head "Dunnet Headin musa on parhaiten kuvattavissa silleen, että se muistuttaa sitä kuin suomalaiset aikuisrokkarit kirjoittais irlantilaisia juomalauluja." - Arttu
J.Hollström
06.03.2017 15:12:58
Aiheeseen liittyen; pääsin viime viikolla kokeilemaan vuoden '63 SG:tä, joka oli aivan mieletön. Vireinen, vahvasointinen, helppokaulainen, resonoiva, upea, vintage, 100% orggis, magee jne. Sen jälkeen kaikki oli taas hyvin ja usko Gibsoniin valtaisa.
fox
06.03.2017 15:26:36

Numb:
Eipä sitä mitään muuta merkkiä foorumeilla ryöpytellä yhtä paljon kuin Gibsonia. Eihän ne Gibsonit mitään ihmesoittimia ole, taikka säännöllisen virheettömiä, tai maagisesti ylitse muiden (olen joistakin probleemeista itsekin kirjoitellut) -mut kyl brändille tulee kuraa vähän enemmän kuin se on ansainnut..

Juu, ei taatusti ole kumpaakaan, ei ihmesoittimia eikä myöskään "säännöllisen virheettömiä", tuskin kumpaakaan edes on sellanen soittomies väittänytkään, joka kyseisellä merkillä on soittanut (muutakin kuin sen 5 minsaa liikkeessä huonoilla säädöillä olevalla, jota yks jos toinenkin on innolla räiminyt..
Kylläpä ne nettijuttujen mukaan ne virheettömät ihmesoittimet on ihan muualla. Mutta kovin harvassa on nekin. Hyviä pelejä totta kai on vastaan tullut niiltä "hyväksytyiltä" merkeiltäkin, olkoonkin että osa on ollut sellasta "ei-omaan-käteen-parasta" soitinta. Mutta mutta, eipä niitäkään mitenkään julkisesti hyödytä dissailla, jollekin voi olla ihan ylivertasta parhautta.
Kasikytluvun loppupuolen jälkeen en tietty ole mitenkään aktiivisesti ja "suurella otannalla" Gibsoninkaan tarjontaan, laatuun tahi säätöihin paneutunut, vaan kyllä nuo muutamat "vanhan kaartin" soitinäijät, joiden kanssa olen yhteyksissä eri foorumeilla tai muuten, on sitä mieltä että kuranttia kamaa ulos lykkäävät. Sehän se soitintehtaan toimenkuva on. Ei ykskään lähde siltä pohjalta soitinta tekemään, että se takasin tulis korottamaan sitä tehdaspalautusprosenttia.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
LaMotta
06.03.2017 16:09:30

Laulava Kylätohtori: Mulle tulee näistä nettijutuista lähinnä mieleen, että katkerat persaukiset ulisee Gibsonin "laadusta", vaikkei ole koskaan edes pitäneet Gibsonia kädessä.

Missä on persaukisen raja?
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Laulava Kylätohtori
06.03.2017 16:11:08
J.Hollström: Itsehän olen jonkin sortin G-mies, monien Gibsonien jälkeen ja nykyisenäkin parin yksilön omistajana. Mutta kyllä siinä matkan varrella kaikenlaista on ollut, eikä aina kaikki ole ollut hyvin. Joten ymmärrän myös niitä joille Gibson saattaa tuottaa pettymyksen, onhan kyseessä kuitenkin kohtuu arvokas merkki. Se mikä näissä tekee mielenkiintoisen, on se että niiden itselleen hyvien yksilöiden löytäminen voi olla haastavaa, koska lähes kaikki on jollain tavalla erilaisia. Ainakin ne on olleet mitä omien käsien läpi on mennyt ja mitä on päässyt testaamaan ja kokeilemaan. Toki eri mallejakin on satoja joten väkisinkin tulee variaatiota soittimien kesken.

Se että lavassa lukee Gibson ei ole mikään tae minulle siitä että soitin on hyvä. Toki riippuu niistä omista standardeistakin mitä pitää hyvänä. Nekin muuttuu ajan saatossa, ja kriteerit nousee mitä enemmän asiaan perehtyy. Koska merkin historia on pitkä, on siihen matkan varrelle tullut monenlaista soitinta. Sepä tekeekin tästä Gibsoneiden harrastamisesta mielenkiintoisen, ts. löytääkö niistä ne mitkä itseään miellyttää niin että niillä jaksaa soitella vuodesta toiseen. Itse en enää uskaltaisi ostaa kokeilematta yhtään Gibsonia(kaan). Siksi olen alkanut suosimaan kivijalkaa jossa soittimia saa testata kunnolla ennen ostopäätöstä. Samalla tietää onko esim. näitä edellä mainittuja vireongelmia vai onko ne fiksattu kondikseen.

Joo, kyllä asiasta saa ilman muuta keskustella ja vielä, kun on omaa kokemusta ja perustelut kunnossa, niin homma toimii. Välillä vaan se turha nillitys ihmetyttää.

Mä olen kyllä samaa mieltä, ettei Gibsonia(kaan) kannata sokkona ostaa. Todella harva sokkona tehty kitarahankinta on ollut pitkällä tähtäimellä onnistunut. Itse olin jo luopunut ajatuksesta hankkia Gibson, mutta sitten testasin yksilöä, joka muutti käsitykseni Les Pauleista. Se on kaikin puolin hieno peli, mutta Fender-miehiä tässä silti edelleen ollaan...
Laulava Kylätohtori
06.03.2017 16:11:31
LaMotta: Missä on persaukisen raja?

Kolket donaa koko ajan taskussa...
LaMotta
06.03.2017 16:15:05 (muokattu 06.03.2017 16:15:57)

Laulava Kylätohtori: Kolket donaa koko ajan taskussa...

Aijaa. Sitten olen PA koska nytkin 'käteistä' on fyysisenä rahana vain 1700EUR.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Laulava Kylätohtori
06.03.2017 16:19:21 (muokattu 06.03.2017 16:19:58)
LaMotta: Aijaa. Sitten olen PA koska nytkin 'käteistä' on fyysisenä rahana vain 1700EUR.

Indeed, tollasilla rahoilla ei pitäisi päästä nettiin lainkaan. Ei tämä mikään pers'aukisten senssipalsta ole...
Krice
06.03.2017 16:47:30

Minua on ainakin nykyisin alkanut viehättää se jos kitara on huono, koska oikeasti kalliit kitarat on aina olleet liian kalliita minulle. Sen vuoksi Les Paul esimerkiksi olisi varmasti loistava kitara minulle, koska pidän sitä myös aika epäergonomisena. Vähän olen pohtinutkin puolivakavissani sitä, että hankkisin Les Paulin.
pappasfin
06.03.2017 16:50:37
Tähän rahakeskusteluun se kuuluisa 30K Andy ;D

https://www.youtube.com/watch?v=KE8q_bATXUg
PappaSFin
sustain65
06.03.2017 17:28:01
Krice: Minua on ainakin nykyisin alkanut viehättää se jos kitara on huono, koska oikeasti kalliit kitarat on aina olleet liian kalliita minulle. Sen vuoksi Les Paul esimerkiksi olisi varmasti loistava kitara minulle, koska pidän sitä myös aika epäergonomisena. Vähän olen pohtinutkin puolivakavissani sitä, että hankkisin Les Paulin.

Tuosta epäergonomisuudesta olen kyllä samaa mieltä, Les Paul on ainakin omista kepeistäni epäergonomisin tapaus. Esim. Ibanezin superstatoon verrattuna Les Paul on järkyttävän kömpelö mastodontti. Silti sen kanssa tulee toimeen hyvin, koska soundi. Ja jotenkin myös tuntuu hyvältä näpeissä, oudon ristiriitaisesti.
pappasfin
06.03.2017 19:02:15 (muokattu 06.03.2017 19:04:15)
sustain65: Tuosta epäergonomisuudesta olen kyllä samaa mieltä, Les Paul on ainakin omista kepeistäni epäergonomisin tapaus. Esim. Ibanezin superstatoon verrattuna Les Paul on järkyttävän kömpelö mastodontti. Silti sen kanssa tulee toimeen hyvin, koska soundi. Ja jotenkin myös tuntuu hyvältä näpeissä, oudon ristiriitaisesti.

Kun itse ostin tuon LP Std 2012 niin sitä ennen pitkään mietin kaulan ja bodyn liittymäkohtaa ja sopisiko se mun näppeihin kun olen näitä stratomiehiä kanssa. Pitkän harkinnan jälkeen sitten ostin tuon vuonna 2012 ja totesin, että kyllä siihenkin tottuu vaikka se ei nyt ihan ole minkään straton vastaavan kohdan tuntuinen. Itseasiassa sama juttu on noiden isompi koppaisten jazzareiden kanssa mutta myös niissä tottuu tuohon asiaan.

Jos tuon LP Std 2012 joskus jollain muulla korvaisin, niin se olisi varmaan Ibanezin Ibanez AR2619-AV https://www.thomann.de/fi/ibanez_ar2619av.htm tai FNG Flame Expert EFL-FM-VV http://www.power-sound.fi/product_i … id=b5a9031f3005a72cbe3b565dedc38a8f

https://www.jknummela.fi/product/2200/fgn-expert-efl---fm---vv

PS. Ja ei ole tarkoitus mainostaa muita merkkejä vaan kerroin omia näkemyksiä Gibsonin LP Std ja kun joku voi näitä samoja asioita miettiä ja vertailee niin mitkä muut merkit kenties voisi käydä mielessä kun harkitsee juuri LP Std mallia
PappaSFin
sustain65
06.03.2017 19:08:00 (muokattu 06.03.2017 19:08:19)
Tuo FGN on ainakin kätevän näköinen!
zedder
06.03.2017 19:59:48
sustain65: Tuosta epäergonomisuudesta olen kyllä samaa mieltä, Les Paul on ainakin omista kepeistäni epäergonomisin tapaus. Esim. Ibanezin superstatoon verrattuna Les Paul on järkyttävän kömpelö mastodontti. Silti sen kanssa tulee toimeen hyvin, koska soundi. Ja jotenkin myös tuntuu hyvältä näpeissä, oudon ristiriitaisesti.

Aikani kun ihmettelin tuota kaulaliitosta tulin siihen tulokseen että ei siihen tarvitse tottua:

http://i1237.photobucket.com/albums/ff469/zedder/Les%20Paul/NHS9.jpg

Tuo toimenpide sai omistajuuden tuntumaan hyvemmältä.
Jokaisella on oikeus kieltäytyä aikuisten kitaroista.
sustain65
06.03.2017 20:19:16
zedder: Aikani kun ihmettelin tuota kaulaliitosta tulin siihen tulokseen että ei siihen tarvitse tottua:

http://i1237.photobucket.com/albums/ff469/zedder/Les%20Paul/NHS9.jpg

Tuo toimenpide sai omistajuuden tuntumaan hyvemmältä.

Kauheaa, Les Paul raiskattu! Ei varmaan enää lähde oikean oloinen diu. ;-)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)