hallu 01.07.2018 22:09:38 | |
---|
Guitarfreak: Nojoo... Mark III kunnon käyttöliittymällä :D Samat soundit käytännössä ku aiemmissakin markuissa mut nyt ne on vaan kaikki kolme käyttökelpoisia yhtäaikaa :) Kyllähän tällä pelaa jonkin aikaa. Juu käyttöliittymä on tosi hyvä, se on niin mietitty ettei Mesan ole tarvinnut tehdä sille mitään keksittyään sen. Soundillisestihan mark V tarjoaa vielä lisää vaihtoehtoja ja variaatioita. ...ainakin mark IV:hen verrattuna. Ykköskanavan tweedmoodi on sellaista mitä ei nelkusta ainakaan suoraan saa (TA15 vahvarista kylläkin löytyi, mutta ei siinäkään ihan vastaava soundiltaan), kakkoskanavan mark I moodi niin ikään tarjoaa jotain jota en itse ainakaan tuosta vaan löytänyt mark IV:sta ja kolmoskanavan mark IIC+ moodi sekä Extrememoodi ovat mielestäni sellaisia mitä ei markku nelkusta noin vain löytynyt. No tää on kieltämättä vähän akateemista verrata mitä eri markeista löytyy ja mitä ei. Minä tykkään mark V:stä ja se on ehkä parasta mitä vahvistin rintamalla on minulle tarjolla. En kuitankaan pidä ihan kaikesta. En pidä tuosta valtavasta nappulamäärästä, vaikka tiedän ja ymmärrän että ne kaikki on tarpeen ja niistä jokaisesta myös tapahtuu jotakin, mutta olen simppeleiden vahvareiden ystävä. En pidä myöskään siitä, että monimutkaisena vahvarina Mesojen huoltaminen maksaa enemmän kuin muiden vahvistinta, vaikka ymmärrän että korkeampi hinta on hyvin perusteltu niin silti en pidä siitä. Mutta tykkään todella paljon markien soundista, se on jokseenkin parhautta mitä olen itse koskaan kohdannut. Ja näiden vahvistinten soundin takia olen valmis sietämään näiltä melkein mitä vaan :-) Mun jutut on täyttä mutua.... tietolähteeksi minusta ei ole ja mielipiteeni perustuu tunteisiini eli siihen miten toivoisin maailmassa asioiden olevan järjestetty. Älä ota tosissasi puheitani...... |
Guitarfreak 02.07.2018 11:06:48 | |
---|
hallu: ... Minä tykkään mark V:stä ja se on ehkä parasta mitä vahvistin rintamalla on minulle tarjolla. En kuitankaan pidä ihan kaikesta. En pidä tuosta valtavasta nappulamäärästä, vaikka tiedän ja ymmärrän että ne kaikki on tarpeen ja niistä jokaisesta myös tapahtuu jotakin, mutta olen simppeleiden vahvareiden ystävä. En pidä myöskään siitä, että monimutkaisena vahvarina Mesojen huoltaminen maksaa enemmän kuin muiden vahvistinta, vaikka ymmärrän että korkeampi hinta on hyvin perusteltu niin silti en pidä siitä. Mutta tykkään todella paljon markien soundista, se on jokseenkin parhautta mitä olen itse koskaan kohdannut. Ja näiden vahvistinten soundin takia olen valmis sietämään näiltä melkein mitä vaan :-) Njoo. Mielelläni itsekin käyttäisin vielä simppelimpää vaffaria. Niistä on vaan sit puuttunut joku säätö ja sit homma ei toimi... ja sit loppujen lopuksi säädän kaikista vahvareista sen saman soundin :D jotkut taipuu siihen paremmin kun toiset. Huomasin vaan ku säädin CAA OD50:stä Electra-Dyne soundin/tuntuman ja sit se vasta toimi mulle hyvin.... Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck |
Kampela77 02.07.2018 14:12:13 | |
---|
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?"
Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?" |
pappasfin 02.07.2018 14:19:06 (muokattu 02.07.2018 14:19:29) | |
---|
Kampela77: Nylonkielinen kitara on ollut pitkään paskana. Kävin tänään pyörimässä f-musiikilla ja iski nylonkielisiä katsellessa GAS päälle ja päädying ostamaan tämmöisen nylonkielisen electro-akustisen. https://www.musicarts.com/La-Patrie … ric-Guitar-MAIN0291620-i4948607.mac Taas nousi soittointo kattoon. Nätti on tuo sun uusi elektro-akustinen nylonkielinen kitara. Kaikukopan sisältä näkyvät säätimetkin on ihan kivanoloiset. PappaSFin |
Torniojaws 03.07.2018 08:59:05 | |
---|
Nuo Mesojen hinnat ne jaksaa ihmetyttää. Jenkeissähän ne on "halpisvahvistimia". Onneksi on Kemper :D |
sustain65 03.07.2018 09:08:07 | |
---|
Torniojaws: Nuo Mesojen hinnat ne jaksaa ihmetyttää. Jenkeissähän ne on "halpisvahvistimia". Onneksi on Kemper :D Onneksi on pari halpista. |
paskiaispaska 03.07.2018 09:08:34 | |
---|
Torniojaws: Nuo Mesojen hinnat ne jaksaa ihmetyttää. Jenkeissähän ne on "halpisvahvistimia". Onneksi on Kemper :D Soundiasiat on makujuttuja, mutta viimeistelyn taso ja laatuvaikutelma mesan vahvistimissa on aika jäätävä. Oikeuttaako se sitten moisiin hintalappuihin... No myynti varmaan kertoo sen puolen. |
Painajaismainen 03.07.2018 09:30:32 | |
---|
Pitkästä aikaa tuli tehtyä pedaalihankintoja. Viime vuonna ostamani Line6 M13 ei ollutkaan mun juttu, joten siirryn takaisin irtoefektien maailmaan Boss DD-3:n ja Mooerin Phaserin voimalla. eBaysta ostin myös dual lockia ja piuhaklipsejä laudan pohjaan. Jospa viimeinkin saisin askarreltua tuon laudan ns. loppuun, nyt kun totesin tuon multiefektimaailman itselleni sopimattomaksi. =) |
ibnz 03.07.2018 09:53:34 | |
---|
Mesat... Se ovh ei pahemmin siirry käytettyjen hintaan, joten kai niissä on enemmän kuin vähän trendivaikutusta. Case 1 Roadster Vs Mark V - uutena ~sama hinta mut käytettynä täällä meillä Mark V > 1,5 * Roadster Jenkeissä hinta on about sama käytettynäkin (Mark V $1500 shipped on aina masentava näky) Case 2 Lunchboxeissa sama ilmiö: Mark >> Recto, joskus tuplana, käytettyinä Tuskin sisälmykset ovat niin kovin erilaatuiset Huomenna sitten! |
Pinewood 03.07.2018 10:09:48 | |
---|
ibnz: Mesat... Se ovh ei pahemmin siirry käytettyjen hintaan, joten kai niissä on enemmän kuin vähän trendivaikutusta. Case 1 Roadster Vs Mark V - uutena ~sama hinta mut käytettynä täällä meillä Mark V > 1,5 * Roadster Jenkeissä hinta on about sama käytettynäkin (Mark V $1500 shipped on aina masentava näky) Case 2 Lunchboxeissa sama ilmiö: Mark >> Recto, joskus tuplana, käytettyinä Tuskin sisälmykset ovat niin kovin erilaatuiset Eli taloudellisessa mielessä Suomessa kannataa ostaa uutena Mark ja käytettynä Roadster tai Recto... |
Kampela77 03.07.2018 10:26:34 | |
---|
Kampela77: Nylonkielinen kitara on ollut pitkään paskana. Kävin tänään pyörimässä f-musiikilla ja iski nylonkielisiä katsellessa GAS päälle ja päädying ostamaan tämmöisen nylonkielisen electro-akustisen. https://www.musicarts.com/La-Patrie … ric-Guitar-MAIN0291620-i4948607.mac Taas nousi soittointo kattoon. Yksi asia tässä nyt rassaa. G-kielen intonaatio on pielessä. Menee teräväksi korkeammalta kaulaa. Saisikohan tuota mitenkään kotikonstein säädettyä. Pitäisi varmaan ensin vaihtaa uudet kielet ja katsoa miltä sitten näyttää. Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?"
Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?" |
hallu 03.07.2018 13:05:11 | |
---|
Torniojaws: Nuo Mesojen hinnat ne jaksaa ihmetyttää. Jenkeissähän ne on "halpisvahvistimia". Onneksi on Kemper :D Eikö tuo päde kaikkeen ameriikan kamaan, että kun se tuodaan ison veden yli, niin hinnat pompsahtaa? nyt kun tulee vielä kauppasota siihen päälle, niin saattaapi mesojen myynti tyssätä tälpuoljokkee ihan kokonaan. Onneksi olen itselleni jo nuo unelmieni vahvistimet hankkinut, niin ei tarvitse enää pelätä. Ja kuten sanoit, niin onneksi on Kemper ja tulevaisuudessa vielä edistyksellisempiäkin mallintimia, niin joskus kun näiden analogisen vehkeitten käyttäminen käy mahdottomaksi (EU:n odotettavissa olevat direktiivit (putkidirektiivi, päätemuuntajadirektiivi, luotosdirektiivi)), niin luultavasti Digi tarjoaa kaiken tarpeellisen. Mun jutut on täyttä mutua.... tietolähteeksi minusta ei ole ja mielipiteeni perustuu tunteisiini eli siihen miten toivoisin maailmassa asioiden olevan järjestetty. Älä ota tosissasi puheitani...... |
balanced1 03.07.2018 13:18:22 | |
---|
Kampela77: Yksi asia tässä nyt rassaa. G-kielen intonaatio on pielessä. Menee teräväksi korkeammalta kaulaa. Saisikohan tuota mitenkään kotikonstein säädettyä. Pitäisi varmaan ensin vaihtaa uudet kielet ja katsoa miltä sitten näyttää. Siitähän se on helpoin lähteä, ensiasennuskielt on ennenkin ollut surkeita. |
ibnz 03.07.2018 13:26:46 | |
---|
hallu: Eikö tuo päde kaikkeen ameriikan kamaan, että kun se tuodaan ison veden yli, niin hinnat pompsahtaa? nyt kun tulee vielä kauppasota siihen päälle, niin saattaapi mesojen myynti tyssätä tälpuoljokkee ihan kokonaan.
Ei se kovin monella (mun tuntemalla musa-) brändillä mene kuitenkaan noin pahasti yli. Harmi jälleenmyyjälle toki Huomenna sitten! |
hallu 03.07.2018 13:49:25 | |
---|
ibnz: Ei se kovin monella (mun tuntemalla musa-) brändillä mene kuitenkaan noin pahasti yli. Harmi jälleenmyyjälle toki No onneksi Levytukku tuo muutakin kamaa kuin Mesoja niin ei varmaan liikkeen toiminta Mesojen myynnin mukana tyssää. Tai siis eihän me tiedetä Mesojenkaan kohtaloa vielä. En kyllä osaa arvaillakaan sitä mistä Mesojen hinnoittelu ameriikassa ja euroopassa johtuu. Ehkä amerikkalaiset ei arvosta mesoja yhtä paljon kuin me eurooppalaiset. Tai Ehkä Mesat on niin painavia, että rahtikuluja tulee enemmän.... en tiedä. Mun jutut on täyttä mutua.... tietolähteeksi minusta ei ole ja mielipiteeni perustuu tunteisiini eli siihen miten toivoisin maailmassa asioiden olevan järjestetty. Älä ota tosissasi puheitani...... |
Shredator 03.07.2018 13:52:23 (muokattu 03.07.2018 13:53:07) | |
---|
hallu: En kyllä osaa arvaillakaan sitä mistä Mesojen hinnoittelu ameriikassa ja euroopassa johtuu. Ehkä amerikkalaiset ei arvosta mesoja yhtä paljon kuin me eurooppalaiset. Tai Ehkä Mesat on niin painavia, että rahtikuluja tulee enemmän.... en tiedä. Kyllä se yksinkertaisesti johtuu kuljetuskustannuksista, tulli- ja alvimaksuista sekä sitten toki päälle tulee jälleenmyyjän osuus. Vastaavasti esim. eurooppalaiset tavarat ovat kalliita Yhdysvalloissa, kuten Engl tai Marshall. Minkä sormet heittää, sen wahi peittää |
ibnz 03.07.2018 13:55:18 | |
---|
Shredator: Kyllä se yksinkertaisesti johtuu tulli- ja alvimaksuista sekä sitten toki päälle tulee jälleenmyyjän osuus sekä kuljetuskustannukset. Vastaavasti esim. eurooppalaiset tavarat ovat kalliita Yhdysvalloissa, kuten Engl tai Marshall. Valuuttakurssi tekee eurotuotteista kalliimpia jenkeissä, mut tuleehan tänne jenkkikamaa kuten Gibsonit, Fendereitä, Bognereita jne. Kaikilla näillä pitäisi olla samankaltainen hintaero siis. Joskus noita vertailin ja kyllä Mesalla on Euroopassa selvästi muita isompi hintaero huomioiden rahdit + maksut, eikä ihan vähän Huomenna sitten! |
Shredator 03.07.2018 14:07:53 | |
---|
ibnz: Valuuttakurssi tekee eurotuotteista kalliimpia jenkeissä, mut tuleehan tänne jenkkikamaa kuten Gibsonit, Fendereitä, Bognereita jne. Kaikilla näillä pitäisi olla samankaltainen hintaero siis. Joskus noita vertailin ja kyllä Mesalla on Euroopassa selvästi muita isompi hintaero huomioiden rahdit + maksut, eikä ihan vähän Totta tämäkin. Jenkeistä saa Mesaakin hyvään hintaan vaikka tulisi tullit ja muut päälle, joten ei muuta kun taalat tiskiin ja tiluttamaan :) Minkä sormet heittää, sen wahi peittää |
ibnz 03.07.2018 14:12:31 | |
---|
Shredator: Totta tämäkin. Jenkeistä saa Mesaakin hyvään hintaan vaikka tulisi tullit ja muut päälle, joten ei muuta kun taalat tiskiin ja tiluttamaan :) Juu noita pienempiä nuppeja tulee sillointällöin vilkaistua vaikka ei pitäisi. Jos euro tästä vahvistuu niin ehkäpä :) Huomenna sitten! |
hallu 03.07.2018 14:19:07 | |
---|
Shredator: Totta tämäkin. Jenkeistä saa Mesaakin hyvään hintaan vaikka tulisi tullit ja muut päälle, joten ei muuta kun taalat tiskiin ja tiluttamaan :) Mutta saako niitä jenkeistä suoraan tilattuna exprotmuuntajalla, vai onko ne sitten sillä jenkkisähköllä? Mun jutut on täyttä mutua.... tietolähteeksi minusta ei ole ja mielipiteeni perustuu tunteisiini eli siihen miten toivoisin maailmassa asioiden olevan järjestetty. Älä ota tosissasi puheitani...... |