Lifelover 07.07.2018 02:50:31 | |
---|
No love for killer babies |
ÄrGee 07.07.2018 04:31:17 (muokattu 07.07.2018 04:31:46) | |
---|
TO THE STARS!!! "Mieshän veteli puikoissa kuin taikuri Disneyn fantasiassa piiskaten koko orkesterin ihan pirun kovaan vireeseen." -Mescalero |
Lifelover 07.07.2018 04:54:28 | |
---|
Värihän on just best. Omaan makuun tuossa ei ole muuta vikaa kuin satiiniviimeistely, ja cosmo hardware on tietty aina yhtä perseestä. No love for killer babies |
Decadetroll 07.07.2018 09:22:23 | |
---|
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat.
Master of Teräskäsi 2016 |
Shredator 08.07.2018 13:48:24 | |
---|
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää |
sustain65 08.07.2018 14:15:19 | |
---|
|
tuskiz 08.07.2018 16:21:00 | |
---|
Eikö tuollakaan firmalla ole kun tuo yks kitaramalli mistä tulee sitten vuosittain 10 eri versiota. Tylsempää saa hakea. Ylläolevan kirjoituksen sisällöstä vastuu on aina lukijalla. |
ÄrGee 08.07.2018 17:25:39 (muokattu 08.07.2018 17:35:34) | |
---|
tuskiz: Eikö tuollakaan firmalla ole kun tuo yks kitaramalli mistä tulee sitten vuosittain 10 eri versiota. Tylsempää saa hakea. Samahan koskee about kaikkia suurempia kitaravalmistajia, ja uusia malleja ei ihan niin helposti aleta kehittämään sen kustannuksien takia ja on paljon helpompi uudistaa edellisiä johonkin suuntaan. Ibanez tekee myöskin akustisia, puoliakustisia, sekä bassoja, periaatteessa omaa mukaelmaa stratosta, telestä ja les paulistakin löytyy. Käytännössä voi ostaa pelkkää Ibanezia ja saada minkälaiset soundit tahansa jos se on kitarasta kiinni. TO THE STARS!!! "Mieshän veteli puikoissa kuin taikuri Disneyn fantasiassa piiskaten koko orkesterin ihan pirun kovaan vireeseen." -Mescalero |
Krice 08.07.2018 20:14:03 | |
---|
tuskiz: Eikö tuollakaan firmalla ole kun tuo yks kitaramalli mistä tulee sitten vuosittain 10 eri versiota. Tylsempää saa hakea. Ibanezilla on hatusta heittämällä enemmän malleja kuin vaikka Fenderillä tai Gibsonilla. Myöskin huomattavaa, että pelkästään Ibanezin eri strato-mallien välillä on aika suuriakin eroja. |
Kefiiri 09.07.2018 07:03:35 (muokattu 09.07.2018 08:05:44) | |
---|
Krice: strato-mallien Olisi korrektimpaa puhua stratomukaelmista. En ole musiikin asiantuntija. |
sustain65 09.07.2018 08:40:09 | |
---|
tuskiz: Eikö tuollakaan firmalla ole kun tuo yks kitaramalli mistä tulee sitten vuosittain 10 eri versiota. Tylsempää saa hakea. Miksi heittelet moisia kun et selvästikään ole lainkaan perehtynyt Ibanezin kitaramalleihin? Kuten edellä on todettu, niitä kitaramalleja on varsin monenlaisia. Toki noista "superstratoista" on lukuisia vain hieman toisistaan poikkeavia versioita erilaisilla pintakäsittelyillä ja raudoilla. |
hallu 09.07.2018 11:17:09 | |
---|
Kefiiri: Olisi korrektimpaa puhua stratomukaelmista. Eikös nuo Ibanezin mallit ole oikeastaan "superstratoja" siellähän ei ole "oikeaa" stratoa tainnut tulla -80 luvun jälkeen? tai no .... tää on tarkastamaton tieto, mutta ainakin suurin osa tässä ketjussa esitetyistä hevikeihäistä ei ainakaan isommin stratoa enää muistuta. "mukaelma" olisi joo hyvä, mutta ehkä vähättelevä, kun niiden pyrkimyskään ei ole muistuttaa esikuvaansa vaan jalostaa niitä ideoita eteenpäin. Mun jutut on täyttä mutua.... tietolähteeksi minusta ei ole ja mielipiteeni perustuu tunteisiini eli siihen miten toivoisin maailmassa asioiden olevan järjestetty. Älä ota tosissasi puheitani...... |
hallu 09.07.2018 11:23:33 | |
---|
sustain65: Miksi heittelet moisia kun et selvästikään ole lainkaan perehtynyt Ibanezin kitaramalleihin? ............. Ärsyttääkseen? Kertoakseen tunteistaan? Kertoakseen mikä hänen mielestä on tylsää? Saadakseen aikaan reaktion? (tämähän on yleensäkin provokaation ainoa tarkoitus) Mun jutut on täyttä mutua.... tietolähteeksi minusta ei ole ja mielipiteeni perustuu tunteisiini eli siihen miten toivoisin maailmassa asioiden olevan järjestetty. Älä ota tosissasi puheitani...... |
hallu 09.07.2018 12:06:49 | |
---|
Kävin tarkistamassa Levytukun sivuilta, niin onhan Ibanezin kitaramallisto aivan häkellyttävän laaja ihan kaikissa ulottuvuuksissa eli löytyy joka makuun ja jokaiseen hintaluokkaan keppejä. Vaikea kuvitella, että oikein yksikään valmistaja voisi Ibanezin kanssa kilpailla ainakaan voluumissa. Myös kaikki vähänkään merkittävämmät kitaristit näyttävät olevan Ibenzin tallissa jazzareista hevareihin. Mulla on kokemusta parista Ibanezin bassosta ja parista kitarasta. Bassoista viimeisin oli joku SR505 tms. se oli hyvä basso, mutta kielet vähän liian lähellä toisiaan mun makuun tallan päässä. Mutta noin yleisesti sanoisin, että Ibanezin ja Yamahan kitarat ovat itselleni olleet parhautta. Mun jutut on täyttä mutua.... tietolähteeksi minusta ei ole ja mielipiteeni perustuu tunteisiini eli siihen miten toivoisin maailmassa asioiden olevan järjestetty. Älä ota tosissasi puheitani...... |
pappasfin 09.07.2018 14:43:02 (muokattu 09.07.2018 15:26:48) | |
---|
Noista Ibanezin malleista vielä sen verran, että vaikka ne oiskin super-stratoja niin aika monesta irtoaa ne tuiki tavalliset perinteisemmät straton soundit. Esim. Kiko TRR100:sta lähtee hyvin perinteiset straton soundit ja paljon muuta, monipuoliset mikit ja tallan sekä humpparin puolitukset. Sitten jos vaikka testii tuota AT100CLsb ja sen minihumppareista lähtevää soundia niin oikein nätisti irtoaa perinteisempää straton murinaa. Ja jos ei kaipaa noita "superstratoja" niin voihan aina testiä vaikka Ibanezin Talman sähkikset ja vaikka mallin https://www.youtube.com/watch?v=fhuai0O-sys ja https://www.youtube.com/watch?v=Z9tIPtXcup8 Noi Talmanin mallit on mukavia sylissä / käsissä ja kivoja pelejä :D PappaSFin |
fox 09.07.2018 15:56:47 | |
---|
hallu: .. Vaikea kuvitella, että oikein yksikään valmistaja voisi Ibanezin kanssa kilpailla ainakaan voluumissa. Täytyy taas viilata pilkkua - Ibanez ei ole varsinaisesti "valmistaja" vaan Ibanez-tuotemerkin omistaja Hoshino valmistuttaa soittimensa useammassakin tehtaassa. Viimeisintä tietoa mulla ei ole, mutta muutama vuosi sitten Ibanez-soittimia teki 3 tehdasta (tai 2 + 1..) Japanissa, 5 Kiinassa ja Indonesiassa yks. ;) Samoihin aikoihin volyymiltaan suurimmat valmistajat oli molemmat korealaisia, Samick ja Cort. Ja tuo Ibanezeja tekevä indonesialainen vapriikki sattumoisin on Cortin satelliittitehdas Cort PT Indonesia. |
hallu 09.07.2018 18:23:39 | |
---|
fox: Täytyy taas viilata pilkkua - Ibanez ei ole varsinaisesti "valmistaja" vaan Ibanez-tuotemerkin omistaja Hoshino valmistuttaa soittimensa useammassakin tehtaassa. Viimeisintä tietoa mulla ei ole, mutta muutama vuosi sitten Ibanez-soittimia teki 3 tehdasta (tai 2 + 1..) Japanissa, 5 Kiinassa ja Indonesiassa yks. ;) Samoihin aikoihin volyymiltaan suurimmat valmistajat oli molemmat korealaisia, Samick ja Cort. Ja tuo Ibanezeja tekevä indonesialainen vapriikki sattumoisin on Cortin satelliittitehdas Cort PT Indonesia. Niin no siis se mallikirjo teki vaikutuksen. enhän minä kappalemääriä tiedä ja tiesin toki, etä Samick ja Cort ovat voluumiltaan suurimmat, mutta ajattelin lähinnä niitä enemmän bulkkivalmistajana enkä silleesti tullut niitä riittävästi rankanneeksi. Mutta se mallikirjo tietenkin on asia....... Tuo että Ibanez ei tee lainkaan itse kitaroita oli yllätys kun sillä on aika kalliitakin ja huippu hyviä malleja, niin en ajatellut semmoisen onnistuvan bulkkivalmistajilta. Mun jutut on täyttä mutua.... tietolähteeksi minusta ei ole ja mielipiteeni perustuu tunteisiini eli siihen miten toivoisin maailmassa asioiden olevan järjestetty. Älä ota tosissasi puheitani...... |
sustain65 09.07.2018 18:34:31 | |
---|
hallu: Tuo että Ibanez ei tee lainkaan itse kitaroita oli yllätys kun sillä on aika kalliitakin ja huippu hyviä malleja, niin en ajatellut semmoisen onnistuvan bulkkivalmistajilta. Jotenkin nyt sekoitat käsitteitä minun mielestäni. Eihän brändin omistava yritys mitenkään välttämättä teetä bulkkikamaa. Toki Ibanezin mallistosta merkittävä osa on sellaista, mutta noin periaatetasolla tarkoitan. Teetettyjen kitaroiden laatuhan on valmistajalle annetuista spekseistä ja laadunvalvonnan tasosta kiinni. Ja onhan tosiaan ainakin keskihintaiset ja tyyriimmät Ibanezit vallan mainiosti viimeisteltyjä. |
Lifelover 09.07.2018 19:09:38 | |
---|
Esimerkiksi ne huippukalliit parhaimmista parhaat limited edition Ibat valmistaa yleensä Sugi-niminen kitarapaja, jolla kitaroita valmistuu tyyliin pari hassua kuukaudessa, eli mistään bulkkivalmistajasta ei voida puhua. No love for killer babies |
fox 09.07.2018 19:38:16 | |
---|
Lifelover: Esimerkiksi ne huippukalliit parhaimmista parhaat limited edition Ibat valmistaa yleensä Sugi-niminen kitarapaja, jolla kitaroita valmistuu tyyliin pari hassua kuukaudessa, eli mistään bulkkivalmistajasta ei voida puhua. Sepä onkin juuri näin. Silläpä laitoin tuohon tuon (2 + 1) koska Sugi. Ja eipä nuo FujiGen Gakkin tehdashinnaltaan todella kalliit tehelmäksetkään mitään "bulkkikamaa" ole. |