Aihe: Kuinka paljon kitara saa maksaa?
1 2 3 4 517 18 19 20 2127 28 29 30 31
zedder
21.09.2021 12:49:19
mrk: Eilen viimeksi
https://www.instagram.com/p/CUEnbWUlELP/

En väitä etteikö tuo olisi aito kapine, mutta eikös Gibson tehnyt hänelle replican tai replicoita keikoilla rääkättäviksi?
VIIMEINEN HINTA TAULUSSA!
Mikko1978
21.09.2021 17:05:30 (muokattu 21.09.2021 17:25:29)
zedder: En väitä etteikö tuo olisi aito kapine, mutta eikös Gibson tehnyt hänelle replican tai replicoita keikoilla rääkättäviksi?

Ainakin tämä replica on niin eri näköinen, että koko termin replica käyttäminen on vähän kyseenalaista:

https://www.instagram.com/p/CFX4FkwAvIW/

Tuossa lavapätkässä taitaa olla Greeny.
Mikko1978
21.09.2021 17:20:30
zedder: Eli se paljonko kitara saa maksaa on siis suhteellista ja riippuu soittajan tuloista ja varallisuudesta. Jos soittajalla on "hilloa" riittävästi, niin hintalapussa saa olla numeroita aika paljon. T: Kirk Hammett...

Itse asiassa kitaran pitää maksaa niin paljon, että ne mielensäpahoittajat, joita muiden kitaroiden hinnat kiinnostavat, saavat aiheen valittaa.
Larzes
21.09.2021 17:20:40
Kyllähän toi aito kapine kulkee keikkakalustossa mukana. Näkyy myös jossain youtubevideossa missä esitellään keikkavermeitä.
Paskaa soittoa jo syksystä 2008
Mikko1978
21.09.2021 17:25:41 (muokattu 21.09.2021 17:26:31)
Itse jos olisin Hammett ja tykkäisin soittaa Greenyllä lavalla, niin valehtelisin, että lavalla käytössä on täysin esikuvansa näköinen Replica. Kovat kehut siitä, kuinka hienoa työtä Gibson teki ja videota tuubiin Lavan taakse vielä tarra, jossa lukisi isolla tuo replica.
Laulava Kylätohtori
21.09.2021 18:18:47
zedder: Eli se paljonko kitara saa maksaa on siis suhteellista ja riippuu soittajan tuloista ja varallisuudesta. Jos soittajalla on "hilloa" riittävästi, niin hintalapussa saa olla numeroita aika paljon. T: Kirk Hammett...

Jos kitaraostos ei saa köyhiä ulisemaan, on jossain mennyt pieleen.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
samiko
21.09.2021 18:27:27 (muokattu 21.09.2021 18:29:06)
Mikko1978: Itse asiassa kitaran pitää maksaa niin paljon, että ne mielensäpahoittajat, joita muiden kitaroiden hinnat kiinnostavat, saavat aiheen valittaa.

Juurikin näin!

Neljän tonnin Gibsonilla saa loppuiäksi hupia hyvähintalaatusuhdekitaristien väpättävistä alahuulista. Ei oo iso raha siitä.
hallu
21.09.2021 18:46:13
Mikko1978: Itse asiassa kitaran pitää maksaa niin paljon, että ne mielensäpahoittajat, joita muiden kitaroiden hinnat kiinnostavat, saavat aiheen valittaa.

Minun mielestä ei ole kovin hedelmällistä pohtia muiden kitaroiden hintoja tai mitä ne saa maksaa, koska raha on eri arvoista eri ihmisille. Jollekin kymppitonni ei ole raha eikä mikään ja toiselle se on aivan valtava rahasumma. Ennemmin miettisin sitä, että mitä se soitin saa maksaa itselle. Siinäkin ehkä ei ole kiinnostavaa se euromäärä vaan mikä on kenenkin ajatus siitä suhteellisesta rahamäärästä jonka omasta varallisuudestaan on valmis lohkaisemaan kitaraan.

Itse ostin aikanaan kalliimman kitaran kuin mihin minulla olisi ollut varaa ja silloin mietin, että oliko se kaiken sen ahdistuksen arvoinen. Sen jälkeen olen pohtinut, että kitara saa olla kalliskin (suhteellisesti tietenkin), mutta sen pitäisi aina olla korvattavissa oleva. "Korvaamaton" kitara on semmoinen jolla ei oikein tohdi soittaakaan.
samiko
21.09.2021 18:52:08
hallu: Ennemmin miettisin sitä, että mitä se soitin saa maksaa itselle. Siinäkin ehkä ei ole kiinnostavaa se euromäärä vaan mikä on kenenkin ajatus siitä suhteellisesta rahamäärästä jonka omasta varallisuudestaan on valmis lohkaisemaan kitaraan.

Eihän tälläisiä ketjuja, tai ikuisuusvääntöjä olisikaan, jos jokainen pitäisi huolen vain ihan omista ostoksistaan.
marke-
21.09.2021 19:05:24 (muokattu 21.09.2021 19:05:53)
samiko: Eihän tälläisiä ketjuja, tai ikuisuusvääntöjä olisikaan, jos jokainen pitäisi huolen vain ihan omista ostoksistaan.

Tässähän ei nimenomaan jo ekankaan viestin perusteella olla huolissaan siitä mitä muut ostaa, vaan saako rahalle vastinetta tietyn pisteen jälkeen.
Mikko1978
21.09.2021 19:17:19 (muokattu 21.09.2021 19:21:15)
hallu: Minun mielestä ei ole kovin hedelmällistä pohtia muiden kitaroiden hintoja tai mitä ne saa maksaa, koska raha on eri arvoista eri ihmisille. Jollekin kymppitonni ei ole raha eikä mikään ja toiselle se on aivan valtava rahasumma. Ennemmin miettisin sitä, että mitä se soitin saa maksaa itselle. Siinäkin ehkä ei ole kiinnostavaa se euromäärä vaan mikä on kenenkin ajatus siitä suhteellisesta rahamäärästä jonka omasta varallisuudestaan on valmis lohkaisemaan kitaraan.

Itse ole tullut siihen tulokseen, että laadukkaat käytetyt kitarat ovat niitä halpoja kitaroita. Niistä saa aina omansa pois ja käytössä ei tarvitse kuin muutaman euron kielipaketteja harvakseltaan vaihdella. Melkein aivan sama mikä hinta ilmoituksessa lukee. Halvat kitarat, joihin moni vaihtaa kaikkea koko ajan, tulevat kalliiksi.
Mikko1978
21.09.2021 19:25:46
Heroin: Tässähän ei nimenomaan jo ekankaan viestin perusteella olla huolissaan siitä mitä muut ostaa, vaan saako rahalle vastinetta tietyn pisteen jälkeen.

Tämäkin on ihan yhtälailla subjektiivinen kokemus kuin euron kalleus. Esim. Hammett näyttää tykkäävän tosi paljon vetää Greenyllä. Samoja fiiliksiä hän tuskin saavuttaisi millään uskomattoman houkuttelevan kilohinman halpatyökitaralla eli joka dollrille tulee vastinetta. Me loput tasapainotellaan sitten oman maksukykymme rajoissa.
rautapieru
21.09.2021 19:25:47 (muokattu 22.09.2021 07:53:40)

Edit: Tyhjänpäiväistä soopaa.
Monkey see, monkey do.
hallu
21.09.2021 19:27:21
Mikko1978: Itse ole tullut siihen tulokseen, että laadukkaat käytetyt kitarat ovat niitä halpoja kitaroita. Niistä saa aina omansa pois ja käytössä ei tarvitse kuin muutaman euron kielipaketteja harvakseltaan vaihdella. Melkein aivan sama mikä hinta ilmoituksessa lukee. Halvat kitarat, joihin moni vaihtaa kaikkea koko ajan, tulevat kalliiksi.

No juu tästä voisin olla ihan samaa mieltä. Mutta jonkinlaisen kehitysprosessin tulos on oivaltaa tämä seikka. Itse ostin muutaman uuden halppiksen ennenkuin hiffasin, että kannattaa oikeasti ostaa kitara käytettynä mieluummin kuin uutena.
Funkånaut
21.09.2021 19:29:40

Mikko1978: Itse ole tullut siihen tulokseen, että laadukkaat käytetyt kitarat ovat niitä halpoja kitaroita. Niistä saa aina omansa pois ja käytössä ei tarvitse kuin muutaman euron kielipaketteja harvakseltaan vaihdella. Melkein aivan sama mikä hinta ilmoituksessa lukee. Halvat kitarat, joihin moni vaihtaa kaikkea koko ajan, tulevat kalliiksi.

Juu, tämä on kyllä totta.

Ostamalla kerralla sen hinnakkaamman laadukkaan soittimen pääsee ajan kanssa paljon halvemmalla, kun ei tartte tehdä ties kuinka monta ritsojen modausta ja kauppaa matkan varrella ottaen joka kerta kaupoissa pataan. Ja kun on kerralla ostanut sen laatukitaran, niin on koko ajan ollut se laadukas kitara.
"Lauserakenteesi on syvältä ja heppisi pieni."
samiko
21.09.2021 19:45:22
Heroin: Tässähän ei nimenomaan jo ekankaan viestin perusteella olla huolissaan siitä mitä muut ostaa, vaan saako rahalle vastinetta tietyn pisteen jälkeen.

Juu juu.

Esim. lue tota "Omistan Gibsonin ja kaikki hyvin"-ketjua, sieltähän tämäkin ketju muistaakseni syntyi.

Ketjun nimi on tosiaan Omistan Gibsonin... ei "Saako rahalle vastinetta tietyn pisteen jälkeen". Ei taida olla sivuakaan, ettei joku ei Gibsonin omistaja kerro kuinka ei ostaisi Gibsonia vaan jonkun Aurinkorannoilla valmistetun Solarin.
mpekkanen
21.09.2021 20:33:41
Tässä on jo tuotu esille sitä, että jollekin iso summa on toisen taskurahoja. Minusta tärkeämpi asia on kuitenkin se, tuleeko soitin käyttöön. Varmaan kaikki ostetaan käyttöön, jos jätetään keräily ja sijoittaminen pois, aika kuitenkin näyttää tuleeko kitaralla soitettua vai ei.
Jos soittimella soitetaan muutama tunti joka päivä ja useamman vuoden, niin silloin se on melko halpa vaikka hinta olisikin neljä numeroinen summa. Vastaavasti kitara jolla ei tule soitettua on kallis, vaikka se olisikin ostohinnalta edullinen.

Poikkeuksiakin toki on, mutta yleensä enemmän rahaa laittamalla saa myös laatua enemmän.
marke-
21.09.2021 20:37:07
Hauska toi käsitys, että ihmiset ostais niin kalliin kitaran kun on varaa.

Valtaosa ostaa sen hintaisen kitaran, mitä haluaa kitarasta maksaa. Varallisuuden kanssa sillä on hyvin vähän tekemistä.
samiko
21.09.2021 21:49:44 (muokattu 21.09.2021 21:53:40)
Heroin: Hauska toi käsitys, että ihmiset ostais niin kalliin kitaran kun on varaa.

Valtaosa ostaa sen hintaisen kitaran, mitä haluaa kitarasta maksaa. Varallisuuden kanssa sillä on hyvin vähän tekemistä.

Minä en tunne yhtäkään, siis en ainuttakaan basistia tai kitaristia, kuka ostelisi tasan sellaisia soittimia kun mieli tekisi. Mukaanlukien itseni.

Varallisuuden kanssa sillä on paljonkin tekemistä, kuitenkin minä oikeasti köyhänä olen sijoittanut suuremman prosentin mun hummailurahasta soittimiin kuin moni muu tuttu.
parek
21.09.2021 21:53:18
Funkånaut: Ostamalla kerralla sen hinnakkaamman laadukkaan soittimen pääsee ajan kanssa paljon halvemmalla, kun ei tartte tehdä ties kuinka monta ritsojen modausta ja kauppaa matkan varrella ottaen joka kerta kaupoissa pataan. Ja kun on kerralla ostanut sen laatukitaran, niin on koko ajan ollut se laadukas kitara.

Ja kun heti kerralla ostaa sen laatukitaran, niin onko kovinkin todennäköistä, että se sattuu olemaan oikeasti itselle sopiva soitin ;) Mulla meni ekat 30 kitaraa ihan vain kokeillessa, että mitkä jutut toimii itselle ja mitkä ei.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)