BigPapa 08.05.2014 11:18:58 | |
---|
varakeef: Se itse kierteisyys piuhassa ei vaikuttane sointiin? Eikö kyseessä ole ohuen ja pitkän piuhan ja kehnojen plugien yhteisvaikutus? Joskus tulin avanneeksi Fenderin laadukkaksi väitetyn kierrepiuhan ja sisältä löytyi hotmeltillä sinetöity ohuin johdin, jonka olen tavannut. Ei ihme, ettei oikein yläpäät toistuneet. Bullet kaapeli vaikuttaa fiksummalta. Toisaalta olen nyt testaillut peruslaadukkaiden cordial-neutrik -piuhojen kähertämistä lämpöpuhaltimella. Ei se sointi siitä tunnu huonontuvan. Kyse lienee juurikin kierrejohdon "huonoudesta". Toki ymmärtääkseni voi olla myös korkeakapasitanssisia suoria johtoja. Tämähän se juttu lie on: "Korkeakapasitanssisilla kierrejohdoilla on taipumus leikata pehmeästi liika yläpää pois. Tämä miellyttää monen soittajan korvaa." |
Jucciz 08.05.2014 12:52:29 | |
---|
freakingenius: Kylläpä on tiukkapipoista porukkaa kun ei irtoo yhtään huumoria. Täsmälleen samaa mieltä. Jos tuommoisesta oikeasti kykenee suuttumaan, on mun kirjoissa ammattimainen mielensäpahoittaja. En rehellisesti sanottuna kykene ymmärtämään tapahtumaketjua "joku tuntematon ihmetteli internetissä mun pedaalilaudan välipiuhoja -> suutun". Eri juttu, jos olisin käyttänyt todella karkeaa kieltä tai vaikkapa nimitellyt tyhmäksi, idiootiksi tms. Koulukiusausrinnastus oli ehkä kaikista ontuvin: tuolla logiikalla koulussa ei tänä päivänä muuta tehtäisikään kuin kiusattaisi. Tiedän, koska kuulen vaimolta ensimmäisen käden tietona aika paljon vakavammista tilanteista liki päivittäin. Mut eihän täällä internetin ihmemaassa tarvita kuin yksi suuttuja (lue: väärinymmärtäjä) ja pari samanhenkistä komppaajaa, niin asiasta kuin asiasta saadaan ongelma, tarvittaessa isokin. Omalta puoleltani oli kyse ainoastaan vähintäänkin hassun havainnon tekemisestä ja sen tuomisesta esiin täysin hyväntahtoisella heitolla. Jos siinä haluaa oikeasti nähdä ylimielisyyttä tai halua kiusata, en kai minä sille mitään voi. Ihan samanlaista kuittia saan itsekin osakseni jatkuvasti, ja uskokaa pois: en menetä yöuniani sen takia. Korkeintaan naureskelen ja saatanpa jopa nyökytellä mukana. Painotan nyt vielä (vaikka luulisi, ettei aikuisille ihmisille tarvitsisikaan), että tarkoitus ei ollut loukata. Vilpittömät pahoittelut, mikäli näin tapahtui. Suosittelen silti paksumman nahan kasvattamista ihan siitä syystä, että paljon ronskimpaakin (ja silti yleensä hyväntahtoista) tekstiä vilisee täällä tuon tuostakin. Säästyy paljolta mielipahalta kun ei ota ihan kaikkea niin mahdottoman vakavasti. Jos joku asia tässä vielä vaivaa, voidaan mun puolesta jatkaa vaikka pikaviestitse. Ei sotketa hyvää ketjua enempää tyhjänpäiväiseen heittoon takertumisella. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
johanssen 08.05.2014 12:52:59 | |
---|
McNulty: Tosi hyvä ja monipuolinen! Plussaa. Mihinkään tuota vähenpään ei kannata tyytyä. asialliset hommat hoietaan, muuten ollaan ku ellun kanat... |
Jucciz 08.05.2014 12:54:15 | |
---|
BigPapa: Kyse lienee juurikin kierrejohdon "huonoudesta". Toki ymmärtääkseni voi olla myös korkeakapasitanssisia suoria johtoja. Tämähän se juttu lie on: "Korkeakapasitanssisilla kierrejohdoilla on taipumus leikata pehmeästi liika yläpää pois. Tämä miellyttää monen soittajan korvaa." Tää on vähän niinku yksi rumpalituttavani totesi kerran: "Groove on rumpalin huonoutta". ;) Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
Laulava Kylätohtori 08.05.2014 12:56:25 | |
---|
McNulty: Tosi hyvä ja monipuolinen! Uskon, että on hyvä ja monipuolinen, mutta että oikein tosi hyvä ja monipuolinen... Hmmm... Vaikea uskoa... Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. |
rokettirollari 08.05.2014 17:13:45 (muokattu 08.05.2014 17:17:09) | |
---|
Jucciz: Täsmälleen samaa mieltä. Jos tuommoisesta oikeasti kykenee suuttumaan, on mun kirjoissa ammattimainen mielensäpahoittaja. Jos kerran tai kaksi joku ymmärtää vitsin väärin, voi se olla vastaanottajan huumorintajuttomuutta tai ymmärtämättömyyttä. Sen sijaan jos kirjoittaja, tässä tapauksessa sinä herr Jucciz, jatkuvasti ja kerta toisensa jälkeen tulee väärinymmärretyksi, kannattaa katsoa peiliin. Vaikka alkuperäinen intentio olisi ollut kuinka hyvä ja vitsikäs, niin jatkuvasti sun kommenttisi herättää kränää. Se, että tulet jatkuvasti väärinymmärretyksi ei tee susta neroa tai "totuuden torvea", se vaan tarkoittaa että sun kommunikaatiotaidoissasi on parantamisen varaa. Mä olen hymöörmiehiä ja tykkään nauraa. Silläpä toivon, että opettelet ilmaisemaan itseäsi vähän paremmin, on nimittäin sääli jos hyvät vitsit vesittyy huonoon ulosantiin. |
Gabe 08.05.2014 17:38:41 | |
---|
Sen verran on tullut juteltua niin Jucciksen kuin Spirocorenkin kanssa että tiedän kummankin osapuolen olevan fiksuja toisille hyvää tahtovia pitkätukkia. Tässä tuli nyt harmittomaksi tarkoitetusta heitosta väärinkäsitys, ei mitenkään tavatonta netin välityksellä kommunikoitaessa. Mitä jos annetaan asianomaisten sopia juttu pikaviestitse jos siihen tarvetta kokevat ja lopetetaan me sivulliset koko tämän valitettavan asian entisestään paisuttaminen. |
s8na 08.05.2014 18:01:34 | |
---|
Gabe:... Tässä tuli nyt harmittomaksi tarkoitetusta heitosta väärinkäsitys, ei mitenkään tavatonta netin välityksellä kommunikoitaessa.... Toisille vaan niitä väärinymmärryksiä tulee keskimääräistä enemmän. Yleensä ketjuissa, joissa keskustellaan Floyd Rosesta tai setsämänkielisistä kitaroista. |
Jucciz 08.05.2014 18:11:10 | |
---|
rokettirollari: ... jatkuvasti ja kerta toisensa jälkeen tulee väärinymmärretyksi ... Emmää nyt ihan näinkään sanoisi. Mutta tokihan asioille on helppo antaa täällä ihan sellaiset mittasuhteet kuin itse haluaa. Silloinkin kannattaa toki muistaa, ettei sillä ole välttämättä paljoakaan tekemistä todellisuuden kanssa. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
freakingenius 08.05.2014 18:11:21 | |
---|
s8na: Toisille vaan niitä väärinymmärryksiä tulee keskimääräistä enemmän. Yleensä ketjuissa, joissa keskustellaan Floyd Rosesta tai setsämänkielisistä kitaroista. Oli miten oli, niin Juccizen kohdalla ihan asiallisistenkin kommenttien kohdalla tuntuu syntyvän väittelyä, koska kirjoittaja on Jucciz. Turhaa spekulointia. |
Jucciz 08.05.2014 18:14:42 | |
---|
freakingenius: Oli miten oli, niin Juccizen kohdalla ihan asiallisistenkin kommenttien kohdalla tuntuu syntyvän väittelyä, koska kirjoittaja on Jucciz. Turhaa spekulointia. Odotin, että joku mu sanoo tämän, koska ois vähän kyseenalaista itse nostaa asia pöydälle. Mun tapauksessa jotkut haluavat jostain syystä automaattisesti nähdä ilkeän ja pahaa tarkoittavan kirjoittajan. Ois parempi tulla vaikka joskus meille saunomaan ja vähän jamittelemaan treenikämpälle ja vasta sitten kertoa, miten tympee tyyppi olen. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
s8na 08.05.2014 18:22:37 | |
---|
Peruskulku: 1. Joku avaa ketjun 2. Vaiheessa x Jucciz osallistuu 3. Joku vittuuntuu 4. Tapellaan joutavia 4. Hännystelijät osallistuu ja keskustellaan kuin hyvä jätkä Juccicz oikeesti on Toista tämä foorumilla kymmeniä kertoja. Ja takki omalta osalta tälle. |
freakingenius 08.05.2014 18:29:53 (muokattu 08.05.2014 18:33:51) | |
---|
Kyl täältä internetistä ja ulkomaailmastakin sen verran ilkeitä ihmisiä löytyy, että jos tollasista pikku harmittomista kommenteista pahoittaa mielensä niin sen oman pikku lasikupunsa raoittaminen voisi olla paikallaan. Hirveen varovainen pitää olla kun kirjoittaa näköjään, kun netissä suuttumiskynnys tuntuu olevan kovasti alhaisempi kuin "oikeassa maailmassa". Vähän turhauttavaa olla joka päivä vittuuntunut sen takia että joku sanoi jotain "pahaa" netissä, luultavasti ihan siitä syystä että netissä tulee helposti pelkän tekstin ja hymiöiden perusteella väärin ymmärretyksi. Ja ihan btw, en tunne Juccizta henkilökohtaisesti, mutta ihan m.net keskustelujen perusteella ihan turhaan valitetaan jatkuvasti. |
Skebaristi 08.05.2014 18:54:30 | |
---|
Yritän palauttaa ketjun sen alkuperäiseen aiheeseen. Linkin takaa löytyy pedaltrain 2.1. Pedaalit ja signaalitie on edelleen sama kuin ennen, mutta 1Spot sai väistyä Pedalpower kakkosen tieltä. Line6 M13 on sen verran virtasyöppö (jotain 2000mA), että sille piti tehdä oman jakorasia, joka kylläkin on kätevästi Pedalpowerin ulostulossa ja 3M Dual lockilla kiinni laudan tukiraudassa. Samalla tuli myös laitettua M13:sta vaille kaikki roju kiinni Dual lockilla. Wahin alle laitoin Stagetrixin wah fastenerin, joten sekin pysyy nyt paremmin ruodussa. Ilman Custom Soundsin pedaalilautavideoita käyttäisin varmaankin edelleen tyytyväisenä entistä setuppia, mutta onpahan nyt viimeisen päällä varustus. :P Vielä kun lyhentäisi noita rullalla olevia johtoja laudan pohjassa, niin saisi paketista vähän siistimmän. Niin ja piuhat on George L:ää, joten niistäkään ei pitäisi tulla tässä ketjussa sanomista. http://muusikoiden.net/dyn/users/123656.jpghttp://muusikoiden.net/dyn/users/123657.jpg |
samson72 08.05.2014 19:02:46 | |
---|
Itsellä on meneillään pedaalilaudan tyhjentäminen "pakollisiin" purkkeihin. Lautaan jää: Molemmat Bossit, Ben Wah ja Phase 90. Zvexin Distortron on jo myyty ja Hot Cake klooni saa myös lähteä. Hankinnassa on kunnon virtalähde ja joku od millä boostailisi sooloja ym. Onko kokemuksia esim. DOD Overdrive Preamp 250 purkista? Ehdotuksia? Od tulisi Orange Or50 kaveriksi. Tuossa kuva vielä laudasta: https://www.dropbox.com/s/aiphxu8b9ckgs1o/Jr.jpg"A life, Jimmy, you know what that is? It's the sh*t that happens while you're waiting for moments that never come." |
PJS 08.05.2014 19:03:34 | |
---|
Kolme sanaa: Mikä vittu teitä vaivaa? |
hemmo 08.05.2014 19:28:20 | |
---|
PJS: Kolme sanaa: Mikä vittu teitä vaivaa? oot kuulemma Mode anna bänniä, kaikille, itselles myös Kaikista löytyy ihana sielu, kun ihmiseen keskittyy. |
Hynkel 08.05.2014 19:59:56 (muokattu 08.05.2014 20:00:05) | |
---|
Miulla on tällä hetkellä "laudassa" viritin, reverb ja tubescreamer. Ei sen enempää eikä vähempää. Virtalähteenä tottakai PP2+, muu ei riittäisi noille. Ja Pedaltrain tietenkin. Reverbiä ei olisi jos kaikua saisi vahvistimesta, mutta miun Bluetone ei taivu. Pakko myöntää, että meitin keikkapaikat on yleensä sen verran tyhjiä, että jonkinlainen antireverb, kaiunimijä, olisi reverbiä tarpeellisempi. Meditation is not what you think. |
Spirocore 08.05.2014 20:38:22 (muokattu 08.05.2014 20:58:25) | |
---|
Jucciz: Kyllä mä sen ensimmäisen kommentin edelleen ihan vittuiluna tulkitsen, vaikka kuinka oli hyväntahtoinen. Enkä siis itse käy vittuilemassa, edes hyvässä hengessä, ihmisille joita en tunne. En pidä itseäni mitenkään erityisen herkkänahkaisena, mutta foorumia jo vuosia seuranneena väitän myös, että sille, että ihmiset suhtautuvat sun vitseihin varauksella, on kyllä jotain pohjaa. Jos tykkää vähän provosoida silloin tällöin, voi odottaa ihmisten provosoituvan. Eiköhän tästä nyt silti ole jo riittävän moni riittävästi jauhanut, notta takaisin pedaaleihin. E: eli kaikki hyvin, ei menneet multa yöunet, enkä jää tätä miettimään. Peace. When you're dead, you don't know that you're dead. It's only difficult for others. It's the same when you're stupid. |
varakeef 08.05.2014 21:10:27 | |
---|
Selittäkääpä minulle hieman tuota Custom Soundsin hinnoittelupolitiikkaa (juu, työ on kallista, laatu maksaa...) tämän yksityiskohdan osalta: Johtoviuhka (6 m), 2 piuhaa laudalta vahvistimelle, yksi virtapiuha, kuusimetrisessä sukassa = 210 euroa. Minusta ihan perusmateriaaaleja, Neutrikkia jne. Onko se sukkaan pujottaminen jotenkin ylivoimaisen aikaa vievää? Vai ne yhteensä 4 juotoskohtaa? Mitä en huomaa? "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |