Aihe: Kitaran tilaaminen Yhdysvalloista vol. 1
1 2 3 4 517 18 19 20 21 22 23 24 25 26
fox
21.02.2010 18:43:27

Tepsutus: No oikeastaan tärkeämpänä syynä on se, että Suomesta ei kyseistä kitaraa löydy haluamallani värityksellä.

Oletko kysyny maahantuojalta tai liikkeen välityksellä? Jos merkillä on asiallinen maahantuoja, eikä kyseessä oo mikään tietylle markkina-alueelle ainoostaan tarkoitettu erikoismalli, niin luulis hommaavan sitovalla tilauksella vähintään..
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
varakeef
21.02.2010 19:31:22
oiva tumpeloinen: Tulli ja alv otetaan tullauspäivän kurssin mukaan, ei ostopäivän.

Tarkennetaan vielä, että tulli päivittää kurssin kerran kuussa. Voi paremmmin ennakoida tilannetta.

http://www.tulli.fi/fi/yrityksille/ … ti/valuutan_muuntokurssit/index.jsp
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Antroid
13.06.2010 18:20:02
Nostetaas vanhaa kysymystä varten. Mites toi tullaus menee noiden kuriirifirmojen, esim. FedExin ja UPS:in kanssa? Tullaako ne itse sen automaattisesti ja pistää sitten laskun siitä mulle? Mitä firmaa olette suosineet? Homman nimi on siis se, että mulle on tulossa kitara jenkeistä, jonka joudun olosuhteiden pakosta kierrättämään yksityishenkilön kautta. Lisäksi oon itse kesän poissa vakituisesta osoitteestani toisella paikkakunnalla kesätöissä, joten pitäisi vielä keksiä mihin osoitteeseen sen sitten tilaisi, että pystyisi olemaan vastassa/hakemaan tullista. :P
Twinkle
13.06.2010 19:15:40 (muokattu 13.06.2010 19:26:41)
varakeef: Tarkennetaan vielä, että tulli päivittää kurssin kerran kuussa. Voi paremmmin ennakoida tilannetta.

http://www.tulli.fi/fi/yrityksille/ … ti/valuutan_muuntokurssit/index.jsp

Tarkennetaan vielä että tulli tarkentaa sitä muuntokurssia tarpeen mukaan kuukauden aikana, että jos isoja muutoksia tapahtuu niin se tullauksen kurssikin muuttuu. Eli jos muuntokurssi pysyy samana, niin tullin kurssi on sama kuin maksettaessa mutta jos merkittäviä muutoksia tulee niin kyllä se tullin muuntokurssikin seuraa.

Käytännössä tullin muuntokurssista ei pidä suuremmin välittää, jos ostaa 1000 USDin kepin, maksaa siitä esim. kurssilla 1,3500 esim. 740 euroa. vaikka se tullattaisiin kurssilla 1,25 mikä on jo iso ja aika epätodennäköinen muutos, niin lopullinen tullilasku nousee 196 eurosta 210 euroon. Sillä ei ole loppupeleissä oikeen mitään merkitystä enää sen jälkeen jos tuotteesta on maksanut 740 euroa. se 14 euroa on kuitenkin vain 1,4 prosenttia kokonaishinnasta.

Loppupeleissä tullin muuntokurssit ostettaessa yksittäistä tuotetta on hyvin irrelevantteja. Helpoimmalla pääsee kun ei mieti koko hommaa vaan maksaa tulliin sen mitä se maksaa.

EDIT: näköjään vastasin vähän vanhaan viestiin, mutta joo.. relevanttia infoa ajankohdasta riippumatta.
Twinkle
13.06.2010 19:26:00
Antroid: Nostetaas vanhaa kysymystä varten. Mites toi tullaus menee noiden kuriirifirmojen, esim. FedExin ja UPS:in kanssa? Tullaako ne itse sen automaattisesti ja pistää sitten laskun siitä mulle?

Joo, ne tullaa sen paketin kun lähetät niille kauppalaskun. Ne toimittaa sen paketin sinulle ja perii sinulta sen tullin ja ALV:n osan. Riippuu kuriirifirmasta että pyytääkö ne tilitystä etukäteen niistä varoista vai jälkikäteen laskulla. Esim. Fedex toissa viikolla pyysi minulta maksun etukäteen ennen kuin luovuttivat, UPS taas toimitti himaan ja lähetti laskun perässä.

Mitä firmaa olette suosineet?

Meikäläisen paketit on tullut sillä ne lähettää. Oikeastaan millään kuriirilafkalla ei mene mistiin, USPS:n expresseissa on se vika että ne tullataan joko itse tai annetaan itellan tullattavaksi. Itellan tullaus on aika kallista, laskuttavat kiinteän summan tullauksesta. UPS ja Fedex ottaa sitten taas provikan siitä summasta ja pienemmän kiinteän summan. USPS on taas melkeinpä halvin yksittäisen soittimen tullaamisessa, että jos millään pääset itse tulliin, joko paikallistulliin tai helsinkivantaan postitulliin niin säästät jonkin verran. Hinnat ei kumminkaan tullauksessa ole mitään jumalattomia, taitaa olla jotakin tyyliin prosentti 1,5 prosenttia maksetusta summasta, ei se ostettaessa esim. tonnin-parin kitaraa tunnu oikein missään.

Kyllä jokainen lafka kamat tuo perille ja kaikilla se maksaa, niin kannattaa varmaan käyttää sitä mikä on lähetyspäässä helpoin. Kaikki noista kuljettaa kyllä tarvittaessa kotiin asti, Fedex ja UPS on pikkaisen helpompia sen suhteen että jos paketin suuntaa tarttee lennossa vaihtaa.
Pluto
13.06.2010 19:50:59 (muokattu 13.06.2010 19:51:22)
Mielenkiintoinen(?) triviatieto: Jos lähetät USPS:llä paketin Eurooppaan, sen kuljettamisen hoitaa itse asiassa UPS. Näin ainakin ilmakuljetusten kohdalla.
Dillon, you son of a bitch!
MJ-2
21.10.2010 23:29:15
Kovin pieniä shippaushintoja ainakin tuolla threadin alkupäässä. Ite oon aikeissa tilata jenkeistä kitaraa, ja myyjä sano, että shippaus maksais DHL:llä $275 täysin vakuutettuna. Eikö tollanen lähetys oo kuitenkin fiksua vakuuttaa?
död metall
Twinkle
22.10.2010 10:50:22 (muokattu 22.10.2010 10:51:30)
MJ-2: Kovin pieniä shippaushintoja ainakin tuolla threadin alkupäässä. Ite oon aikeissa tilata jenkeistä kitaraa, ja myyjä sano, että shippaus maksais DHL:llä $275 täysin vakuutettuna. Eikö tollanen lähetys oo kuitenkin fiksua vakuuttaa?

Se shippauksen hinta riippuu ihan kuljetusfirmasta ja paketin koosta, esimerkiksi tovi sitten sain jenkeistä kitaran tänne 68,95 dollarilla USPS:n priority-pakettina. Tuossa sinun tapauksessa joko

- se paketti on liian iso (esim. explorerin lähettäminen jenkeistä on turpean hintaista)
- firma on väärä (esim. Fedex on kalliimpi kuin USPS tai UPS, mutta nämä vaihtelee)
- Tuote on niin kallis että sen vakuuttaminen maksaa paljon
- Myyjä vedättää kuluissa sinua.

EDIT: Jaa, tuossa se olikin. DHL ei ole niitä halvimpia vaihtiksia.
MJ-2
22.10.2010 11:15:18
Twinkle: Se shippauksen hinta riippuu ihan kuljetusfirmasta ja paketin koosta, esimerkiksi tovi sitten sain jenkeistä kitaran tänne 68,95 dollarilla USPS:n priority-pakettina. Tuossa sinun tapauksessa joko

- se paketti on liian iso (esim. explorerin lähettäminen jenkeistä on turpean hintaista)
- firma on väärä (esim. Fedex on kalliimpi kuin USPS tai UPS, mutta nämä vaihtelee)
- Tuote on niin kallis että sen vakuuttaminen maksaa paljon
- Myyjä vedättää kuluissa sinua.

EDIT: Jaa, tuossa se olikin. DHL ei ole niitä halvimpia vaihtiksia.

USPS:llä ois kuulemmä ollu $110, mutta kitaran ois saanu vakuutettua vain $650:n edestä. Seuraavaksi edullisin oli kuulemma tuo DHL. WR1 kyseessä.
död metall
varakeef
22.10.2010 11:34:37
Sekin tietysti kannattaa selvittää, onko lähetyksen tuhoutuminen, katoaminen tai vastaava myyjän vai ostajan vastuulla. Jos se on myyjän vastuulla, ei kannata maksaa vakuutuksesta ekstraa.

Vastuun sijainti on sovittavissa eli asia selviää myyjältä.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Midrange
22.10.2010 12:07:15
fox: Oletko kysyny maahantuojalta tai liikkeen välityksellä? Jos merkillä on asiallinen maahantuoja, eikä kyseessä oo mikään tietylle markkina-alueelle ainoostaan tarkoitettu erikoismalli, niin luulis hommaavan sitovalla tilauksella vähintään..

Satutkos muuten fox tietämään fenderin fat stratojen valmistuksesta? Itse kyselin kerran Tren DLX musicista:stä sellaisen straton perään jossa olisi kaksi humbuckeria mutta vastaukseksi sain melko tympeää palautetta. Fender ei kyseisen myyjän mukaan kuulemma edes valmista näitä fat stratoja joka vuosi, vaan niitä on saatavilla vain aina silloin tällöin kun niitä satutaan valmistamaan erissä, ei siis joka vuosi. Kyseinen jamppa ihmetteli enemmänkin sitä miksi minä haluaisin semmosen straton jossa on humbuckereita. En viitsinyt pyytää tarkistamaan asiaa sen enempää myyjän asenteen ollessa tuonlainen. Anyway, onko tosiaan oikeasti niin ettei fender tee noita fat stratoja tasaisesti kysynnän mukaan vaan ainoastaan silloin kun 'sattuu huvittamaan'?
"rikoksen tunnusmerkit täyttynevät siinä kohtaa, kun viimoisen ruuvin boksiisi ruuvaat" - Klapp pedaalin kloonaamisesta.
Kuha
22.10.2010 12:26:07

Jos Fattia halajaa, niin tämä uusi Blacktop Strato voisi olla vaihtoehto:

http://www.coda-music.com/product_i … Path=21_34_270&products_id=8573

Codasta lupasivat tuollaisen ilman postikuluja, joten hintaa tulisi n. 472 euroa.

Vaahteraotelaudalla ja mustana tuo on varsin herkullisen näköinen:

http://tinyurl.com/32vnetj
MJ-2
22.10.2010 12:32:37
varakeef: Sekin tietysti kannattaa selvittää, onko lähetyksen tuhoutuminen, katoaminen tai vastaava myyjän vai ostajan vastuulla. Jos se on myyjän vastuulla, ei kannata maksaa vakuutuksesta ekstraa.

Vastuun sijainti on sovittavissa eli asia selviää myyjältä.

Ilmeisesti kuriirifirmalla, koska niillä se on vakuutettuna shippauksen ajan. Jotenkin ymmärsin ettei myyjä todellakaan aio mitään vastuuta ottaa, jos ei vakuuteta koko arvosta. Enkä kyllä itekään ottais.
död metall
Twinkle
22.10.2010 12:36:12
MJ-2: USPS:llä ois kuulemmä ollu $110, mutta kitaran ois saanu vakuutettua vain $650:n edestä. Seuraavaksi edullisin oli kuulemma tuo DHL. WR1 kyseessä.

Jos WR1 on warrior, niin se saattaa jo osaltaan selittää sitä miksi kulut on niin isot, siinä kitarassa on sen verran ulottuvuutta että paketista laukkuineen tulee aika iso, vrt. explorer.

Mut olisin kyl itse ottanut tuossa tilanteessa USPS:n, vaikka se paketti onkin vakuutettu niin DHL:ää on helvetin vaikea saada myöntämään virhettään ja sitä myöten korvaamaan mitään, vaikka lähetys olisikin vakuutettu.
tommi m
22.10.2010 12:49:08
MJ-2: Kovin pieniä shippaushintoja ainakin tuolla threadin alkupäässä. Ite oon aikeissa tilata jenkeistä kitaraa, ja myyjä sano, että shippaus maksais DHL:llä $275 täysin vakuutettuna. Eikö tollanen lähetys oo kuitenkin fiksua vakuuttaa?

Pari sataa lisää, ja lähet ite hakemaan.
MJ-2
22.10.2010 13:12:35
Twinkle: Jos WR1 on warrior, niin se saattaa jo osaltaan selittää sitä miksi kulut on niin isot, siinä kitarassa on sen verran ulottuvuutta että paketista laukkuineen tulee aika iso, vrt. explorer.

Mut olisin kyl itse ottanut tuossa tilanteessa USPS:n, vaikka se paketti onkin vakuutettu niin DHL:ää on helvetin vaikea saada myöntämään virhettään ja sitä myöten korvaamaan mitään, vaikka lähetys olisikin vakuutettu.

Ratkaisu on ilmeisesti Bongo. Ne ottaa kuulemma vastuun tavarasta ja ilmeisesti paljon muita halvemmalla. Tosin ne käyttää kuulemma DHL:ää ja Fedexiä.

tommi m: Pari sataa lisää, ja lähet ite hakemaan.

Mahollisesti keväällä hakemaan uutta tavaraa ;) Nyt ei pysty
död metall
oiva tumpeloinen
22.10.2010 13:33:43
Kuha: Jos Fattia halajaa, niin tämä uusi Blacktop Strato voisi olla vaihtoehto:

http://www.coda-music.com/product_i … Path=21_34_270&products_id=8573

Codasta lupasivat tuollaisen ilman postikuluja, joten hintaa tulisi n. 472 euroa.

Vaahteraotelaudalla ja mustana tuo on varsin herkullisen näköinen:

http://tinyurl.com/32vnetj

Menee kyllä asiasta kukkaruukkuun, mut toihan on siistin oloinen peli. Ilmeisesti jotain Meksiko-valmistetta?
Estranged
22.10.2010 13:48:20
oiva tumpeloinen: Menee kyllä asiasta kukkaruukkuun, mut toihan on siistin oloinen peli. Ilmeisesti jotain Meksiko-valmistetta?

Mehicolaisia juum.
"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | "...Yks nuotti meni skaalasta ohi..." - Painamainen
MJ-2
23.10.2010 18:12:49 (muokattu 23.10.2010 18:13:17)
Nyt myyjä ehdotti lähettämistä USPS:llä ja ottavansa vastuun hommasta, kuriirin vakuutuksen ollessa $650 asti. kai sitä vois sit koettaa.
död metall
xPertsi
23.10.2010 18:51:18
USD on heikentynyt euroa vastaan 14% kesän piikistä. 2008 finanssikriisin 1,6 tasoille tuskin mennään, joten voi olla, että aletaan olla kurssietumielessä hyvässä tilanteessa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)