Jucciz 07.03.2010 00:05:39 | |
---|
sikki-six: Enpä ole, siks puhuinkin noista klipeistä ... joilla ei ole edes yritetty demota Buddan "hevikapasiteettiä" - asia, joka on tehty selväksi noin 87 kertaa aiemmin. ;) |
Ziggy Bubba 07.03.2010 00:07:04 (muokattu 07.03.2010 00:08:52) | |
---|
Jucciz: ... joilla ei ole edes yritetty demota Buddan "hevikapasiteettiä" - asia, joka on tehty selväksi noin 87 kertaa aiemmin. ;) En puhunut yksinään sun klipeistä, Budda-miehiä on maailmassa muitakin kuin sinä ;) E: Olen kuullut moneen kertaan klippien yhteydessä kuvailuja tyyliin "kyllä tästä saa kans parempaa/erilaisempaa, mut tää oli vaan tämmönen klippi". Uskon mielummin omia korviani. |
Jucciz 07.03.2010 00:11:33 | |
---|
sikki-six: En puhunut yksinään sun klipeistä, Budda-miehiä on maailmassa muitakin kuin sinä ;) E: Olen kuullut moneen kertaan klippien yhteydessä kuvailuja tyyliin "kyllä tästä saa kans parempaa/erilaisempaa, mut tää oli vaan tämmönen klippi". Uskon mielummin omia korviani. Aa no sit. Mut tosiaan, mä oon omin korvin kuullut napakkaa hevisoundia Buddasta, oli netissä tarjolla mimmoista klippiä tahansa. :) Ja tokihan jokainen klippi on yleensä ainoastaan esimerkki kulloisenkin kitaran ja vahvistimen (ja sen säätöjen) yhteispelistä ja siispä harvoin erityisen kattava läpileikkaus siitä, mitä kaikkea kyseisellä koneella saakaan aikaan kun on mahdollista ruuvata oikein kunnolla. |
Ziggy Bubba 07.03.2010 00:15:07 (muokattu 07.03.2010 00:15:32) | |
---|
Jucciz: Aa no sit. Mut tosiaan, mä oon omin korvin kuullut napakkaa hevisoundia Buddasta, oli netissä tarjolla mimmoista klippiä tahansa. :) Luulen, että meillä on kanssa hiukan eri käsitys "hevisoundista". Kaikille se dynaaminen ja rock-henkinen soundi ei ole metallimusassa se juttu. Ite kyllä tykkään kanssa tommosesta menosta, mutta ei se aina ole "tarpeeksi". Tiedän kyllä mitä mieltä oot näistä alavireistä, scoopeista ja moderneista hevimyllyistä, eli ei tartte erikseen mainita ;) |
Jucciz 07.03.2010 00:16:47 (muokattu 07.03.2010 00:19:44) | |
---|
Eäh, en minä tarkoita hevisoundilla mitään dynaamista rokkipörinää. Luulen, että puhutaan ihan samasta asiasta. Mä olen joutunut (päässyt?) jopa äänittämään sen verran monenlaista hevisoundia, että vaikka en aina kaikista muotivirtauksista pidäkään, uskon olevani aika hyvin kartalla siitä, missä mennään. Ei Budda Superdrive 18 tai 30 toki ole maailman brutaalein nykyalavirehevivahvistin, mutta eihän tässä ketjussa ole Megadethia (uutta tai vanhaa) raskaampaa oltu vaillakaan, ja siinä touhussa löyly ei varmasti lopu kesken. Pidemmällekin varmaan päästään mikkien tehosta ja boosterien määrästä riippuen. |
weetube 07.03.2010 00:30:36 | |
---|
Vladi: Plus vahvistimet tuppaa painamaan aika paljon. Toinen juttu on just toi jenkkisähkö: Combon ideana on nimenomaan helppo roudattavuus, mutta jos laite on jenkkisähköllä niin pitäis hankkia semmonen ruma surkeasti roudattava mötikkä mukaan. Toinen vaihtoehto on modata siihen suomivirta, mutta se taas maksaa käsittääkseni aika paljon. Mites,kun olen keskustelua seurannut,niin meinaatko roudata styrkkaria eessuntaassun vai oikein soittaakkin? |
kimurantti1 07.03.2010 00:38:14 (muokattu 07.03.2010 00:45:39) | |
---|
weetube: Mites,kun olen keskustelua seurannut,niin meinaatko roudata styrkkaria eessuntaassun vai oikein soittaakkin? Jotkut vetää keikkojakin kuulemma, kyllähän sitä silloin saa eessuntaassun roudata. Ei siitä paljon ole iloa jos se vaan kotona nököttää. |
weetube 07.03.2010 00:55:11 | |
---|
kimurantti1: Jotkut vetää keikkojakin kuulemma, kyllähän sitä silloin saa eessuntaassun roudata. Ei siitä paljon ole iloa jos se vaan kotona nököttää. Älä helkkari,jaa oikeesti? |
kimurantti1 07.03.2010 00:56:35 | |
---|
weetube: Älä helkkari,jaa oikeesti? Saattaa olla vaan urbaania legendaa. |
weetube 07.03.2010 01:03:53 | |
---|
Lääkäri katsoi magneettikuvia ja kysyi"Onko teillä mahdollisesti punanuppinen Fender Twin"? :-)) |
Vladi 07.03.2010 21:47:44 | |
---|
Hah, ja paskat nuo amerikkalaiset liikkeet pysty mitään Buddaa toimittamaan. Tsekkasin kaikki Buddan sivuillla olevat linkit liikkeistä jotka pitäis toimittaa suomeen. Noh, usean liikkeen sivuilla tutkailun jälkeen lukee, etteivät toimita kuin tiettyjä tuotemerkkejä kansainvälisesti. Music123:ssa oli kiva maapallon kuva Buddan tuotteiden kohdalla ja kun hiiren vei ylle tuli teksti "Ships internationally". Koitin kysellä toimituskuluja, käskivät käyttää sivuillla olevaa kululaskuria. Laskuri ilmoittaa että ei voi laskea. Tiedustelen että voinko saada jotenkin muuten toimituskulujen tiedot ja voitteko toimittaa kyseisen vahvarin. Vastaukseks saan yhden rivin tekstinpätkän "Sorry we can't". Että nyt sitten toivotaan että euroopasta löytyy Buddaa tai sitten menee Orangen ostoks. :) Kyllä se siitä. |
javia 07.03.2010 22:23:19 | |
---|
Man With Bad Tone Laughs Alone! |
Jucciz 07.03.2010 22:41:18 | |
---|
Toi Superdrive 45 on kuulemma Buddan aggressiivisin kone - ja kun tuo 30-wattinenkin on jo turkasen äänekäs, 45:stä ei varmasti lopu mökä kesken. Soundin luonne on vaan luultavasti jokseenkin eri kuin 18:ssa ja 30:ssa johtuen eri pääteputkista (KT66 vs. EL84) ja varmasti kytkentä on muutenkin eri. Boberin mukaan 18 ja 30 ovat käytännössä sama kone, mutta 30-wattisessa on luonnollisesti enemmän headroomia johtuen tehokkaammasta pääteasteesta. |
junnnu 08.03.2010 00:49:02 | |
---|
"Raha ei tuo onnea, mutta mielummin itken Jaguaarissa kuin bussissa" |
Jäämeri 08.03.2010 07:51:17 (muokattu 08.03.2010 08:07:47) | |
---|
junnnu: Oisko buddan stringmaster joku muu? http://www.rockshoppen.dk/product.asp?product=3827 Luultavasti olisi. Tästä tekee mielenkiintoisen se, että Budda teki aikanaan kahta erilaista Stringmasteria, vaikka koko mallia ei taidettu tehdä kuin pari vuotta. Tuo linkin kone on juurikin erilainen kuin omani, silti tuossakin puhutaan esittelytekstissä sekaisin Superdrivesta ja Stringmasterin toisesta versiosta. Tuossa kun näkyy olevan erikseen hi gain-kanavan level ja volume. Siinä mulla olevassa versiossa taasen on pelkkä volume ja sitten sisäänrakennettu keinokuorma, joka vaikuttaa vain tuohon säröisempään kanavaan. Sitä ei tuossa ole, vaikka teksti siitä puhuukin. Se ei muuten ole kovin hyvä, itse olen korvannut sen THD Hot Platella. En siis uskalla ottaa soundiin kantaa, tuo voi kuulostaa ihan muulta kuin omani. Mutta olishan tuo kuitenkin ptp ja Boberin ajalta. Joku voi arvostaa tätä, jotakin muuta ei kiinnosta. Toisaalta, noissa vanhemmissa Buddissahan meininki on aika tavalla päätesäröistä, eroaa siinä mielessä kyllä mastervolalla varustetusta Superdrivesta. Laitan omiin kuviin vertailun vuoksi otoksen oman versioni etupaneelista. Salaman käytöstä ei tarvitse ryhtyä valittamaan, täällä on pimeää. |
Vladi 08.03.2010 19:55:11 (muokattu 08.03.2010 19:56:11) | |
---|
Yritinpä hakea tuosta Markusta niin brittiä komppisoundia kuin saa. Class A käytössä(eli vain EL34:set käytössä), Mid Gain käytössä. Kyllähän se tiukka on ja brittivivahteinen mutta jää vähän kireäksi vaikka miten yrittää säätää. https://dl.dropbox.com/u/5209543/Markkutesti.mp3 E: Pahoittelen räpeltävää soittoa. Kyllä se siitä. |
Shredator 08.03.2010 20:54:32 (muokattu 08.03.2010 20:55:57) | |
---|
Vladi: Yritinpä hakea tuosta Markusta niin brittiä komppisoundia kuin saa. Class A käytössä(eli vain EL34:set käytössä), Mid Gain käytössä. Kyllähän se tiukka on ja brittivivahteinen mutta jää vähän kireäksi vaikka miten yrittää säätää. https://dl.dropbox.com/u/5209543/Markkutesti.mp3 Ota pois tuo Mid gain, se puurouttaa aavistuksen soundia. Taisi olla Lead Gain pohjassa (ei pulled) ja Graafisessa EQ:ssa 80 Hz-slideri aivan alhaalla? Gainia vähemmän ja päästään juurikin Megadeth-osastolle. Itse käytän brittisoundeihin tosin crunch-kanavaa, johon lyön ts808-kloonini eteen. Nomen est omen. |
Vladi 09.03.2010 08:21:07 | |
---|
Shredator: Ota pois tuo Mid gain, se puurouttaa aavistuksen soundia. Taisi olla Lead Gain pohjassa (ei pulled) ja Graafisessa EQ:ssa 80 Hz-slideri aivan alhaalla? Gainia vähemmän ja päästään juurikin Megadeth-osastolle. Itse käytän brittisoundeihin tosin crunch-kanavaa, johon lyön ts808-kloonini eteen. Mulla toi Mid gain nimenomaan selkeyttää soundia ja tuo lisää purevuutta. Asetukset olis näin ulkomuistista tämmöiset: Gain 7,5(pulled), treble 9, bass 3,5, mid 8,5, lead drive 3-4, precenceä jonkun verran ja graafinen eq aika perinteisessä v-asennossa, mitä nyt trebleä hieman boostaan. Meinaa mennä aika helposti tukkoon toi soundi. Eli mun mielestä ei pitäis olla gainin määrästä kiinni, sitä on loppujen lopuks aika vähän. Kyllä se siitä. |
duc 09.03.2010 08:26:24 | |
---|
Aika rankka V kyllä tuossa torin myynti-ilmossa, ite en ihan noin paljon laita skooppia. Tosin mulla on kyllä leveämpi combo, lähtisköhän siitä enemmän alapäätä vakiona. |
Vladi 09.03.2010 09:00:29 | |
---|
duc: Aika rankka V kyllä tuossa torin myynti-ilmossa, ite en ihan noin paljon laita skooppia. Tosin mulla on kyllä leveämpi combo, lähtisköhän siitä enemmän alapäätä vakiona. Nii en tiiä sitten, ehkä mä en vaan osaa tuota säätää, mutta noilla asetuksilla on tullut siedettävin soundi tähän mennessä. :) Kyllä se siitä. |