Aihe: Telecaster
1 2 3 4 517 18 19 20 21122 123 124 125 126
Tatuo
15.05.2007 15:10:58
Se on oikeesti ehkä paras tele mitä on.

OEOY (ostetan esquiret OY)

:D:D oikeesti vois harkita
www.yad.fi | et sillee
darrell
15.05.2007 17:27:17
Jeps, näinhän se tietenkin on. Vuosi sitten suunnittelin humppari-telecasterin hommaamista, mutta kun ei löytynyt sellaista missä olisi ollut tarpeeksi hyvä kaula niin ostin gibsonin. Jäi kumminkin sellainen telehimo taustalle päälle.

...

Tele on erittäin hieno kaveri Gibsonille. Suosittelen :-)

Piehtaroin pitkässä stratokaasuttelussa varmaan pari vuotta.
Kuinkas kävikään :-)

http://koti.mbnet.fi/pigeon/pics/LP_Tele_2.JPG
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
Joees
15.05.2007 17:31:29
Piehtaroin pitkässä stratokaasuttelussa varmaan pari vuotta.
Kuinkas kävikään :-)

http://koti.mbnet.fi/pigeon/pics/LP_Tele_2.JPG

Hehheh, näimpä! Mutta kyllä se strato vielä sulla nostelee päätään jossain vaiheessa :-)

Mulla on myös LP ja sit on tuo thinline tele. Stratoa tekisi kovasti mieli, koska mä vaan tarvitsen stratoa. Mulla on ollut niitä kaksi, ei oo enää :-/

Onko tuo ihan perustele tuossa kuvassa?
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Olen toisinaan piikki sun persauksissasi.
darrell
15.05.2007 18:42:33 (muokattu 15.05.2007 18:44:02)
Hehheh, näimpä! Mutta kyllä se strato vielä sulla nostelee päätään jossain vaiheessa :-)

Mulla on myös LP ja sit on tuo thinline tele. Stratoa tekisi kovasti mieli, koska mä vaan tarvitsen stratoa. Mulla on ollut niitä kaksi, ei oo enää :-/

Onko tuo ihan perustele tuossa kuvassa?

Baja Telecaster. Tässä Bajassa kaula istui niin sairaan hyvin käteen, ja kun useampaa Bajaa testatessa kitarat tvängäsi kunnolla, niin ei voinut enää mitään. S-1 systeemillä lähtee kattava setti mukavia soundeja suoraan kitarasta. Esim 4-asennossa kun painaa S1- napin alas, niin mikit menee sarjaan ja säröillä soundi leikkaa hyvin, kun taas nappi ylhäällä sama soundi on selkeästi läskimpi, mureampi ja ulostuloa on enemmän. Tietty lähtee myös normaalit Tele-soundit. 3-palainen talla, kielet läpi bodyn, isot nauhat ja tuhti soft-V kaula. Väri on Vintage Blonde.

http://www.fender.com/products/search.php?partno=0141502389

Kuolasin hetken '60s Custom Teleä 3tone-burstina valkoisilla bindauksilla, ja Bigsbyllä. Tämä johtuu pitkälti siitä, kun on arkitodellisuuden tuolla puolen katsellut Alangon pieksävän Teleään Sielun Veljien keikalla.
Joees
15.05.2007 18:53:14
Baja Telecaster. Tässä Bajassa kaula istui niin sairaan hyvin käteen, ja kun useampaa Bajaa testatessa kitarat tvängäsi kunnolla, niin ei voinut enää mitään. S-1 systeemillä lähtee kattava setti mukavia soundeja suoraan kitarasta. Esim 4-asennossa kun painaa S1- napin alas, niin mikit menee sarjaan ja säröillä soundi leikkaa hyvin, kun taas nappi ylhäällä sama soundi on selkeästi läskimpi, mureampi ja ulostuloa on enemmän. Tietty lähtee myös normaalit Tele-soundit. 3-palainen talla, kielet läpi bodyn, isot nauhat ja tuhti soft-V kaula. Väri on Vintage Blonde.

http://www.fender.com/products/search.php?partno=0141502389

Kuolasin hetken '60s Custom Teleä 3tone-burstina valkoisilla bindauksilla, ja Bigsbyllä. Tämä johtuu pitkälti siitä, kun on arkitodellisuuden tuolla puolen katsellut Alangon pieksävän Teleään Sielun Veljien keikalla.

Tossa Bajassa kiinnostaa nuo kytkennät juurikin. Ehkäpä joskus, ehkäpä joskus.
Mulla on muutamat telet jotka kiinnostaa, ja ne tuun jossain vaiheessa hommaamaan :-) Niistä ei sen enempää, kun ei mulla oo nyt varaa mihinkään...
CCRyder
16.05.2007 09:57:48
Huomasin tuossa omassa Customissa, että kaulamikki on säädetty alemmaksi
kuin tallamikki ja äänenvoimakkuus on heikompi tallamikkiin verrattuna.
Onko tolla haettu jotain vai onko kyseessä vain säädön puute? Niitä pleksissä
olevia ruuveja (mikin päissä) kiristämälläkö tuota säädetään?
LamaAjanElvis
16.05.2007 10:30:48 (muokattu 16.05.2007 10:31:50)
Huomasin tuossa omassa Customissa, että kaulamikki on säädetty alemmaksi
kuin tallamikki ja äänenvoimakkuus on heikompi tallamikkiin verrattuna.
Onko tolla haettu jotain vai onko kyseessä vain säädön puute?

Näinhän se on kaikissa kitaroissa.

Niitä pleksissä
olevia ruuveja (mikin päissä) kiristämälläkö tuota säädetään?

Joo, mutta älä säädä liian lähelle kieliä, ettei mikin magneetti ala syömään sustainia soivista kielistä. Kokeilemalla ja ruuvailemalla löytyy ne omat säädöt kullekkin.
Hikinen_Teltta_Blues Sormet lähtee soundista.
Kuha
16.05.2007 11:54:40

Baja Telecaster. Tässä Bajassa kaula istui niin sairaan hyvin käteen, ja kun useampaa Bajaa testatessa kitarat tvängäsi kunnolla, niin ei voinut enää mitään. S-1 systeemillä lähtee kattava setti mukavia soundeja suoraan kitarasta.

No laitas nyt Bajasta kokokuva eikä pelkkää lapaa.
darrell
16.05.2007 13:39:34
No laitas nyt Bajasta kokokuva eikä pelkkää lapaa.

Mulla Bajassa näkyy ehkä enämpi puun syyt läpi, tai sitten on vaan kiinni kuvakulmasta ja valotuksesta.
Huomenna tulee kuvia.
Numb
16.05.2007 13:55:50

Squierin tele p90:llä olisi kiinnostava koeajaa. http://www.squierguitars.com/products/search.php?partno=0327602506
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen
duc
16.05.2007 14:04:06
Kävinpäs testaamassa Palo Escrito Telecasteria:
http://www.oulunsoitinjatarvike.fi/kauppa/products.php?p=257947

Tuossa tuntui olevan kaula aika hyvän tuntuinen, ja tosi hienon näköinen on tuo kansi (paljon paremman näköinen kuin kuvassa). Vieressä olevan Highway One -telen nauhat törröttivät sen verran että ei voinut vakavasti verrata. Mutta hiukka turhan kallis on tuo, ja nyt tulikin tuhlattua rahat muuhun, niin se siitä :-)
weelie
16.05.2007 15:52:55
Kävinpäs testaamassa Palo Escrito Telecasteria:
http://www.oulunsoitinjatarvike.fi/kauppa/products.php?p=257947

Ruusupuulaminaatti leppärungon päällä. Jossain vaiheessahan vintagemiehet olivat kovasti laminaatteja vastaan, mutta mikäs siinä jos silmää miellyttää.

Kuvia:
http://www.guitartrader.com/itm_img/EGFNX3-60TSRPAL-f.jpg
Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa.
duc
16.05.2007 16:10:32
Ruusupuulaminaatti leppärungon päällä. Jossain vaiheessahan vintagemiehet olivat kovasti laminaatteja vastaan, mutta mikäs siinä jos silmää miellyttää.

Kuvia:
http://www.guitartrader.com/itm_img/EGFNX3-60TSRPAL-f.jpg

Jeps, tosin tuossa kuvassa on kyllä selvästi tummempaa puuta. Aika kallis hinta tuo lähes tonni on Meksiko-telestä, vaikka hienon näköinen ja ehkä muutenkin normaalia paremmin viimeistelty olikin.
Kaihua
16.05.2007 16:44:25
Onko nuissa kaikissa telecastereissä se mikkiswitchi aina silleen vaikean lähellä volumepotikkaa? Itellä häirittee se omassa telessä ikävästi. En oo vielä kuukaudenkaan jälkeen tottunu siihen. :( Pitää kai sit tehä uus läpyskä niille potikoille ja muille...
Tee niinku mä teen. Älä tee!
Joees
16.05.2007 16:51:00
Onko nuissa kaikissa telecastereissä se mikkiswitchi aina silleen vaikean lähellä volumepotikkaa? Itellä häirittee se omassa telessä ikävästi. En oo vielä kuukaudenkaan jälkeen tottunu siihen. :( Pitää kai sit tehä uus läpyskä niille potikoille ja muille...

Pääasiassa taitaapi olla. Mut vaikkapa joku 72 customi niin siinä ei ole. Tosin, se ei ihan perinteinen telekään sitten ole :-)
Hyvä kikkahan on kääntää se koko höskä 180-astetta ja samalla vaihtaa volan ja tonen paikkaa. Sillon vola on lähimpänä kättä ja kytkin löytyy kauempaa tonen vierestä. Ei se silti siihen auta etteikö se olisi potikan vieressä :-)
cerulean
16.05.2007 17:41:41
Vähän off-topicia, mutta mulla on tollanen 52' vintage telecaster ja mua on ruvennut kyrsimään siinä oleva leveydeltään reilun sentin kokoinen lohkeama. Päällimmäinen kerros lakkaa on pois (kolhu on tullut edellisellä omistajalla, joten syytökset voi mennä eri osoitteseen ;) Kysymys kuuluukin miten hyvin tollasia lohkeamia voi korjauttaa ja pystyykö niille ylipäätänsä tekemään yhtään mitään?
After Ruth left me, Ive been ruthless
Joees
16.05.2007 17:44:54
Vähän off-topicia, mutta mulla on tollanen 52' vintage telecaster ja mua on ruvennut kyrsimään siinä oleva leveydeltään reilun sentin kokoinen lohkeama. Päällimmäinen kerros lakkaa on pois (kolhu on tullut edellisellä omistajalla, joten syytökset voi mennä eri osoitteseen ;) Kysymys kuuluukin miten hyvin tollasia lohkeamia voi korjauttaa ja pystyykö niille ylipäätänsä tekemään yhtään mitään?

Missä kohdassa se on?
Kyllähän nuo ammattitaitoiset hemmot tekee lähes mitä vain, se on sitten toinen juttu millä keinoin. Välttämättä ei onnistu pelkkä paikkaaminen, vaan koko lankku voi joutua kohteeksi... Kannattaa ihan suoraan kysyä soitinrakentajilta, ne osaa kertoa paremmin.
cerulean
16.05.2007 17:47:21
Missä kohdassa se on?
Kyllähän nuo ammattitaitoiset hemmot tekee lähes mitä vain, se on sitten toinen juttu millä keinoin. Välttämättä ei onnistu pelkkä paikkaaminen, vaan koko lankku voi joutua kohteeksi... Kannattaa ihan suoraan kysyä soitinrakentajilta, ne osaa kertoa paremmin.

Se on tossa bodyn yläosassa. Tavallaan keskellä sitä "kaarta".
After Ruth left me, Ive been ruthless
Mäci
16.05.2007 17:50:08
Se on oikeesti ehkä paras tele mitä on.

OEOY (ostetan esquiret OY)

:D:D oikeesti vois harkita

Painavia tosiasioita yhdessä lyhyessä postissa...komppia! :)
Kaukana väijyy ystäviä.
Joees
16.05.2007 17:52:33
Se on tossa bodyn yläosassa. Tavallaan keskellä sitä "kaarta".

Jos siitä ei oo puuta lähtenyt, niin ihan lakkauksella varmaan hoitaisivat sen, eikä pitäisi jäädä pahaa jälkeä. Ehkä ehdottavat jotta vanha lakka otetaan hittohon ja uusi tilalle. Tai sitten yritetään vaan paikata, jolloin siihen voi jäädä jonkunlainen jälki. Paha ilman kuvaa sanoa sen enempää, ja kun en ole soitinrakentaja. Mutta kyllä ne ihmeitä saa aikaan.

Mutta, itse en välttämättä lähtisi tekemään sille yhtään mitään jos se ei ole sellaisessa paikassa johon kättä tulee hinkattua. Säästyypä rahaa, ne voi sitten sijoittaa muualle. Tuohon kun menisi satanen tai muutama helpostikin varmaankin.(riippuen toki miten ne sen paikkaisi) Mun thinlinessä oli kovakin skraadu niin, että se repi käsivarren aina verille jos pisteli hurmiossa menemään. Paikkasin liimalla ja bueno. Riitti mulle. Ei satu enää. Tuli halvaksi eikä se tuota rumenna. Vahinko kun oli tapahtunut jo edellisellä omistajalla.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)