Aihe: Behringer pedaalit on tullu myyntiin!!1
1 2 3 4 517 18 19 20 21 22 23 24 25 26
Krice
05.07.2006 11:09:57

Minulla on digitechistä niin huonoja kokemuksia, että ennemmin luotan vaikka Behringeriin kuin ostan enää yhtään digidildoa.

Digitech on sekin ehkä jonkinlainen halpamerkki, mutta ainakin itse tykästyin Metal Masterin sound sampleihin. Behringerin sivuilla sound sampleja ei edes ole...
Teijo K.
05.07.2006 11:10:28

Didgitechin halpispedaalit on tehty paremmista komponenteista ja koteloitu lujaan metallikuoreen. Paljon paremmalta ja jämäkämmältä vaikuttaa kuin Behringerin toosat.

Sama se sille on miltä ne digitechit näyttää jos ne ei kestä käyttöä edes sukkasillaan.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä Klikkaa sensijaan tätä
Teijo K.
05.07.2006 11:12:36

Digitech on sekin ehkä jonkinlainen halpamerkki, mutta ainakin itse tykästyin Metal Masterin sound sampleihin. Behringerin sivuilla sound sampleja ei edes ole...

Ainakin tuon minun digitechin soundinäytteet olivat netistä kuunneltuna ihan kuin eri pedaalista kun vertasi siihen mitä siitä sitten oikeasti irtosi kun sain sen kotiin. Mieluummin ei mitään soundinäytteitä kuin noin valheellisia mitä tuolla oli.

http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=287
Krice
05.07.2006 11:21:46

http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=287

Tuo BP200 on bassokitaralle. Liekö sillä jotain tekemistä..
Teijo K.
05.07.2006 11:50:54

Tuo BP200 on bassokitaralle. Liekö sillä jotain tekemistä..

Meinaatko että ne tekisivät bassopedaalit huonommin kuin kitaramallit? Hoho jos sallit. Samalta linjalta ne tulee.
McNulty
05.07.2006 12:02:27
En tiedä niin... Digitechissä on sentäs metallinen kotelointi tuon muovisen sijasta.
Eikä esim. Bad Monkey tai Hot Head nyt niin hirveästi ole Behringerin härveleitä tyyriimpi.

Tietysti jos kotosalla ronaa ja sukkasilla kevyesti efektiään nyplää niin ei kai tuosta muovikoteloinnista silloin ole haittaa. Itseäni vain heikottaisi lähteä sellaisen kanssa keikalle jos vaikka käy niin että siinä hyppimisen ja muun riehumisen ja kaljoittelun lomassa singahtaa muovikipon päälle niin kuuluu räks ja homma tyssäs.
El zorrero más grande en el mundo
www.myspace.com/dimeshred
Teijo K.
05.07.2006 12:04:57

En tiedä niin... Digitechissä on sentäs metallinen kotelointi tuon muovisen sijasta.
Eikä esim. Bad Monkey tai Hot Head nyt niin hirveästi ole Behringerin härveleitä tyyriimpi.

Tietysti jos kotosalla ronaa ja sukkasilla kevyesti efektiään nyplää niin ei kai tuosta muovikoteloinnista silloin ole haittaa. Itseäni vain heikottaisi lähteä sellaisen kanssa keikalle jos vaikka käy niin että siinä hyppimisen ja muun riehumisen ja kaljoittelun lomassa singahtaa muovikipon päälle niin kuuluu räks ja homma tyssäs.

Joo, mutta kun digitechin kytkimet on sitä luokkaa, että ne ei minulla kestäneet edes sitä kotona sukkasillaan nypläämistä, niin voisitko kertoa mitä iloa on sitten siitä metallikotelosta?
McNulty
05.07.2006 12:08:45
Joo, mutta kun digitechin kytkimet on sitä luokkaa, että ne ei minulla kestäneet edes sitä kotona sukkasillaan nypläämistä, niin voisitko kertoa mitä iloa on sitten siitä metallikotelosta?

Digitechin pystyy sentään avaamaan (ja korjaamaan) ilman että on koko pedaali palasina. Eli kytkimen vaihto onnistuu helpommin kuin esim. Behringeriin, ainakin mikäli siihen avattuun Blues-säristimeen oli uskomista (ja jos muutkin behkut tehdään samalla tyylillä). Avaappa joskus tuollainen Behringerin loota ja käy katsomassa millainen "laadukas kytkin" sieltäkin löytyy :)

PS. pienenä sivuhuomiona, että 5 Digitechiä on ollut talossa (pari X-sarjasta, pari muuta) ja yhdessäkään ei ollut kytkinvikaa. Ettei siulle Arva ois sattunut joku maanantaikappale?
Teijo K.
05.07.2006 12:11:08

Digitechin pystyy sentään avaamaan (ja korjaamaan) ilman että on koko pedaali palasina. Eli kytkimen vaihto onnistuu helpommin kuin esim. Behringeriin, ainakin mikäli siihen avattuun Blues-säristimeen oli uskomista (ja jos muutkin behkut tehdään samalla tyylillä). Avaappa joskus tuollainen Behringerin loota ja käy katsomassa millainen "laadukas kytkin" sieltäkin löytyy :)

PS. pienenä sivuhuomiona, että 5 Digitechiä on ollut talossa (pari X-sarjasta, pari muuta) ja yhdessäkään ei ollut kytkinvikaa. Ettei siulle Arva ois sattunut joku maanantaikappale?

Eipä onnistunut minulla tuon expression pedaalin korjaaminen. Kytkimiä korjailtiin toki enemmänkin, ja huollossa sanoivat, että näitä aika paljon menee. Ehkä sinulla on ollut vain tuuria.

Olet ostamassa digitechin? Osta samalla kolvi ja kourallinen kytkimiä.
McNulty
05.07.2006 12:22:48
Eipä onnistunut minulla tuon expression pedaalin korjaaminen.

Tuosta exp.pedaalista miulla ei ole kokemusta, mutta reeniksellä on reilu 10 vuotta vanha whammy ja sitä on oikeasti PAISKOTTU... hakattu, potkittu, tallottu, tiputeltu, heitelty... edelleen se vain kestää ja toimii ihan moitteetta (jopa se kytkin). Kenties Digitech Whammyt ovat eri planeetalta kuin Digitech "uudet-viritykset".

Kytkimiä korjailtiin toki enemmänkin, ja huollossa sanoivat, että näitä aika paljon menee. Ehkä sinulla on ollut vain tuuria.

Kenties... Hot Head toimi moitteetta, Bad Monkey toimi moitteetta, DigiDelay ja DigiVerb toimivat moitteetta, Whammy IV on toiminut moitteetta...

Noista Whammy on ainoa joka miulla on vielä jäljellä kun muut jäi tarpeettomiksi. Yllättävän vähän noita on tullut takaisin tuohon paikalliseen liikkeeseen "takuuhuoltoon" vaikka niitä myydään melkein kuin muovikasseja alepassa. Kai ne vaan toimittaa meille tänne pikkukylään ne parhaimmat yksilöt :)

Enemmän tulee takaisin Behringeriä jota sitäkin myydään päivittäin. Niiden yleisiä vikoja on esim. omituiset staattiset hurinat ja häiriöt, potikoiden toimimattomuus ja sitten on tullut takaisin ihan kuolleita speduja (ja ei... patterista ei ollut kyse). Eipä ne tosin mitään maksakaan.

Olet ostamassa digitechin? Osta samalla kolvi ja kourallinen kytkimiä.

Voishan sitä vanhemman Whammyn ostaa... ykkösen mielellään. Kiitos!
Ja kolvin omistankin jo, hehee.

Kai tässä voisi yleismaailmallisesti vain todeta, että elektroniikka on välillä kovin arvaamatonta. Tänään toimii, huomenna ei. Hajoaa heti, ei hajoa koskaan. Ja tietysti kaikki mahdollinen ääripäiden väliltä.
Stratocaster_90
06.07.2006 07:35:40

Miten hän Mid Freg nappulan säätö vaikuttaa soundiin? Ja voiko Low, Mid, High nappuloilla saada lisää trepleä soundiin? Miten?
ekikoo
06.07.2006 09:45:49
Miten hän Mid Freg nappulan säätö vaikuttaa soundiin? Ja voiko Low, Mid, High nappuloilla saada lisää trepleä soundiin? Miten?

Middle frequency säätelee keskiääniä, kokeile itse niin huomaat miltä kuulostaa. Kun middleä leikkaa niin tulee hevimpi äänähdys, mutta hiljentää ääntä eikä bändisoitossa ole kovin edullista. Trebleä tulee sillä High-namiskalla...
...ja kyllä, luet juuri allekirjoitustani.
Tompsi
06.07.2006 10:53:38
Kenties... Hot Head toimi moitteetta, Bad Monkey toimi moitteetta, DigiDelay ja DigiVerb toimivat moitteetta, Whammy IV on toiminut moitteetta...

Juu, täällä samat fiilikset parista Bad Monkeysta, Hot Headista sekä Hot Rodista.
Twinkle
06.07.2006 17:36:38
Middle frequency säätelee keskiääniä, kokeile itse niin huomaat miltä kuulostaa. Kun middleä leikkaa niin tulee hevimpi äänähdys, mutta hiljentää ääntä eikä bändisoitossa ole kovin edullista. Trebleä tulee sillä High-namiskalla...

riippuu siitä mitä middle-freq napilla tarkoitetaan. Jos nyt esmes puhutaan tuon UM100 -mid freq nappulasta, se muuttaa sitä paikkaa millä taajuusalueilla tuo MID-potikka vaikuttaa. Vastapäivään, niin keskikohta siirtyy alemmas, myötäpäivään kierrettäessä keskialueeksi määritelty pätkä menee korkeammalle. Se on tosiaan aika helvetin oleellinen nappula, sillä pystyy vaikuttamaan aika paljon siihen mitä laite suoltaa ulos.
Stratocaster_90
17.07.2006 16:02:17 (muokattu 17.07.2006 16:31:45)

No olen pässyt vertailemaan nyt Zoom505:sta (kakkos versiota) ja Behringer UM 100 Ultra Metallia. Kuulokkeiden kanssa Zoomista irtoaa joka paikasta tarpeeksi säröä, vaikka soundi onkin suttuinen. Kuulokeiden kanssa en ole päässut Ultra Metallia testaamaan.

Vahvistimen kanssa taas en ole onnistunut saamaan Zoom:ista enkä Ultra Metallista sellaista säröä, että korkealta soitettaessa, soundin erottaisi suunnilleen cleanista!!! Milläs säädöillä saadaan säröä korkealtakin soitettaessa?!? Tosi tässä suhteessa, Zoomista irtoaa sielläkin säröä hitusen, mutta on tosi tunkkaista.

Ihan normimättö onnisituu molemilla loistavasti, tähän hintaluokkaan ja kamoihin verrattuna. Siis kitarat oli joku Behringerin halpis, ja Harley Benton. Ja vahvistimina toimi kaksi sellaista Begringerin (olisiko ollu GM10) comboa.

Eli jään kyllä tuo Zoomin varaan tällä kertaa. Toivottasti uusi kitara ja kaksikelaiset tuo lisää säröä.

Paljos saa maksaa sellaisesta kunnon säröpedaalista, eikä mistää pikku pihinästä? Mitä olen kuullut (en ole itse testannut) B.O.S.S:in Metal Zonea, se on kyllä ihan eri maata kun toi Ultra Metal. Eikös se maksa kaupassa 99e?

Voiko sellasella 50-60e saada hyvää säröpedaalia? Mikäs pedaaali olisi kysessä? Siis tuollaista Norther/CoB tyylistä soundia hakemassa (huom. tyylistä). Ja musitakaa että muut laiteet on huonot, joten on "hyvä" on suhteellinen käsite :P
T-luu
18.07.2006 13:09:24

Sekä X-sarjan Digidelayssa että MultiChoruksessa on mulla keikkakäytössä levinny kytkimet. Joten en mä noita paljon keikkailevalle välttämättä suosittelis vaikkei soundien puolesta varsinaisesti valittamista.
reppana
20.07.2006 19:51:49
Mistä sais hesasta viritintä? Ja onko toi delay tullu jo suomeen?
Harjottelemalla oppii=)
masterhat
20.07.2006 20:05:45
mul on digitechin MultiChorus, kytkin on toiminnut kyl ihan hyvin, vaikka poljen melko kovaa maihareilla pedaaleita. Mutta soundi on ihan hirveä..
Tehotyttö95
reppana
21.07.2006 15:39:31
Vastauksia!!
Harjottelemalla oppii=)
T-luu
21.07.2006 15:54:32
mul on digitechin MultiChorus, kytkin on toiminnut kyl ihan hyvin, vaikka poljen melko kovaa maihareilla pedaaleita. Mutta soundi on ihan hirveä..

No niin no, siinä on niitä potikoita joita vääntelemällä siihen soundiin voi vaikuttaa.. ;)

Musta ihan siedettäväsoundinen chorus. Nykyiseen laudasta löytyvään Bossin CH-1:een verrattuna jopa monipuolisempi ja tolla saa taiottua tarvittaessa huomattavasti radikaalimpia ja ärsyttävämpiä soundeja esim. säröjuttuihin. Mutta sehän on tietty ihan mitä hakee. Mulle toi oli hintaansa nähden positiivinen ylläri, paitsi kestävyytensä puolesta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)