Aihe: Turvonneet hintapyynnöt laitteista, vol 6
1 2 3 4 5178 179 180 181 182497 498 499 500 501
lespauldlx
27.11.2014 22:21:10

hallu: Minä en halua jyrätä mahtimerkkejä ja itse kyllä arvostan niitä. En vain ymmärrä että miksi mitään muuta ei saisi arvostaa ja kaikki maailman merkit eivät nouse arvoonsa, vaan arvoonsa nousevat ne, jotka tekevät hyviä kitaroita. Jos valmistaja kohottaa laatua (ja yleensä laadun mukana nousee myös hinta), niin eikö se ole arvostettavaa?

Juurikin näin hallu! Itse nostin juuri yhtä kuitenkin hieman pimentoon jäänyttä hemmetin laadukasta merkkiä:

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=15&t=225491&co=30
Kuuppakullervo
29.11.2014 19:36:58 (muokattu 29.11.2014 19:38:07)

https://reverb.com/item/364494-dumb … verdrive-special-w-dumbleator-black

No, onhan se Bonamassan entinen peli.. Voiskohan kumminkin tingata noi lähetyskulut myyjän piikkiin?
Kuuppakullervo
29.11.2014 19:47:42

Laulava Kylätohtori
29.11.2014 23:22:34
Jostain luin joskus, että nuo Dumblet pitäisi myydä takaisin tekijälle, jos niistä haluaa luopua. Miten niitä voi myynnissä olla...
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
mopar
29.11.2014 23:32:15

Laulava Kylätohtori: Jostain luin joskus, että nuo Dumblet pitäisi myydä takaisin tekijälle, jos niistä haluaa luopua. Miten niitä voi myynnissä olla...

Pakko myydä lottovoittajille, ku ei tekijällä tommosia rahoja ole. Onko noissa nyt hinta-laatusuhde kohdillaan, häh. :)
hallu
30.11.2014 00:32:35
Kuuppakullervo: https://reverb.com/item/364482-dumble-overdrive-special-black

combo irtoais vielä halvemmalla!

En tiijä, satasen vahvistin ja lähetyskulut yli satakuuskymppiä niin jäähän se vielä alle kolmensadan. Olisiko tuo Bugeran väärti? kuulemma noiden konehuone täytetty hartsilla ettei skeemoja pöllitä:-).
En osaa leikkiä, mutta minulla on ihan helvetisti leluja
mopar
30.11.2014 02:11:26

hallu: En tiijä, satasen vahvistin ja lähetyskulut yli satakuuskymppiä niin jäähän se vielä alle kolmensadan. Olisiko tuo Bugeran väärti? kuulemma noiden konehuone täytetty hartsilla ettei skeemoja pöllitä:-).

Eli "kertakäyttökamaa". Paha tehä huoltoa jos on loota valettu täyteen.
hallu
30.11.2014 03:08:31
mopar: Eli "kertakäyttökamaa". Paha tehä huoltoa jos on loota valettu täyteen.

Taisi ne huollotkin olla kiellettyjä noissa laitteissa;-). Tai siis se Alexander taisi haluta kaikessa paranoidisessa kontrollifriikkeydessään hoitaa ne huollot itse. Se kaiketi piti vahvistimiaan (monien mielestä ihan syystä) sellaisina taideteoksina ettei halunnut vieraiden päsmäröivän kättensä jälkeä.
Jucciz
03.12.2014 00:10:09
Tuota noin... "hieman" on ilmaa hinnassa.

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=947163

Sanotaan, 1400-1500 euroa vois olla realistisempi pyynti.
Jos tarvitset putkien mittauspalveluita, tsekkaa täältä. Jos komppilaput kiinnostavat, tsekkaa sivut täältä.
oiva tumpeloinen
03.12.2014 00:12:24
Jucciz: Tuota noin... "hieman" on ilmaa hinnassa.

Kyllä tosta läjästä yli 1500 euroa saa. Ei tosin välttämättä noin paljon enemmän.
Jucciz
03.12.2014 11:17:43
oiva tumpeloinen: Kyllä tosta läjästä yli 1500 euroa saa. Ei tosin välttämättä noin paljon enemmän.

No karkeesti tonni nupista, karkeesti 400-500 euroa kaapista. Hankala ymmärtää, että kokonaisuus ois yhtäkkiä tuplat tuosta.
Jos tarvitset putkien mittauspalveluita, tsekkaa täältä. Jos komppilaput kiinnostavat, tsekkaa sivut täältä.
lavaamo
03.12.2014 11:27:01
Jucciz: Tuota noin... "hieman" on ilmaa hinnassa.

Noita ei kuitenkaan uutena saa joten kai tosta voi pyytää mitä keksii, samoin kuin mistä tahansa vintagelta haiskahtavasta kikkareesta.

Ostajia voi olla vähän rajatusti, mutta miks tosta nyt pitää meuhkata useammassa ketjussa?
✡ ✡ ✡ ✡ ✡ Huonoja juttuja jo vuodesta 1981 ✡ ✡ ✡ ✡ ✡ Rokkitouhuja
Seba
03.12.2014 11:30:38

Jucciz: No karkeesti tonni nupista, karkeesti 400-500 euroa kaapista. Hankala ymmärtää, että kokonaisuus ois yhtäkkiä tuplat tuosta.

Ei taida ihan äkkiä kävellä tonnilla vastaan moista nuppia kyl, mutta aika räikeä hinta on silti
Joku jonka oikeasti on ihan pakko saada tuo kasa, saattaisi 2K vielä maksaa.
3K ei kyllä millään ees full stackistä maksa tässä maassa kukaan vaikka ois kuinka släääässshhh.
hallu
03.12.2014 11:30:55 (muokattu 03.12.2014 11:34:33)
Jucciz: No karkeesti tonni nupista, karkeesti 400-500 euroa kaapista. Hankala ymmärtää, että kokonaisuus ois yhtäkkiä tuplat tuosta.

Varmaan aika moni ostaisi tuolla sun hinnalla, mutta eihän noita nyt ihan pilvin pimein näytä olevan tarjolla ja katselin verkkohuutokaupoista niin parista tonnista ylöspäin helposti näyttivät olevan. Thomannilla uudet Marshallit myös tosi kalliita, vaikka tuota mallia nyt ei siellä näyttänyt olevan tarjolla. Itse en tuosta Marshallmaailmasta mitään ymmärrä, mutta oma juttunsa monelle näyttäisi marshallit olevan. E: tuolla kolmella tonnilla alkaisi saamaan jo ihan uuttakin Marshallia niin siinä mielessä sitenkin voi aatella että on kallis, mutta eikös tuo silver jubilee ole ihan spesiaali tapaus marshallien maailmassa?
mpekkanen
03.12.2014 12:22:26
Ei liity tähän ketjuun, eikä muuhunkaan mutta ihmetyttää kun Marshallin Jubilee nuppeja ja kaappeja on koko ajan torilla mutta JCM 800 nuppeja ja kaappeja taas ei juurikaan.
Siihen aikaan kuitenkin nämä JCM 800 vehkeet oli paljon yleisempiä ja lähes jokaiselta metallia soittavalta ja monelta muultakin löytyi sellainen nuppi ja kaappi(kaapit).
Mihinkähän ne ovat kadonneet?
Gary the pine
03.12.2014 12:29:57
mpekkanen: Ei liity tähän ketjuun, eikä muuhunkaan mutta ihmetyttää kun Marshallin Jubilee nuppeja ja kaappeja on koko ajan torilla mutta JCM 800 nuppeja ja kaappeja taas ei juurikaan.
Siihen aikaan kuitenkin nämä JCM 800 vehkeet oli paljon yleisempiä ja lähes jokaiselta metallia soittavalta ja monelta muultakin löytyi sellainen nuppi ja kaappi(kaapit).

Ei ne oo mihinkään kadonnu, kukaan ei vaan halua luopua niistä enää ;-)
Tulin, näin, paskoin housuun.
mpekkanen
03.12.2014 12:53:02
Gary the pine: Ei ne oo mihinkään kadonnu, kukaan ei vaan halua luopua niistä enää ;-)

Tästä voisi jopa päätellä jotain, mutta tehkööt jokainen ihan omat päätöksensä. Itsellä on ollut Jubilee nuppi ja JCM 800 nupilla ja kaapillakin on joskus tullut soiteltua.
Jubilee nupista en itse ainakaan maksaisi edes samaa hintaa kuin JCM 800 nuppista jos omaan käyttöön tulisi.

Makuja on monia ja tämä on vain oma mielipiteeni. Nykyisin soittelen lähinnä akustisilla, ettei tällä minulle niin väliä ole.
Aikoinaan JCM 800 vehkeitä oli kuitenkin todella paljon ja ilmeisesti ovat hyvin toimineet kun ei niitä niin paljon myynnissä näy. Hyvä niin.
Gary the pine
03.12.2014 13:00:59 (muokattu 03.12.2014 13:01:47)
Männä-vuosina niitä varmaan vaihdeltiinkin ahkerammin, kun ulos putkahteli yhtä sun toista aina edellistä jyrkempiä kuolon mörssäreitä, kaikenlaiset äärimetallit nostivat päätään ja haluttiin karistaa se kasarimeininki harteilta.

Mutta tänä päivänä ei enää uutta hyvää yksilöä niin vaan tilalle löydykään, jos omansa menee hukkaamaan, että se kynnys pitää marsu vaikka kirjatukena kasvaa huomattavasti.

Sorry OT
Tulin, näin, paskoin housuun.
jii.haanpaa
03.12.2014 14:32:09
mpekkanen: Ei liity tähän ketjuun, eikä muuhunkaan mutta ihmetyttää kun Marshallin Jubilee nuppeja ja kaappeja on koko ajan torilla mutta JCM 800 nuppeja ja kaappeja taas ei juurikaan.

Ei noita 100W half/full-stäkkejä nyt sentään koko ajan tarjolla ole. Siis poislukien tuo överihinnoiteltu läjä, joka on ollut torilla ns. aina ja tuolla hinnalla tullee siellä vielä jonkun tovin olemaankin.

Silloin kun tätä samaa turvonnutta tässä ketjussa edellisen kerran ihmeteltiin, niin kerroin ostavani vastaavan kasan "normaalilla/realistisella" hinnalla. Toistaiseksi ei ole myyntitarjouksia tullut, mutta ostotarjous olkoon edelleen voimassa.

JCM800:n kelpaisi kyllä tännekin :)
delarco
11.12.2014 20:22:14
Tarkoittaako tää, että voin pyytää mun -95:stä vähintään 1300€?

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=950264&fb=1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)