Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 5175 176 177 178 179444 445 446 447 448
s8na
11.09.2016 14:07:16

milahtee: Ja sormitukset jne. olisivat oikein, niin fraseerausta ja sitä kuuluisaa x-tekijää, joka tekee jostain soolosta mahtavan, ei saa merkattua tabulatuuriin tai nuotteihin. Korvien käyttö on suotavaa myös siksi, että oppisi kuuntelemaan toisten soittoa, reagoimaan siihen ja kuulemaan, miten oma soitto istuu pakettiin.

Siinä vaiheessa kun ottaa kitaraa ekaa kertaa käteen jilman musiikillista atustaa niin noi tabit oli ihan elinehto. Korvat oli niin puuta et noi helpotti alottamista. Toki monesti ne tuotti tuskaa kuten Juccis mainitsi. Väärin blokattu tai väärästä kohdasta otelautaa niin että sormitukset oli ihan mahdottomia. Mut joo jatkukoon muualla.
teleman
11.09.2016 15:02:38
Eipä tunnu menevän. Gibsonista on tullut muutama epämääräinen nimetön viesti tyyliin: "Tarjoon viissataa sää maksat postit".
Toinen ilmeisesti ajan hengen mukainen piirre on lisäkuvien pyytäjät, jotka kuvat saatuaan lopettavat kommunikoinnin. Olisi hyvän kauppatavan mukaista kuitata vaikka: "Kiitos kuvista, ostan/en osta/palataan asiaan tms."
Ehkäpä olen vaan vanhanaikainen kaupankäynnin ja siihen liittyvän viestinnän suhteen ;)
Jucciz
11.09.2016 18:19:50
teleman: Eipä tunnu menevän. Gibsonista on tullut muutama epämääräinen nimetön viesti tyyliin: "Tarjoon viissataa sää maksat postit".
Toinen ilmeisesti ajan hengen mukainen piirre on lisäkuvien pyytäjät, jotka kuvat saatuaan lopettavat kommunikoinnin. Olisi hyvän kauppatavan mukaista kuitata vaikka: "Kiitos kuvista, ostan/en osta/palataan asiaan tms."
Ehkäpä olen vaan vanhanaikainen kaupankäynnin ja siihen liittyvän viestinnän suhteen ;)

Tää nyt on ollut perusarkea jo vuosia, siis se, että joku ottaa yhteyttä kysyäkseen lisätietoja ja sit kun hälle vastataan, ei enää kuulukaan mitään, ikinä.

Kuvitelkaa sama tilanne livenä.
Genitalripper
11.09.2016 18:30:42 (muokattu 11.09.2016 18:31:08)
teleman: Eipä tunnu menevän. Gibsonista on tullut muutama epämääräinen nimetön viesti tyyliin: "Tarjoon viissataa sää maksat postit".

Mulle yksi tyyppi ilmoitti olevansa kiinnostunut torin Gibsonista, ja kysyi onko väri heritage cherry sunburst. Vastasin että sehän se taitaa olla, minkä jälkee ei kuulunut enää mitään, myöhemmin laittoi ostoilmoituksen jossa oli listattuna muutama muu väritys. Ilmeisesti kuvissa väri oli ihan hyvä mutta sille annettu nimi tökkäsi.
iec
11.09.2016 18:51:34 (muokattu 11.09.2016 18:52:20)

Genitalripper: Mulle yksi tyyppi ilmoitti olevansa kiinnostunut torin Gibsonista, ja kysyi onko väri heritage cherry sunburst. Vastasin että sehän se taitaa olla, minkä jälkee ei kuulunut enää mitään, myöhemmin laittoi ostoilmoituksen jossa oli listattuna muutama muu väritys. Ilmeisesti kuvissa väri oli ihan hyvä mutta sille annettu nimi tökkäsi.

Joskus on kuvan värit jo päin prinkkalaa kameran takia. Siihen sitten kun lisää sen näytön värintoistokyvyn, jolla kuvaa katsellaan, niin voidaan saada ihan eri värinen kitara kuin mitä se luonnonvalossa on. Tässä mielessä ymmärrän että joku ostaja haluaa käydä vaikka liikkeessä katsomassa sen uuden kitaran värin, ennenkuin tilaa matkahuollon kautta saman värisen käytettynä.

EDIT: Ja ei... se tyyppi joka kyseli en ollut minä :D
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
Gary the pine
11.09.2016 20:27:02
Tjooh, jotenkin mä tajuan sen että noita myynti-ilmoituksia laitetaan muistiin, olkoon se sitten että jos mulla vaikka joskus olis fyrkkaa tai eukko antais luvan ostaa, mut minkä helvetin takia ostoilmo laitetaan muistiin?
Tulin, näin, paskoin housuun.
Antti1
11.09.2016 20:47:03
Gary the pine: Tjooh, jotenkin mä tajuan sen että noita myynti-ilmoituksia laitetaan muistiin, olkoon se sitten että jos mulla vaikka joskus olis fyrkkaa tai eukko antais luvan ostaa, mut minkä helvetin takia ostoilmo laitetaan muistiin?

Joku saattaa vaikka kiireissään huomata, että kas joku on moista vailla, muttei ehdi sillä hetkellä vastaamaan. Helpompaa laittaa muistiin kuin yrittää etsiä uudestaan.
Åboensis
11.09.2016 20:47:57

Jucciz: Tää nyt on ollut perusarkea jo vuosia, siis se, että joku ottaa yhteyttä kysyäkseen lisätietoja ja sit kun hälle vastataan, ei enää kuulukaan mitään, ikinä.

Kuvitelkaa sama tilanne livenä.

Sitten on nämä, joilla on tuote myynnissä, ja kun ilmoitat halukkuutesi ostaa sen, maksavasi pyydetyn hinnan ja postitkin, ei tule mitään vastausta. Kuitenkin on käyty mnetissä, ilmo on edelleen torilla jne.

Kaikille ei raha kelpaa. MOT.
"I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt -
iec
11.09.2016 21:03:40

Åboensis: Sitten on nämä, joilla on tuote myynnissä, ja kun ilmoitat halukkuutesi ostaa sen, maksavasi pyydetyn hinnan ja postitkin, ei tule mitään vastausta. Kuitenkin on käyty mnetissä, ilmo on edelleen torilla jne.

Tämä se ihmetyttää minuakin vuodesta toiseen. Suurin osa yhteydenottoyrityksistä onnistuu vallan mainiosti, mutta välillä on tuollaisia outoja tapauksia. Olisiko siinä sitten vaikka se, että odotetaan hetken aikaa toista ostajaehdokasta joka voisi hakea myytävän kamppeen kotoa asti. Mun mielestä senkin asian voisi kommunikoida ihan suoraan, eli vaikkapa näin: " Kiitos mielenkiinnosta myytävää xxxx kohtaan. En kovin mielelläni postita, joten odottelen ensin viikon jos joku ostaja löytyy tästä lähempää. Jos ei viikon sisällä mene tähän lähelle kaupaksi, otan sinuun yhteyttä. Sopiiko? Tackar Påckar och så wiiiidare...."

Tästäpä tulikin mieleen että on sitten olemassa myös näitä musiikkiliikkeitä, jotka eivät suostu tilaamaan kitarakamppeita vaan yrittävät myydä vain niitä mitkä ovat liikkeen seinällä/varastossa. On kyllä erittäin lyhytnäköistä liiketoimintaa. Oululaiset varmaan osaavat arvata mikä liike on kyseessä :D Ja jos tuon kyseisen liikkeen myyjät nyt lukevat tämän, niin toivottavasti tuntevat piston sydämessään ja kertovat johtajalle että asiakkaat eivät oikein pidä tuollaisesta toiminnasta, vaan sijoittavat rahansa muualle. Sen verran voin vinkata, että kaikista Oulun musiikkitarvikeliikkeistä se ei ole Kitarapaja. Lopuista jäljelle jääneistä voi sitten valita :D :D :D
Gary the pine
11.09.2016 21:14:36
Antti1: Joku saattaa vaikka kiireissään huomata, että kas joku on moista vailla, muttei ehdi sillä hetkellä vastaamaan. Helpompaa laittaa muistiin kuin yrittää etsiä uudestaan.

Sitä odotellessa sitten...
Tulin, näin, paskoin housuun.
Laulava Kylätohtori
11.09.2016 21:22:20
Åboensis: Sitten on nämä, joilla on tuote myynnissä, ja kun ilmoitat halukkuutesi ostaa sen, maksavasi pyydetyn hinnan ja postitkin, ei tule mitään vastausta. Kuitenkin on käyty mnetissä, ilmo on edelleen torilla jne.

Joo, outoa on. Nykyään, kun torilla on se 'piilota käyttäjä' toiminto, niin tällaset voi kätevästi pistää pois ja unohtaa ikuisiksi ajoiksi...
Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska.
Antti1
11.09.2016 21:34:28
Gary the pine: Sitä odotellessa sitten...

Spekulointia toki. En ole käyttänyt ja muutakaan en keksinyt.
jhakwe
11.09.2016 22:25:26 (muokattu 11.09.2016 22:26:15)

iec: Tämä se ihmetyttää minuakin vuodesta toiseen. Suurin osa yhteydenottoyrityksistä onnistuu vallan mainiosti, mutta välillä on tuollaisia outoja tapauksia. Olisiko siinä sitten vaikka se, että odotetaan hetken aikaa toista ostajaehdokasta joka voisi hakea myytävän kamppeen kotoa asti. Mun mielestä senkin asian voisi kommunikoida ihan suoraan, eli vaikkapa näin: " Kiitos mielenkiinnosta myytävää xxxx kohtaan. En kovin mielelläni postita, joten odottelen ensin viikon jos joku ostaja löytyy tästä lähempää. Jos ei viikon sisällä mene tähän lähelle kaupaksi, otan sinuun yhteyttä. Sopiiko? Tackar Påckar och så wiiiidare...."

Mulle on käynyt useampaankin otteeseen niin, että edes nouto ei kelpaa, ja pariin otteeseen ilmoitettu ennen sovittua noutoajankohtaa, että en mä sittenkään halua myydä, älä tulekaan. Yhdestä sovitusta kaupasta myyjä ilmoitti, että sori vaan, mutta myinkin nyt tästä lähistöltä noutaneelle kun tarjosi 200€ pyytämäni 150€ sijaan. Mä olisin maksanut tonnin, jos olisi pyytänyt, että onnea vain :)
http://www.taintedaudiofx.com - Käsintehtyjä pöristimiä.
hollstro
11.09.2016 22:41:17

Muutaman kerran on käynyt niin että myyjää on informoitu että tuotteesta voisi saada enemmänkin ja se on aiheuttanut sen että edes ostan, noudan ja maksan näppiin ei toimi.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Gritsen
12.09.2016 06:11:44 (muokattu 12.09.2016 06:12:18)
Jucciz: Ja niistäkin, jotka innostuu, valtaosa ei kykene omasta mielestään oppimaan mitään, ellei siitä ole YouTube-videota. Taitavat olla takana ne ajat, kun kuunneltiin levyltä tai kasetilta ja yritettiin korvakuulolta oppia asioita. Korvien käyttäminen ei oo kauheen muodikasta.

Mulle taas oli iloinen yllätys tässä parin vuoden sisään tullut YouTuben 0,5x -hidastusominaisuus. Alkuperäinen vire pysyy, ja ei kuulosta kauhean glitchisen epäselvältä. Monet tilut tullut hidastettua biiseistä tuolla tavalla, toivottavasti muutkin tajuaisivat tämän. Voihan noita kaikissa muissakin ohjelmissa hidastaa, mutta tämä alentaa opettelun kynnystä, kun jokainen oppitunti suoraan alkuperäiseltä soittajalta on yhden klikkauksen päässä.
tuskiz
12.09.2016 08:44:50
Näin newschool tabulatuurisoittajana en oikeen näe miten YouTubesta korvakuulolla opettelu eroaa tabeista jos niiden suurin ongelma kerta on otteiden ja sormitusten vajavaisuus ja liiallinen monimutkaisuus, näinköhän jokainen pystyy 100%:sti siitä pelkästä biisistä päättelemään pelkällä kuulolla mistä kohtaa otelautaa se nuotti soi. Näin muuten kyllä allekirjoitan tuon väittämän ja välillä saa ristiviitata muutamaa eri tabia tai päättelemään itse, että just noinkohan sen alkuperäsetkin vetäjät soitti kun menee sormet sen verran ristiin ettei meinaa puhtaasti soida millään.
Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus saattaa sisältää mielipiteen.
Krice
12.09.2016 09:52:57

tuskiz: näinköhän jokainen pystyy 100%:sti siitä pelkästä biisistä päättelemään pelkällä kuulolla mistä kohtaa otelautaa se nuotti soi.

Eihän se aina ole helppoa. Yritän tällä hetkellä huvikseni opetella muutamia Bal-Sagothin kappaleita ja nehän on aika kiperiä, varsinkin kun seassa on kaikenlaista muutakin instrumenttia ja lisäksi kitaristin/musiikin tyyliin kuuluu sellainen hassujen murto-voimasointujen soittaminen, joista on välillä hankala ottaa selvää. Viralliset tabit olisi kiva juttu.
Laulava Kylätohtori
12.09.2016 11:26:16 (muokattu 12.09.2016 11:26:43)
Krice: Viralliset tabit olisi kiva juttu.

Joo, hankalimmat kohdat on kiva tsekata kunnollisista, virallisista tabeista. Nettiräpeltäjien arvailut jätän suosilla huomiotta.

Muuten kyllä wanhan liiton korvin kuuntelijana komppaan Juccizta. Tosin siihen aikaan, kun minä olin nuori, ei youtubea ollut vielä keksittykään ja tabulatuurikirjojakin oli vain muutamia - ja nekin piti kaukolainata Helsingistä tänen takametsän kirjastoon. :)
Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska.
iec
12.09.2016 11:36:06 (muokattu 12.09.2016 11:37:06)

Laulava Kylätohtori: Joo, hankalimmat kohdat on kiva tsekata kunnollisista, virallisista tabeista. Nettiräpeltäjien arvailut jätän suosilla huomiotta.

Muuten kyllä wanhan liiton korvin kuuntelijana komppaan Juccizta. Tosin siihen aikaan, kun minä olin nuori, ei youtubea ollut vielä keksittykään ja tabulatuurikirjojakin oli vain muutamia - ja nekin piti kaukolainata Helsingistä tänen takametsän kirjastoon. :)

Ja täällä yksi ilmoittautuu myös korvakuulolla soittelijaksi :D Joskus pitää kyllä youtubesta katsoa hieman mallia. Ja en ole niin tarkka, eli mulle riittää kun on melkein oikein. Esim Hotel Califorian soittelen ihan ilman capoa omalla tyylilläni vähän sinnepäin.

Ei Blackmorellakaan ollut tabulatuureja mistä katsoa kun keksi uusia biisejä :D
BulletFace
12.09.2016 11:41:33
Torilla myyminen on kyllä välillä "hieman" kinkkistä nimenomaan tuon viesteihin vastaamattomuuden takia. Välillä kun itse yrittänyt ostaa jotain pedaalia ja tarjonnutkin jotain moisesta niin mitään vastausta ei tule vaikka spedu edelleen myynnissä viikosta toiseen. Myös perinteinen kirjeenvaihto tuntuu olevan kovin vaikeata. Kysellään, että mitä kuljetus maksaisi sinne tai tuonne ja perään kinutaan vielä kuvia. Sitten ei kuulukaan enää mitään. Perinteiset käytöstavat voisivat kyllä olla ihan paikallaan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)