![]() 24.01.2017 20:39:42 | |
---|---|
tuskiz: Pillastunut? En suinkaan, kunhan vaan piti taas nokkaville G-miehille kuittailla, varsinkin kun sieltä päästä sitä tuntuu aina riittävän kun puhutaan itämään ihmeistä, tai jos käytetään tätÄ ketjua esimerkkinä, mikeistä. Jaa, tykkäät että esmerkiks meikäläinen on "nokkava G-mies"?? Kuitenkin, mitä ite olen täällä pyörinyt, niin perin harvoin noita "arvonimiä" on toiseen suuntaan jaeltu.. Ei ole puhuttu nokkavista eikä koppavista "T-miehistä", ei. Mitäpäs mikeistä? Selkeytäpä hieman.. Ei liene myöskään ihme että vertailua tapahtuu kopion ja alkuperäisen välillä kun kopiovalmistajan meriitit pohjautuu juurikin lähinnä siihen; kopioimiseen. Niin no, eräät japsifirmat tuon kopiobisneksen heitti sikseen jo 70-luvun loppupuolella, ja ovat sittemmin ihan "omilla ansioillaan" tulleet juttuun.. Toiset taas pitää kiinni toisten mallien kopioimisesta. No, mikäpäs siinä. Allekirjoittanut omistaa edelleen yhden Tokain kopiokitaran ja pitää sitä vaatimattomasti yhtä hyvänä, ellei parempana kuin Gibsonia. Allekirjoittanut omistaa myös PAF-kopiomikkejä, mutta ei osaa tehdä vertausta alkuperäisiin eikä Gibsonin reproihin. Juu, ihan OK tuo. Mutta oletko nyt ihan täysin varma tuosta paremmuudesta jos et osaa noitten mikkienkään keskinäistä paremmuutta verrata? Ja, tärkeämpänä pointtina: oletko täysin kattavasti noitten Gibsonin kitaroitten kanssa pelannut, esmerkiks keikalla, studiossa tai ylipäänsäkin muuten enemmälti, vai onko tuo vaan mielikuvapohjalta? Önnönnöö. Kattava ja oiva lausunto "nokkavalta T-miäheltä" tämä.. ;) Tasoa!
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1 | |
![]() 24.01.2017 20:42:08 | |
tuskiz: Nyt saa joku korjata, mutta ykskään japanikopio halvimpia myöten ei ole porailtu, se on niissä ollut aina ollut sellainen valttikortti Gibsonin yli, toki myös havlempi hinta vaikuttaa. Näin voisi kuvitella ettei ole porailtu. Onkohan japseilla joku varasto kevyempää puuta mitä Gibsonilla ei ole? Toki voluumi on varmaan paljon pienempi joten on mahdollisuus valita ne puutkin tarkemmin. | |
![]() 24.01.2017 20:54:03 | |
J.Hollström: Veikkaan että toi ko. Tokai on parempi kuin samalla rahalla saatava uusi Gibson. Tosin en ole tommosta uutta LS-200 päässyt kokeilemaan, mutta jos on samaa tasoa kuin vastaava kasari Tokai niin on kyllä loistava kitara. Loistaviahan ne tuppaa tuossa hintaluokassa olemaan kaikki. Sitähän tuolla jo aikaisemmin totesin ettei huonoja ole noissa hinnoissa joten se "parempi" on makuasia tai fiilisjuttu tai vaikkapa sitten se mojohommeli. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka | |
![]() 24.01.2017 20:56:37 | |
J.Hollström: Näin voisi kuvitella ettei ole porailtu. Onkohan japseilla joku varasto kevyempää puuta mitä Gibsonilla ei ole? Toki voluumi on varmaan paljon pienempi joten on mahdollisuus valita ne puutkin tarkemmin. No juu, tuolla sivulla https://muusikoiden.net/keskustelu/ … ts.php?c=15&t=209150&o=3480 kirjoittelin Tim Shaw'n mielipiteen noista "swiss cheese"-porauksista. Jos porattu/poraamaton on se ainoa "valttikortti", niin sitten voidaan vallankin noitten halvempien mallien osalta keskustella vaikka siitä, onko nato (se puu) tai filippiininmahonki muuten millä tavalla soundillisesti suhteutuvaa tuohon toisen firman mahonkiin.. Tai onko LP-malleissa (edelleen ne halvemmat!) kansipuun osalta parempi ratkaisu tehdä maple on maple-pohjalta, vaiko kokopuusta.. ;) Seuraavaksi kai sitten pitäis "vaatia" jotan konkreettista siitä, onko vai eikö porattu..mutta miksi pitäis?? Jotkut ilmoittavat, jotkut sitten..
![]() 24.01.2017 21:00:39 | |
J.Hollström: Näitä ei lie kevennysporattu? Miten rankkaisit jos ois tommonen uus, se kasari peli, Gibsonin joku '59 reissue, Heritage ja muut vastaavat mitä nyt on ollut kierrossa? Ei ole Tokaita kevennelty, mutten näe sitä isoksi asiaksi. Yksikään Custom shopin R ei ole minua innostanut, ei oma eikä muiden, eikä kitarakauppojen. Helvetinmoinen hehkutus luuliimoista ja väreista, lakasta, hajusta... Harva niistä resonoi hyvin. Ehkä iän myötä ne paranee. Heritage 80 on hyvä, ei tosin ihan noiden kahden LS200:n veroinen (1985 ja 2016). 1988 Pre Historic on hyvä (resonoi), samoin vuoden 2000 Elegant joka mulla on. Se on kevennelty aika reilulla kädellä. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen | |
![]() 24.01.2017 21:09:07 | |
Onhan mulla Gibsoneita, ja kaikki on niiden osalta hyvin: - 1963 SG - 1963 EB3 - 1964 FB - 1965 FB - 1966 FB - 1976 Howard Roberts Custom - 1980 LP Heritage 80 - 1989 LP Standard - 2000 LP Elegant - 2015 LP Supreme vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen | |
![]() 24.01.2017 21:21:01 | |
Omistan Tokain ja kaikki on hyvin ;) https://muusikoiden.net/dyn/users/150779.jpg Täydellisen kiero ovenkahvaksi, ei ois Gibsonista moiseen... | |
![]() 24.01.2017 21:31:53 | |
kekehe: Täydellisen kiero ovenkahvaksi, ei ois Gibsonista moiseen... Gibson ei oo noissa pulttikauloissa ollut kovin onnistunu.. Tosin ei Fenderkään sitten liimakauloissa... Eli kumpikin tyylillään.
![]() 24.01.2017 21:48:15 | |
fox: Jaa, tykkäät että esmerkiks meikäläinen on "nokkava G-mies"?? Kuitenkin, mitä ite olen täällä pyörinyt, niin perin harvoin noita "arvonimiä" on toiseen suuntaan jaeltu.. Ei ole puhuttu nokkavista eikä koppavista "T-miehistä", ei. Mitäpäs mikeistä? Selkeytäpä hieman.. Jos sinä olet nokkava G-mies, niin minä voin olla nokkava T-mies. Mikkijupakka syntyi kun herkät G-miehet otti nokkiinsa kun satuin mainitsemaan miten halvemmissa Gibsoneissa on yleensä 480-sarjan mikit mutten sanallakaan niiden laadusta mitään, toisinkuin G-miehet oletti, moni pylly kipeytyi tuona kohtalokkaana päivänä mnetissä. Eipä tästä kauaa ole. fox: Juu, ihan OK tuo. Mutta oletko nyt ihan täysin varma tuosta paremmuudesta jos et osaa noitten mikkienkään keskinäistä paremmuutta verrata? Ja, tärkeämpänä pointtina: oletko täysin kattavasti noitten Gibsonin kitaroitten kanssa pelannut, esmerkiks keikalla, studiossa tai ylipäänsäkin muuten enemmälti, vai onko tuo vaan mielikuvapohjalta? Kitaroista olen, Gibsonit on testattu 5 minuuttia rämpyttämällä musaliikkeen epävireisiä esittelymalleja ja huonompia olivat selvästi, sitäpaitsi Musamaailman setäkin soitti huonosti käytettyä ja epävireistä '61 RI:tä ja totesi että ei ole yhtä hyvä kun tämä meidän maahantuoma ja myymä Tokai, todella empiirisesti siis. MikeistÄ taas en ole sattunut omistamaan Gibsonin meikkejä niin paha tehdä vertailua, mutta Duncaneista kyllä pidän ja niin pitää moni muukin. .gov:Kattava ja oiva lausunto "nokkavalta T-miäheltä" tämä.. ;) Tasoa! Luonnollisesti, T niinkuin Tasomies. Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus saattaa sisältää mielipiteen. | |
![]() 24.01.2017 21:55:26 (muokattu 24.01.2017 21:55:58) | |
J.Hollström: Näin voisi kuvitella ettei ole porailtu. Onkohan japseilla joku varasto kevyempää puuta mitä Gibsonilla ei ole? Toki voluumi on varmaan paljon pienempi joten on mahdollisuus valita ne puutkin tarkemmin. Japsit käyttää kevyempää Aasian mahonkia edullisemman hintapään kitaroisaan, ja Japanilaisen pedanttisuuden tuntien palikat valitaan aika tarkalla kädellä luultavasti kera jonkun painotoleranssin jo raakapuun osalta. Kalliimmissa on sitten hondurasilaista ja ne kepit taitaakin jo sitten painaa sen odotetun verran. kekehe: Omistan Tokain ja kaikki on hyvin ;) https://muusikoiden.net/dyn/users/150779.jpg Täydellisen kiero ovenkahvaksi, ei ois Gibsonista moiseen... Noh noh, puhe oli sentään japseista, ei kiinalaisista. Muuten kyllä erittäin hieno. Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus saattaa sisältää mielipiteen. | |
![]() 24.01.2017 22:07:25 | |
fox: Niin no, eräät japsifirmat tuon kopiobisneksen heitti sikseen jo 70-luvun loppupuolella, ja ovat sittemmin ihan "omilla ansioillaan" tulleet juttuun.. Toiset taas pitää kiinni toisten mallien kopioimisesta. No, mikäpäs... Tätä mäkin vähän ihmettelen. Jos iso T on niin helvetin hyvä valmistaja niin miksi se näyttäisi lähinnä tekevän yksyhteen kopioita G ja F kitaroiden suhteen sen sijaan että tekis jotain ihan omaa. Mä soitan kyllä mieluummin ihan millä vaan mutta jos mun pitää valita niin otan sitten mieluummin sen 'autenttisen'. Nostalgy is not what it used to be | |
![]() 24.01.2017 22:09:29 | |
tuskiz: Luonnollisesti, T niinkuin Tasomies. No nyt ei Tasomies tuosta mikkikysymyksestä ihan muista, tai ei halua muistaa.. Siinä koitettiin sulle kertoilla asiallisesti, että P-490 (EI siis mikään 480..) on ihan käypänen perusmikki, itse asiassa noitten legendaaristen PAFfien "perillinen", se(kin) mikki oli P-490.. Seuraavassa postauksessa sitten hra Tasomies palasi "tasolleen" toteamalla "Noh noh, vai tuli tästä joku peppukipeisten Gibson-miesten huuteluketju".. Eli sun silmissä kaikki Gibson-merkkisillä soittelevat on peppukipeisiä ja nokkavia, vaikka käsittääkseni ei kukaan ole sua mitenkään loukannut tahi muuten kiusannut. Soittele nyt vaan sitä parasta Tokaita (SG tais olla) ja anna nyt meidän "nokkavien G-miesten" olla täällä omista soittimistamme varsin tyytyväisiä. Vai aiheuttaako se jonniinmoista tuska- eli hämmennystilaa? No, whatever.
![]() 24.01.2017 22:09:45 | |
tuskiz: Japsit käyttää kevyempää Aasian mahonkia edullisemman hintapään kitaroisaan, ja Japanilaisen pedanttisuuden tuntien palikat valitaan aika tarkalla kädellä luultavasti kera jonkun painotoleranssin jo raakapuun osalta. Kalliimmissa on sitten hondurasilaista ja ne kepit taitaakin jo sitten painaa sen odotetun verran. Mun Honduras-mahonkiset painaa 3.7 ja 4.1 kg. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen | |
![]() 24.01.2017 22:18:29 | |
qal: Tätä mäkin vähän ihmettelen. Jos iso T on niin helvetin hyvä valmistaja niin miksi se näyttäisi lähinnä tekevän yksyhteen kopioita G ja F kitaroiden suhteen sen sijaan että tekis jotain ihan omaa. Mä soitan kyllä mieluummin ihan millä vaan mutta jos mun pitää valita niin otan sitten mieluummin sen 'autenttisen'. Onhan Tokailla omaa, nimittäin Talbo. https://www.vintageguitar.com/3278/tokai-talbo/ http://guitarcollecting.co.uk/2009/ … uitars-pt-31-%E2%80%93-tokai-talbo/ Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus saattaa sisältää mielipiteen. | |
![]() 24.01.2017 22:30:36 | |
qal: Tätä mäkin vähän ihmettelen. Jos iso T on niin helvetin hyvä valmistaja niin miksi se näyttäisi lähinnä tekevän yksyhteen kopioita G ja F kitaroiden suhteen sen sijaan että tekis jotain ihan omaa. Eikse oo ihan positiivinen juttu, että noin Japsit näyttää eteen miten hyviä noin perinnesoittimet voi olla kun ne tehdään hyvin? Pitää alkuperäisvalmistajienkin rimaa korkealla ettei käy niinkuin 70-luvulla että laatu alko olemaan vähän mitä sattuu. Fenderillekin piti JV-Squiereiden kautta opettaa miten hyviä soittimia tehdään että oppivat olemaan. | |
![]() 24.01.2017 22:31:12 | |
qal: Tätä mäkin vähän ihmettelen. Jos iso T on niin helvetin hyvä valmistaja niin miksi se näyttäisi lähinnä tekevän yksyhteen kopioita G ja F kitaroiden suhteen sen sijaan että tekis jotain ihan omaa. Mä soitan kyllä mieluummin ihan millä vaan mutta jos mun pitää valita niin otan sitten mieluummin sen 'autenttisen'. Kummalla ajattelisit Tokain tekevän enemmän rahaa, F ja G kopioilla vai uusilla omilla designeilla? Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska. | |
![]() 24.01.2017 22:34:26 | |
Laulava Kylätohtori: Kummalla ajattelisit Tokain tekevän enemmän rahaa, F ja G kopioilla vai uusilla omilla designeilla? Kun keskittyy tekemään kitaroita eikä rahaa, niin raha tulee kylkiäisenä. .... vai meniköhän se päinvastoin? en nyt muista :-D Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka | |
![]() 24.01.2017 22:40:01 | |
hallu: Kun keskittyy tekemään kitaroita eikä rahaa, niin raha tulee kylkiäisenä. .... vai meniköhän se päinvastoin? en nyt muista :-D Kyllä se meni just päinvastoin. :D Mutta nämä on hauskoja seurattavia nämä kinat, kun itse olen GT-mies eli tykkään niin Gibsonista kuin Tokaista. Ja tietty Fenderistä kanssa. Hienoja brändejä kaikki. Paras Les Paul, jota olen soittanut, on kuitenkin Gibsonin valmistama. Tosin näitä huippumalleja Tokailta en ole ikinä testannut. Mutta se on varma, että jos soitto ei lähde toisella, niin ei se lähde sitten sillä toisellakaan. :) Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska. | |
![]() 24.01.2017 22:46:15 | |
Laulava Kylätohtori: Kyllä se meni just päinvastoin. :D Mutta nämä on hauskoja seurattavia nämä kinat, kun itse olen GT-mies eli, Gran Turismo...Sorry Doc, pakko oli laittaa :D Pelimanni pizzerian nurkasta päivää... | |
![]() 24.01.2017 22:48:28 | |
Laulava Kylätohtori: Kyllä se meni just päinvastoin. :D Mutta nämä on hauskoja seurattavia nämä kinat, kun itse olen GT-mies eli tykkään niin Gibsonista kuin Tokaista. Ja tietty Fenderistä kanssa. Hienoja brändejä kaikki. Paras Les Paul, jota olen soittanut, on kuitenkin Gibsonin valmistama. Tosin näitä huippumalleja Tokailta en ole ikinä testannut. Mutta se on varma, että jos soitto ei lähde toisella, niin ei se lähde sitten sillä toisellakaan. :) Nää nyt on tällaselle vanhalle pierulle vähän tällasia juttuja että ku vihdoin on varaa hommata se 'oikee' iso ähvä ja gee niin ei siinä silloin enää vertailla että onko joku japanialainen onnistunu pyöräyttämään samanlaisen pullan vähän paremmalla kuorrutuksella. En lähde sanomaan että Tokait ols huonoja - olen sellaista itsekin kokeillut ja hyvältä tuntui. Silti olen päätynyt näihin nykyisiin. Nostalgy is not what it used to be | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)