Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 5174 175 176 177 178444 445 446 447 448
tumppusormi
07.09.2016 22:27:16 (muokattu 08.09.2016 10:02:19)
tender.insanity: Jacksonia myyn/vaihdan ja tuli ehdotus, että toisin 250km päähän, vaihtaisin ovh about samanhintaiseen ja vielä maksaisin vähän välirahoja.

Juu, ei :D

Jos oli mun ehdotuksesta kyse, niin mun kepin halvin ovh hinta on 895€. En nyt ole varma oliko ehdotuksestani kyse.

Edit..Lisätään nyt että tuommoista tarjoan vaihdossa ja käsittääkseni edelleenkin juuri noita samoja http://www.topsound.fi/schecter-hellraiser-c-1-fr-wht.html

Ja tossa ilmoitus
"
Myydään tahi vaihdetaan oikein mainio Jackson RRXMG. Ei vain muoto oikein sovi minulle. Todella hyvä soittaa muuten. Pari pienen pientä jälkeä.

Myydään hintaan 445€ (Ei laukkua, joten mieluiten nouto)

Vaihdossa joku Charvelin Pro Mod (vaahteraotelauta) tai LTD M-1000 tai vastaavaa. Välirahoja ihmetellään sitten.
"
Ja välirahoista ei sovittu mitään vaan ilmoitin että multa ei heru vaan mielellään meikäläisen suuntaan jos tarvitaan. Ja missään tapauksessa en lähtisi 250km päähän vain kitaran takia vaan siinä täytyy olla matkassa jokin isompi syy. Eli kyselin josko on matkan aihetta lähistölle niin sitte voisi hieroa kauppoja.

Omasta mielestäni tein ihan reilun ehdotuksen.
En allekirjoita mitään
Lifelover
10.09.2016 20:20:36
Aiemmin tänä vuonna meni ESP Horizon kaupaksi kolmen tunnin sisällä, hyvään hintaan ja ilman tinkaamista. Taisi olla jonkin sortin ennätys, mulle ainakin. Muuten on kyllä ollut nihkeetä.

Nyt olisi tarkoitus pienentää arsenaali yhteen sähkikseen. Dean ja Diezel jää, muut saa lähteä.
One who treats difficulties as the normal state of affairs will never be discontented.
jhakwe
10.09.2016 21:21:23

Viimeinenkin skeba meni kaupaksi naamakirjassa. Tätä kautta tuli pari huumoritarjousta, ja neljä vaihtotarjousta, vaikka ilmoituksessa luki erikseen "Ei vaihtoja, kiitos" :)
http://www.taintedaudiofx.com - Käsintehtyjä pöristimiä.
tumppusormi
10.09.2016 21:52:49
jhakwe: Viimeinenkin skeba meni kaupaksi naamakirjassa. Tätä kautta tuli pari huumoritarjousta, ja neljä vaihtotarjousta, vaikka ilmoituksessa luki erikseen "Ei vaihtoja, kiitos" :)

Noi vääräleukatarjoukset on kyllä kumma juttu. Ymmärtäisin jos niillä kiusattaisiin jotain poskettomien myynti-ilmoitusten tekijöitä, mutta kun niitä tulee myös ihan asiallisiinkin ilmoituksiin.
En allekirjoita mitään
fhtagn
10.09.2016 22:33:28
Hämmentävän hiljaista tuntuu olevan. Ei tämä myyminen ennen ihan tällaista ole ollut.
ibnz
10.09.2016 23:37:07
Ei menny iba ei torlla, onneksi kelpasi ulkomaille. Kannattaa vissiin alusta asti keskittyä sinnepäin
s8na
11.09.2016 02:05:47

Maailma on täyttyny kitarakamoista. Liian hyviä laitteita kun eivät kulu eivätkä hajoa... paitsi line6.
hallu
11.09.2016 10:32:12
s8na: Maailma on täyttyny kitarakamoista. Liian hyviä laitteita kun eivät kulu eivätkä hajoa... paitsi line6.

Tää on ehkä se mitä olen itsekin miettinyt. Nykyisin on niin helevetan hyviä kamoja ja halvatkin tavarat ovat laadukkaampia kuin ennen vanhaan. Mutta tuntuu, että joka jätkällä on todella kalliit ja hienot kamat. Ei kukaan oikein tarvitse enää mitään..... tai no vaihteleehan tarpeet vähän vaikkapa bändiprojektien sun muun suhteen. Itselläni näyttää kaikki menevän vaihtokauppana eikä juurikaan tarvitse rahaa liikutella, mikä on kyllä hyvä. Raha on semmoinen luonnonvara, että sitä ei tuntuisi nyt olevan isommin kellään (tai ne joilla sitä rahaa on, niin niitä ei huvita käyttää sitä tai sitä on niin paljon etteivät vaan ehdi).
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Osteri
11.09.2016 11:00:48
s8na: Maailma on täyttyny kitarakamoista.

Valmistajien täyttäessä tuotanto- ja myyntitavoitteitaan meillä on haasteita kuluttaa kamoja samaa tahtia. Kitarakamaa ruuhkautuu kauppoihin ja soittajien varastoihin kuin tukkikasoja joen mutkaan...kevätjäätä Pohjanmaan jokiin...jne...jne...
- Rock ... erityisesti kasarirock ! -
hallu
11.09.2016 11:21:08
Osteri: Valmistajien täyttäessä tuotanto- ja myyntitavoitteitaan meillä on haasteita kuluttaa kamoja samaa tahtia. Kitarakamaa ruuhkautuu kauppoihin ja soittajien varastoihin kuin tukkikasoja joen mutkaan...kevätjäätä Pohjanmaan jokiin...jne...jne...

Lisäksi nämä isot amerikkalaiset F ja G käyttäytyvät kuin mafioosot markkinoilla näin olen kuullut huhuja, että kohtelevat jälleenmyyjiään armottomasti. Onneksi Thomann pystyy laittamaan vähän kampoihin, mutta jonkinlaista markkinasotaa silläkin taholla kai on käyty, vaikka eihän niistä julkisuuteen hiiskuta sanallakaan. Kaikki on vain huhua, arvailua ja spekulointia ja kuulopuheita (kuten minullakin nyt).

Olen kanssasi samaa mieltä, että noin asia varmasti on kuten kuvaat. Bänditouhuissa olen huomannut, että tavarasta ei ole pulaa kenelläkään ja treenikämpät käy ahtaaksi kun kaikki nurkat on väärällään kaikenlaista musiikkiroinaa. Semmoinen musiikkikamainflaatio ? sen sijaan tietotaito kaiken sen romun käyttämiseksi on kullan arvoista.
s8na
11.09.2016 11:33:31

Mulla on vielä pelottavampi skenaario mielessä. Nuoriso ei enää innostu soittamisesta. Ei tuu uusia junnuja ostamaan käytettyä kamaa ja soittajakunta vaan vähenee ikämiespäästä.
Jucciz
11.09.2016 11:44:37
s8na: Mulla on vielä pelottavampi skenaario mielessä. Nuoriso ei enää innostu soittamisesta. Ei tuu uusia junnuja ostamaan käytettyä kamaa ja soittajakunta vaan vähenee ikämiespäästä.

Ja niistäkin, jotka innostuu, valtaosa ei kykene omasta mielestään oppimaan mitään, ellei siitä ole YouTube-videota. Taitavat olla takana ne ajat, kun kuunneltiin levyltä tai kasetilta ja yritettiin korvakuulolta oppia asioita. Korvien käyttäminen ei oo kauheen muodikasta.
s8na
11.09.2016 11:49:08

Jucciz: Ja niistäkin, jotka innostuu, valtaosa ei kykene omasta mielestään oppimaan mitään, ellei siitä ole YouTube-videota. Taitavat olla takana ne ajat, kun kuunneltiin levyltä tai kasetilta ja yritettiin korvakuulolta oppia asioita. Korvien käyttäminen ei oo kauheen muodikasta.

Heh. Itse aloittelin soitot hakemalla internetistä tabulatuureja mp3:ten avuksi.
hallu
11.09.2016 12:01:24
s8na: Mulla on vielä pelottavampi skenaario mielessä. Nuoriso ei enää innostu soittamisesta. Ei tuu uusia junnuja ostamaan käytettyä kamaa ja soittajakunta vaan vähenee ikämiespäästä.

Meinaat, että metsästyksen ja moottoripyöräilyn ohella ukkoontuu tämäkin porukka :-). Siltähän se vähän näyttää livenäkin, mutta mä luulen ettei kyse ole pelkästään siitä mitä nuoriso osaa, haluaa tai pystyy tekemään. Musamaku ja koko skene muuttuu ja pirstaloituu, mikä tarkoittaa jokaiselle musiikki genrelle vähemmän yleisöä vähemmän tekijöitä ja vähemmän kuluttajia. Toisaalta euroopassa ikäluokat pienenee muutenkin eli yleensäkin ikääntyviä on yhteiskunnassa enemmän ja ne ikääntyvät on aikaisempaa terveempiä ja sitä kautta myös aktiivisempia. Ilman musiikkiskenen pirstaloitumistakin nuoria toimijoita/kuluttajia olisi vähemmän ja lisäksi sitten nämä nuoret tekevät monipuolisempia ja erilaisempia juttuja eivätkä osaa kaikissa jutuissaan hyödyntää kitaraa.

Tämä kaiken keskellä kitara on onnistunut säilyttämään valta-asemansa ja sinnittelemään vuosikymmenestä toiseen yhtenä suosituimmista soittimista, kertoo sen äärettömästä monipuolisuudesta kuinka monenlaisiin juttuihin se on mahdollista sovittaa.
hallu
11.09.2016 12:03:11
s8na: Heh. Itse aloittelin soitot hakemalla internetistä tabulatuureja mp3:ten avuksi.

Se on ihan okei. Musta tärkeää ei ole miten tekee, vaan se että tekee.
Gabe
11.09.2016 12:08:35
Onkohan tuo minun myymäni Swartista revitty kaiutin ylihintainen? Se on Made In USA ja käsittääkseni WGS:n valmistama Mojotonen toiveiden mukaan, eli ihan laatu tötterö. Ei ole kuitenkaan tullut yhtään kyselyä, vaikka muistiin on laittanut moni.
"Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen."
Jucciz
11.09.2016 12:13:19
s8na: Heh. Itse aloittelin soitot hakemalla internetistä tabulatuureja mp3:ten avuksi.

Mulle kävi hyvin pian selväksi, että varsinkin harrastelijoiden laatimissa nettitabulatuureissa on suuret riskit: ensinnäkään ne eivät opeta juurikaan soittimen sielunelämästä tai musiikista ylipäätään, eivätkä toisekseen kehitä musikaalisuutta tai korvaa - ja ennen kaikkea, niistä hirmu monet on plokattu väärin, tai jos äänet ovatkin oikein, sormitukset/asemat ovat välillä ihan ihmeellisiä. Eniten olen silti huolissani siitä ihmisryhmästä, joilla tabulatuurit ovat korvien käytön korvike. Soittamisen pitäisi kumminkin mielestäni tapahtua ensisijaisesti korvien, ei silmien ohjaamana. Laajempi keskustelu aiheesta tapahtukoon silti jossain muussa ketjussa... :)
tender.insanity
11.09.2016 12:20:57
Jucciz: ja ennen kaikkea, niistä hirmu monet on plokattu väärin, tai jos äänet ovatkin oikein, sormitukset/asemat ovat välillä ihan ihmeellisiä.

Niin, siis vika ei ole tabulatuureissa vaan niiden tekijöissä. Tekijä voi olla juuri se heppu joka korvakuulosta opettelee ja merkkaa muistiin. Silloin alussa tulee virheitä väkisinkin. Tai ehkä sinä teit täydellisiä partituureja jo imeväisenä.
Silver Mica
11.09.2016 12:52:09
Jucciz: Mulle kävi hyvin pian selväksi, että varsinkin harrastelijoiden laatimissa nettitabulatuureissa on suuret riskit: ensinnäkään ne eivät opeta juurikaan soittimen sielunelämästä tai musiikista ylipäätään, eivätkä toisekseen kehitä musikaalisuutta tai korvaa - ja ennen kaikkea, niistä hirmu monet on plokattu väärin, tai jos äänet ovatkin oikein, sormitukset/asemat ovat välillä ihan ihmeellisiä. Eniten olen silti huolissani siitä ihmisryhmästä, joilla tabulatuurit ovat korvien käytön korvike. Soittamisen pitäisi kumminkin mielestäni tapahtua ensisijaisesti korvien, ei silmien ohjaamana. Laajempi keskustelu aiheesta tapahtukoon silti jossain muussa ketjussa... :)

Ja sormitukset jne. olisivat oikein, niin fraseerausta ja sitä kuuluisaa x-tekijää, joka tekee jostain soolosta mahtavan, ei saa merkattua tabulatuuriin tai nuotteihin. Korvien käyttö on suotavaa myös siksi, että oppisi kuuntelemaan toisten soittoa, reagoimaan siihen ja kuulemaan, miten oma soitto istuu pakettiin.
hollstro
11.09.2016 13:50:03

s8na: Maailma on täyttyny kitarakamoista. Liian hyviä laitteita kun eivät kulu eivätkä hajoa... paitsi line6.

Tein kerran pika-analyysin torilla myytävästä kamasta. Aivan pieni osa, n. 5% oli sellaista joka maksaa yli 2000 €. Suurin massa yli 60 % oli 500 ja siitä alle. On vaikea erottautua massasta jos samanlaista tavaraa on paljon tarjolla.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)