![]() 27.01.2018 20:51:26 | |
---|---|
LaMotta: Mitä enemmän wampler tumnus deluxeen tutustuu sitä kovemmaksi luuksi se osoittautuu... ... kirjoitti hän noin vkoa ennen kuin pedaali löytyi torilta ;D. Me olemme kaikki olleet samassa tilanteessa. "Get some better tone and youre there - volume you dont need." - Scotty Moore Jeff Beckille | |
![]() 27.01.2018 21:05:59 (muokattu 27.01.2018 21:06:13) | |
Åboensis: ... kirjoitti hän noin vkoa ennen kuin pedaali löytyi torilta ;D. Me olemme kaikki olleet samassa tilanteessa. En tiedä mistä puhut. Tämä ei löytynyt mnetin torilta. Tuskin tätä mallia on vielä ollut käytettynä tarjolla. Tavallisia Tumnuksia on ollut. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." | |
![]() 27.01.2018 21:20:46 | |
LaMotta: En tiedä mistä puhut. Tämä ei löytynyt mnetin torilta. Tuskin tätä mallia on vielä ollut käytettynä tarjolla. Tavallisia Tumnuksia on ollut. Eikä kun yritin olla vitsikäs ja ilmeisesti epäonnistuin (kuten tavallista) surkeasti :-/. Tarkoitukseni oli sanoa, että ainakin minulle käy usein niin, että aluksi melkeinpä pedaali kuin pedaali vaikuttaa parhaalta keksinnöltä sitten lämmitetyn veden, ja sitä tekee mieli hehkuttaa kaikille tuntemilleen kitaristeille. Sitten jonkin ajan kuluttua huomaa, ettei se ole sen kummempi kuin muutkaan, ja ennemmin tai myöhemmin useimmat niistä päätyvät torille. "Get some better tone and youre there - volume you dont need." - Scotty Moore Jeff Beckille | |
![]() 27.01.2018 21:26:35 (muokattu 27.01.2018 21:26:53) | |
Åboensis: Tarkoitukseni oli sanoa, että ainakin minulle käy usein niin, että aluksi melkeinpä pedaali kuin pedaali vaikuttaa parhaalta keksinnöltä sitten lämmitetyn veden, ja sitä tekee mieli hehkuttaa kaikille tuntemilleen kitaristeille. Sitten jonkin ajan kuluttua huomaa, ettei se ole sen kummempi kuin muutkaan, ja ennemmin tai myöhemmin useimmat niistä päätyvät torille. En tiedä. Hankkiuduin tubescreamereista eroon ja tutustuin liutaan muita pöristimiä. Kyllä sen melko nopeasti kuulee missä säröissä ei ole tulevaisuutta. Viimeistään kun bändin kanssa pääsee kokeilemaan. Ne spedut on jo kaikki laitettu kiertoon. Klon-pohjaiset vehkeet oli tällä hetkellä se jota olin etsinyt. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." | |
![]() 28.01.2018 00:27:39 | |
Olipas lompakolle ikava viikonloppu. Tuli hommattua seka Ibanez TS808 reissue ja 2017 Gibson Les Paul Traditional T, ku halvalla sai | |
![]() 28.01.2018 08:52:52 | |
sv102: Olipas lompakolle ikava viikonloppu. Tuli hommattua seka Ibanez TS808 reissue ja 2017 Gibson Les Paul Traditional T, ku halvalla sai No eihän se sitten ikävä ollut, jos kerran halvalla sai. Olkoon menneeksi | |
![]() 28.01.2018 09:20:52 | |
mä en ole kauheasti tässä ketjussa kehdannut mesota hankinnoistani, kun yleensä tolkuton osteleminen vähän nolottaa. Nyt kuitenkin toteutin pitkäaikaisen unelmani ja ihan pakko käydä vähän paukuttelemassa henkseleitä :-D . Eli ostin sitten sen MesaBoogie mark V:n jota olen jo monta vuotta jahkaillut ja kiertänyt kuin kissa kuumaa puuroa, kun ei oikein ikinä ole ollut rahuaa niin mittaviin investointeihin. No halvalla sain, mutta kaikki rahat meni :-D Elämä on reiässä rattoisaa...... | |
![]() 28.01.2018 09:50:37 | |
hallu: mä en ole kauheasti tässä ketjussa kehdannut mesota hankinnoistani, kun yleensä tolkuton osteleminen vähän nolottaa. Nyt kuitenkin toteutin pitkäaikaisen unelmani ja ihan pakko käydä vähän paukuttelemassa henkseleitä :-D . Eli ostin sitten sen MesaBoogie mark V:n jota olen jo monta vuotta jahkaillut ja kiertänyt kuin kissa kuumaa puuroa, kun ei oikein ikinä ole ollut rahuaa niin mittaviin investointeihin. No halvalla sain, mutta kaikki rahat meni :-D Onnittelut uudesta perheenjäsenestä :) Ps. asian mainitseminen täällä aiheuttaa paljon pahaa verta koska Mesa mainittu ;) Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck | |
![]() 28.01.2018 11:14:39 | |
Guitarfreak: Onnittelut uudesta perheenjäsenestä :) Ps. asian mainitseminen täällä aiheuttaa paljon pahaa verta koska Mesa mainittu ;) No ei kai, enhän mä kehunut sitä :-) . Mutta perhana, onhan musta jonkin sortin faniboi sukeutumassa :-D . Amerikkalaiset vaan jotenkin osaa ton markkinoinnin jalon taidon tuote-ekologioiden luomisen :-D Elämä on reiässä rattoisaa...... | |
![]() 28.01.2018 12:03:18 | |
hallu: mä en ole kauheasti tässä ketjussa kehdannut mesota hankinnoistani, kun yleensä tolkuton osteleminen vähän nolottaa. Nyt kuitenkin toteutin pitkäaikaisen unelmani ja ihan pakko käydä vähän paukuttelemassa henkseleitä :-D . Eli ostin sitten sen MesaBoogie mark V:n jota olen jo monta vuotta jahkaillut ja kiertänyt kuin kissa kuumaa puuroa, kun ei oikein ikinä ole ollut rahuaa niin mittaviin investointeihin. No halvalla sain, mutta kaikki rahat meni :-D Minä ainakin onnittelen vilpittömästi hienon hankinnan johdosta. On varmasti hyvä vahvari. Mahtavaa että pääsit vihdoin toteuttamaan haaveesi. Voin kuvitella tunteen ihan oman kokemukseni perusteella (PRS:n osto toissa vuonna. Olin myös haaveillut siitä vuosikausia ja viimein oli riittävästi rahaa säästettynä että onnistui kaupat vaihdokkien avustuksella.) Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... | |
![]() 28.01.2018 16:01:58 | |
hallu: mä en ole kauheasti tässä ketjussa kehdannut mesota hankinnoistani, kun yleensä tolkuton osteleminen vähän nolottaa. Nyt kuitenkin toteutin pitkäaikaisen unelmani ja ihan pakko käydä vähän paukuttelemassa henkseleitä :-D . Eli ostin sitten sen MesaBoogie mark V:n jota olen jo monta vuotta jahkaillut ja kiertänyt kuin kissa kuumaa puuroa, kun ei oikein ikinä ole ollut rahuaa niin mittaviin investointeihin. No halvalla sain, mutta kaikki rahat meni :-D Onnittelut Hallu hankinnasta ja tervetuloa Mark V -uskovaisten kerhoon! Sun jahkailun jatkokertomus on nyt siis maalissa. Itsellä ollu comboversio kohta 6 vuotta, enkä ole päivääkään katunut V:n hankintaa (kuten montaa muuta ostosta). Tykkään ruuvailusta ja soundin jatkuvasta hiomisesta. Ja kun puhdas kanava ottaa pedaalit hyvin vastaan, niin avot. Hyviä soittohetkiä vaan! "When in doubt... C4!" | |
![]() 28.01.2018 16:37:49 | |
iec: Minä ainakin onnittelen vilpittömästi hienon hankinnan johdosta. On varmasti hyvä vahvari. Mahtavaa että pääsit vihdoin toteuttamaan haaveesi. Voin kuvitella tunteen ihan oman kokemukseni perusteella (PRS:n osto toissa vuonna. Olin myös haaveillut siitä vuosikausia ja viimein oli riittävästi rahaa säästettynä että onnistui kaupat vaihdokkien avustuksella.) Kiitos :-) kyllä tää mulle on eräänlainen merkki tapaus. En ehkä nyt tohdi alkaa GAS:eja selätetyksi julistamaan, mutta vahvistinosasto alkaa olla sellaisella tolalla että ei oikein keksi miten tätä voisi enää parantaa. Mutta siirrytään signaaliketjussa eteen ja taaksepäin, niin eiköhän se siitä :-). MusikMan: Onnittelut Hallu hankinnasta ja tervetuloa Mark V -uskovaisten kerhoon! Sun jahkailun jatkokertomus on nyt siis maalissa. Itsellä ollu comboversio kohta 6 vuotta, enkä ole päivääkään katunut V:n hankintaa (kuten montaa muuta ostosta). Tykkään ruuvailusta ja soundin jatkuvasta hiomisesta. Ja kun puhdas kanava ottaa pedaalit hyvin vastaan, niin avot. Hyviä soittohetkiä vaan! Juu, tulihan tätä pähkäiltyä todellakin (kiitos vaan kaikille kärsivällisyydestä mun pähkäilyissä). Oikeastaan vuosi sitten mark IV:n ostaminen lopullisesti hälvensi epäilykset ja homma siirtyi haaveiden tasolta vakavaksi aikomukseksi. Aikaisemmin vierastin ja pelkäsin uudemmissa markeissa kahta asiaa. Ensimmäinen huoli koski laitteen rakenteen monimutkaisuutta (siis paljon nappuloita ja jakkeja jotka voivat vikaantua) ja ajattelin, että laite saattaa olla hauras tai, että sen toimintakuntoisena pitäminen tuottaa ongelmia. Tähän auttoi mark IV:n hankinta kun tajusin, että käsissäni on melkeen kolmekymmentä vuotta vanha vahvistin joka monimutkaisuudessaan/monipuolisuudessaan hakee vertaistaan vielä tänä päivänä ja nappuloiden ja jakkien määrä on infernaalinen ja silti laitteessa ei ole varsinaisia ongelmia ja kaikki toimii eikä rutise (no pari potikkaa mun piti vaihdattaa siihen, mutta pääpiirteissään laite on järeä ja kaikesta päätellen kestää käyttöä sekä käyttämättömyyttä). Toinen huoliani hälventävä seikka oli käymäni keskustelut vahvistinhuoltoja tekevien ihmisten kanssa. Jotkut heistä eivät tykkää mesoista alkuunkaan, mutta johdonmukaisesti viesti oli aina sama "laadukas, varmatoiminen laite, jonka huoltaminen on työlästä ja siksi kalliimpaa" (tietenkin huollon hintaan vaikuttaa sekin, ettälaitteessa on standardista poikkeavia osia, jotka on kalliimpia ja vaikeammin saatavia). Toinen huoli oli soundi ja netti on puolillaan kirjoituksia siitä kuinka halvatun hankalia säädettäviä nää vehkeet on. Nelosen ostaminen auttoi tähänkin pulmaan, soundi on mielestäni kautta linjan erittäin kohdallaan ja ei todellakaan ole mikään vaikea säätää, ainakin nelkun logiikkaa ei tarvinnut isommin edes harjoitella käyttöliittymä on johdonmukainen. Hyvät soundit löytyi helposti kun ei huonoja soundeja juuri edes ole. Se kylläkin tässä on, että kun laite tuntuu tarjoavan joka käänteessä loputtomasti jotain uutta, niin tietynlainen soundien ääripäissä liikkuminen tietenkin tuo välillä yllätyksiä ja usein ne ovat postiivisia "ahaa" elämyksiä kuten vaikkapa oivallus avata kanavamasterit täysille (ihan kuin olisi löytynyt kokonaan uusi universumi :-D ). Mäjotenkin olen siis niissä fiiliksissä, että nää kaksi markkia on mulle ne the vahvistimet ja voin siirtyä miettimään muita asioita. Musta on jotenkin hauskaa ja ajattelin että mieluummin kaksi vähän erilaista vahvistinta kuin samanlaista (joka myös hetken pyöri mielessä vaihtoehtona). Mun sounditarpeet on niin simppelit, että nää molemmat hoitaa ne kirkkaasti niin periaatteessa voin käytellä näitä ongelmitta ristiinrastiin miten sattuu huvittamaan. Elämä on reiässä rattoisaa...... | |
![]() 28.01.2018 19:18:43 | |
hallu: mä en ole kauheasti tässä ketjussa kehdannut mesota hankinnoistani, kun yleensä tolkuton osteleminen vähän nolottaa. Nyt kuitenkin toteutin pitkäaikaisen unelmani ja ihan pakko käydä vähän paukuttelemassa henkseleitä :-D . Eli ostin sitten sen MesaBoogie mark V:n jota olen jo monta vuotta jahkaillut ja kiertänyt kuin kissa kuumaa puuroa, kun ei oikein ikinä ole ollut rahuaa niin mittaviin investointeihin. No halvalla sain, mutta kaikki rahat meni :-D Onneksi olkoon. Tätä pitkäaikaista kaasutusta sivusta seuranneena, tästä tuli hyvä mieli. :D :D | |
![]() 28.01.2018 21:03:21 | |
steelduck: Onneksi olkoon. Tätä pitkäaikaista kaasutusta sivusta seuranneena, tästä tuli hyvä mieli. :D :D Kyllä. Hieno homma Hallu! =) Raskasta rokkia: Heroes Don't Ask Why | |
![]() 29.01.2018 22:59:30 | |
Ownhammer Heavy Hitters 2, suosittelen. Varsinkin Zilla Super Fatboy ja Emperor 412 ovat harvinaisen murakan kuuloisia kaappeja. TO THE STARS!!! Ibanez-pervo. | |
![]() 29.01.2018 23:51:17 | |
ÄrGee: Ownhammer Heavy Hitters 2, suosittelen. Varsinkin Zilla Super Fatboy ja Emperor 412 ovat harvinaisen murakan kuuloisia kaappeja. Mulle taisi tuon uuden vahvistimen mukana tulla tuollainen Zilla Super Fatboy kaappi. En ole siihen ehtinyt tutustua kun vasta tulin treenikseltä ja kannoin kamppeet sisälle ja kasasin ne tuohon nurkkaan paikoilleen, mutta varmaan lähipäivinä hommaan perehdyn ja samalla teen havaintoja kaapin ominaisuuksista. Itseasiassa kun tuo mun vanha vahvari ei ole mennyt vielä kaupaksi, niin pystyn vähän vertailemaankin soundeja mun edelliseen kaappiin joka oli Mesa recto 1x12 (erinomainen kaappi sekin). Elämä on reiässä rattoisaa...... | |
![]() 30.01.2018 01:54:37 | |
hallu: Mulle taisi tuon uuden vahvistimen mukana tulla tuollainen Zilla Super Fatboy kaappi. En ole siihen ehtinyt tutustua kun vasta tulin treenikseltä ja kannoin kamppeet sisälle ja kasasin ne tuohon nurkkaan paikoilleen, mutta varmaan lähipäivinä hommaan perehdyn ja samalla teen havaintoja kaapin ominaisuuksista. Itseasiassa kun tuo mun vanha vahvari ei ole mennyt vielä kaupaksi, niin pystyn vähän vertailemaankin soundeja mun edelliseen kaappiin joka oli Mesa recto 1x12 (erinomainen kaappi sekin). Veikkaan että Zillassa on ainakin alapäätä paljon enemmän, siis vielä enemmän kuin sen kokoisissa kaapeissa yleensä. Nuo impulssitkin tuntuvat melkein isommalta kaapilta, jos vertaa muihin Ownhammereihin. TO THE STARS!!! Ibanez-pervo. | |
![]() 30.01.2018 09:38:21 | |
ÄrGee: Veikkaan että Zillassa on ainakin alapäätä paljon enemmän, siis vielä enemmän kuin sen kokoisissa kaapeissa yleensä. Nuo impulssitkin tuntuvat melkein isommalta kaapilta, jos vertaa muihin Ownhammereihin. Kyllä vahvistinta ostettaessa tehtiin pieni testiajo ja on todella botnekas kaappi, niin huomio kiinnittyi suörastaan siihen, että vaikka takaseinä on kiinni eli umpikaappitilassa, niin alakertaa löytyy, vaikka siinä on samat v30 hägärit kuin rectossakin. Jahka pääsen tarkemmin reenikämpällä luukuttamaan ja tutustumaan niin näen miten alakerta pysyy kasassa säröillä ja isommalla äänen paineella, mutta eka fiilis on että hyvä kaappi. Suomessa vaan vähän harvinaisempi. Täällä kun on omiakin hyvä kaappien rakentajia (vaikkapa Änäkäinen tms.) niin pitää motivoitua erikseen tilaamaan kaappia jostain briteistä. Tämän kaapin kohdalla edellinen omistaja oli kai tuon customoidun ulkoasun takia tilannut tämän ja vissiin hinta Zillalla on aika kilapilukykyinen. Elämä on reiässä rattoisaa...... | |
![]() 30.01.2018 13:20:20 | |
hallu: ... vaikka takaseinä on kiinni eli umpikaappitilassa, niin alakertaa löytyy... No silloinhan sitä just löytyy. | |
![]() 30.01.2018 16:47:00 | |
Jucciz: No silloinhan sitä just löytyy. no voi olla, riippuu varmaan vähän kaapista ja hägäreistä. Mulla on itselläni semmoinen kokemus tuon aikaisemman 1x12 umpikaapin kanssa että Kahdessa kombossani (takaseinä auki tietty) on enemmän botnea, mutta umpikaapissa on se alakerta napakampi eli paremmin pysyy kasassa elikkäs jotkut alataajuudet ei puuroudu. Mutta tämä kaappi, vaikka on samoilla kartioilla, kilpailee botnessa helposti mun kombon kanssa. Mutta se voi tosiaan riippua aika paljon kaapistakin. Jossakin vaiheessa muistan kokeilleeni 1x15 tuumaiseen Monsterin umpikaappiin niin kyllä siinäkin oli alapäätä, mutta ei se ei niinku mitenkään hyökännyt botnellaan vaan oli niinku aika napakka. En mä osaa sanoa onko näissä jotain lainalaisuuksia, mä vaan tiedän niistä millä olen itse leikkinyt. Elämä on reiässä rattoisaa...... | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)