rautapieru 17.03.2021 16:02:37 | |
---|
Toimisiko tässä nyt vaan tää vanha systeemi. Jos joku aktiivi huomaa huijausyrityksen, painakoot varoitusta ja vinkkaa asiasta muille täällä? Monkey see, monkey do. |
Pauli Lappalainen 17.03.2021 16:14:30 | |
---|
rautapieru: Toimisiko tässä nyt vaan tää vanha systeemi. Jos joku aktiivi huomaa huijausyrityksen, painakoot varoitusta ja vinkkaa asiasta muille täällä? Tämä on varmaan tehokkain tapa, koska silloin on silmiä selässäkin ja muillakin myyntikanavilla. Ilmoituksessakin on paikka kertoa asiattomuuksista. |
18is9 17.03.2021 16:30:01 | |
---|
Kommentointi voisi olla aina päällä. Ilmoituksen laittaja voisi sitten raportoida asiattomista kommenteista modeja. Saisi rassikkaan ilmoituksiinkin avautua oikein kunnolla :D. "I listened hard but could not see" - YES, And You and I |
p130 17.03.2021 16:45:50 | |
---|
VIPMetal: Voihan sitä olla aina myymättä. Tai ostamatta. Itsellä ei niin orastavaa tilannetta tulisi, että mulkulta tuntuvan tyypin kanssa jaksaisin kauppoja järjestellä. Joku sankari soitteli kerran: "soitan NN bändissä, tunnet varmaan (guuglaus paljasti Hurriganes-coverbändin joka oli ollut keikalla mm. Juupajoella). Sulla on strato myynissä, tehdään niin, että laitat tulemaan mulle. Testaan huolella ja maksan pyynnin jos on kuten luvattu. Näin pitää tehdä, koska kaiken maailman kusettajia on liikkeellä..." Suuttui kun totesin, että ei tämä ihan näin mene. Ei tullut kauppoja, haukut tuli. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. |
Traditional 17.03.2021 18:22:10 | |
---|
Olen edelleen toripolliisi munkeron kannalla. Aiheesta saisi kivan kuvakauppauksenkin. karlos... karloses kaar koot ty faiö just half kilomiitter pifoor end of the last lek. thei känit... thei känit ranit enimoor. |
parek 17.03.2021 18:24:45 | |
---|
samiko: Jaa kun ei kuvaa peukaloaan myydessään vaikka vahvaria, niin on m--lkku? Asia selvä. Mikä tämä peukalohomma on mitä olet tässä pari kertaa jo todennut? Itse en ainakaan kaipaa kuvia kenenkään peukalosta, mutta sellaisia kuvia kyllä mistä ei ole epäselvyyttä onko myyjällä tuote oikeasti hallussa vai onko kuvat kaivettu jostain netistä. Juuri eilen sain uuden kitaran kotiin ja kauppoihin päästiin koska myyjä kärsivällisesti laittoi kuvat kaikesta mistä keksin pyytää. Ei tarvitse senkään myyjän valittaa toisessa ketjussa ettei tavarat mene kaupaksi. |
samiko 17.03.2021 18:32:54 | |
---|
o0o: Mikä tämä peukalohomma on mitä olet tässä pari kertaa jo todennut? Itse en ainakaan kaipaa kuvia kenenkään peukalosta, mutta sellaisia kuvia kyllä mistä ei ole epäselvyyttä onko myyjällä tuote oikeasti hallussa vai onko kuvat kaivettu jostain netistä. Juuri eilen sain uuden kitaran kotiin ja kauppoihin päästiin koska myyjä kärsivällisesti laittoi kuvat kaikesta mistä keksin pyytää. Ei tarvitse senkään myyjän valittaa toisessa ketjussa ettei tavarat mene kaupaksi. Jäsen VIPMetal tuossa pari sivua aikaisemmin: "Ite oon pyytäny aina esim kuvaa pedaalista ja peukalosta Whatsapilla. Näin varmistuu, ettei oo netistä kuva." Toki saahan niitä pyytää, ei siinä mitään. |
Hynkel 17.03.2021 18:41:47 | |
---|
En tajua oikein että miten tää peukalohomma menee näin tunteisiin :) Itse käskin juuri ostajaehdokkaan suksia v***uun kun tarjosi 800€ jenkki-PRS:stä. Jotain tyyliä huijareillekin. It really is now isn't it? |
samiko 17.03.2021 18:44:39 (muokattu 17.03.2021 18:49:52) | |
---|
Hynkel: En tajua oikein että miten tää peukalohomma menee näin tunteisiin :) Itse käskin juuri ostajaehdokkaan suksia v***uun kun tarjosi 800€ jenkki-PRS:stä. Jotain tyyliä huijareillekin. No minulla ei ainakaan ole mennyt peukalot tunteisiin eikä mihinkään muuallekaan. Ihmettelen enemmänkin että miksi aina muutama viestinvaihto tarkoittaa tunteisiin menemistä? EDIT: Ja tosiaan noita naurettavia tarjouksia oon itekkin saanut ja jättänyt vaan vastaamatta. |
JuSu 17.03.2021 18:48:21 | |
---|
Hynkel: En tajua oikein että miten tää peukalohomma menee näin tunteisiin :) Sama. Kyllä mä pyydettäessä laitan kuvia vaikka mistä ruumiinosasta, jos se aiheuttaa ostajaehdokkaalle hyvän olon tunteen ja siten edistää kaupankäyntiä. Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta.
-JuSu- |
Durty 17.03.2021 19:03:06 | |
---|
Hynkel: En tajua oikein että miten tää peukalohomma menee näin tunteisiin :) Itse käskin juuri ostajaehdokkaan suksia v***uun kun tarjosi 800€ jenkki-PRS:stä. Jotain tyyliä huijareillekin. Ei saa olla noin karkea. Pitää kysyä, osaako ostaja hiihtää. Jos vastaus on myöntävä, niin sitten vasta käskee suksia v*ttuun. |
Hynkel 17.03.2021 19:14:02 | |
---|
Durty: Ei saa olla noin karkea. Pitää kysyä, osaako ostaja hiihtää. Jos vastaus on myöntävä, niin sitten vasta käskee suksia v*ttuun. Ah, tosiaan. Olinpa ajattelematon. It really is now isn't it? |
munkero 17.03.2021 19:15:22 | |
---|
Hynkel: En tajua oikein että miten tää peukalohomma menee näin tunteisiin :) Itse käskin juuri ostajaehdokkaan suksia v***uun kun tarjosi 800€ jenkki-PRS:stä. Jotain tyyliä huijareillekin. Joo, ei lavaamon kanssa tehä kauppoja. Itekki joskus soitellu. |
VIPMetal 17.03.2021 19:16:03 (muokattu 17.03.2021 19:18:13) | |
---|
samiko: Jäsen VIPMetal tuossa pari sivua aikaisemmin: "Ite oon pyytäny aina esim kuvaa pedaalista ja peukalosta Whatsapilla. Näin varmistuu, ettei oo netistä kuva." Toki saahan niitä pyytää, ei siinä mitään. Noin näköjään kirjoitin. Kerran siis pyysin kuvan peukusta ja tube screameristä, koska oli uusi jäsen täällä ja Mobilepayllä piti laittaa rahaa geneerisen näköisen kuvan perusteella. En siis ruumiinosista niin välitä kuvia saada, varsinkin jos profiili täynnä kehuja ja vanha tuttu nimimerkki täällä. Hieman pidän outona, jos ostoilmoitukseen vastannut myyjä ei suostuisi minkäänlaiseen varmennukseen myytävän asian aitoudesta. Osto- ja myyntitapahtuma on aina kuitenkin eräänlainen sosiaalinen kanssakäyminen, joka sujuu joko hyvin tai huonosti. Whatsapilla jonkun kuvan pyytäminen ei hirveän iso vaiva luulisi olevan myyjälle. E: Kuvan sain ja pedaali löytyy nyt räkkihyllystä. |
samiko 17.03.2021 19:50:56 | |
---|
VIPMetal: Noin näköjään kirjoitin. Kerran siis pyysin kuvan peukusta ja tube screameristä, koska oli uusi jäsen täällä ja Mobilepayllä piti laittaa rahaa geneerisen näköisen kuvan perusteella. En siis ruumiinosista niin välitä kuvia saada, varsinkin jos profiili täynnä kehuja ja vanha tuttu nimimerkki täällä. Hieman pidän outona, jos ostoilmoitukseen vastannut myyjä ei suostuisi minkäänlaiseen varmennukseen myytävän asian aitoudesta. Osto- ja myyntitapahtuma on aina kuitenkin eräänlainen sosiaalinen kanssakäyminen, joka sujuu joko hyvin tai huonosti. Whatsapilla jonkun kuvan pyytäminen ei hirveän iso vaiva luulisi olevan myyjälle. E: Kuvan sain ja pedaali löytyy nyt räkkihyllystä. No esim minä en watsa apilla voisi kuvia laittaa kun mulla ei ole watsa appia eikä tule. Itse yleensä tykkään käydä kauppoja puhelimessa. Kai se vähän pehmentäisi peukalokuvakantaani jos juttelut menisi muuten mukavasti. |
Laulava Kylätohtori 17.03.2021 20:20:22 | |
---|
Suurimmassa osassa, ellei kaikissa, näissä huijauksenestojärjestelyissä on se ongelma, että ne lähinnä kiusaavat rehellisiä kauppiaita, eikä juurikaan estä huijauksia. Saavutetut hyödyt eivät ole linjassa vaivan ja haitan kanssa. Ja vanha totuushan on, että ihmistä ei voi pelastaa omalta tyhmyydeltään. Ja herra varjele, jos sattuu vielä tyhmän lisäksi olemaan ahne. Sitten saa kaiken toivon heittää. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Laulava Kylätohtori 17.03.2021 20:25:05 | |
---|
samiko: No esim minä en watsa apilla voisi kuvia laittaa kun mulla ei ole watsa appia eikä tule. Itse yleensä tykkään käydä kauppoja puhelimessa. Kai se vähän pehmentäisi peukalokuvakantaani jos juttelut menisi muuten mukavasti. Kuvan saa lähetettyä normi viestinäkin. Mutta eihän niitä pakko ole lähettää. Jos ostaja haluaa kuvia, mutta myyjä ei halua niitä ottaa, niin kaupan ehdot eivät täyty ja kauppa jää toteutumatta. Ei siinä kumpikaan ole väärässä tai toistaan huonompi. Jokaisella on omat kriteerinsä kaupan toteutumiselle. Jos nämä eivät kohtaa, niin kauppaa ei synny. Lopulta hyvin yksinkertaista, vaikka voi joissain tapauksissa harmittaa molempiakin osapuolia. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
VIPMetal 17.03.2021 20:28:29 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Suurimmassa osassa, ellei kaikissa, näissä huijauksenestojärjestelyissä on se ongelma, että ne lähinnä kiusaavat rehellisiä kauppiaita, eikä juurikaan estä huijauksia. Saavutetut hyödyt eivät ole linjassa vaivan ja haitan kanssa. Ja vanha totuushan on, että ihmistä ei voi pelastaa omalta tyhmyydeltään. Ja herra varjele, jos sattuu vielä tyhmän lisäksi olemaan ahne. Sitten saa kaiken toivon heittää. Siitä, että kirjoittaa päivämäärän paperille ja ottaa kuvan, ei suurta vaivaa tosiaan ole. Voihan sitä olla sitten lähettämättä pakettia tms, mutta suurin osa pelaa puhtain jauhoin. Eihän aukotonta systeemiä ole. Paitsi face-to-face kaupat, niissäkin tietysti sitten hengenlähtö riskinä, jos huumeveikko tarvii kovasti rahaa. Tyhmiä on Suomi täynnä, senhän paljastaa jo TV -tarjonta ja IS kommenttikentät. |
Pauli Lappalainen 17.03.2021 20:34:58 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Kuvan saa lähetettyä normi viestinäkin. Mutta eihän niitä pakko ole lähettää. Jos ostaja haluaa kuvia, mutta myyjä ei halua niitä ottaa, niin kaupan ehdot eivät täyty ja kauppa jää toteutumatta. Ei siinä kumpikaan ole väärässä tai toistaan huonompi. Jokaisella on omat kriteerinsä kaupan toteutumiselle. Jos nämä eivät kohtaa, niin kauppaa ei synny. Lopulta hyvin yksinkertaista, vaikka voi joissain tapauksissa harmittaa molempiakin osapuolia. Oilis oikeastaan hauska tietää kuinka iso prosentti esimerkiksi torin kaupoista on huijauksia tai niiden yrityksiä. Itse olen tehnyt reilusti yli sata kauppaa torilla eikä yhtään kusetusta ole osunut kohdalle. Mutta toisaalta olen myynyt muuta tavaraa kuin soittimia, joten se saattaa vaikuttaa asiaan. |
Hynkel 17.03.2021 21:07:10 | |
---|
Pauli Lappalainen: Oilis oikeastaan hauska tietää kuinka iso prosentti esimerkiksi torin kaupoista on huijauksia tai niiden yrityksiä. Itse olen tehnyt reilusti yli sata kauppaa torilla eikä yhtään kusetusta ole osunut kohdalle. Mutta toisaalta olen myynyt muuta tavaraa kuin soittimia, joten se saattaa vaikuttaa asiaan. Se ettei ole sattunut omalle kohdalle on varmaan aika tavallista. Itselleni on muutama yritys tullut, muttei ne ole mihinkään johtaneet. Pitkälti juuri siksi, että olen ollut epäluuloinen. Toisaalta joskus olen antanut sopivalle tyypille kitaran kotiin muutamaksi päiväksi testiin ennen kaupantekoa. Jos on luottoa siis. Ne on aina menneet ihan hyvin, mutta kyllähän nuissa riskiä on aina. It really is now isn't it? |