Aihe: Turvonneet hintapyynnöt laitteista, vol 6
1 2 3 4 5497 498 499 500 501
Myrkky Nuoli
18.08.2014 20:59:18
petrip: Tämä ketju tuntuu herättävän ainakin tunteita :) Se on vähän niin, että yrittää sitten kirjoittaa niin tai näin, niin aina on joku ymmärtää toisin kuin itse haluaisi. Eikä aina jaksa perustella juuria myöten omia näkemyksiään tai ajatuksiaan. Wiion lait inhimillisestä viestinnästä ovat edelleen kovaa tavaraa:
http://osmo.wiio.net/wiion-lait/

Tänä kyynisenä ja apaattisena aikana tunteitten herättäminen on yksinomaan hyvä juttu. Minusta tässä ei varsinaisesti oo ymmärretty mitään väärin, eikä noiden putkienkaan hinta tainnut 600€ olla. Muistaakseni jotain 450€. Ei mitenkään outo hinta kahdesta päättäristä ja kolmesta etusesta kun kerran olivat jotain Telefunkeneita, Mullardeja tms. Muttajoo, ehkä tästä jauhaminen on vähän tyhjänpäiväistä tässä vaiheessa :)

Hyvä linkki, mutta tahallaan vailinaisesti viestiminen, koska joku ymmärtää kuitenkin väärin on minusta aika outo ajatus. Varsinkin internetissä, jossa vallitsee kollektiivinen aspergerin syndrooma.
When in doubt, lower your expectations.
Gabe
18.08.2014 21:28:00
jii.haanpaa: En muista mitä Angie purtiloistaan pyysi, mutta totuuden nimissä: 600 euroa bakeliittikantaisesta ja käytetystä telefunkenin EL34-parista täyttäisi mielestäni tämän ketjun tarkoituksen siinä määrin, että niistä huutelija ei välttämättä kovin väärässä olisi :P

Jubliee kun menee torille niin täällä sitä puidaan oli mikä oli. :D

Täytyy nyt kuitenkin muistaa että eihän tässä mitään putkia myyty kuudellasadalla. Vaan sen vahvistimen sai halutessaan noiden parempien putkien kanssa tiettyyn hintaan tai ilman putkia tosi edullisesti. Ilmoituksessa taidettiin jopa mainita että putket jäisi mieluummin itselle. Ei tehdä tikusta asiaa. :)
jpaa
18.08.2014 22:48:36
Gabe: Jubliee kun menee torille niin täällä sitä puidaan oli mikä oli.

Hahaa, tämä on muuten totta. Jos jokin herättää arvon jäsenistössä tunteita niin näistä riittää kyllä juttua. Ihmettelen tätä jupinaa, tavara on vaihtanut omistajaa, kysyntä ja tarjonta on kohdannut, ja vielä ihmetellään että mikäs siinä maksoikaan.
"To be is to do" - Socrates "To do is to be" - Jean-Paul Sartre "Do be do be do" - Frank Sinatra
jii.haanpaa
19.08.2014 08:33:22 (muokattu 19.08.2014 08:34:06)
Gabe: Jubliee kun menee torille niin täällä sitä puidaan oli mikä oli. :D

Täytyy nyt kuitenkin muistaa että eihän tässä mitään putkia myyty kuudellasadalla. Vaan sen vahvistimen sai halutessaan noiden parempien putkien kanssa tiettyyn hintaan tai ilman putkia tosi edullisesti. Ilmoituksessa taidettiin jopa mainita että putket jäisi mieluummin itselle. Ei tehdä tikusta asiaa. :)

Jubileesta en puhunut mitään, ainoastaan kommentoin mr.speedin postausta. Rivien väleistä ei kannata etsiä piilomerkityksiä, ei niitä sinne ainakaan tahallisesti jätetty :)

Offaria: kamanysväriä huojentaa huomata kuinka turvallisen tylsä säästöpossu kitararoinamarkkinat loppujen lopuksi ovatkaan. Vielä vajaa pari vuotta sitten tuo Angien ex-vahvari oli minun. Maksoin siitä kolmisen vuotta sitten 1000€ ja itse pistin sen torille 1000 €urolla, ja ymmärtääkseni se nyt myytiin tonnin setelillä. Vakaa on tämä marsuvaluutta.
AngieRainbow
19.08.2014 09:26:50
jii.haanpaa: Offaria: kamanysväriä huojentaa huomata kuinka turvallisen tylsä säästöpossu kitararoinamarkkinat loppujen lopuksi ovatkaan. Vielä vajaa pari vuotta sitten tuo Angien ex-vahvari oli minun. Maksoin siitä kolmisen vuotta sitten 1000€ ja itse pistin sen torille 1000 €urolla, ja ymmärtääkseni se nyt myytiin tonnin setelillä. Vakaa on tämä marsuvaluutta.

Joo, juuri näin siinä kävi. Tosta 2558:sta olisi hyvinkin voinut saada 1400-1500 euroa ilman putkia, jos olisi jaksanut odotella, mutta enhän minä jaksa :) Hieno kone kaikin puolin, mutta fyysisesti aika vittumainen roudata. Lisäksi tohon saundimaailmaan sopii mielestäni paremmin suljettu kaappi, kuin avoin combo, mutta oli/on se silti upea vehjes.

Lähden tästä shoppaamaan vielä vanhempaa Marshallia tuolta 60-luvun puolelta ja ehkä laitan "ostin jälleen" -ketjuun jotain kuvaa/infoa, jos jotakuta runkkaria kiinnostaa, sitten kun homma on selvä. Voitte sitten tumputella.

Mitä tulee noihin putkien hintaan, mitä täällä on ihmetelty, niin eihän tässä putkia myytykään, vaan vahvistin (tai siis combo). Putket on edelleen minulla ja kaikki on tyytyväisiä. Tai ainakin kaikki tähän kauppaan osalliset eli ostaja ja myyjä. Muista en tiedä :D

Vintage-kaman hinnoittelu on aina vähän oma juttunsa, kun ei ole mitään Thomannin hintaa mihin verrata yhtään millään kertoimella oli kyse sitten kitarasta, vahvistimesta tai vaikka putkista :o Niille, jotka eivät ole vintage-laitteista kiinnostuneita hinnoittelu voi olla vähän hepreaa, mutta turha se on ihmetellä tyyliin "tämä maksoi silloin ja silloin sen ja sen verran". Vintage kama (niin kuin kaikki muukin) menee sillä hinnalla, minkä joku on siitä valmis maksamaan. Yleensä paremman hinnan saa, jos jaksaa vähän kauemmin odotella.

Kuten aiemmin sanoin, mielestäni hyvä kauppa on sellainen, josta molemmille osapuolille jää hyvä fiilis. Itse en halua myyjänä enkä ostajana muunlaisia tehdäkään. Kolmansien osapuolien huuteluilla ei ole mitään väliä.

Se tästä offarista. Rauhaa kaikille ja jatketaan turvonneista hintapyynnöistä.
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
joku muu sikko
19.08.2014 10:10:59 (muokattu 19.08.2014 10:13:10)
Vintits kamassa on aina se että kysyntä ja tarjonta. Joku noin mutu hinta on kaikelle mutta lopulta ratkaisee kuinka paljon vastaavia on markkinoilla, kuinka kiihkeästi myyjä haluaa myydä ja joku ostaja ostaa kyseisen räkkylän. Oikea hinta on se, minkä joku suostuu maksamaan. Sama kai se on kaikella tavaralla. Näin niinku n filosoohvisesti ajateltuna.
UkkonenIskee
19.08.2014 12:56:42
AngieRainbow: Mä olen kyllä sitä mieltä, että nämä "turvonneet" / "halvat" hintapyynnöt -ketjut on tuomittu epäonnistumaan, koska ei niihin hintoihin ikinä ole kaikki tyytyväisiä oli ne mitä tahansa. Nämä ketjut tulevat jatkossakin olemaan täynnä ihan turhaa rölöä.

Sama on täällä todettu jo ziljoona kertaa.
Itse olen huomannut että täällä pieni porukka pyörittää tätä paskaa ja joukolla sitten kiusaavat muita.
Sitten jos itse joutuvat ketjuun mainituksi niin porukalla puolustavat kavereitaan kuin mikäkin kojootti lauma.

Itse käyn täällä nauramassa näille loistaville hinnoista itkemis-ranteille ja milloin minkäkinlaisille besserwisser tyyppisille pätemisille ja selityksille että miksi hinta ei ole nyt sopiva.
Myrkky Nuoli
19.08.2014 13:58:03
UkkonenIskee: Sama on täällä todettu jo ziljoona kertaa.
Itse olen huomannut että täällä pieni porukka pyörittää tätä paskaa ja joukolla sitten kiusaavat muita.
Sitten jos itse joutuvat ketjuun mainituksi niin porukalla puolustavat kavereitaan kuin mikäkin kojootti lauma.

Itse käyn täällä nauramassa näille loistaville hinnoista itkemis-ranteille ja milloin minkäkinlaisille besserwisser tyyppisille pätemisille ja selityksille että miksi hinta ei ole nyt sopiva.

Kiinnostais kuulla mitä tää kiusaaminen pitää sisällään. Ihan kiva harrastus toki sullakin, ei mullakaan oo oikeeta elämää. Yläfemma! Nauru pidentää ikää.
When in doubt, lower your expectations.
juki
19.08.2014 14:03:21 (muokattu 19.08.2014 14:04:59)
jii.haanpaa: kamanysväriä huojentaa huomata kuinka turvallisen tylsä säästöpossu kitararoinamarkkinat loppujen lopuksi ovatkaan. Vielä vajaa pari vuotta sitten tuo Angien ex-vahvari oli minun. Maksoin siitä kolmisen vuotta sitten 1000€ ja itse pistin sen torille 1000 €urolla, ja ymmärtääkseni se nyt myytiin tonnin setelillä. Vakaa on tämä marsuvaluutta.

Tästä tuli mieleen, kun omistin kymmenisen vuotta sitten itsekin samaisen 2558 mallin (ties vaikka tämä sama yksilö.. ;). Hain minttukuntoisen combon pääkaupunkiseudulta ja mukana oli kaikki lippulaput mitä uutenakin, jopa hintalappu kahvassa kiinni 3000mk. Noh, maksoin combosta 550e ja myin jonkun vuoden käytön jälkeen 800e pois. Siitä trendi on näemmä vielä jatkunut ja jatkunee edelleen, Or not.

Suljettu tai (ovaali)portattu kaappi kyllä ehdottomasti omaankin makuun tuollaiselle V30 parille. 2558 on hiukan turhan kire..siis raikas. Omaa 2558:a tulikin soiteltua enemmökseen suljetun kaapin kanssa..
Ei se taito vaan se tatsi! Ja SOUNDI!
ReBeat
25.08.2014 20:54:39

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=911970

Tuollaisia musicman rd comboja on mennyt mielestäni puoleen tai kolmasosahintaan. Ei käsittääkseni paljon peavey classiccia erikoisempaa arvostusta nauti.
Juzpe
26.08.2014 09:26:58

Tuollaisia musicman rd comboja on mennyt

600 egee lienee realismia tosta komootista. Oma meni snadin välirahan kans vaihdossa Gibson NH spessuun.
"Nuori vihainen tosi cool rockmies" - Big Papa, "Don't be a fan or that shit might hit you!" - Joku
loner
04.09.2014 00:22:30
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=915250

Tuossa ei ole hintaa, mutta noita myydään 100-200€ luokassa, oikein hienosta voisi kai maksaa 250€?
SL- keppejäkin sai alle 300€:n välillä.
Jotenkin tuosta ilmoituksesta paistaa läpi, että myyjä haluaa +2000€ tuosta :P
Decadetroll
04.09.2014 08:36:14 (muokattu 04.09.2014 08:37:08)
loner: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=915250

Tuossa ei ole hintaa, mutta noita myydään 100-200€ luokassa, oikein hienosta voisi kai maksaa 250€?

Joo, 200-300e ehkä kehtais maksaa, onhan tuo sentään ihan edgellinen versio aiheesta. Ja päikseen mesaan pitäis saada vaihdettua. :)

Enkä kyllä harvinaiseksi sanois, tai ehkä tuota väriä korkeintaan. Noita tulee muutamia kertoja per vuosi kyllä vastaan.
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat.
Muovinen
04.09.2014 08:41:43

Vaihdokeista päätellen kitaran arvoksi luullaan 800-1000e. Minä ostin aikoinaan saman sarjan P-basson 150 eurolla.
Laulava Kylätohtori
04.09.2014 09:01:10

Ja sitten ihmetellään, jos kommenttikenttä on täynnä rölötystä....
Believe what you want, it doesn't mean you're right...
fox
04.09.2014 10:16:08

No ei noista Roadstareista ihan "ilmaiseks" kuitenkaan tarvi luopua, vaan eipä ne mitenkään erikois-hintavia ole, nuo ihan vakiot..
Tuosta vähän hintareferenssejä...
http://www.ebay.com/sch/i.html?_odk … _nkw=Ibanez+Roadstar&_sacat=619

Nuo perus-perus Roadstarit kieppuu 300-500 luokassa, toki nuo malliston yläpään kepit sitten voi olla jopa tuolla 800+ -hinnoissa, totta kai kunnosta riippuen. Tuossa fleaBay-linkissä on RS-1000 836 eurossa..
Kyllähän noita "loppuun leikittyjä" saattaa saada kovinkin halvalla, tai jos myyjällä on kiire realisoida..
Mutta ei ne sitä hintatasoa mitenkään määritä, nuo huippuedulliset. Jos on saanut tehtyä "vuosisadan diilin" niin onhan se upeeta. ;)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Johann Onn
05.09.2014 00:08:08 (muokattu 05.09.2014 00:10:14)
fox: No ei noista Roadstareista ihan "ilmaiseks" kuitenkaan tarvi luopua,

Ei varsinkaan, kun ei ole mikään perus RG120, vaan (luultavammin 1986 vuoden) Roadstar Deluxe RG440.
Mutta "vaihto USA teleen / jne." taitaa mennä, vähän sinne "haaveet, kaikki turhat haaveet..." osastolle.
fox
05.09.2014 00:23:35 (muokattu 05.09.2014 11:52:15)

Johann Onn: Ei varsinkaan, kun ei ole mikään perus RG120, vaan (luultavammin 1986 vuoden) Roadstar Deluxe RG440.
Mutta "vaihto USA teleen / jne." taitaa mennä, vähän sinne "haaveet, kaikki turhat haaveet..." osastolle.

Mallista olen samaa mieltä, 440 -numerolla mennään, samoin vuosimalli osunee kohilleen.. ;)
Tsekkasin just fleaBayn, niin hinnat on 266 - 380 noille vähän vanhemmille bushwhacker-lapasille, eikä uudemmat (87) duckbill-lavalla olevat paljon poikkee. Tietty jos/kun pistää rahaa väliin Tele-vaihdoissa.. Olettaen että joku olis ylipäänsä moista vaihtokauppaa tekemässä.

Edith Piaf: Nyt sitte tuon Twinklen postauksen jälkeen luin tuon ilmonkin - taitaa olla todellakin aika lailla tuulen ja taivaanrannan välissä tuo "päikseen vaihto"?
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Twinkle
05.09.2014 10:44:00
fox: Tietty jos/kun pistää rahaa väliin Tele-vaihdoissa.. Olettaen että joku olis ylipäänsä moista vaihtokauppaa tekemässä.

Ilmoituksen mukaan myyjä ei ole maksamassa välirahaa, niin tässä mielessä voi olla MesaBoogie ja USA telecaster jäädä vähän haaveeksi.
petrip
19.09.2014 17:00:27 (muokattu 19.09.2014 17:03:45)
Kovasti haluaisi ymmärtää tätä myynti-ilmoitusta, mutta kun ei vaan...

Gibson Les Paul Standard 2013 Plus - 2290 euroa
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=920660

Ja kun kerran ilmoituksessa verrataan Thomanniin, niin sieltä löytyy samanlainen kitara (eri värinen) hintaan 1990 euroa.

http://www.thomann.de/fi/gibson_les_paul_standard_2013_plus_ta.htm

Että silleen...

OK, siinä on näköjään parempi kansi.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)