![]() 18.08.2014 11:59:12 | |
---|---|
Gabe: Olen siinä käsityksessä että moni ei halua maksaa maltaita laatuputkista, tuossahan on sitten mahdollisuus ostaa halvalla ilman jos ei halua putkiin satsata ja lyödä itse mieluisensa. Itse linkittäisin tämän ilmoituksen kyllä ennemmin tuonne Torilla halpaa juuri nyt ketjuun, vai onko se jo käytäntönä että Jubileet linkitetään turvonneisiin hintapyynteihin oli ne myynnissä mihin hintaan tahansa? :D En tiedä Jubileista mitään. Kommentti oli lähinnä noihin putkiin, kun tuntuvat aika arvokkaille. Jos haluaa pitää putket, niin itse ottaisin ne pois ja pistäisin jotkut perusputket kiinni ja sitten myyntiin. | |
![]() 18.08.2014 12:45:26 (muokattu 18.08.2014 12:50:54) | |
Sinne meni sekin laite turvonneella hintapyynnöllä. Alle vuorokaudessa ilmaantui useampi halukas ostaja, joten ensimmäiselle meni, joka rykäisi rahat tilille. Kallis oli joo. Mä olen kyllä sitä mieltä, että nämä "turvonneet" / "halvat" hintapyynnöt -ketjut on tuomittu epäonnistumaan, koska ei niihin hintoihin ikinä ole kaikki tyytyväisiä oli ne mitä tahansa. Nämä ketjut tulevat jatkossakin olemaan täynnä ihan turhaa rölöä. Minusta hyvä kauppa on semmoinen, josta sekä myyjälle että ostajalle jää hyvä mieli. Millään muulla ei ole väliä. Itse kyllä kävisin mielelläni asiallista keskustelut varsinkin vintage-laitteiden hinnoista, mutta ei se tule täällä onnistumaan. Yritän vierottautua m.netistä ja hankkia elämän. Nämä keskustelut on suurimmaksi osaksi ihan turhaa länkytystä myös itseni puolelta. What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. | |
![]() 18.08.2014 13:55:45 | |
AngieRainbow: Sinne meni sekin laite turvonneella hintapyynnöllä. Alle vuorokaudessa ilmaantui useampi halukas ostaja, joten ensimmäiselle meni, joka rykäisi rahat tilille. Kallis oli joo. Mä olen kyllä sitä mieltä, että nämä "turvonneet" / "halvat" hintapyynnöt -ketjut on tuomittu epäonnistumaan, koska ei niihin hintoihin ikinä ole kaikki tyytyväisiä oli ne mitä tahansa. Nämä ketjut tulevat jatkossakin olemaan täynnä ihan turhaa rölöä. Minusta hyvä kauppa on semmoinen, josta sekä myyjälle että ostajalle jää hyvä mieli. Millään muulla ei ole väliä. Itse kyllä kävisin mielelläni asiallista keskustelut varsinkin vintage-laitteiden hinnoista, mutta ei se tule täällä onnistumaan. Yritän vierottautua m.netistä ja hankkia elämän. Nämä keskustelut on suurimmaksi osaksi ihan turhaa länkytystä myös itseni puolelta. No höps Ei tuon takia nyt kokonaista elämää kannata alkaa hankkimaan. Sovellat sitä vanhaa viisautta että poimii rölön seasta sen olennaisen tiedon mistä itselle on hyötyä ja jättää loput huomioimatta. Helppoa kuin mikä. | |
![]() 18.08.2014 14:02:50 | |
petrip: Nyt en ihan ymmärrä!? Myydään putkivahvistin ilman putkia: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=908993 Kiva ostaa putkivahvistin johon yritetään myydä 600 eurolla putket päälle. Jos on hyllyssä pelkästään kalliita vintageputkia niin tuohan on täysin järkevä ratkaisu. Tuon arvoiset ne putket ovat, niissä ei mitään ihmeellistä. Sit pitäs lähtee kaupasta ostamaan uudet putket, mahdollisesti biasoida se ammattilaisella ja se maksaa taas lisää. Tässä vaiheessa luultavasti myyntihinta on parikolme hunttia enemmän kuin mitä se ois ollut ilman putkia. Ostajalla saattaa olla siihen putket jo valmiina hyllyssä. Minulla ainakin ois. Siis tuo meni ihan hirvittävällä ryöstöhinnalla kun verta millasissa hinnoissa nuo Jubileet nykyään muuten on. When in doubt, lower your expectations. | |
![]() 18.08.2014 16:44:39 | |
Myrkky Nuoli: Jos on hyllyssä pelkästään kalliita vintageputkia niin tuohan on täysin järkevä ratkaisu. Tuon arvoiset ne putket ovat, niissä ei mitään ihmeellistä. Sit pitäs lähtee kaupasta ostamaan uudet putket, mahdollisesti biasoida se ammattilaisella ja se maksaa taas lisää. Tässä vaiheessa luultavasti myyntihinta on parikolme hunttia enemmän kuin mitä se ois ollut ilman putkia. Ostajalla saattaa olla siihen putket jo valmiina hyllyssä. Minulla ainakin ois. Siis tuo meni ihan hirvittävällä ryöstöhinnalla kun verta millasissa hinnoissa nuo Jubileet nykyään muuten on. Kyllähän 600 pelkistä putkista kuulostaa suolaiselta. Varsinkaan ihmiselle jolle on aivan yksi hailee onko setti halvinta JJ:tä tai goldpin RCA 1919 special editionit. Hyvä homma, että meni. Mimmostahan vintagea muuten tulee tilalle? | |
![]() 18.08.2014 16:46:18 | |
JaaGeRMaisTeR: Kyllähän 600 pelkistä putkista kuulostaa suolaiselta. Varsinkaan ihmiselle jolle on aivan yksi hailee onko setti halvinta JJ:tä tai goldpin RCA 1919 special editionit. Hyvä homma, että meni. Mimmostahan vintagea muuten tulee tilalle? Kuulostaa joo, mutta tartteeko sitä huudella asioista, joista ei tiedä mitään? Kyllä varmaan 600 euroa mikkiparistakin kuulostaa kovalta, jos ei tiedä mitä niistä voidaan maksaa. http://www.sieni.us/?id=38 | |
![]() 18.08.2014 17:04:34 | |
JaaGeRMaisTeR: Kyllähän 600 pelkistä putkista kuulostaa suolaiselta. Varsinkaan ihmiselle jolle on aivan yksi hailee onko setti halvinta JJ:tä tai goldpin RCA 1919 special editionit. Hyvä homma, että meni. Mimmostahan vintagea muuten tulee tilalle? Tämähän oli otettu ilmoituksessa huomioon ja vahvistimen sai ostaa näin halutessaan ilman putkia. Ihan fiksu ilmoitus se oli ja pyynnit kohdillaan. | |
![]() 18.08.2014 17:24:57 | |
Mr. Speed: Kuulostaa joo, mutta tartteeko sitä huudella asioista, joista ei tiedä mitään? Kyllä varmaan 600 euroa mikkiparistakin kuulostaa kovalta, jos ei tiedä mitä niistä voidaan maksaa. Huutelijana mielestä hinta vaikutti turvonneelta. Eikös se silloin ole otsikonmukainen? En usko, että mainitsija on lähtenyt penkomaan netistä vastaavien putkien hintoja. Eikä ole varmasti ensimmäinen saatikka viimeinen, joka linkittää omastamielestänsä turvonneen hinnan. Vaikkei siis forumilaisten mielestä sitä olisikaan. Enemmän mietin paljonkohan tekee tuo, kenen ilmoitukseen se linkki nyt veikään. Puoli M.nettiä sekaisin pienestä virheestä, jolla näyttänyt vaikutusta olevan mihinkään. Vahvistin meni ja sillä hyvä. Nyt vaan seuraamaan mitähän tulee tilalle ja koska se taas myydään. | |
![]() 18.08.2014 17:30:13 | |
JaaGeRMaisTeR: Huutelijana mielestä hinta vaikutti turvonneelta. Eikös se silloin ole otsikonmukainen? En usko, että mainitsija on lähtenyt penkomaan netistä vastaavien putkien hintoja. Eikä ole varmasti ensimmäinen saatikka viimeinen, joka linkittää omastamielestänsä turvonneen hinnan. Vaikkei siis forumilaisten mielestä sitä olisikaan. Turvonnut hinta on jossain määrin subjektiivinen käsite, mutta jos ei voi ymmärtää miten pääteputket voivat maksaa 600 euroa, niin ei kannata kommentoida. Ketjun tarkoitus taitaapi olla käräytellä turvonneita pyyntejä, eikä päivitellä sitä "miten jokin voi maksaa niin paljon". http://www.sieni.us/?id=38 | |
![]() 18.08.2014 17:33:38 | |
Mr. Speed: Turvonnut hinta on jossain määrin subjektiivinen käsite, mutta jos ei voi ymmärtää miten pääteputket voivat maksaa 600 euroa, niin ei kannata kommentoida. Ketjun tarkoitus taitaapi olla käräytellä turvonneita pyyntejä, eikä päivitellä sitä "miten jokin voi maksaa niin paljon". Kyllä ladalla pääsee lähisiwaan samalla tavalla kuin Ässämersullakin, mutta silti ne vaan jostain syystä maksavat eri summan rahaa.... Jumalat puhuvat hullujen suulla... | |
![]() 18.08.2014 18:44:37 | |
Mr. Speed: Turvonnut hinta on jossain määrin subjektiivinen käsite, mutta jos ei voi ymmärtää miten pääteputket voivat maksaa 600 euroa, niin ei kannata kommentoida. Ketjun tarkoitus taitaapi olla käräytellä turvonneita pyyntejä, eikä päivitellä sitä "miten jokin voi maksaa niin paljon". En muista mitä Angie purtiloistaan pyysi, mutta totuuden nimissä: 600 euroa bakeliittikantaisesta ja käytetystä telefunkenin EL34-parista täyttäisi mielestäni tämän ketjun tarkoituksen siinä määrin, että niistä huutelija ei välttämättä kovin väärässä olisi :P | |
![]() 18.08.2014 18:50:17 (muokattu 18.08.2014 18:51:19) | |
jii.haanpaa: En muista mitä Angie purtiloistaan pyysi, mutta totuuden nimissä: 600 euroa bakeliittikantaisesta ja käytetystä telefunkenin EL34-parista täyttäisi mielestäni tämän ketjun tarkoituksen siinä määrin, että niistä huutelija ei välttämättä kovin väärässä olisi :P Muistelisin, että summassa oli kaikki putket, ei vain pääteputket. Voin tosin muistaa väärinkin, mutta tällainen mielikuva itsellä on... e. parhaimmista Telefunkeneista pyydetään yli 1000 dollaria putkelta, siinä sitä on jo miettimistä, että kannattaako... Jumalat puhuvat hullujen suulla... | |
![]() 18.08.2014 18:51:35 | |
Tämä ketju tuntuu herättävän ainakin tunteita :) Se on vähän niin, että yrittää sitten kirjoittaa niin tai näin, niin aina on joku ymmärtää toisin kuin itse haluaisi. Eikä aina jaksa perustella juuria myöten omia näkemyksiään tai ajatuksiaan. Wiion lait inhimillisestä viestinnästä ovat edelleen kovaa tavaraa: http://osmo.wiio.net/wiion-lait/ | |
![]() 18.08.2014 20:59:18 | |
petrip: Tämä ketju tuntuu herättävän ainakin tunteita :) Se on vähän niin, että yrittää sitten kirjoittaa niin tai näin, niin aina on joku ymmärtää toisin kuin itse haluaisi. Eikä aina jaksa perustella juuria myöten omia näkemyksiään tai ajatuksiaan. Wiion lait inhimillisestä viestinnästä ovat edelleen kovaa tavaraa: http://osmo.wiio.net/wiion-lait/ Tänä kyynisenä ja apaattisena aikana tunteitten herättäminen on yksinomaan hyvä juttu. Minusta tässä ei varsinaisesti oo ymmärretty mitään väärin, eikä noiden putkienkaan hinta tainnut 600€ olla. Muistaakseni jotain 450€. Ei mitenkään outo hinta kahdesta päättäristä ja kolmesta etusesta kun kerran olivat jotain Telefunkeneita, Mullardeja tms. Muttajoo, ehkä tästä jauhaminen on vähän tyhjänpäiväistä tässä vaiheessa :) Hyvä linkki, mutta tahallaan vailinaisesti viestiminen, koska joku ymmärtää kuitenkin väärin on minusta aika outo ajatus. Varsinkin internetissä, jossa vallitsee kollektiivinen aspergerin syndrooma. When in doubt, lower your expectations. | |
![]() 18.08.2014 21:28:00 | |
jii.haanpaa: En muista mitä Angie purtiloistaan pyysi, mutta totuuden nimissä: 600 euroa bakeliittikantaisesta ja käytetystä telefunkenin EL34-parista täyttäisi mielestäni tämän ketjun tarkoituksen siinä määrin, että niistä huutelija ei välttämättä kovin väärässä olisi :P Jubliee kun menee torille niin täällä sitä puidaan oli mikä oli. :D Täytyy nyt kuitenkin muistaa että eihän tässä mitään putkia myyty kuudellasadalla. Vaan sen vahvistimen sai halutessaan noiden parempien putkien kanssa tiettyyn hintaan tai ilman putkia tosi edullisesti. Ilmoituksessa taidettiin jopa mainita että putket jäisi mieluummin itselle. Ei tehdä tikusta asiaa. :) | |
![]() 18.08.2014 22:48:36 | |
Gabe: Jubliee kun menee torille niin täällä sitä puidaan oli mikä oli. Hahaa, tämä on muuten totta. Jos jokin herättää arvon jäsenistössä tunteita niin näistä riittää kyllä juttua. Ihmettelen tätä jupinaa, tavara on vaihtanut omistajaa, kysyntä ja tarjonta on kohdannut, ja vielä ihmetellään että mikäs siinä maksoikaan. "To be is to do" - Socrates
"To do is to be" - Jean-Paul Sartre
"Do be do be do" - Frank Sinatra | |
![]() 19.08.2014 08:33:22 (muokattu 19.08.2014 08:34:06) | |
Gabe: Jubliee kun menee torille niin täällä sitä puidaan oli mikä oli. :D Täytyy nyt kuitenkin muistaa että eihän tässä mitään putkia myyty kuudellasadalla. Vaan sen vahvistimen sai halutessaan noiden parempien putkien kanssa tiettyyn hintaan tai ilman putkia tosi edullisesti. Ilmoituksessa taidettiin jopa mainita että putket jäisi mieluummin itselle. Ei tehdä tikusta asiaa. :) Jubileesta en puhunut mitään, ainoastaan kommentoin mr.speedin postausta. Rivien väleistä ei kannata etsiä piilomerkityksiä, ei niitä sinne ainakaan tahallisesti jätetty :) Offaria: kamanysväriä huojentaa huomata kuinka turvallisen tylsä säästöpossu kitararoinamarkkinat loppujen lopuksi ovatkaan. Vielä vajaa pari vuotta sitten tuo Angien ex-vahvari oli minun. Maksoin siitä kolmisen vuotta sitten 1000€ ja itse pistin sen torille 1000 €urolla, ja ymmärtääkseni se nyt myytiin tonnin setelillä. Vakaa on tämä marsuvaluutta. | |
![]() 19.08.2014 09:26:50 | |
jii.haanpaa: Offaria: kamanysväriä huojentaa huomata kuinka turvallisen tylsä säästöpossu kitararoinamarkkinat loppujen lopuksi ovatkaan. Vielä vajaa pari vuotta sitten tuo Angien ex-vahvari oli minun. Maksoin siitä kolmisen vuotta sitten 1000€ ja itse pistin sen torille 1000 €urolla, ja ymmärtääkseni se nyt myytiin tonnin setelillä. Vakaa on tämä marsuvaluutta. Joo, juuri näin siinä kävi. Tosta 2558:sta olisi hyvinkin voinut saada 1400-1500 euroa ilman putkia, jos olisi jaksanut odotella, mutta enhän minä jaksa :) Hieno kone kaikin puolin, mutta fyysisesti aika vittumainen roudata. Lisäksi tohon saundimaailmaan sopii mielestäni paremmin suljettu kaappi, kuin avoin combo, mutta oli/on se silti upea vehjes. Lähden tästä shoppaamaan vielä vanhempaa Marshallia tuolta 60-luvun puolelta ja ehkä laitan "ostin jälleen" -ketjuun jotain kuvaa/infoa, jos jotakuta runkkaria kiinnostaa, sitten kun homma on selvä. Voitte sitten tumputella. Mitä tulee noihin putkien hintaan, mitä täällä on ihmetelty, niin eihän tässä putkia myytykään, vaan vahvistin (tai siis combo). Putket on edelleen minulla ja kaikki on tyytyväisiä. Tai ainakin kaikki tähän kauppaan osalliset eli ostaja ja myyjä. Muista en tiedä :D Vintage-kaman hinnoittelu on aina vähän oma juttunsa, kun ei ole mitään Thomannin hintaa mihin verrata yhtään millään kertoimella oli kyse sitten kitarasta, vahvistimesta tai vaikka putkista :o Niille, jotka eivät ole vintage-laitteista kiinnostuneita hinnoittelu voi olla vähän hepreaa, mutta turha se on ihmetellä tyyliin "tämä maksoi silloin ja silloin sen ja sen verran". Vintage kama (niin kuin kaikki muukin) menee sillä hinnalla, minkä joku on siitä valmis maksamaan. Yleensä paremman hinnan saa, jos jaksaa vähän kauemmin odotella. Kuten aiemmin sanoin, mielestäni hyvä kauppa on sellainen, josta molemmille osapuolille jää hyvä fiilis. Itse en halua myyjänä enkä ostajana muunlaisia tehdäkään. Kolmansien osapuolien huuteluilla ei ole mitään väliä. Se tästä offarista. Rauhaa kaikille ja jatketaan turvonneista hintapyynnöistä. What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. | |
![]() 19.08.2014 10:10:59 (muokattu 19.08.2014 10:13:10) | |
Vintits kamassa on aina se että kysyntä ja tarjonta. Joku noin mutu hinta on kaikelle mutta lopulta ratkaisee kuinka paljon vastaavia on markkinoilla, kuinka kiihkeästi myyjä haluaa myydä ja joku ostaja ostaa kyseisen räkkylän. Oikea hinta on se, minkä joku suostuu maksamaan. Sama kai se on kaikella tavaralla. Näin niinku n filosoohvisesti ajateltuna. | |
![]() 19.08.2014 12:56:42 | |
AngieRainbow: Mä olen kyllä sitä mieltä, että nämä "turvonneet" / "halvat" hintapyynnöt -ketjut on tuomittu epäonnistumaan, koska ei niihin hintoihin ikinä ole kaikki tyytyväisiä oli ne mitä tahansa. Nämä ketjut tulevat jatkossakin olemaan täynnä ihan turhaa rölöä. Sama on täällä todettu jo ziljoona kertaa. Itse olen huomannut että täällä pieni porukka pyörittää tätä paskaa ja joukolla sitten kiusaavat muita. Sitten jos itse joutuvat ketjuun mainituksi niin porukalla puolustavat kavereitaan kuin mikäkin kojootti lauma. Itse käyn täällä nauramassa näille loistaville hinnoista itkemis-ranteille ja milloin minkäkinlaisille besserwisser tyyppisille pätemisille ja selityksille että miksi hinta ei ole nyt sopiva. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)