Aihe: Bluetone-vahvistimet
1 2 3 4 5171 172 173 174 175215 216 217 218 219
TTV
23.11.2016 20:58:13
steelduck: Tarpeeksi kun zoomasi, niin tuossa on FE puolella ihan vakiot. BOOST, FAT ja BITE ja JTM45 kanavalla PAR ja SPLIT. Minun bluetoneen tulee samat ja sitten päätteeseen vielä Presence ja Resonance

Tuossa kuva minun "etupaneelista":
https://www.instagram.com/p/BM1ks1gBV2_/

Tarkkasilmäinen oot, tänx :-) Mainio nuppi on sullekin tulollaan...
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Juzpe
05.12.2016 22:40:05

Hehkutuksen paikka:

Oli tänään ongelmia musicomin kytkimen kanssa joten vedin bänditreenit pitkään levossa olleella BT 2550:lla jota olen välillä ollut aikeissa jopa myydä. En perkele myy. Vaikka siitä saa noin yhdenlaista soundia, huomasin, että se on aivan saatanan hyvä laite siihen soundiin.
Töissä "Oikeasti muusikot panee vain kaikkein parhaita naisia" - Laulava Kylätohtori
vulgaar
10.12.2016 11:42:02

Mistäs löytää Dusty Roadin tube chartia? Hätäpäissään etusputkia tilasin ja tänään tuli perille, ilmeisesti ainakin V1-putki olisi tarkoitus vaihtaa.

PS. Jonkin aikaa omassa DT:ssa oli ajoittain ihmeellistä pientä poksetta, joka voimistui välillä vain soittaessa. Ehdin jo epäillä että joki putki paskana, mutta ongelmaksi paikantui onneksi yhden etuasteputken kannan toinen kierreruuvi, joka oli löystynyt ilmeisesti sen verran, että aiheutti jotain sköndää. Kiristys ja ongelma tiessään.
"Boris the Blade, or Boris "the Bullet Dodger." As bent as the Soviet sickle, and as hard as the hammer that crosses it. Apparently, it's just impossible to kill the bastard."
Juzpe
10.12.2016 12:15:33

vulgaar: Mistäs löytää Dusty Roadin tube chartia?

- Styrkkarin käyttöohje
- Meili bluetonelle aiheesta ja kysyy
- Soitto harrylle tai masalle ja kysyy....

Jos ei noilla löydy niin tuota...
Töissä "Oikeasti muusikot panee vain kaikkein parhaita naisia" - Laulava Kylätohtori
harryk
10.12.2016 12:19:07

vulgaar: Mistäs löytää Dusty Roadin tube chartia? Hätäpäissään etusputkia tilasin ja tänään tuli perille, ilmeisesti ainakin V1-putki olisi tarkoitus vaihtaa.

PS. Jonkin aikaa omassa DT:ssa oli ajoittain ihmeellistä pientä poksetta, joka voimistui välillä vain soittaessa. Ehdin jo epäillä että joki putki paskana, mutta ongelmaksi paikantui onneksi yhden etuasteputken kannan toinen kierreruuvi, joka oli löystynyt ilmeisesti sen verran, että aiheutti jotain sköndää. Kiristys ja ongelma tiessään.

Se V1 putki on takaa katsottuna ensimmäinen 12AX7/ECC83-putki oikealta. Se on crunch-kanavan ensimmäinen putki, joka vaikuttaa vaan siihen etuastekanavaan.
Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi
vulgaar
10.12.2016 13:42:15

harryk: Se V1 putki on takaa katsottuna ensimmäinen 12AX7/ECC83-putki oikealta. Se on crunch-kanavan ensimmäinen putki, joka vaikuttaa vaan siihen etuastekanavaan.

Okei, kiitos! Käytettynä ostettu ja en ole saanut manuaalia mukana nii siksi vähn pihalla. Pistän vaikka privaviestillä s-postiosoitteenk jos sellaisen sähköisenä pystyy vielä saamaan?

Jatkokysymyksenä vielö edelliseen, onko 1-kanavaan mahdollisuutta saada enemmän headroomia/ mitä etuasteputkia auttaisi vaihtaa?
"Boris the Blade, or Boris "the Bullet Dodger." As bent as the Soviet sickle, and as hard as the hammer that crosses it. Apparently, it's just impossible to kill the bastard."
harryk
10.12.2016 14:55:19

vulgaar: Okei, kiitos! Käytettynä ostettu ja en ole saanut manuaalia mukana nii siksi vähn pihalla. Pistän vaikka privaviestillä s-postiosoitteenk jos sellaisen sähköisenä pystyy vielä saamaan?

Jatkokysymyksenä vielö edelliseen, onko 1-kanavaan mahdollisuutta saada enemmän headroomia/ mitä etuasteputkia auttaisi vaihtaa?

Dusty Roadista on tehty vuosien aikana eri versioita crunch-kanavan osalta. Pitäisi tietää onko se modattu JCM800-pohjainen vai modattu SLO100-pohjainen kytkentä. Sitä SLO100-kytkentää on aika huono muuttaa niin, että clean headroom kasvaisi. Voitko napata kuvan siitä koneesta ja lähettää sen meidän firman meiliin bluetoneamps@gmail.com niin voidaan tsekata mikä versio on kyseessä?
JesseT
10.12.2016 15:46:00
harryk: Dusty Roadista on tehty vuosien aikana eri versioita crunch-kanavan osalta. Pitäisi tietää onko se modattu JCM800-pohjainen vai modattu SLO100-pohjainen kytkentä. Sitä SLO100-kytkentää on aika huono muuttaa niin, että clean headroom kasvaisi. Voitko napata kuvan siitä koneesta ja lähettää sen meidän firman meiliin bluetoneamps@gmail.com niin voidaan tsekata mikä versio on kyseessä?

Mites muuten kun mulla on ilmeisesti se valkoinen Dusty joka näkyy teidän tuotesivuilla. Valkoinen nuppi, erityistuntomerkkinä vasemmassa reunassa kaksinkerroin mennyt tolex josta näkyy sauma. Kuulemma SLO-100 kytkentä modattu crunchiin, takana on boost vipu ja master on takana. Etupaneelissa volume on cleanin vola, crunchin oma vola nimetty masteriksi. Mitä osaat sanoa laitteesta?
harryk
10.12.2016 15:50:46

JesseT: Mites muuten kun mulla on ilmeisesti se valkoinen Dusty joka näkyy teidän tuotesivuilla. Valkoinen nuppi, erityistuntomerkkinä vasemmassa reunassa kaksinkerroin mennyt tolex josta näkyy sauma. Kuulemma SLO-100 kytkentä modattu crunchiin, takana on boost vipu ja master on takana. Etupaneelissa volume on cleanin vola, crunchin oma vola nimetty masteriksi. Mitä osaat sanoa laitteesta?

Voitko laittaa pari kuvaa siitä edestä ja takaa meidän meiliin, niin yritän selvittää asian?
Morri
10.12.2016 19:50:49
JesseT: Mites muuten kun mulla on ilmeisesti se valkoinen Dusty joka näkyy teidän tuotesivuilla. Valkoinen nuppi, erityistuntomerkkinä vasemmassa reunassa kaksinkerroin mennyt tolex josta näkyy sauma. Kuulemma SLO-100 kytkentä modattu crunchiin, takana on boost vipu ja master on takana. Etupaneelissa volume on cleanin vola, crunchin oma vola nimetty masteriksi. Mitä osaat sanoa laitteesta?

Taitaa olla minun vanha nuppi :) SLO-100 on kytkentä crunch-kanavalla.
Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it. André Gide
JesseT
10.12.2016 20:43:06
Morri: Taitaa olla minun vanha nuppi :) SLO-100 on kytkentä crunch-kanavalla.

Sulta mä taisin sen ostaakin, ei ollut m-net nickiä tallessa kun soitin suoraan!
Olen ollut tyytyväinen, nyt laite on alkanut vähitellen lahota, mutta toivon mukaan pelkkä putkiremppa riittää. Ensi viikolla luikautetaan JJ:n pääteputket ja Tungsolin etuset paikoilleen. Tyytyväinen olen masiinaan ollut eniveis, kiitos kaupoista.

Harrylle laitan kuvia viikolla kun pääsen vahvistinta näkemään. Kiitos sinullekin!
Morri
11.12.2016 19:32:20
JesseT: Sulta mä taisin sen ostaakin, ei ollut m-net nickiä tallessa kun soitin suoraan!
Olen ollut tyytyväinen, nyt laite on alkanut vähitellen lahota, mutta toivon mukaan pelkkä putkiremppa riittää. Ensi viikolla luikautetaan JJ:n pääteputket ja Tungsolin etuset paikoilleen. Tyytyväinen olen masiinaan ollut eniveis, kiitos kaupoista.

Harrylle laitan kuvia viikolla kun pääsen vahvistinta näkemään. Kiitos sinullekin!

Putket ovat kuluvia/heikkolaatuisia osia, uskoisin siis että niiden vaihdolla selviää ongelmat. Omat kokemukseni ainakin ovat sellaiset.
Jucciz
11.12.2016 20:26:36
Morri: Putket ovat kuluvia/heikkolaatuisia osia, uskoisin siis että niiden vaihdolla selviää ongelmat. Omat kokemukseni ainakin ovat sellaiset.

Tämä pätee lähinnä nykyputkiin. Mulla on monessa vahvistimessa alkuperäiset 50/60-luvun putket ja ne toimivat tänäkin päivänä upeasti ja ovat myös testerin mukaan hyvissä voimissa. Ei pysty puhumaan JJ:stä tai Electro-Harmonixista samana päivänä. Putkien valmistuksen tietotaito ja materiaalit olivat tuolloin ihan jotain muuta, kun putkia oli käytössä niin monissa ihan arkisissakin laitteissa.
Morri
12.12.2016 22:36:40
Jucciz: Tämä pätee lähinnä nykyputkiin. Mulla on monessa vahvistimessa alkuperäiset 50/60-luvun putket ja ne toimivat tänäkin päivänä upeasti ja ovat myös testerin mukaan hyvissä voimissa. Ei pysty puhumaan JJ:stä tai Electro-Harmonixista samana päivänä. Putkien valmistuksen tietotaito ja materiaalit olivat tuolloin ihan jotain muuta, kun putkia oli käytössä niin monissa ihan arkisissakin laitteissa.

Juuri näin, omalla kommentillani tarkoitin vain nykyputkia karkeana yleistyksenä.
steelduck
13.12.2016 17:08:57

steelduck
22.12.2016 15:56:25

Tänään hain nupin Bluetonelta. Aivan tolkuttoman hyvät soundit särö- ja cleanipuolella. Variac ja PPMIV:n yhteiskäytöllä äänenpaineen saa kerrostalovoluumeillakkin pysymään hyvänä. Kaiku ja tremolo ovat todella maukkaat. Ihan parhautta. Taitaa jäädä Mark V vähän työttömäksi.
antnis
22.12.2016 16:07:54
steelduck: Tänään hain nupin Bluetonelta. Aivan tolkuttoman hyvät soundit särö- ja cleanipuolella. Variac ja PPMIV:n yhteiskäytöllä äänenpaineen saa kerrostalovoluumeillakkin pysymään hyvänä. Kaiku ja tremolo ovat todella maukkaat. Ihan parhautta. Taitaa jäädä Mark V vähän työttömäksi.

Toi on kyllä hieno! Ite laitoin muuten taas 2x6L6GC päätteeseen ja kyllä mä vaan tykkään eniten niistä. Hyvät joulut Bluetonen ukoille ja asiakkaille.
steelduck
22.12.2016 19:58:18 (muokattu 22.12.2016 20:32:45)

Tuossa vielä muutama kuva (näkyyköhän nämä Instagram kuvat kaikille?)

https://www.instagram.com/p/BOSDrNhB8rY/?taken-by=terasankka

https://www.instagram.com/p/BOSDuZ0BGKM/?taken-by=terasankka

https://www.instagram.com/p/BOSDn-VBcA0/?taken-by=terasankka

https://www.instagram.com/p/BOUaoRhBs18/?taken-by=terasankka

Soittelin vielä illalla lisää... ja on kyllä aivan tolkuttoman hyvä vahvistin. Ei malta lopettaa soittamista. FriedEye kanavalla saa todella hyvät hotrod-marshall leadi soundit ja vähän peruuttamalla hyvää rytmisoundia. Todella monipuolinen tuo FriedEye kanava.

JTM45/JCM50 kanava on sitten puhtailla aivan hunajaa... ihan semmoista Fender ultrapuhdasta ei tietty irtoa, mutta Jazz ja Blues osasto lähtee hyvin. Sitten kun vetää napit kaakkoon tuosta kanavasta, niin HYVÄÄ PÄIVÄÄ. :D :D Kyllä Bluetonen kaverit osaavat tämän homman. Treenikämpällä nuo kahdella pääteputkella olevat päätteet ovat mainiot. Sieltä lähtee se reilu 35W puhdasta tehoa. FriedEye kanavassa minulla on EL34:set ja JTM45 kanavassa KT66:set. Nyt ei puutu kuin soittotaito... ja treenaamaan. :D
TTV
22.12.2016 21:52:38
steelduck: Tuossa vielä muutama kuva (näkyyköhän nämä Instagram kuvat kaikille?)

https://www.instagram.com/p/BOSDrNhB8rY/?taken-by=terasankka

https://www.instagram.com/p/BOSDuZ0BGKM/?taken-by=terasankka

https://www.instagram.com/p/BOSDn-VBcA0/?taken-by=terasankka

https://www.instagram.com/p/BOUaoRhBs18/?taken-by=terasankka

Soittelin vielä illalla lisää... ja on kyllä aivan tolkuttoman hyvä vahvistin. Ei malta lopettaa soittamista. FriedEye kanavalla saa todella hyvät hotrod-marshall leadi soundit ja vähän peruuttamalla hyvää rytmisoundia. Todella monipuolinen tuo FriedEye kanava.

JTM45/JCM50 kanava on sitten puhtailla aivan hunajaa... ihan semmoista Fender ultrapuhdasta ei tietty irtoa, mutta Jazz ja Blues osasto lähtee hyvin. Sitten kun vetää napit kaakkoon tuosta kanavasta, niin HYVÄÄ PÄIVÄÄ. :D :D Kyllä Bluetonen kaverit osaavat tämän homman. Treenikämpällä nuo kahdella pääteputkella olevat päätteet ovat mainiot. Sieltä lähtee se reilu 35W puhdasta tehoa. FriedEye kanavassa minulla on EL34:set ja JTM45 kanavassa KT66:set. Nyt ei puutu kuin soittotaito... ja treenaamaan. :D

Kuulostaa tutulta, se FriedEye on todella hyvä. Omaan käyttöön toi Bugaboo on vaan vieläkin parempi, varsinkin kun puhtaan kanavan päälle voi ajaa Friedmanin BE-OD::lla tai vaikkapa HM-2:lla tyylistä riippuen. Harmi ettei Bluetone myy soittotaitoa, sitä voisi ostaa ihan pitopeliksi :-)
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
steelduck
22.12.2016 21:58:20 (muokattu 22.12.2016 21:58:41)

TTV: Kuulostaa tutulta, se FriedEye on todella hyvä. Omaan käyttöön toi Bugaboo on vaan vieläkin parempi, varsinkin kun puhtaan kanavan päälle voi ajaa Friedmanin BE-OD::lla tai vaikkapa HM-2:lla tyylistä riippuen. Harmi ettei Bluetone myy soittotaitoa, sitä voisi ostaa ihan pitopeliksi :-)

Joo, mulla oli Bugaboo testissä ja se on kyllä todella kova "nykymetalli" touhuihin. Demppikomppihommat lähti todella tiukasti. Oma musiikkimaku on vain tuolla 60-80-luvulla + stonerbändit, joten tuo FriedEye osuu paremmin. JTM45 on sitten aivan huikea Fuzz alusta, joskin jos sen laittaa täysille niin ei paljoa Fuzzeja kaipaa - paitsi jos laittaa täysille ja sitten vielä päälle fuzzfacea... Tonebendereitä en vielä ehtinyt kokeilla.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)