Bald Anus 12.12.2016 20:00:59 | |
---|
Ostakaapa tuo minun Telecasterini pois https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1212044 Aivan hirveä Tele-kuume! Oman yksilön kaula ei sovi minun lapaseeni. Torilla on pyörinyt kultaisella sparklella varustettu Nevalainen ja toisinaan Hate'N TC Rocker -Tele. Molemmat olen vain missannut. Parasta olisi, jos löytäisi kotimaisen valmistajan Telecasterin paksulla kaulalla ja F-aukolla. sääh |
kuunsuru 13.12.2016 15:41:42 | |
---|
Ollut kanssa aivan järkyttävän vahva tele-kuume tässä viimeisen vuoden, mutta ei rahatilanteen ja muutenkaan tarpeiden takia ole semmoista voinut hankkia. Tammikuussa kuitenkin tulee viimein luultavasti kotiutettua itselle jonkinlainen, mutta eipä ole hirveästi vielä(kään) varmuutta hommaako Chapmanin, G&L:n, Fenderin vaiko jonkin ihan muun telejohdannaisen. Se on kuitenkin varma, että perinteisen näköinen mikitys ja elektroniikkalevy on pakolliset. |
Gabe 13.12.2016 23:45:19 | |
---|
LaMotta: Telecaster on hyvä. Totta turiset. "Good music comes out of people playing together, knowing what they want to do and going for it. You have to sweat over it and bug it to death. You can't do it by pushing buttons and watching a TV screen." |
tuskiz 14.12.2016 12:35:03 | |
---|
Telecaster on huono ja ei tee mitään mitä Strato ei tekisi, siksi Leo viimeksimainitun keksikin. Puhukaa. Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus saattaa sisältää mielipiteen. |
hallu 14.12.2016 12:41:07 (muokattu 14.12.2016 12:42:24) | |
---|
tuskiz: Telecaster on huono ja ei tee mitään mitä Strato ei tekisi, ........ Tele pysyy vireessä :-) Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
mpekkanen 14.12.2016 12:57:23 | |
---|
tuskiz: Telecaster on huono ja ei tee mitään mitä Strato ei tekisi, siksi Leo viimeksimainitun keksikin. Puhukaa. Tarkoittaako tämä nyt, että Musarit ja G&L kitarat ovat myös niin telejä kuin stratojakin sitten automaattisesti parempia. Vaikka esim. G&L teki kyllä teletyylisiä kitaroita ja stratomallisiakin...Niin oliko niissä ne jutut sitten suunniteltu & toteuttu vasta kunnolla??? Nehän eivät kuitenkaan olleet ihan täysin samanlaisia kuin Fenderin vastaavat mallit. Erilaiset mikit ja talla(teletyylisissä) sekä kampikin on G&L kitaroissa yleensä Fenderin monenkinlaista kampea jämäkämpi. |
Laulava Kylätohtori 14.12.2016 13:05:00 | |
---|
hallu: Tele pysyy vireessä :-) Mitä mitä mitä nyt taas? Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska. |
hallu 14.12.2016 13:23:07 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Mitä mitä mitä nyt taas? Huomaa hymiö :-). Vastasin vain typerään provoon yhtä typerällä provolla :-D . Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
Haeroe 21.12.2016 20:31:20 | |
---|
Ostin telen. Telessä on noiseless-mikit, mutta silti se pitää rätinää välillä. Sama vika oli Baja-telessäni, joten joku suojausongelma tuo on. Sellaista ei todellakaan saisi tuon kitaran hintaluokassa olla (American Deluxe), mutta todennäköisesti joku seppä on asennellut jotain. Löytyykö Tampereelta sellaista kitaramaakaria, joka tuon pystyisi korjaamaan hiljaiseksi? Tai siis totta kai löytyy, mutta suositelkaa. Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa. |
LaMotta 21.12.2016 20:34:54 (muokattu 21.12.2016 20:36:44) | |
---|
Haeroe: Ostin telen. Telessä on noiseless-mikit, mutta silti se pitää rätinää välillä. Sama vika oli Baja-telessäni, joten joku suojausongelma tuo on. Sellaista ei todellakaan saisi tuon kitaran hintaluokassa olla (American Deluxe), mutta todennäköisesti joku seppä on asennellut jotain. Löytyykö Tampereelta sellaista kitaramaakaria, joka tuon pystyisi korjaamaan hiljaiseksi? Jos sisuksiin on joku itse tehnyt 'häiriösuojaus'foliointia niin kannattaa avata konepelti ja tutkia vähän niitä folioita. Minulla oli kerran yksi tele, jossa näin oli tehty. Ja siinä oli häiriöitä, jotka johtui siitä, että foliot otti kiinni sieltä täältä sähköihin. Mm piuhajakkiin ja mikkikytkimeen. Häiriöt poistui kun irrotin kaikki foliot pois. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
73nd3r 21.12.2016 22:25:15 | |
---|
LaMottan vinkki on hyvä ekan tarkistuksen kohde. Jos vain jompi kumpi mikki rätisee, aloita siitä - jos molemmat niin jakki/mikkikytkin tarkistukseen. Mutta niitä rätinöitä on monesta syystä; RF/sähköhäiriöt ja sitten se "60 cycle hum". Fenderin Noiselessit poistaa lähinnä tuota viimeistä single coilien 'ongelmaa'. Pohdi, onko joku ulkopuolinen tekijä aina mukana kun se skitta rätisee. Haeroe: Löytyykö Tampereelta sellaista kitaramaakaria, joka tuon pystyisi korjaamaan hiljaiseksi? Tai siis totta kai löytyy, mutta suositelkaa. Nevalainen & Kitarafaktori kumpikin on saanu mnetissä kehumainintoja. |
PIM 21.12.2016 22:28:33 | |
---|
Ettei nyt kyseessä olis ihan vaan staattinen sähkö kun hinkkaa sitä pleksiä soittaessa? Jos joku keksii toimivan ehkäisykeinon mikä tuohon tepsii niin olen kuulolla. Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän. |
Laulava Kylätohtori 21.12.2016 22:34:45 (muokattu 21.12.2016 22:35:25) | |
---|
Tehnyt jo pidemmän aikaa mieli vaihtaa telen tallaan single coil takaisin, mutta ei vaan jaksa alkaa puljaamaan. Joko Twang King tai BKP:n the Boss. E. Tai sitten SD:n Hot for Tele tjsp... Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska. |
Haeroe 21.12.2016 22:51:27 | |
---|
PIM: Ettei nyt kyseessä olis ihan vaan staattinen sähkö kun hinkkaa sitä pleksiä soittaessa? Jos joku keksii toimivan ehkäisykeinon mikä tuohon tepsii niin olen kuulolla. Tämäpä se taitaa olla, ja Bajasta tuon ongelman isäukkoni sai häviämään. En vaan jaksaisi raijata ukolle kitaraa taas hoonattavaksi, vaan nyt voisin maksaa jollekin, joka on lähempänä. Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa. |
Rämppy 21.12.2016 23:17:49 | |
---|
PIM: Ettei nyt kyseessä olis ihan vaan staattinen sähkö kun hinkkaa sitä pleksiä soittaessa? Jos joku keksii toimivan ehkäisykeinon mikä tuohon tepsii niin olen kuulolla. Mulla yhden jazzbasson pleksi oli sen verran sähköinen, että rätinää kuului aina kun hiha heilahti. Pyyhkäisin pleksin Pledillä (Vai Pledgekö se nykyään on), se kun on kodin pinnoille tarkoitettua antistaattista puhdistusainetta. Rätinät läks, ja tarvittaessa voi uusia käsittelyn. Lisäksi sormenjäljet ja muu kuona lähti ja pleksistä tuli ihanan tuoksuinen. Kitaran puupinnoille en kuitenkaan tuota ainetta laittaisi, koska siinä on silikonia. In Finland we have this thing called "diu diu". |
VIPMetal 21.12.2016 23:58:42 | |
---|
Heroes Don't Ask Why
facebook.com/hdawband |
hallu 22.12.2016 10:14:37 | |
---|
VIPMetal: Sain jouluksi kotiin Isohanni Custom Telecasterin! Kyllä on nätein Tele minkä oon nähny ja taatusti originaali. Kuva profiilissa. Tässä turinaa itse kitarasepältä blogissa: http://puustaloihdittu.blogspot.fi/ … aster-suomalaisista-puista.html?m=1 Soundit ovat enemmän kuin kohdallaan. Tällä sujuu kaikki jazzista rokkiin. Huhhuh. On kyllä sairaan magee tellu. Olet varmasti innoissasi siitä :-) onneksi olkoon toi on hieno fiilis ja hieno kitara :-) Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |
Alfons Åberg 22.12.2016 12:23:52 (muokattu 22.12.2016 12:24:18) | |
---|
Käyttääkö kukaan Telessään hiottuja kieliä? Itse laitoin Bajaan 11-paksuiset Thomastik Swingit. "Jos johtaisin levy-yhtiötä, niin nakkaisin kaikki kolme hiuksista vittuun ja ottaisin oikeita talentteja tilalle. Sellaisia jotka osaavat oikeasti säveltää." -danny- |
joku muu sikko 22.12.2016 14:37:03 | |
---|
se on kiliju päivöä
-Haitaripartio- |
hallu 22.12.2016 14:48:24 | |
---|
Presidentti: Käyttääkö kukaan Telessään hiottuja kieliä? Itse laitoin Bajaan 11-paksuiset Thomastik Swingit. Kerro nyt ihmeessä miten toimii? onko siis punottu g? itse jossakin vaiheessa suunnittelin stratoon laittaa jazz-kielet, mutta mieltin että ne toisaalta syö sitä klangia ja kirkkautta ja kolinaa, mutta no jäi kokeilematta ja siksi kysyn että miten ne sulla toimii. Kiinnostaisi nimittäin laittaa. Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka |