Shredator 21.08.2016 12:26:03 | |
---|
Menee kaupaksi kun kauppaa haluttua tavaraa. Ostamisen kanssa on taas toinen juttu :D On se kun ei eurot kelpaa. "If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking." |
iec 22.08.2016 08:54:51 | |
---|
Shredator: Menee kaupaksi kun kauppaa haluttua tavaraa. Ostamisen kanssa on taas toinen juttu :D On se kun ei eurot kelpaa. No se on kyllä kumma juttu se jos ei eurot kelpaa. Itse olen kyllä takuuvarmasti myynyt ja lähettänyt jos ostaja maksaa tilille etukäteen tai siinä tapauksessa että ostaja tulee hakemaan kamppeen ja maksaa käteisellä. -iec Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
tender.insanity 22.08.2016 09:16:49 | |
---|
Itseäni vituttaa ne hakijat jotka vielä tinkivät. Heikko luonne itsellä, etten vain voi sanoa "eikun me sovittiin niin ja niin paljon, joten painu hittoon jos ei oo rahaa". Itse ostajana kyllä pysyn ennaltaan sovitussa hinnassa. Toiset tuntuvat olevan niin köyhiä lusmuja että pitää vielä tingata kymppi tai pari. Pari kertaa nyt ei tunnu missään, mutta kymmenen myyntiä ja 20e tinkaus tekee sen kakssataa. Ovelaa myös sekin, että annetaan tukku seteleitä "onko sulla antaa tuosta takas". Yllättäen herran vuonna 2016 kukaan enää kanna fyysistä rahaa taskussa. |
varakeef 22.08.2016 10:29:14 | |
---|
tender.insanity: ne hakijat jotka vielä tinkivät. Hämmentävää. Eivät varmaankaan ymmärrä ilmaisujen "tulen katsomaan" ja "tulen noutamaan" eroa? "Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle"
- Laura Latvala |
Gary the pine 22.08.2016 11:21:14 | |
---|
tender.insanity:"onko sulla antaa tuosta takas" Nämä juuri, tullaan ostamaan 40e kampetta 50e seteli taskussa ja multa pitäis sit se kymppi löytyä. Tai sitten nämä just jotka tulevat tekemään sovittua kauppaa ja siinä vaiheessa kun kamat on autossa tulee tää "ai mut ei mulla oo käteistä, voinks mä maksaa tilille?" Noissa tilanteissa vaan tarttis olla se Kova-Keijo ja vetää ukemilla pihatie päästä päähän ja käskee painumaan vittuun... Tulin, näin, paskoin housuun. |
klobasa 22.08.2016 11:25:13 | |
---|
Gary the pine: Nämä juuri, tullaan ostamaan 40e kampetta 50e seteli taskussa ja multa pitäis sit se kymppi löytyä. Tällaisilta ostajilta voi ottaa sen 50e setelin ja tilinumeron jonne lykkää kympin takaisin. |
iec 22.08.2016 12:34:50 | |
---|
klobasa: Tällaisilta ostajilta voi ottaa sen 50e setelin ja tilinumeron jonne lykkää kympin takaisin. Juuri näin :D -iec Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
Laulava Kylätohtori 22.08.2016 12:54:36 | |
---|
klobasa: Tällaisilta ostajilta voi ottaa sen 50e setelin ja tilinumeron jonne lykkää kympin takaisin. Plussalla pläjäytin. :D They pass too much electricity. -SRV |
pappasfin 22.08.2016 13:50:38 (muokattu 22.08.2016 13:50:53) | |
---|
Meikä on aina varannu rahaa just tasan sen sovitun summan eikä ole tarvinnu sumplia vaihtorahan ym. kanssa. Ite tykkään käteisestä rahasta setelien ja kolikkojen muodossaan, toki joskus on tullu korttia käytettyä mutta erittäin harvoin. PappaSFin |
Laulava Kylätohtori 22.08.2016 14:07:18 | |
---|
pappasfin: Meikä on aina varannu rahaa just tasan sen sovitun summan eikä ole tarvinnu sumplia vaihtorahan ym. kanssa. Ite tykkään käteisestä rahasta setelien ja kolikkojen muodossaan, toki joskus on tullu korttia käytettyä mutta erittäin harvoin. Ja jos joskus ei ole ollut aivan tasarahaa, niin sitten se pyöristetään ylöspäin (esim hinta = 115, itellä mukana 6 kpl kakskymppisiä). Ostajan tyhmyyttähän se on, jos ei ole sopivaa rahaa messissä, joten ostaja siitä kärsiköön. Monet tietysti yrittävät "kusetusmielessä" saada hintaa tingattua alaspäin, mikä on todella säälittävää. Jos hinta on jo ennalta sovittu, niin turha siitä on enää alkaa noutotilanteessa itkeätihrustamaan... They pass too much electricity. -SRV |
iec 22.08.2016 14:22:14 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Ja jos joskus ei ole ollut aivan tasarahaa, niin sitten se pyöristetään ylöspäin (esim hinta = 115, itellä mukana 6 kpl kakskymppisiä). Ostajan tyhmyyttähän se on, jos ei ole sopivaa rahaa messissä, joten ostaja siitä kärsiköön. Monet tietysti yrittävät "kusetusmielessä" saada hintaa tingattua alaspäin, mikä on todella säälittävää. Jos hinta on jo ennalta sovittu, niin turha siitä on enää alkaa noutotilanteessa itkeätihrustamaan... Kyllä näin on. Turha enää vikistä jos ostaja on jo ilmoittanut että ostaa kamppeen pois. Jos ei ole erikseen muuta neuvoteltu, niin silloin hinta on se ilmoituksen pyyntihinta + mahdolliset toimituskulut. Eri asia on, jos sovitaan että tullaan katsomaan ennekuin kaupat lyödään lukkoon. Silloin voi vielä yrittää tinkiä, jos myytävässä kamppeessa on jotain sellaista vikaa mitä ei ilmennyt kuvista/ilmoitustekstistä. -iec Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
tuskiz 22.08.2016 15:43:37 | |
---|
Passittasin tasarahattomat automaatille tai jos on liikaa niin ottaisin sen ylimääräsen ärsykelisänä. Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus saattaa sisältää mielipiteen. |
AngieRainbow 23.08.2016 22:03:00 | |
---|
Aina mulla kaikki on mennyt ennemmin tai myöhemmin. Ei aina niin nopeasti, kuin olisin halunnut tai toivomaani hintaan, mutta on kuitenkin mennyt, joten eiköhän mene jatkossakin. Jotenkin luulisi, että toi mun '64 VOX menisi pyytämääni hintaan, mutta kun ei niin ei. Tuntuu siltä, että onkohan porukka nyt tajunnut, että tässä myydään alkuperäistä vuoden 1964 VOX:ia halvemmalla kuin nykyajan Kiinan vehkeet. Mutta minkäs teet. What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men. |
Jukka Häikiö 24.08.2016 21:35:35 | |
---|
Aika huvittavaa kun joku mainostaa ilmossaan vuoden 2012 Gibsoninsa olevan "parasta vuosikertaa", sehän oli se vuosi kun nousi karmea haloo näistä juuri sen vuoden laminoiduista otelaudoista, ei sillä että ne sen huonompia ois, mut pikkusen harhaanjohtavaa... Sitä se on vaan tehtävä, mitä sattuu tulemaan... |
mpekkanen 24.08.2016 21:43:13 | |
---|
Jukka Häikiö: Aika huvittavaa kun joku mainostaa ilmossaan vuoden 2012 Gibsoninsa olevan "parasta vuosikertaa", sehän oli se vuosi kun nousi karmea haloo näistä juuri sen vuoden laminoiduista otelaudoista, ei sillä että ne sen huonompia ois, mut pikkusen harhaanjohtavaa... Sinänsä tästä saisi kyllä mielenkiintoisen aiheen. Eli milloin tai mikä vuosi on Gibson tehnyt kaikista laadukkaammat soittimensa? Ja nyt siis sitten ihan kaikki mallit sinne puntariin, mitä kyseisenä vuotena on tehty... Ei taida kovinkaan paljoa olla täällä meidän m.netissä sellaisia, jotka tähän voisivat vastata täysin aukottomasti ja omiin kokemuksiin perustuen :) Tähän jos vielä sotkettaisiin tuo hinta/laatu-suhteeltaan paras vuosikerta, niin en usko että sekään helpottaisi. |
Laulava Kylätohtori 24.08.2016 22:25:29 | |
---|
mpekkanen: Sinänsä tästä saisi kyllä mielenkiintoisen aiheen. Eli milloin tai mikä vuosi on Gibson tehnyt kaikista laadukkaammat soittimensa? Ja nyt siis sitten ihan kaikki mallit sinne puntariin, mitä kyseisenä vuotena on tehty... Ei taida kovinkaan paljoa olla täällä meidän m.netissä sellaisia, jotka tähän voisivat vastata täysin aukottomasti ja omiin kokemuksiin perustuen :) Tähän jos vielä sotkettaisiin tuo hinta/laatu-suhteeltaan paras vuosikerta, niin en usko että sekään helpottaisi. Niin ja onko edes olemassa mitään vuosikertaa, joka olisi muita parempi? Itse suhtaudun koko ajatukseen vähän skeptisesti. 2016 malleja parjattiin kovasti, mutta lähinnä niiden toimesta, jotka eivät niitä omista. Itse omistajat ovat olleet kovasti tyytyväisiä... Hinta/laatu-suhdekin on mielestäni aika tulkinnanvarainen. Joku sanoo, että Squjuissa on parasta hinta/laatua, mutta itse koen saavani esim. japanilaisella Tokain stratolla enemmän per maksettu euro. Joku on toista mieltä, eikä absoluuttista totuutta taida edes olla... They pass too much electricity. -SRV |
jhakwe 24.08.2016 22:35:29 | |
---|
Yleisesti tiedetty faktahan on, että vuosina 2005 ja 2013 tehtiin heittämällä parhaat. Ei kestä kiittää vinkistä - nyt voisittekin mennä torille vilkuilemaan, sattuisiko sieltä löytymään just sellasia! http://www.taintedaudiofx.com - Käsintehtyjä pöristimiä. |
Laulava Kylätohtori 24.08.2016 22:36:21 | |
---|
Koska "Hei, hukkasin kitarakamaa ja löysin sen"-ketju puuttuu, niin menköön tähän. Melkein ratkesi Stingray fuzzin kohtalo tänään, kun oli pudonnut (oli sentään paketissa) autosta paikalliselle pururadalle maahan. Kotona hain joka paikasta ja mietin, että mitä vittua, eihän tämä ole mahdollista. No, löytyi vielä äsken pururadalta, ettei kukaan ollut ottanut. Paitsi mitä kitaraa soittamaton tuollaisella tekisi, kun ei tajua siitä mitään. Soittaa poliisin pommiryhmän paikalle. Raumalaispoliisit voisivat sitä pommiksi luullakin, onhan siinä laukaisuajastimen säädöt ja kaikki. Räjäyttäisivät vielä varmuuden vuoksi koko fuzzin taivaantuuliin... :) They pass too much electricity. -SRV |
Laulava Kylätohtori 24.08.2016 22:37:58 | |
---|
jhakwe: Yleisesti tiedetty faktahan on, että vuosina 2005 ja 2013 tehtiin heittämällä parhaat. Ei kestä kiittää vinkistä - nyt voisittekin mennä torille vilkuilemaan, sattuisiko sieltä löytymään just sellasia! Hei jätkät, mä löysin pari. Käyn ottamassa pikavipit, että saan ne ennen muita... ;) They pass too much electricity. -SRV |
tuskiz 24.08.2016 22:52:39 | |
---|
jhakwe: Yleisesti tiedetty faktahan on, että vuosina 2005 ja 2013 tehtiin heittämällä parhaat. Ei kestä kiittää vinkistä - nyt voisittekin mennä torille vilkuilemaan, sattuisiko sieltä löytymään just sellasia! Vuosien 2009 ja 2011 yhtiön raidauksen koskien epämääräsen/laittoman puutavaran käyttöä jälkeen oon ollut sitä mieltä, että tosta eteenpäin ei laatu ole ainakaan eksponentaalisesti kasvanut, sitten oli tosiaan vaikka noi 2012 ja 2015 vuosien fiaskot. Itseasiassa kun vuonna 2005(ko?) Gibson alkoi laittamaan niitä paskoja piirilevyvirityksiä elektroniikaksi on jo ollut vähän niin ja näin, mutta oon kuitenkin sitä mieltä että tän vuoden mallit on olleet ihan hyviä, ainakin ne yksilöt joita oon hipistellyt. Eli oikeestaan ennen vuotta 05 tehdyt on varmaan maailman parhaimpia, eikun metsästämään. Huom! Obs! Ylläoleva kirjoitus saattaa sisältää mielipiteen. |