Aihe: Jackson!
1 2 3 4 514 15 16 17 18
mpekkanen
20.07.2024 18:59:13
Metalkallo: Joo halvoissa yleensä huonosti tehty satulan urat.

Arveletko yhä silti, että se voisi olla satula, kun tremolon blokattua vire pysyy kuten pitääkin?

Kyllä mä luulen, että blokattunakin se on satulasta kiinni. Ne satulan urat on ehkä hieman liian tiukat ja kun vibraa käyttää, niin ne kielet ei palaudu kunnolla oikeaan vireeseen. Kun tremolo on blokattu, niin kielet ei liiku niin paljon satulan urissa ja ongelma on vähäisempi. Se voi kuitenkin mennä epävireeseen jos bendailee ja silloin se satulan vaihto on ainut lääke ongelmaan.
Tällainen vahva epäilys mulla on.
Metalkallo
20.07.2024 19:05:27 (muokattu 20.07.2024 19:07:42)
mpekkanen: Kyllä mä luulen, että blokattunakin se on satulasta kiinni. Ne satulan urat on ehkä hieman liian tiukat ja kun vibraa käyttää, niin ne kielet ei palaudu kunnolla oikeaan vireeseen. Kun tremolo on blokattu, niin kielet ei liiku niin paljon satulan urissa ja ongelma on vähäisempi. Se voi kuitenkin mennä epävireeseen jos bendailee ja silloin se satulan vaihto on ainut lääke ongelmaan.
Tällainen vahva epäilys mulla on.

Ok. Vire pysyy kyllä hyvin blokattuna vaikka bendailee. On silloin kuin normi vireenpitävyys kuin esim. vaikka les paulissa.
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
Metalkallo
26.07.2024 19:00:54 (muokattu 26.07.2024 19:01:12)
Mitä mieltä tietäjät on tästä, kun talla blokattu ja silloin vire pysyy, et voiko tosiaan olla satulassa vika silti? Eikö satulan kuuluisi silloinkin jumittaa kieliä jos siinä olisi vikaa? Vaihdoin satulan uuteen Graph Tech:n tuskiin jossa kielien pitäisi liukua kuin voi pannulla, mutta eipä vire pidä silti jos tremolo talla on kelluvana.

Itse luulen, että vika piilee tuossa halppis Jackson 2 point tremolossa. Kitara siis Jackson JS22 Dinky.
Jaketsu
26.07.2024 19:03:28
Graphtechiä myös tallaan? Näin ainakin itse ratkaisin sekä Straton että PRS:n vireongelmat.
Metalkallo
26.07.2024 21:44:56 (muokattu 26.07.2024 21:45:48)
Jaketsu: Graphtechiä myös tallaan? Näin ainakin itse ratkaisin sekä Straton että PRS:n vireongelmat.

Tarkoitatko kokonaista tallaa vai osia, sillä en löytänyt kokonaista tallaa Graph Techiltä? Kyseessä siis 2 point tremolo talla ei floikka.
mpekkanen
26.07.2024 22:07:13
Metalkallo: Tarkoitatko kokonaista tallaa vai osia, sillä en löytänyt kokonaista tallaa Graph Techiltä? Kyseessä siis 2 point tremolo talla ei floikka.

Tällaiset löysin nopealla googletuksella. Kannattaa nuo mitat tietysti tarkastaa huolella, ettei tule huti ostosta. En tiedä paraneeko vika näillä, mutta tuskin se huonommaksi ainakaan menee. Mulla oli joskus graph techin palat Les Paulissa ja kyllä ne siinä toimi ihan hyvin. Ne oli joku entinen omistaja jostain syystä vaihtanut.

https://www.musikantti.fi/tallat-ja … QNE7tU9eUOYLQSkBABWsrxoCS5UQAvD_BwE
Metalkallo
27.07.2024 00:08:41
mpekkanen: Tällaiset löysin nopealla googletuksella. Kannattaa nuo mitat tietysti tarkastaa huolella, ettei tule huti ostosta. En tiedä paraneeko vika näillä, mutta tuskin se huonommaksi ainakaan menee. Mulla oli joskus graph techin palat Les Paulissa ja kyllä ne siinä toimi ihan hyvin. Ne oli joku entinen omistaja jostain syystä vaihtanut.

https://www.musikantti.fi/tallat-ja … QNE7tU9eUOYLQSkBABWsrxoCS5UQAvD_BwE

Kiitos, täytyy pistää muistiin. Täytyy tosiaan yrittää liukastaa nuo palat tuossa jacksonin tallassa sekä muut mitä voi, ja muutenkin tsekkaa laitos perinpohjin.
haggi goira
02.08.2024 19:02:50
Tänään toi postikusti kotiin uuden RR24 FR H consept -serien.
Vaikka kuinka on Koreassa tehty, niin tykkään kyllä huomattavasti enemmän kuin USA rr1t jonka omistin aikanaan.
Se ei vaan sopinut pirtaan mitenkään. Tässä tuntuisi hieman kaulan paksuutta olevan enempi.

Jos jotain - täytyy sanoa, niin bindausten viimeistely on vähän niin ja näin. Tainnu sikli mennyt omia reittejä. Pienimuotoisesti.
Mutta todella hyvä soittaa ja viimeistely muuten
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 514 15 16 17 18
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)