![]() 18.08.2013 10:03:06 (muokattu 18.08.2013 10:14:03) | |
---|---|
Ihme valitusta nostoista. Toki, jos kaksi kertaa päivässä nostaa saman tuotteen, niin onhan se vähän tympeää. Toisaalta 5 ilm/viikko rajoittaa aika nopeasti turhia nostamisia. Toisaalta, jos pahimmillaankin voi tehdä 4 nostoa viikossa, niin so what? Itse ainakin muistan nostoilmoitukset ja voin skipata ne helposti. Haittaako se tosiaan niin paljon, jos joutuu nostetun ilmoituksen verran rullaamaan hiirtä alas. Ja kiistaton fakta on, että esim. pedaalit menevät nopeiten ollessaan etusivulla, eli ilmoituksen ollessa uusi tai nostettu. Tämän on huomannu varmaan jokainen, joka myy pedaaleja torilla vähänkin enemmän. Itse kirjoitan myös *Myyty* myytyjen tuotteiden kohdalle, koska näin muut mahdollisesti kiinnostuneet tietävät, että se on myyty, eikä muista syistä poistettu torilta. *Varattu* kirjoitan siinä kohtaa, kun kaupat ovat alustavasti sovittu, mutta raha ei näy vielä tilillä. Ei tule sitten ostajallekaan fiilistä, että yritän myydä tuotetta monta kertaa. Tosin poistan *myyty* ilmoitukset torilla muutamissa tunneissa, viimeistään seuraavana päivänä. Minusta tori toimii todella hyvin, eikä sitä kannata alkaa muuttelemaan sen mukaan, mitä joku tyyppi X pitää hyvänä tai huonona. Pitäisi ymmärtää, että torin on tarkoitus palvella kaikkia, eikä vain muutamia. Silloin voi käydä niin, että tori ei olekaan täydellinen juuri tyyppi x:lle... Ja itse luen toria esim. duunissa parhaimmillaan todella usein. Eikä minua silti haittaa nostot (jotka rajoittuvat 4 kertaan viikossa), joten en ymmärrä, että ne ovat jollekin niin kovain raskas taakka.. Se on toki omituista, että on samasta tuotteesta monta ilmoitusta. Itse poistan aina vanhan samalla, kun teen noston. Gyl sunkka maar oikke met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks. | |
![]() 18.08.2013 10:15:50 | |
janpeko: Itse kiikuttaisin kalliimman arvovahvarin/ kitaran Kitarapajalle tai muuhun asian tuntevaan liikkeeseen myyntiin. Miksi? Koska a) potentiaalisia tosi ostajia enemmän b) ulkomaiset ostajat ostavat näistä liikkeistä myös.. Siitä vaan, kaikilla tosin ei ole varaa antaa myyjäliikkeelle sitä provikkaa minkä ne siitä välistä sitten ottaa. Joskus vein oman Gibson Les Paul standard premium plussan sinne myyntiin, ihan sen takia kun tuon premium plussan vaikutus hintaan oli semmoinen ettei kukaan sitä halunnut maksaa, se oli stankkua noin tonnin kalliimpi pelkästään kansipuun takia. Se myytiin parissa päivässä 2200 euron hintaan, minulle tilitettiin siitä 1800 euroa. Hävisin neljä sataa siinä sitten, joten käytännössä olisin voinut kaupata sen itse tohon 1800 euron hintaan ja se olisi mennyt kaupaksi varmaan saman tien. Se lopputulema sitten minun kannalta oli vähän semmoinen +/-0. | |
![]() 18.08.2013 10:33:35 | |
Twinkle: Siitä vaan, kaikilla tosin ei ole varaa antaa myyjäliikkeelle sitä provikkaa minkä ne siitä välistä sitten ottaa. Joskus vein oman Gibson Les Paul standard premium plussan sinne myyntiin, ihan sen takia kun tuon premium plussan vaikutus hintaan oli semmoinen ettei kukaan sitä halunnut maksaa, se oli stankkua noin tonnin kalliimpi pelkästään kansipuun takia. Se myytiin parissa päivässä 2200 euron hintaan, minulle tilitettiin siitä 1800 euroa. Hävisin neljä sataa siinä sitten, joten käytännössä olisin voinut kaupata sen itse tohon 1800 euron hintaan ja se olisi mennyt kaupaksi varmaan saman tien. Se lopputulema sitten minun kannalta oli vähän semmoinen +/-0. Sitten tullaan taas siihen asiaan, että olisiko se kitara mennyt tuollakaan hinnalla täällä kaupaksi? Jos haluaa nopeasti tavarasta eroon, käytän itse kalliimmissa tuotteissa liikkeen apua. Kuten sanoit, nopeat kaupat tuli. Lisäksi siitä häviää nämä vaihto- tarjoajat ja renkaanpotkijat. Mutta kukin tehköön haluamallaan tavalla. | |
![]() 18.08.2013 10:53:51 | |
Laulava Kylätohtori: .Minusta tori toimii todella hyvin, eikä sitä kannata alkaa muuttelemaan sen mukaan, mitä joku tyyppi X pitää hyvänä tai huonona. Pitäisi ymmärtää, että torin on tarkoitus palvella kaikkia, eikä vain muutamia. Silloin voi käydä niin, että tori ei olekaan täydellinen juuri tyyppi x:lle... Näin juuri. Jos jotain muutosta puuhataan niin ennemmin lisää vaikkapa lokerointi vaihtoehtoja. Esimerkiksi pedaaleissa olisi kätevää jos olisi putiikki purkit, multiefektit ja edullisemmat polkimet erikseen.. Ja nekin vielä jaettuna tyypin mukaan omaan lokeroonsa: säröt, tremolot, delayt... Jne. Mutta on tuo tori hyvä noinkin, itse etsin yleensä jotain tiettyä, ja tietyt hakusanat ovat ahkerassa käytössä. | |
![]() 18.08.2013 10:57:08 | |
janpeko: Sitten tullaan taas siihen asiaan, että olisiko se kitara mennyt tuollakaan hinnalla täällä kaupaksi? Jos haluaa nopeasti tavarasta eroon, käytän itse kalliimmissa tuotteissa liikkeen apua. Kuten sanoit, nopeat kaupat tuli. Lisäksi siitä häviää nämä vaihto- tarjoajat ja renkaanpotkijat. Mutta kukin tehköön haluamallaan tavalla. Aina voi jälkiviisastella että olisi riita laitettu keskeltä poikki ja 2000 € torille. Mutta ei noista koskaan etukäteen tiedä. Itse möin vuosi takaperin kesällä kitaraa, jonka silloinen T-Kaupan hinta oli jossain 1900 korvilla, ja nykyään 1998. Torilla hinta oli 1500. Siihen hintaan löytyi yksi "tulen hakemaan pois" -kaveri jota odottelin monta tuntia mutta tätä sankaria ei näkynyt ja sovittuna aikana status mnetissä 'nyt paikalla' ja puhelin kiinni (mainitsisinko nimimerkin?). Sitten oli yksi kuningaskuluttaja, jonka jälkeen tein periaatepäätöksen etten ikinä lähde näyttämään kitaraa kenellekään. En lähde enää junalla ja metrolla sompailemaan kitaralaukun kanssa pitääkseni kenellekään 40 minuutin riffiklinikkaa. Toisaalta oli sellainen kaveri, että hänen kanssaan tuskin olisi hyviin kauppoihin päässyt vaan olisi viikon päästä puhelin soinut että kielet on vanhat. Lopulta myyntihinnaksi tuli 1300. 31 grams of crank and still kicking. | |
![]() 18.08.2013 11:09:32 | |
Mulla on niin huono muisti että oikeastaan sillä ei ole mitään merkitystä, missä kohtaa torilla joku ilmoitus on. Tulee vastaan mitä tulee, varsinkin kun ei erityisesti mitään etsi. Olen tosin kiinnittänyt huomiota että eräillä on tarve nostaa ilmonsa keulille. Minulle se kuvastaa kovaa, ehkä jopa kipeää rahantarvetta ja kertoo siitä että tämän myyjän kanssa kannattaa rahasta keskustella ihan avomesti, koska se on helppo pala nyt. .....jos sitä tuotetta tarvitsee.... Omat jätetyt ilmot on jossain mihin aikanaan jäivät. Jos ei kukaan näe/osta niin so what, jos ei mene tänä vuonna niin koitetaan ens vuonna uudelleen :) Kirjoitan.....siis ehkä en just nyt soita.... | |
![]() 18.08.2013 11:34:07 | |
Gabe: Näin juuri. Jos jotain muutosta puuhataan niin ennemmin lisää vaikkapa lokerointi vaihtoehtoja. Esimerkiksi pedaaleissa olisi kätevää jos olisi putiikki purkit, multiefektit ja edullisemmat polkimet erikseen.. Ja nekin vielä jaettuna tyypin mukaan omaan lokeroonsa: säröt, tremolot, delayt... Jne. Mutta on tuo tori hyvä noinkin, itse etsin yleensä jotain tiettyä, ja tietyt hakusanat ovat ahkerassa käytössä. Saahan tohon torin hakuun hintarajat joilla kyllä erottaa halppikset ja putiikkikamat. Ja mua ei henk. koht. haittaa nostot jos niitä ei tapahdu päivittäin ja jos nostaessa poistetaan se vanha ilmoitus. http://muusikoiden.net/dyn/users/112469.jpg | |
![]() 18.08.2013 11:40:25 (muokattu 18.08.2013 11:43:27) | |
janpeko: Sitten tullaan taas siihen asiaan, että olisiko se mennyt tuollakaan hinnalla täällä kaupaksi? Jos haluaa nopeasti tavarasta eroon, käytän itse kalliimmissa tuotteissa liikkeen apua. Kuten sanoit, nopeat kaupat tuli. Lisäksi siitä häviää nämä vaihto- tarjoajat ja renkaanpotkijat. Mutta kukin tehköön haluamallaan tavalla. Olisi se ennemmin tai myöhemmin, todennäköisesti ennnemmin kun kyseessä oli jo ihan polkuhinta melkein 4000 euron tuotteesta. eräskin joka sitä oli vaihtamassa totesi sitten jälkeenpäin, kuultuaan toteutuneen hinnan, että olisi siihen rahaan voinut ostaa sen ihan rahallakin. Mut se oli sitä aikaa kun näistä yksityisten välisistä kaupusteluista juur tiennyt enkä juur osannut, jotenkin oli siinä harhaluulossa että yrityksen kautta se olisi luotettavampaa. Toki ne siellä pajallakin osasi, aivan varmasti se olisi mennyt parempaankin rahaan mutta jos asiakas luottaa arvioon niin eihän ne riskeeraa kassavirtaansa parin kympin lisätienestin takia. Se on vähän sama kaikissa provikkaan perustuvissa liiketoiminnan muodoissa, myyntihinta korreloi negatiivisesti myyntiaikaan ja kun pienet erot myyntihinnassa ei vaikuta voittoon niin annetaan mieluummin asiakkaan ottaa takkiin jotta raha liikkuu nopeammin. Mut näin tämä vaan toimii, bisnestä se kuitenkin on niillekin. | |
![]() 18.08.2013 11:54:47 | |
mopar: Saahan tohon torin hakuun hintarajat joilla kyllä erottaa halppikset ja putiikkikamat. Ja mua ei henk. koht. haittaa nostot jos niitä ei tapahdu päivittäin ja jos nostaessa poistetaan se vanha ilmoitus. Saa, mutta sitten jää pois laskuista esimerkiksi ne purkit joissa on hinnan kohdalla euro ja tekstissä tarjoa.. Ja ne multiefektit tunkevat tietty myös mukaan. Mutta joo, kun käyttää tervettä maalaisjärkeä ja käyttäytyy muutenkin asiallisesti niin eiköhän noita nostoja uskalla tehdä. | |
![]() 18.08.2013 12:31:43 | |
Gabe: Saa, mutta sitten jää pois laskuista esimerkiksi ne purkit joissa on hinnan kohdalla euro ja tekstissä tarjoa.. Ja ne multiefektit tunkevat tietty myös mukaan. Mutta joo, kun käyttää tervettä maalaisjärkeä ja käyttäytyy muutenkin asiallisesti niin eiköhän noita nostoja uskalla tehdä. Tämä on tosi, mutta mä olenkin sitä mieltä että myytävässä tavarassa pitäis olla hinta näkyvissä... http://muusikoiden.net/dyn/users/112469.jpg | |
![]() 18.08.2013 12:37:30 | |
mopar: Tämä on tosi, mutta mä olenkin sitä mieltä että myytävässä tavarassa pitäis olla hinta näkyvissä... Niin pitäisi. Pari kertaa on ärsyttävästi mennyt kiinnostava tavara ohi tuon takia. | |
![]() 18.08.2013 13:13:13 (muokattu 18.08.2013 13:18:58) | |
Hynkel: Tervettä järkeä. Mikä nostamisessa on niin hirveää että pitää käyttää tällaista kommentointia? Vituttaa että on myynnissä kalliita kamoja joihin ei itsellä ole varaa, niinkö? Miten niin kaikilla ei ole samat säännöt? Toria on mukavampi lukea kun ei tarvi katsella itseä kiinnostamattomia ilmoituksia? Kuka määrää sen, milloin "ei mene kaupaksi" kuten sanot, ja pitää huutokaupata? IMHO on ihan bullshittiä että tori olisi jotenkin kusessa tai hankala lukea ja käyttää siksi, että siellä on joitakin ilmoja usein näkyvillä. Skippaa vain yli jos ärsyttää, äkkiä ne sieltä huomaa jos toria paljon selaa. Tervettä järkeä tosiaan saa käyttää, ja olen muuten ihan samaa mieltä Vladin kanssa siitä, ettei jaarittelun seasta oikein millään tahdo löytyä punaista lankaa. Hän vain sanoo sen kohteliaammin kuin minä. Kirjoitin, että ne edullisimmat voi laittaa vaikka huutokauppoihin tai sängyn alle jos ei mene kaupaksi. Kun sinun on niin vaikea löytää kirjoituksestani "punaista lankaa" ja et ymmärrä tekstiäni niin Myös sinä voit hypätä minun kirjoituksieni ohitse jos et niitä kerran ymmärrä. Eikö niin. En minäkään ota kantaa sellaisiin aiheisiin joista en ymmärrä tai en niistä mitään tiedä. Kun kysyt "Kuka määrää sen, milloin "ei mene kaupaksi" kuten sanot, ja pitää huutokaupata." Niin jos myyjä ei tiedä itse milloin tavara on mennyt kaupaksi niin silloin ei varmaan tällaisen henkilön kannata laittaa ilmoituksia millekkään torin ilmoitusosastolle. Ainakin ostajana jättäisin sellaisen tuotteen ostamatta jos myyjä ei itse tiedä onko tuote jo myyty vai ei. Kalliimmat soittimet voi viedä esim. Kitarapajalle myyntitiliin. Sieltä ne voi ostaa joku muukin kuin Suomalainen ja vaihdossa ei tyrkytetä mitään kamaa. Jos tätä on tosiaan ihan mahdoton ymmärtää että nostoihin vaikka viikon rajat (esim.) ja sitten ehkä useammin jos hintaa on tiputettu. Myös kuukausia olevat ilmoitukset joissa lukee myyty voitaisiin poistaa,vai onko tämäkin jotenkin huono idea? On ymmärrettävää jos tuotteeseen laittaa varattu kun odottelee rahoja tilille ja pitää sen jälkeen myyty sanaa vielä pari päivää ettei enää kukaan tarjoa mitään. Jos joku haluaa torista sellaisen kuin huuto.net on missä tehomyyjät nostavat joka päivä omat tuotteensa sivun alkuun niin tuskin sellaista kukaan haluaa. Varsinkin kun joka ainoa pleksi ja potikka on ilmoitettu erikseen. Sieltä on todella "mukava" etsiä tuotteita, vaikka sielläkin on välillä ihan hyvää tavaraa ja kohtuu hinnoillakin. | |
![]() 18.08.2013 13:21:30 | |
mpekkanen: Myös sinä voit hypätä minun kirjoituksieni ohitse jos et niitä kerran ymmärrä. Luoja tietää, että olen yrittänyt. Olen todella yrittänyt. Jatkan yrittämistä. Ukonete prosím výstup a nástup, dvere se zavírají. | |
![]() 18.08.2013 13:29:27 | |
mpekkanen: Jos joku haluaa torista sellaisen kuin huuto.net on missä tehomyyjät nostavat joka päivä omat tuotteensa sivun alkuun niin tuskin sellaista kukaan haluaa. Varsinkin kun joka ainoa pleksi ja potikka on ilmoitettu erikseen. Sieltä on todella "mukava" etsiä tuotteita, vaikka sielläkin on välillä ihan hyvää tavaraa ja kohtuu hinnoillakin. Huuto.netin kaltaseksi en halua torin menevän missään nimessä. On nykyään vaikea jo löytää elokuvia, jotka olisi käyttäjä pari kertaa katsellut ja laittanut sitten halvalla myyntiin. Kun levy ja elokuvaosasto on nykyään täynnä tehomyyjien ilmoituksia samoilla hinnoilla kuin Anttilan alelaarissa. 31 grams of crank and still kicking. | |
![]() 18.08.2013 13:51:11 (muokattu 18.08.2013 18:25:01) | |
IntriguingMan: Huuto.netin kaltaseksi en halua torin menevän missään nimessä. On nykyään vaikea jo löytää elokuvia, jotka olisi käyttäjä pari kertaa katsellut ja laittanut sitten halvalla myyntiin. Kun levy ja elokuvaosasto on nykyään täynnä tehomyyjien ilmoituksia samoilla hinnoilla kuin Anttilan alelaarissa. Kyseisessä paikassa taitaa tämä sama ongelma olla aika monella myyntisivustolla. Ostetaan jostain alelaarista elokuvia, vaatteita jne. sitten niitä myydään ns.halvalla ja laitetaan uuden hinta viereen. Varmasti osa tavarasta on ihan edullista jopa tämänkin jälkeen,mutta jos niitä sivuja on satoja ja suuri osa uusii ne ilmoitukset joka päivä,niin ei niitä kukaan jaksa katsella. Ne sivut ovat ihan jobbareita varten ja oikeasti koko huutokaupan idea on hävinnyt jonnekkin jo aikoja sitten. Olen tämän laittanut jo aikaisemminkin ,että mitä porukka tykkäisi jos tämä käännettäisiin toisin päin. laittaisin akustiselle,sähkökitara ja basso puolelle ilmoitukset jossa ostan euron kilo hintaan soittimia( Les paul joka painaa ilman laukkua vaikka 4,2 kiloa niin siitä hinta 4,20 euroa +laukun "hinta" päälle samalla laskuopilla). Samanlaisia ilmoituksia olisi myös vahvistimet,kaapit, efektit sekä kitarosat ja-mikrofonit osastoissa. Jos laittaisin tällaisen osto-ilmoituksen joka päivä kaikille näille osastoille niin olisiko tämä ihan oikeasti hyvä juttu kaikkien mielestä. jotkuthan olivat sitä mieltä ,että ne ylimääräiset ilmoitukset voi hypätä yli. Ihan oikeasti ei tällaisesta kukaan tykkää. Ja jos nostoja perustellaan sillä ,että muuten ne ovat sivulla 23 niin jatkuva nostelu ei ole kyllä lääke siihenkään jos sitä on sitten kaikkien alettava tekemään. | |
![]() 18.08.2013 13:51:38 | |
mpekkanen: Kirjoitin, että ne edullisimmat voi laittaa vaikka huutokauppoihin tai sängyn alle jos ei mene kaupaksi. Kun kysyt "Kuka määrää sen, milloin "ei mene kaupaksi" kuten sanot, ja pitää huutokaupata." Niin jos myyjä ei tiedä itse milloin tavara on mennyt kaupaksi niin silloin ei varmaan tällaisen henkilön kannata laittaa ilmoituksia millekkään torin ilmoitusosastolle. Väännetään sitten rautalangasta: Kysymys on siitä, miten pitkän aikaa tuotteen pitää mielestäsi olla torilla, ennen kuin voi sanoa, ettei se mene kaupaksi? Pari päivää, viikko, kuukausi vai mitä? Kalliimmat soittimet voi viedä esim. Kitarapajalle myyntitiliin. Sieltä ne voi ostaa joku muukin kuin Suomalainen ja vaihdossa ei tyrkytetä mitään kamaa. Miksi näin pitäisi tehdä? Johan tuossa Twinklekin aiemmin mainitsi, että moisilla paikoilla on kovat provisiot (ymmärrettävistä syistä) ja siksi myynti voi olla ihan yhtä vaikeaa. Sitäpaitsi kaikki eivät asu niissä muutamassa kaupungissa, jossa moinen liike on, vaan suurin osa soitinkaupasta käydään netin välityksellä. Jos tätä on tosiaan ihan mahdoton ymmärtää että nostoihin vaikka viikon rajat (esim.) ja sitten ehkä useammin jos hintaa on tiputettu. Kuten aikaisemmin kirjoitin, tämän estämiseen ei ole mitään järkevää keinoa torin nykyisessä versiossa. Enkä tajua tätä "jos hintaa on tiputettu"-argumenttia. Entä jos hinta on jo heti alun alkaen kohdillaan? Tässä on jo muutamaan otteeseen mainittu, että vaikka hinta olisi kohdallaan, kaikki tuotteet eivät mene yhtä nopeasti kaupaksi. | |
![]() 18.08.2013 13:56:48 (muokattu 18.08.2013 14:07:07) | |
Itse olen aktiivinen sekä myyjänä että ostajana torilla, eikä minua nostaminen haittaa - teen sitä itsekin omille ilmoituksilleni. Viiden ilmoituksen viikkoraja kyllä takaa sen, että liian usein ei voi nostaa, ja se on mielestäni ihan riittävä rajoitin. Itse olen pitänyt tapana, että kerran viikossa voi nostaa jos tarpeen. Ostajia kyllä kokemukseni mukaan löytyy helpommin kun nostamista harrastaa, eli torilla on paljon käyttäjiä, jotka vilkaisevat ensimmäisen sivun tai pari ensimmäistä. Itsekin olen tehnyt muutaman kerran kauppoja, joissa huomaan, että aiemmin katselemani tavara on vielä myynnissä, vaikka luulin sen jo menneen kaupaksi. Aika harvoin teen itse kauppoja, joissa haen juuri tiettyä, eksaktia tavaraa. Minun kaltaiseni ostajan tavoittamisessa siis sillä torin "aktiivisella alueella" eli parilla ensimmäisellä ilmoitussivulla oleminen on tärkeää. Käsittääkseni en ole ihan harvinainen tapaus. Samoin myymäni kitarat ovat usein erikoisempia tapauksia, joita ei välttämättä osaa haulla etsiä. Toki itsekin ihmettelen, jos jotain laitetta on myyty vaikka puoli vuotta ilman, että pyyntihinta mihinkään muuttuu, tai jos useita kertoja päivässä ilmoitusta nostetaan. Ei se kuitenkaan mitenkään haittaa. Ensimmäinen tapaus kertoo lähinnä siitä, että myyjä ei välttämättä ole kuin kokeilemassa kepillä jäätä ja jälkimmäinen taas siitä, että myyminen on vähän epätoivoista. Ylipäätään tori toimii mielestäni hyvin ja tarjoaa toimivat keinot sekä heräte- että täsmäosteluun. Tällä hetkellä vain tavara tuntuu liikkuvan nihkeästi taloustilanteen takia, ja siksi varmaan tämä nosteluongelmakin siitä ärsyyntyville korostuu. EDIT: Moninkertaisista ilmoituksista samasta tavarasta (eli noston jälkeen vanhan ilmoituksen jättämisestä) olisi kyllä hyvä päästä eroon. | |
![]() 18.08.2013 14:04:42 | |
Vladi: Enkä tajua tätä "jos hintaa on tiputettu"-argumenttia. Entä jos hinta on jo heti alun alkaen kohdillaan? Tässä on jo muutamaan otteeseen mainittu, että vaikka hinta olisi kohdallaan, kaikki tuotteet eivät mene yhtä nopeasti kaupaksi. Totta, etenkin kalliit kamat vaativat yleensä pitkän myyntiajan. Harva meistä voi heittää tonnia tai kahta tuosta noin vain. | |
![]() 18.08.2013 14:13:28 | |
Nimenomaan, jos tavara ei mene, laske hintaa. Jos ei sittenkään, niin älä turhaan nostele. Odottele hetki ja kokeile sitten uudelleen. Myös maraton pitkät ilmoitukset ovat mielestäni turhia. | |
![]() 18.08.2013 14:22:05 | |
Vladi: Väännetään sitten rautalangasta: Kysymys on siitä, miten pitkän aikaa tuotteen pitää mielestäsi olla torilla, ennen kuin voi sanoa, ettei se mene kaupaksi? Pari päivää, viikko, kuukausi vai mitä? Miksi näin pitäisi tehdä? Johan tuossa Twinklekin aiemmin mainitsi, että moisilla paikoilla on kovat provisiot (ymmärrettävistä syistä) ja siksi myynti voi olla ihan yhtä vaikeaa. Sitäpaitsi kaikki eivät asu niissä muutamassa kaupungissa, jossa moinen liike on, vaan suurin osa soitinkaupasta käydään netin välityksellä. Kuten aikaisemmin kirjoitin, tämän estämiseen ei ole mitään järkevää keinoa torin nykyisessä versiossa. Enkä tajua tätä "jos hintaa on tiputettu"-argumenttia. Entä jos hinta on jo heti alun alkaen kohdillaan? Tässä on jo muutamaan otteeseen mainittu, että vaikka hinta olisi kohdallaan, kaikki tuotteet eivät mene yhtä nopeasti kaupaksi. 1.Kirjoitin jo aikaisemmin useampaan kertaan ,että jos hinnassa ei tapahdu muutoksia niin varmaan yksi nosto viikossa voisi olla ihan hyvä. 2.Monessa soitinliikkeessä on provikka 20 ja 25 % välillä myyntihinnasta. Soitinkaupoissa on kuitenkin oma asiakas kunta joka ei rajoitu aina pelkästään Suomeen. Myöskin siihen myyntihintaan voi itse vaikuttaa. Ei kukaan pakota myymään soitintaan liian halvalla jos ei halua. Kannattaa kuitenkin muistaa ,että nykyään on aika paljon tarjontaa soittimista ja kalliimpien soittimien ostajat ovat monesti hyvinkin vaativia siitä millainen sen ostettavan soittimen pitää olla. Tämä on sen suhteen ihan sama missä se on myynnissä. Siis vaikka se olisi torilla niin jos se kitara ei ole sellainen kuin ostaja haluaa niin sen tulisi olla todella edullinen, että se menisi kaupaksi. Esim. Kitarapajalle voi laittaa sen soittimen vaikka postissa jos ei itse asu siellä suunnalla. Myöskin Kitarapaja teki yhdestä kitarasta joka oli minulla siellä myynnissä sellaisen jutun kerran ,että ostaja oli katsonut ja kokeillut soitinta ja kysynyt voisiko tästä tarjota hieman alempaa hintaa. Kitarapajasta soitettiin minulle ja kerrottiin ,että tällä hinnalla sen ostaisi heti. Minusta tämä oli tosi hyvää palvelua ja ei se hinta siitä alkuperäisestä pyydetystä hinnasta kovinkaan paljoa laskenut. Sain kitaran myytyä ja tuskin olisi mennyt torilla yhtään sen parempaan hintaan. Kun arvokkaampien soittimien kohdalla ostaja haluaa melkoisella todennäköisyydellä kokeilla soitinta niin eikö silloin ole myyjän kannalta parempi että se kitara on vaikka Helsingissä kuin Ivalossa ? 3. Siis hinta on kohdillaan,mutta se ei mene kaupaksi? Tavara kannattaa nostaa joka toinen päivä samalla hinnalla ja taas ihmetellä ,että hinta on kohdillaan ja tavara ei mene kaupaksi jne... Hinta voi olla kohdillaan ,mutta se tuote voi olla vääräässä paikassa myynissä. Tai sitten se hinta ei ole kuin myyjän mielestä kohdillaan. Kannattaa muistaa ettei mitään ole pakko myöskään myydä jos ei halua ja jos kitaralla on jotain tunnearvoa niin siitä ei kovinkaan moni ostaja ole valmis maksamaan yhtään mitään. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)