![]() 06.03.2010 15:41:00 | |
---|---|
Antroid: Tämän ongelman voi kuitenkin ilmeisesti modata tiehensä. Yhteinen eq on tietysti myös yksi rajoittava tekijä. Yhteinen eq on just hyvä, vähemmän säädettävää = helpompi saada hyvä soundi. ;) Ja joo, mun SuperDriveen on edellinen omistaja teettänyt Top Soundissa tuon volamodin. Enpä ole itse sille vielä tarvetta löytänyt, mutta onhan se ihan hyvä olla olemassa. "Malmsteen and I broke up over religious reasons... He thought he was God, and I didn't agree... Blackmore's God!"
- Joe Lynn Turner | |
![]() 06.03.2010 15:46:05 | |
Wespa: Yhteinen eq on just hyvä, vähemmän säädettävää = helpompi saada hyvä soundi. ;) Toisaalta taas voi joutua tekemään kompromissin, kun ei voi puhdasta ja säröä erikseen säätää. "I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris | Carvin-huone | |
![]() 06.03.2010 18:00:45 | |
Estranged: Toisaalta taas voi joutua tekemään kompromissin, kun ei voi puhdasta ja säröä erikseen säätää. Lähinnä just tää, et ku se nyt kuitenkin menee vähän ruttuun se kliini, ni sitä mielellään vähän equttelis, mut toisaalta pitäis mielellään särökanavan sellaisena kuin haluaa... | |
![]() 06.03.2010 18:15:07 | |
Ihme touhua kyllä Buddalta, menettävät aika nopsasti potentiaalisen ostajan jos tommosta peliä näyttää olevan. Meikä ei kauan ilman vahvistinta aio olla, joten jos Buddan saatavuus on täys kysymysmerkki ni meikä ostaa Orange-pikkustackin. Eipä sekään huono vaihtoehto varmasti ole. Kyllä se siitä. | |
![]() 06.03.2010 18:39:52 | |
Vladi: Ihme touhua kyllä Buddalta, menettävät aika nopsasti potentiaalisen ostajan jos tommosta peliä näyttää olevan. Meikä ei kauan ilman vahvistinta aio olla, joten jos Buddan saatavuus on täys kysymysmerkki ni meikä ostaa Orange-pikkustackin. Eipä sekään huono vaihtoehto varmasti ole. Ootko sä ajatellut sitten mahdollisuutta tilata sitä tuolta rapakon takaa? Ainakin kun menee Buddan sivuille ja pistää sinne "Budda dealers" -kohtaan Finland, niin se näyttää jokusen puljun jotka lähettävät myös Suomeen sieltä jenkkilästä. Esim. tuolla Sweetwaterissa 30w Superdrive näyttäisi olevan "in stock" ja hinnatkin näyttävät ihan kelvollisilta. Sähköjen kanssa joutuu toki jonkun ratkaisun tekemään, mutta eipä tuo muutoin sen kummempaa ole kuin tilaisi vaikka sitten sieltä dv247:stä - tosin sielläpä tajotaan eioota.. Jos rahti kustantaisi n.100 taalaa, niin tuo siis maksaisi veroineen ja tuuleineen vähän reippaan 1700e kotiin kannettuna. I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx- | |
![]() 06.03.2010 18:42:58 | |
Mandarax: Ootko sä ajatellut sitten mahdollisuutta tilata sitä tuolta rapakon takaa? Ainakin kun menee Buddan sivuille ja pistää sinne "Budda dealers" -kohtaan Finland, niin se näyttää jokusen puljun jotka lähettävät myös Suomeen sieltä jenkkilästä. Esim. tuolla Sweetwaterissa 30w Superdrive näyttäisi olevan "in stock" ja hinnatkin näyttävät ihan kelvollisilta. Sähköjen kanssa joutuu toki jonkun ratkaisun tekemään, mutta eipä tuo muutoin sen kummempaa ole kuin tilaisi vaikka sitten sieltä dv247:stä - tosin sielläpä tajotaan eioota.. Jos rahti kustantaisi n.100 taalaa, niin tuo siis maksaisi veroineen ja tuuleineen vähän reippaan 1700e kotiin kannettuna. Oon miettiny, mutta siinä on kaks ongelmaa. Ihan ekaks en usko, että jenkeistä roudaavat mulle moisen satasella. Siihen olis kuitenkin kiva saada jonkinlainen vakuutuskin ja se maksaa. Plus vahvistimet tuppaa painamaan aika paljon. Toinen juttu on just toi jenkkisähkö: Combon ideana on nimenomaan helppo roudattavuus, mutta jos laite on jenkkisähköllä niin pitäis hankkia semmonen ruma surkeasti roudattava mötikkä mukaan. Toinen vaihtoehto on modata siihen suomivirta, mutta se taas maksaa käsittääkseni aika paljon. Kyllä se siitä. | |
![]() 06.03.2010 18:47:18 | |
Vladi: Oon miettiny, mutta siinä on kaks ongelmaa.... Näinpä juuri. Ja tästähän päästäänkin enää siihen viimeiseen kyssäriin, eli kuinka pahasti sä tahdot juuri Buddan...? I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx- | |
![]() 06.03.2010 19:01:21 | |
Vladi: Oon miettiny, mutta siinä on kaks ongelmaa. Ihan ekaks en usko, että jenkeistä roudaavat mulle moisen satasella. Siihen olis kuitenkin kiva saada jonkinlainen vakuutuskin ja se maksaa. Plus vahvistimet tuppaa painamaan aika paljon. Toinen juttu on just toi jenkkisähkö: Combon ideana on nimenomaan helppo roudattavuus, mutta jos laite on jenkkisähköllä niin pitäis hankkia semmonen ruma surkeasti roudattava mötikkä mukaan. Toinen vaihtoehto on modata siihen suomivirta, mutta se taas maksaa käsittääkseni aika paljon. Ei muuten pitäisi tuo modaus maksaa paljoa. Uraltonen sivuilla oli joku suomisähköille modattu Budda muistaakseni ja se oli aika yksinkertainen kahden piuhan juotos ja sulakkeen vaihto, millä sen päätemuuntaja hyväksyy 230V. | |
![]() 06.03.2010 19:25:12 | |
Antroid: Ei muuten pitäisi tuo modaus maksaa paljoa. Uraltonen sivuilla oli joku suomisähköille modattu Budda muistaakseni ja se oli aika yksinkertainen kahden piuhan juotos ja sulakkeen vaihto, millä sen päätemuuntaja hyväksyy 230V. yleensä näin. Kun ne tekee kansainvälisille markkinoille laitteita niin ne laittaa universaalit verkkomuuntajat. Sen huomattavasti helpompaa johdottaa verkkopiuhan pää uusiksi kuin hommata varastoon kahta erilaista muuntajaa ja pitää kirjaa siitä mitkä lähtee eurooppaan ja mitkä jää jenkkeihin. Ei tietenkään kaikki tee näin ja en juuri buddasta voi varmistaa asiaa, mutta on aika todennäköistä että sieltä löytyy 230 ja 110 voltin liittimet muuntajasta. | |
![]() 06.03.2010 20:19:10 | |
Mandarax: Näinpä juuri. Ja tästähän päästäänkin enää siihen viimeiseen kyssäriin, eli kuinka pahasti sä tahdot juuri Buddan...? Tätä pitääkin punnita. Tällä hetkellä Budda ja Orange on aika samalla viivalla. Asiaa pitää pohtia tarkkaan, voisin jostain liikkeistä niitä Buddan toimituskuluja kysellä. Kyllä se siitä. | |
![]() 06.03.2010 20:46:56 (muokattu 06.03.2010 20:48:04) | |
Vladi: Tätä pitääkin punnita. Tällä hetkellä Budda ja Orange on aika samalla viivalla. Asiaa pitää pohtia tarkkaan, voisin jostain liikkeistä niitä Buddan toimituskuluja kysellä. Ite mietin kanssa tuota pienempää Buddaa aikoinaan Studiotonen tilalle, mutta päädyin Rockerverbiin. Näin jälkeenpäin olen ollut erityisen tyytyväinen vahvarin ja kookkaan 2x12-kaapin tuottamaan isoon soundiin - tuota ei pienillä comboilla saa, ei auta EQ:n pyörittely, putkien vaihto tai efektipurkit. Itelle tuo RV + kaappi -yhdistelmä ei oikein meinannut mulla edes käydä mielessä, kun niin paljon tulee ihan himassa soiteltua - sen verran ankarasti täälläkin tuota "nuppi ja kaappi on himaan liian isot" -mantraa jauhetaan. Tuo on vaan yksinkertaisesti potaskaa, anteeksi nyt vaan ;) This Is Sonar Transistor... | |
![]() 06.03.2010 21:18:49 | |
sikki-six: Ite mietin kanssa tuota pienempää Buddaa aikoinaan Studiotonen tilalle, mutta päädyin Rockerverbiin. Näin jälkeenpäin olen ollut erityisen tyytyväinen vahvarin ja kookkaan 2x12-kaapin tuottamaan isoon soundiin - tuota ei pienillä comboilla saa, ei auta EQ:n pyörittely, putkien vaihto tai efektipurkit. Itelle tuo RV + kaappi -yhdistelmä ei oikein meinannut mulla edes käydä mielessä, kun niin paljon tulee ihan himassa soiteltua - sen verran ankarasti täälläkin tuota "nuppi ja kaappi on himaan liian isot" -mantraa jauhetaan. Tuo on vaan yksinkertaisesti potaskaa, anteeksi nyt vaan ;) Pakko sanoa tähän että toi Budda oli suurisoundisin combo mitä oon kuullu, kuten aiemmin mainitsin, 4x12-kaappiin liittäminen ei tehnyt soundista mitenkään järjettömän paljon isompaa. Että ei siitä pitäis olla kiinni. Sille vielä myöhemmin alle joku kiva 1x12-kaappi ni johan on setti. Vaikeeta tää vahvistintouhu, ei voi muuta sanoa ;) Kyllä se siitä. | |
![]() 06.03.2010 21:24:06 (muokattu 06.03.2010 21:25:35) | |
Vladi: Vaikeeta tää vahvistintouhu, ei voi muuta sanoa ;) Jos realistisesti arvioit, luuletko Buddan olevan kuinka pitkäikäinen vastaus vahvistinetsintään? :) En siis tarkoita millään pahalla, itse vaihdan vahvistimia useammin kuin sukkia. Viime aikoina (4. vahvistin puolentoista vuoden sisään menossa) olen tajunnut, että syy tyytymättömyyteen löytyy enemmän korvien välistä kuin kamoista. Soittelin tässä päivänä eräänä kaverilla Epin Les Paulia Blackstarin HT-5:een. Olipas mukavan kuuloinen setup, kun en analysoinut soundia liiaksi. Dillon, you son of a bitch! | |
![]() 06.03.2010 21:30:29 | |
Pluto: Jos realistisesti arvioit, luuletko Buddan olevan kuinka pitkäikäinen vastaus vahvistinetsintään? :) En siis tarkoita millään pahalla, itse vaihdan vahvistimia useammin kuin sukkia. Viime aikoina (4. vahvistin puolentoista vuoden sisään menossa) olen tajunnut, että syy tyytymättömyyteen löytyy enemmän korvien välistä kuin kamoista. Soittelin tässä päivänä eräänä kaverilla Epin Les Paulia Blackstarin HT-5:een. Olipas mukavan kuuloinen setup, kun en analysoinut soundia liiaksi. No tää on asia mitä ei voi tietää vielä. Buddaa ja Orangea olen kuullut kunnolla, tiedän niistä kummastakin pitäväni. Eri tilanne kuin edellistä kahta vahvistinta ostaessa. Kyllä mä kamoja ostaessa pohdin sitä jälleenmyyntiarvoa, mutta kyllä kamat yleensä hankitaan "pysyviks". Ainakin näin kalliit, ei oo varaa kokeilla oisko jokin hyvä. :) Kyllä se siitä. | |
![]() 06.03.2010 22:16:57 | |
sikki-six: Jos siis heviä tulis tuutata kanssa, niin ite miettisin pariin kertaan ennen pienen combon ostamista - riittääkö se nohin hommiin botnen tahi potkun saralla? Se pieni elementti nimittäin kuuluu myös soundissa, testaa vaikka ne Juccizen klipit vs. se "oikea" Megadeth. Megadethit lähtee ongelmitta Buddalla. Mun pätkissä ei vaan ole erityisen Megadeth-henkiset kitarat (tai ainakaan mikit), mistä syystä soundi on ehdottomasti enemmän rock kuin metalli. Daven kepillä (ja ranteella) onnistuu ongelmitta, ehkä jonkun muunkin. :) Ja tosiaan, Superdrive on isosoundinen combo. Elementti on sitä paitsi ihan samankokoinen kuin fullstackeissä - 12 tuumaa - niitä on combossa vain ainoastaan yksi kappale. | |
![]() 06.03.2010 22:34:02 | |
Jucciz: Ja tosiaan, Superdrive on isosoundinen combo. Elementti on sitä paitsi ihan samankokoinen kuin fullstackeissä - 12 tuumaa - niitä on combossa vain ainoastaan yksi kappale. En usko ennenkuin kuulen :) Ei tuosta nyt ihan semmosta isoa runttua (mitä Megadethissä ja varsinkin modernimmassa matskussa tarttee) ole kuulemiini klippeihin ainakaan tarttunut, vaikka se soundi sinällään ihan passelisti rock onkin. Tuo elementin koko on kyllä jo tiedossa, kiitos vaan. Se pienempi kaappi ja yksinäinen elementti vaan tuppaavat soundaavan hiukan enemmän mid-painotteiselta ja "purkimmalta" kuin isommat lootat, näin olen ite vaan kokenut. Ite kattelisin nuppeja. This Is Sonar Transistor... | |
![]() 06.03.2010 23:49:10 | |
Täytyy ihan rehellisyyden nimissä sanoa vielä tähän joukon jatkoksi, ettei toi Buddan soundi hirveesti suurentunut kun sen iski suljettuun 4x12" komeroon kiinni, eli se on todella aika isosoundinen itsessään. | |
![]() 06.03.2010 23:53:02 (muokattu 06.03.2010 23:58:51) | |
No, pääasia, että alkuperäinen kysyjä on saanut kartutettua tietämystään tässä asiassa ja kykenee kenties hieman helpommin tekemään valinnan. Mun henkilökohtaisen aistimuksen perusteella Budda tuuttaa middleä ja muitakin taajuuksia juuri sopivasti kitaramusiikkiin - ja onhan siinä middle-potikka EQ:ssa, jos jonkun mielestä keskialue tulee liian kovaa: siitä vaan vähän pienemmälle, niin helpottaa. :) Isosoundinen se on comboksi, hyvin isosoundinen ja aivan uskottava toosa monenlaiseen rokkiin ja heviin - ja kyllä combon roudattavuus ja kätevyys ovat monissa tilanteissa plussaa. Mäkään en uskonut, että combo voisi soundata niin isolta ennenkö ekaa kertaa pääsin Buddaa testaamaan. Bognerissa on kieltämättä vähän samaa vikaa, mutta sen ominaissoundi on toki muuten toisenlainen - Budda on läski, tuhti ja tarvittaessa aika "smooth ja nykyaikainen", Bogner (ainakin Duende) puolestaan hyvällä tavalla "soraisempi", rouheampi (jes, tiedetään, paras termi ikinä) ja ehkä sitten hieman perinteikkäämpi. Molemmat toki mainioita ja kummallakin on tullut heitettyä kymmeniä keikkoja eikä kumpikaan jätä pulaan. | |
![]() 06.03.2010 23:54:32 | |
Antroid: Täytyy ihan rehellisyyden nimissä sanoa vielä tähän joukon jatkoksi, ettei toi Buddan soundi hirveesti suurentunut kun sen iski suljettuun 4x12" komeroon kiinni, eli se on todella aika isosoundinen itsessään. Tätä minäkin ihmettelin, oikeastaan suurin ero oli lähinnä basson tiukentumisella, kun saa suljetun kaapin käyttöön. Samaa hommaa oli tosin tuossa Juccizksen Bognerissakin, pieni combo mutta kuulostaa todella isolta. Sikki-six, ootko ite päässy soittamaan Buddaa? :) Kyllä se siitä. | |
![]() 07.03.2010 00:01:37 | |
Vladi: Sikki-six, ootko ite päässy soittamaan Buddaa? :) Enpä ole, siks puhuinkin noista klipeistä. Omaan korvaan laitos ei niiden perusteella ihan mene "hevimyllystä", mutta ehkei sitten ole tarviskaan. Sinähän sitä olet Vladi jo soitellut, eli kukas minä olen sanomaan oliko se se oikea masiina sulle. Anna mennä jos pikku-Budda on sun juttu :) This Is Sonar Transistor... | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)