Krice 08.12.2009 00:35:25 | |
---|
P-man: Niin.. ekas tallan vaihto, sit mikit ja virittimet. Kohta ollaan jo Fenderin hinnoissa :) Talla maksoi 48€, virittimiä ei tarvitse vaihtaa. Mikit voisi ehkä vaihtaa, mutta siinä ei ole mitään uutta. Kyllähän ihmiset vaihtelee myös kalliisiin kitaroihin mikkejä. |
johnny-boy 08.12.2009 10:07:51 | |
---|
Itsellä löytyy alle tonnin ibari ja 2000€ pintaan oleva esp. En kyllä rehellisesti osaa sanoa kumpi on parempi, molemmissa niin erilainen tuntuma, ehkä ibari tiluun ja esp sahaukseen:D Uuno pidätkö sinä pikkulinnuista...see riippuu kastikkeesta |
Ziggy Bubba 08.12.2009 11:21:32 | |
---|
Krice: Talla maksoi 48€, virittimiä ei tarvitse vaihtaa. Mikit voisi ehkä vaihtaa, mutta siinä ei ole mitään uutta. Kyllähän ihmiset vaihtelee myös kalliisiin kitaroihin mikkejä. Erona on vaan se, että kalliimpien kitaroiden mikit saa yleensä myytyä, vielä usein ihan hyvään hintaan. Ite olen myynyt esim. parista kapulasta Gibsonin omat mikit ja ostanut paremmin itelle sopivat tilalle. Kuluja noista operaatioista ei kertynyt kuin max. muutama euro. Halpiskapulan mikkejä on pahempi saada merkittävää rahasummaa vastaan kaupattua... |
aristoteles666 08.12.2009 11:36:23 | |
---|
sikki-six: Erona on vaan se, että kalliimpien kitaroiden mikit saa yleensä myytyä, vielä usein ihan hyvään hintaan. Ite olen myynyt esim. parista kapulasta Gibsonin omat mikit ja ostanut paremmin itelle sopivat tilalle. Kuluja noista operaatioista ei kertynyt kuin max. muutama euro. Halpiskapulan mikkejä on pahempi saada merkittävää rahasummaa vastaan kaupattua... eiköhän se tule järkevämmäksi ja halvemmaksi ostaa hyvä kitara ja vaihtaa siihen ne mikit mitkä haluaa, kuin että ostaa 2000e kitaran ja myy siitä mikit ja ostaa sellaiset kuin haluaa. |
nikander 08.12.2009 11:43:33 | |
---|
aristoteles666: eiköhän se tule järkevämmäksi ja halvemmaksi ostaa hyvä kitara ja vaihtaa siihen ne mikit mitkä haluaa, kuin että ostaa 2000e kitaran ja myy siitä mikit ja ostaa sellaiset kuin haluaa. Öh, ovatko hyvä kitara ja 2000e:n kitara välttämättä eri asioita? |
Terry Pantheras 08.12.2009 12:05:22 (muokattu 08.12.2009 12:05:44) | |
---|
Sorry - meidän kissa paskoi tähän, mut siivosin pois... einzweidreivier MASTEROID ~~ stoner rock - doom - heavy - death metal ~~ |
Ziggy Bubba 08.12.2009 12:16:27 | |
---|
aristoteles666: eiköhän se tule järkevämmäksi ja halvemmaksi ostaa hyvä kitara ja vaihtaa siihen ne mikit mitkä haluaa, kuin että ostaa 2000e kitaran ja myy siitä mikit ja ostaa sellaiset kuin haluaa. Nyt en ihan hahmota mitä meinaat... Kai se 2000e kitara voi olla just se minkä haluaa mikkejä lukuun ottamatta? Esimerkiksi Gibsonin kapuloita ei hirveän monilla eri mikkiseteillä ole tarjolla - onko pakko tyytyä niihin Gibsonin valitsemiin? Mikkejä löytyy niin moneen lähtöön, että ei ole musta mikään pakko tyytyä niihin kitaran omiin, vaikka kapulalla olisi miten paljon tahansa hintaa. |
aristoteles666 08.12.2009 12:17:53 (muokattu 08.12.2009 12:19:05) | |
---|
nikander: Öh, ovatko hyvä kitara ja 2000e:n kitara välttämättä eri asioita? ei, mutta ei myöskään yksi yhteen olevia asioita, kuten monta sivua sitten sanoin että soitinrakentajalta tilattu kitara voi maksaa 2000e ja olla sen arvoinen, mutta kaupan kitarat yleensä ei ole, ja samaten monta sivua sitten sanoin että on niistä yli 1500e kitaroista viiden vuoden kokemusta, ja niitä oli siellä joka päivä toistakymmentä, kaikki ei asiakkaille nähtävänä mutta... ja varastossa lisää. |
Mr. Speed 08.12.2009 12:21:05 | |
---|
aristoteles666: ei, mutta ei myöskään yksi yhteen olevia asioita, kuten monta sivua sitten sanoin että soitinrakentajalta tilattu kitara voi maksaa 2000e ja olla sen arvoinen, mutta kaupan kitarat yleensä ei ole, ja samaten monta sivua sitten sanoin että on niistä yli 1500e kitaroista viiden vuoden kokemusta, ja niitä oli siellä joka päivä toistakymmentä, kaikki ei asiakkaille nähtävänä mutta... ja varastossa lisää. F-musiikissa vaan ei oo ikinä mitään hyviä kitaroita tarjolla ;) Ei mutta yksilöitähän ne kalliimmatkin kitarat on, ja Suomessa uutena 1500 euroa maksavat ovat ihan eri asia, kuin käytettynä 1500 euroa maksavat. Mielestäni esim. ESP:n Standard sarja ei pärjää laadussa Jackson USA Select Sarjalle, vaikka ovat aika samoissa hinnoissa käytettynä. Tosin.. Taas. Mun otos on hyvin rajallinen. Tokihan ESP.itäkin on paljon yksilöitä! Telecasterilla soittavissa ihmisissä täytyy olla jotain vikaa. |
hollstro 08.12.2009 13:40:18 | |
---|
Jokainen joka on pidempään soittanut tietää miksi kitara on hyvä ja mitä kitaralta haluaa. Jos joku ominaisuus on haluttu, sanotaan vaikka että haluaa Les Paulin joka resonoi hyvin ja siinä on hyvät mikit, siisti työnlaatu ja aidot materiaalit, niin ne hyvät kitarat tuppaavat maksamaan sen 1500 ja ylikin. Jos taas hakusessa on vaikka ihan perus-Telecaster, niin joku käytetty Japanin peli 600:lla on jo ominaisuuksiltaan ja työnlaadultaan hyvä. Mun pointti lähinnä on siinä että ne jotka tietää, ostaa sen kitaran soittimena ja niiden ominaisuuksien perusteella jota hakee siihen hintaan johon on varaa. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
blaekie 08.12.2009 13:51:01 | |
---|
Mr. Speed: .., ja Suomessa uutena 1500 euroa maksavat ovat ihan eri asia, kuin muualla uutena 1500 euroa maksavat. Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. ja jos onkii , nii entäs sitten ... |
Teppo2 08.12.2009 21:48:55 | |
---|
Raist: Niin, räpi on ainoota oikeeta musiikia. Kuka niin on sanonut ja mikä vitun räpi? "Laatu ei tarkoita yksistään virheettömyyttä vaan jotain sellaista joka antaa soittajalle enemmän..." |
Snapo 08.12.2009 21:52:43 | |
---|
Teppo2: Kuka niin on sanonut ja mikä vitun räpi? Nyt ne antennit ylös hophop. Niin hyvää puuta... |
Teppo2 08.12.2009 21:55:29 | |
---|
Snapo: Nyt ne antennit ylös hophop. Ei kykene. "Laatu ei tarkoita yksistään virheettömyyttä vaan jotain sellaista joka antaa soittajalle enemmän..." |
aristoteles666 08.12.2009 22:01:43 | |
---|
hollstro: sanotaan vaikka että haluaa Les Paulin joka resonoi hyvin ja siinä on hyvät mikit, siisti työnlaatu ja aidot materiaalit, niin ne hyvät kitarat tuppaavat maksamaan sen 1500 ja ylikin. mä olen sanonut tästä tällä palstalla jo pari kuukautta sitten, joten anteeksi että leikin papukaijaa, mutta tuo siisti työnlaatu on suomessa sellainen juttu että kun kitara tulee suomeen ja on täällä pari viikkoa, niin riippumatta kuinka kallis se kitara on, puut kuivuu täällä ja nauhat alkaa törröttämään ja kaula elää myös, mutta kun liikkeissä on ihmisiä töissä ne ei viitsi nähdä joka kitaran kohdalla vaivaa ja laittaa noita pikkuasioita kuntoon vaan ne tekee ne vain kalliimmille kitaroille, joten halpa kitara saa mollausta aiheetta että "nauhat törröttää ja kaula ei ole suora, blah blah". oikeasti kun ne tuli suomeen, molemmat, se halpa ja kallis oli erittäin hyvin viimeisteltyjä. |
P-man 08.12.2009 22:22:05 | |
---|
aristoteles666: mä olen sanonut tästä tällä palstalla jo pari kuukautta sitten, joten anteeksi että leikin papukaijaa, mutta tuo siisti työnlaatu on suomessa sellainen juttu että kun kitara tulee suomeen ja on täällä pari viikkoa, niin riippumatta kuinka kallis se kitara on, puut kuivuu täällä ja nauhat alkaa törröttämään ja kaula elää myös, mutta kun liikkeissä on ihmisiä töissä ne ei viitsi nähdä joka kitaran kohdalla vaivaa ja laittaa noita pikkuasioita kuntoon vaan ne tekee ne vain kalliimmille kitaroille, joten halpa kitara saa mollausta aiheetta että "nauhat törröttää ja kaula ei ole suora, blah blah". oikeasti kun ne tuli suomeen, molemmat, se halpa ja kallis oli erittäin hyvin viimeisteltyjä. Ei ole ainakaan mun kitaroissa alkanut nauhat töröttää.. mut ne onkin yli 1500e keppejä :) |
Raist 08.12.2009 22:23:46 | |
---|
aristoteles666: mä olen sanonut tästä tällä palstalla jo pari kuukautta sitten, joten anteeksi että leikin papukaijaa, mutta tuo siisti työnlaatu on suomessa sellainen juttu että kun kitara tulee suomeen ja on täällä pari viikkoa, niin riippumatta kuinka kallis se kitara on, puut kuivuu täällä ja nauhat alkaa törröttämään ja kaula elää myös, mutta kun liikkeissä on ihmisiä töissä ne ei viitsi nähdä joka kitaran kohdalla vaivaa ja laittaa noita pikkuasioita kuntoon vaan ne tekee ne vain kalliimmille kitaroille, joten halpa kitara saa mollausta aiheetta että "nauhat törröttää ja kaula ei ole suora, blah blah". oikeasti kun ne tuli suomeen, molemmat, se halpa ja kallis oli erittäin hyvin viimeisteltyjä. Jaa, en kyllä ymmärrä että miten ne nauhat pidentyy mystisesti tai saa teräviä särmiä ilmaston myötä. Metalli ei käsittääkseni paljon ota nokkiinsa ilman kosteudenvaihteluista (ellei hapettumista oteta lukuun). |
Tympee Huttunen 08.12.2009 22:25:56 | |
---|
Raist: Jaa, en kyllä ymmärrä että miten ne nauhat pidentyy mystisesti tai saa teräviä särmiä ilmaston myötä. Metalli ei käsittääkseni paljon ota nokkiinsa ilman kosteudenvaihteluista (ellei hapettumista oteta lukuun). Niin, mutta se puu siitä ympäriltä menee kasaan. |
aristoteles666 08.12.2009 22:26:27 (muokattu 08.12.2009 22:27:02) | |
---|
aristoteles666: kitara tulee suomeen ja on täällä pari viikkoa, niin riippumatta kuinka kallis se kitara on, puut kuivuu täällä ja nauhat alkaa törröttämään ja kaula elää myös, pitää tääkin selittää uudestaan, kristusperkele. kiitos mäkrö, ehdit ensin |
Satu ja Tuija 08.12.2009 22:26:46 | |
---|
Teidän naama. Mun perse. |