Aihe: Gibson melody maker
1 2 3 4 516 17 18 19 20 21 22 23 24
palomaeki
10.10.2009 13:06:54
napsin tänään vielä parit kuvat bodysta josko siitä sais saumoja selville!
kitara on kiva.
fox
10.10.2009 14:00:15 (muokattu 10.10.2009 14:16:56)

mynok:
saisko noita mm bodyn saumoja mitenkään näkymään valokuvassa? olisi tosi mielenkiintoista nähdä miltä tuo tilkkutäkkibody näyttää. bigsbyä olen haaveillu itekkin mutten raaski modata omaani.

Hyvällä valolla voi nähdä.. Joten kattoin tuon Joanin. Kahdesta palasta, leveä ja kapeampi, sauma on tuossa alemman sarven pohjassa.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Mika Kangas
03.11.2009 19:16:23
Millainen laukku tolle on paras?Sopiiko jämptisti vaikkapa normaaliin Les Paulin koteloon vai hölskyykö?
kuolio
03.11.2009 20:09:32

Mika Kangas: Millainen laukku tolle on paras?Sopiiko jämptisti vaikkapa normaaliin Les Paulin koteloon vai hölskyykö?

Les Paulin kotelossa oon ainakin itse kuljetellut, siellä vaan on ollut kirja kaverina, ettei hölsky.
Ach! Ne saivat minut!
Victor Helldriver
03.11.2009 20:09:38
mulla pysyy ainaki tukevasti lepalaukussa
Bigger man is ALWAYS better than the little man...
Lonesome
04.11.2009 09:58:47 (muokattu 04.11.2009 15:27:37)
Mika Kangas: Millainen laukku tolle on paras?Sopiiko jämptisti vaikkapa normaaliin Les Paulin koteloon vai hölskyykö?

Hommasin Toomannilta sellaisen suorakaiteen muotoisen Les Paul/SG-laukun, kun en Mömmöä saanut Gibsonin Les Paul studion laukkuun sopimaan. Ehkä se normaali LP muotolaukku kuitenkin on parempi tasapohjaisena ja omatoimisesti korotettuna, koska tossa mun laukussa kitara liikkuu sivusuunnassa, vaikkakin kaulakulma on nyt kohdillaan. Lisäksi laukun pinnoite on todella ohut. Pientä kosketusta toisesta laukusta ja heti repesi. Vaan halpojahan (44€) nuo ovat...
"When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Lonesome Dave Peverett
Andy Six
04.11.2009 11:54:24
Mulla on vain Warwickin rockbägi,mutta ei noita paljon tuu roudailtua kotoa...
Have you ever seen the eyes of Ian Hunter...?
Mika Kangas
04.11.2009 15:45:20
Lienee laukku varminta käydä hakemassa Kitarapajalta,ainakin tulee oikeanlainen kun välillä noita uusia Melody Makereita näyttää olevan siellä myynnissä.
Andy Six
05.11.2009 11:43:16
Mika Kangas: Lienee laukku varminta käydä hakemassa Kitarapajalta,ainakin tulee oikeanlainen kun välillä noita uusia Melody Makereita näyttää olevan siellä myynnissä.

Varmasti paras vaihtoehto..Ainakin on sitten sopevainen aski...
Rämppy
05.11.2009 17:11:02
LesPaulin laukku on muistaakseni liian syvä tuolle. Jos Melody Makerin laittaa sinne, kannattaa bodyn alle laittaa koroketta ihan senkin takia, että kaula lepää nätisti. SG:n laukku on syvyyssuunnassa kapoisempi, eli voi sopia Melody Makerille ihan sellaisenaankin.
En sitten malttanut olla sanomatta.
Lonesome
07.11.2009 18:29:08
Rämppy: LesPaulin laukku on muistaakseni liian syvä tuolle. Jos Melody Makerin laittaa sinne, kannattaa bodyn alle laittaa koroketta ihan senkin takia, että kaula lepää nätisti. SG:n laukku on syvyyssuunnassa kapoisempi, eli voi sopia Melody Makerille ihan sellaisenaankin.

Juuri näin. SG:n boby ja kaulakulma täsmää Mömmöön about just. Tosin mun SG:n Rockcase oli vähän turhan tiukka MM.n kanssa, joten tuli tuo suorakaidelaukku hommattua.

Woodbrassilla Ranskassa on muuten edelleen kaksimikkisiä tarjolla, jos on MM harkinnassa...
"When I was stone blue, rock & roll sure helped me through" Lonesome Dave Peverett
teleman
07.11.2009 18:51:36

Miulla MM on kulkenut vanhassa Nighthawkin laukussa, johon se asettuu todella hyvin. En tosin tiedä, onko ko. tyyppistä laukkua saatavana irtomyynnistä. Samaan laukkuun menevät sutjakasti myös casterit.
Mika Kangas
22.11.2009 14:47:35
Olen ruvennut elättelemään ideaa täysin alastomasta MM:stä.Ottaisi hiekkapaperin rumaan käteen ja maalit pois.Tietty jättää toi lavan musta etuosa Gibson-teksteineen siihen.Konehuone näyttää olevan ton yhden pleksin alla kaikki joten uudelleenkasaaminenkaan ei tarvitse kolvausta,en ole kertaakaan kyllä avannut mutta näin olettaisin.Yksinkertaiselle soittajalle yksinkertainen kitara :).
Jos nyt tulee tilattua toinen MM niinkuin suunnitelmissa on niin vois varmaan ruveta hommiin.
Andy Six
22.11.2009 20:23:58
Mika Kangas: Olen ruvennut elättelemään ideaa täysin alastomasta MM:stä.Ottaisi hiekkapaperin rumaan käteen ja maalit pois.Tietty jättää toi lavan musta etuosa Gibson-teksteineen siihen.Konehuone näyttää olevan ton yhden pleksin alla kaikki joten uudelleenkasaaminenkaan ei tarvitse kolvausta,en ole kertaakaan kyllä avannut mutta näin olettaisin.Yksinkertaiselle soittajalle yksinkertainen kitara :).
Jos nyt tulee tilattua toinen MM niinkuin suunnitelmissa on niin vois varmaan ruveta hommiin.

Tilaa ihmeessä...kannattaa...=)
nannne
22.11.2009 20:51:55

Mika Kangas: Olen ruvennut elättelemään ideaa täysin alastomasta MM:stä.Ottaisi hiekkapaperin rumaan käteen ja maalit pois.Tietty jättää toi lavan musta etuosa Gibson-teksteineen siihen.Konehuone näyttää olevan ton yhden pleksin alla kaikki joten uudelleenkasaaminenkaan ei tarvitse kolvausta,en ole kertaakaan kyllä avannut mutta näin olettaisin.Yksinkertaiselle soittajalle yksinkertainen kitara :).

Vois ihan hauskasti saada kuluteltua tommosella kangaslaikalla kun sen ruuvais porannokkaan ja sillä kuluttais lakan veke. Omatekeleteleä kun kiillottelin niin huomasin että aika helposti sillä tuo muovilakka ainakin olis kadonnu. Tai sitten karhunkielellä kun raaputtais.
jra
23.11.2009 03:56:42 (muokattu 23.11.2009 03:58:05)
Lonesome:
Woodbrassilla Ranskassa on muuten edelleen kaksimikkisiä tarjolla, jos on MM harkinnassa...

Taitavat vaan roikottaa listoilla, vaikka varasto on näyttänyt punaista jo pitkään (tai sitten viimeiset on mennyt juuri)?

Pitääpä kokeilla jotain halpaa SG-laukkua jos se sopisi myös ohut bodyiselle DC Fadedille, jolle on ollut hankala löytää lisätoppaamatta sopivaa laukkua.

OT: Melkoisen jämäkän näköinen rokkikeppi tämmöinen Worn Brown Studio P90:llä, paljon komempi kuin sama humppareilla tai vastaava punainen:
http://en.woodbrass.com/GIBSON+LES+ … P90+PICKUPS+-+WORN+BROWN+-+TOP+DEAL
http://en.woodbrass.com/images/woodbrass/LPSTPWBCH1-2.JPG
http://en.woodbrass.com/images/woodbrass/LPSTPWBCH1.JPG
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
Lonesome
23.11.2009 10:54:24
jra: Taitavat vaan roikottaa listoilla, vaikka varasto on näyttänyt punaista jo pitkään (tai sitten viimeiset on mennyt juuri)?

Siellähän ne kaksimikkiset toisaan punaisena roikkuu listoilla. Vaihtelevasti on syksyn aikana ollut saatavana sunburtia ja mustaa. Oman tilasin elokuun lopulla, mutta ei se viimeinen ollut. Myös hinnat hieman ovat nousseet ja hintaeroa ei enää edes yksimikkiseen ole. Todistettavasti näitä edelleen v. 2009 on tuotannossa siis ollut...
Victor Helldriver
23.11.2009 10:56:17
viddu nyt iski kateus...mulla toi yksmikkinen on ja kaksmikkinen kuulostaa todella mielenkiintoselta.

en ees tienny et niitä löytyy sellasena. pitäs päästä testaa
Bigger man is ALWAYS better than the little man...
Mika Kangas
24.11.2009 21:54:23
Tuli hiukan laajemmin tutustuttua tohon youtuben tarjontaan MM:n suhteen.Kaverihan tuntui olevan varsin innostunut:

http://www.youtube.com/watch?v=DglDuABQ4R0
jra
24.11.2009 22:13:46 (muokattu 24.11.2009 22:14:08)
Mika Kangas: Tuli hiukan laajemmin tutustuttua tohon youtuben tarjontaan MM:n suhteen.Kaverihan tuntui olevan varsin innostunut:

http://www.youtube.com/watch?v=DglDuABQ4R0

Phil X on keskimäärinkin kohtuullisen innostunut, toisaalta nuo kitarat mitä tuolla FrettedAmerican telineissä on ja joita testailee saattaisi aiheuttaa monella muullakin lievää kiihtymistä;)
- Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 -
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)