Joees 13.05.2007 18:57:30 | |
---|
Tulipahan mieleen, kun esim. Slash aikoinaan nosti LP Standardien hintoja, niin olisiko tälle nykyiselle Tele-buumille jotain vastaavaa innoittajaa. Esim. Uusimman Guitaristin kannessa John5 muistaakseni Esquierin kanssa ja sisäsivuilla esittelee Tele-kokoelmaansa, lehden mukaan yksi maailman merkittävimmistä vintage Tele-kokoelmista... Se olen sitten ilmeisesti minä... Öö, juu... Hehhe, mä oon tykännyt teleistä melkein aina. Alussa ne ei uponneet muhun yhtään mutta ovat jo vuosia kolahtaneet muhun kovaa. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Olen toisinaan piikki sun persauksissasi. |
Mäci 13.05.2007 20:39:38 | |
---|
Olen nähnyt suosituksia, että kannattaa satsata ja laittaa Standard sarjan Skuju. Näin varmaan onkin,mutta ainakin minulta ne putoaa laskuista heti kättelyssä,kun haluan vaahtera-otelautaisen...Vaikeuttaa hiukan halpis-Telen hankintaa.Peavey tai affinity on vaihtoehtoina tällä hetkellä. Kaukana väijyy ystäviä. |
Ra. 13.05.2007 21:06:09 (muokattu 13.05.2007 21:19:06) | |
---|
vielä jauhan noista halpis teleistä. Rahaa ei taida löytyä kalliimpaa kun gretschikin (menikö oikein?) pitäisi vielä ostaa ennen syksyä. Niin, Squier vai peavey? vai onko noissa kauheesti laadullisia eroja? Peaveystä en tiedä mutta tuolla "the number one Telecaster_ foorumissa in the world" http://www.tdpri.com/ noita Affinityjä arvostetaan kovasti, kokeile sieltä haulla. Tulee vähän ton Valvetronix sarjan ylistys mieleen, siinä missä putkimiehet on ihmeissään VOXeista niin aidot telemiehet on ihmeissään uusista Squiereista. Siis se hinta-laatusuhde. BTW on niitä aitojakin telecastereita aina tehty toploaderina eikä sitä eroo pidetä merkittävänä. Ja tuolla on tosiaan kokeiltu kaikennäkösiä modauksia noihin Affinityihin... Itteeni kiinnostaa ennenkaikkea toi ohut koko, mutta pakko myöntää että kun tänään sain ton vanhan myytyä, niin nyt jo vähän hirvittää vaihtaa kun ei ole koskaa ollu squieri kädessä. Sitä huomaan kuinka paljon jostain kitarasta tykkää kun siitä on luopumassa. Spämmäys on paha tapa http://youtube.com/watch?v=8Br-RBr0m2chttp://youtube.com/watch?v=k6BZI97W2j8 well i woke up this morning, with a empty bottle of gin http://youtube.com/watch?v=PZZaR_K47ps vitun Mick Jagger, vitun Keith Richards Kyllähän tolla kaikennäköstä soitellaan, Youtubesta löytyy kunnon heavytiluttelupätkiäkin Ja niille jotka ihmettelee Telen suosioo, niin eihän se nyt ainakaan noissa "indiepiireissä" mitään uutta oo, PJ Harveystä the Hivesiin. Brittpopista puhumattakaan. Edit: imago juttu se kyllä todellakin on. ;) |
darrell 14.05.2007 09:59:58 | |
---|
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen. |
Heiskanen 14.05.2007 10:26:16 | |
---|
Tästä on hyvä jatkaa? |
weelie 14.05.2007 10:55:26 (muokattu 14.05.2007 12:01:00) | |
---|
Itseäni ei tuo Squier standard tele kyllä yhtään kiinnosta, Affinity on mielestäni kiinnostavampi vaihtoehto. Toploaderista: Kieli on lyhyempi, joka johtaa siihen että kielen tensio lienee vähän alempi (ja saundi ei niin terävä, vaan stratomaisempi?). Samalla tallapaloihin kohdistuva paine ei ole niin kova, joten monet valitsevat uritetut tallapalat. No Toploader on yhtä hyvä ja yhtä tele kuin string throughkin. Tuolla telecaster.comissa yksi pitkän linjan pro jopa vaihtoi teleensä kolme ylintä kieltä toploaderiksi, ja piti kolme alinta string throughna. http://www.jimcampilongo.com/music/mp3s.php kannattaa tsekata jos toploader epäilyttää, miehellä on mielestäni eräänlainen täydellinen perustelesaundi. Soittokamoina '59 toploader, ohuet kielet, suoraan pieneen vintage Fender-vahvariin (BFPR/SFPR) ilman efektejä, käyttäen usein myös kaulamikkiä. minihumppareista: Kaulaasennossa se antaa sellaisen jatsimman saundin. Tallassa pitää mielestäni olla perinteinen yksikelainen (vähän ylikäämitetty käy toki). Tallamikin idea on se helisevä "kantrisaundi", joka pienellä overdrivesäröllä potkii kuin hirvi, boogierokkiin sun muuhun erinomaisesti sopien. Pahoittelen syvästi kaikkia tekemiäni yhdyssana- ja kielioppivirheitä sekä niitä viestejäni jotka eivät tarjoa merkittävää lisäinformaatiota kaikille lukijoille, kiitän korjauksista ja pyydän anteeksiantoa. |
duc 14.05.2007 13:54:56 | |
---|
|
Tatuo 14.05.2007 16:10:19 | |
---|
tuli mieleen et onko siitä yamahan pacifica telekaakistaq mihkää www.yad.fi | et sillee |
ministeri 15.05.2007 07:06:49 | |
---|
hilipatihippan |
Kiinankeisari 15.05.2007 10:51:42 | |
---|
pisti kans silmään tuo kerran...mikäs tuo on ja missä valmistettu? squierin vintage modified-sarjan thinlinehan se, muut tuo sarjan telet (SH ja SSH) tulee vissiin intiasta ja tuo sitten kiinasta. mun silmääni pisti vähän, että tuossa on gibson-skaala (24.75") "soita silleen makeesti" -Albert Järvinen |
Joees 15.05.2007 13:54:53 | |
---|
squierin vintage modified-sarjan thinlinehan se, muut tuo sarjan telet (SH ja SSH) tulee vissiin intiasta ja tuo sitten kiinasta. mun silmääni pisti vähän, että tuossa on gibson-skaala (24.75") On vai? Sehän voisi olla varsin pähee vekotin tolla skaalalla. Väri vaan ei kelpaa. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Tatuo 15.05.2007 13:59:18 | |
---|
www.yad.fi | et sillee |
Tatuo 15.05.2007 14:00:00 | |
---|
On vai? Sehän voisi olla varsin pähee vekotin tolla skaalalla. Väri vaan ei kelpaa. ainahan tommosen maalauttaa uusiksi jos ei kelpaa :D www.yad.fi | et sillee |
P2 15.05.2007 14:03:23 (muokattu 15.05.2007 14:14:22) | |
---|
Esquiressa valitaan kytkimellä noita eri "piirejä", joista saa eri soundeja. Olisi kyllä todella hieno tuollainen blonde Esquire. Ote fenkun sivuilta: "Basically, three-way switching on a single-pickup guitar gives you three preset tones. In the bridge position, the pickup is connected only to the volume control (the tone control is disconnected); this minimal circuitry produces more top-end sparkle than is possible with a Telecaster. In the middle position, the standard tone control circuit is activated. In the neck position, the tone control is again disengaged, but a tone-shaping capacitor rolls off much of the top end and some bottom, producing a darker tone and slight volume loss." "No uunituoreet EMGt eivät miellytä kun ei niistä saa kunnon säröjä." -M4ss3 m/ |
duc 15.05.2007 14:05:42 | |
---|
On vai? Sehän voisi olla varsin pähee vekotin tolla skaalalla. Väri vaan ei kelpaa. Olisi siellä samanlainen mustanakin... tosin se vasta tylsä väri on. |
Joees 15.05.2007 14:17:15 (muokattu 15.05.2007 14:17:49) | |
---|
Esquiressa valitaan kytkimellä noita eri "piirejä", joista saa eri soundeja. Olisi kyllä todella hieno tuollainen blonde Esquire. Etuasennossa signaali on hitusen hiljasempi ja tummempi, se menee vaan volumen läpi. Eli tonea ei siis sillon ole käytössä. Keskiasennossa se toimii ihan normaalisti, signaali menee volumen ja tonen kautta. Takimmaisessa asennossa signaali on vähän kirkkaampi ja se menee vaan volan kautta. ainahan tommosen maalauttaa uusiksi jos ei kelpaa :D Maalaus maksaa enemmän kuin itse keppi, heh. E: Esquire on ollut kauan haaveena. Se on oikeesti ehkä paras tele mitä on. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
duc 15.05.2007 14:18:56 | |
---|
Hitsi, Highway One -telessä olisi 43 mm leveä satula, tuo olis hyvä mun nakkisormille. Jumbonauhatkaan ei pahaa tekisi, pitäsköhän sitä luopua parin sadan kepakon hankkimisesta ja ostaa suosiolla tuollainen. |
Joees 15.05.2007 14:20:41 | |
---|
Hitsi, Highway One -telessä olisi 43 mm leveä satula, tuo olis hyvä mun nakkisormille. Jumbonauhatkaan ei pahaa tekisi, pitäsköhän sitä luopua parin sadan kepakon hankkimisesta ja ostaa suosiolla tuollainen. Mä ainakin suosittelen hommaamaan sellasen ritsan joka sopii itselle. Turha niitä rahoja on tuhlata johonkin mikä ei sit olekaan itselle hyvä. Loafers Musiikkia sulle ja mulle
duc 15.05.2007 14:30:43 | |
---|
Mä ainakin suosittelen hommaamaan sellasen ritsan joka sopii itselle. Turha niitä rahoja on tuhlata johonkin mikä ei sit olekaan itselle hyvä. Jeps, näinhän se tietenkin on. Vuosi sitten suunnittelin humppari-telecasterin hommaamista, mutta kun ei löytynyt sellaista missä olisi ollut tarpeeksi hyvä kaula niin ostin gibsonin. Jäi kumminkin sellainen telehimo taustalle päälle. |
Joees 15.05.2007 14:37:40 | |
---|
Jeps, näinhän se tietenkin on. Vuosi sitten suunnittelin humppari-telecasterin hommaamista, mutta kun ei löytynyt sellaista missä olisi ollut tarpeeksi hyvä kaula niin ostin gibsonin. Jäi kumminkin sellainen telehimo taustalle päälle. Tele on erittäin hieno kaveri Gibsonille. Suosittelen :-) Loafers Musiikkia sulle ja mulle