Stone 31.08.2016 19:24:49 (muokattu 31.08.2016 19:33:22) | |
---|
Tämä baja telecaster se sitten jaksaa yllättää milloin mitenkin, kun ottaa pitkästä aikaa käyttöön. Sanokaapas tietäjät, että onko bajan perus-soundi takamikilläkin sellainen hieman paksuhko? Meinaan, että omassani se vaikuttaa sen verran alapää voittoiselta, että menee jo hieman tukkoon mesa boogie markin lead kanavalla, kun taas 72' teleni tuntuu taas olevan hyvinkin tasapainoisen optimoitu juurikin takamikillä. Liekö puulaaduissa eroa vai mikit vaikuttavat noin paljon? Tämä 72' custom tele myöskin puhdistuu sivistyneemmin , kun volumea pakittaa...molemmissa kitaroissa treble bleed mod. Itseasiassa ruuvasin bajan mikkiä alemmas toivoen, että se auttaisi jotenkin, mutta liekö sittenkin parempi nostaa mikkiä... Bajan tallassa CS broadcaster ja 72' tele customissa duncan ' 54 lead vintage. On noissa teleissä näköjään sittenkin eroa ja varsinkin tällä vahvistimella ne erot tulevat esiin. "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
Kuha 31.08.2016 19:59:34 (muokattu 31.08.2016 20:00:45) | |
---|
Stone: Tämä baja telecaster se sitten jaksaa yllättää milloin mitenkin, kun ottaa pitkästä aikaa käyttöön. Sanokaapas tietäjät, että onko bajan perus-soundi takamikilläkin sellainen hieman paksuhko? Sopivan paksu mielestäni, tallamikkihän on alikäämitty Broadcaster...koita laskea tallamikkiä vähäsen punotuilta kieliltä..jaa kokeilitkin jo. Tossa vanha pätkä, joka oman Bajan tallamikillä soitettu, aika perinnesaundi: http://maihinnousu.net/s/20050 Old Fenders never die |
Stone 31.08.2016 20:25:53 | |
---|
Kuha: Sopivan paksu mielestäni, tallamikkihän on alikäämitty Broadcaster...koita laskea tallamikkiä vähäsen punotuilta kieliltä..jaa kokeilitkin jo. Tossa vanha pätkä, joka oman Bajan tallamikillä soitettu, aika perinnesaundi: http://maihinnousu.net/s/20050 Hiton hyvältä kuullostaa! Mikä vahvistin...joku fender? Eikä siinä takamikissä mitään vikaa ja senkin kyllä saa kohdilleen säädettyä ihan vahvistimella halutessaan (mesassahan tuota säätöaluetta piisaa), mutta asia erikseen miltä sitten 72' telen takamikki kuullostaa, kun nyt mukavan optimi. Lisäksi joku humpparikitara tarvitsee periaatteessa omat säätönsä...että tällainen vahvistin ;) "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
Kuha 31.08.2016 20:28:50 | |
---|
Stone: Hiton hyvältä kuullostaa! Mikä vahvistin...joku fender? Tuo on Voxin ToneLabin jollain Fenkkumallinnus saundilla soitettu. Old Fenders never die |
pappasfin 31.08.2016 20:31:03 | |
---|
Kuha: Tuo on Voxin ToneLabin jollain Fenkkumallinnus saundilla soitettu. Ei se laite vaan soittaja. Erittäin hyvä esimerkki siitä, että soittajan sormista se soundi lähtee eli ei tarvitse olla aito putkari tai Axen laite kun homma kuullostaa hyvältä. Mainio veto siis Kuhalta :D PappaSFin |
Gabe 31.08.2016 21:42:07 (muokattu 31.08.2016 21:42:39) | |
---|
Stone: Tämä baja telecaster se sitten jaksaa yllättää milloin mitenkin, kun ottaa pitkästä aikaa käyttöön. Sanokaapas tietäjät, että onko bajan perus-soundi takamikilläkin sellainen hieman paksuhko? Meinaan, että omassani se vaikuttaa sen verran alapää voittoiselta, että menee jo hieman tukkoon mesa boogie markin lead kanavalla, kun taas 72' teleni tuntuu taas olevan hyvinkin tasapainoisen optimoitu juurikin takamikillä. Liekö puulaaduissa eroa vai mikit vaikuttavat noin paljon? Tämä 72' custom tele myöskin puhdistuu sivistyneemmin , kun volumea pakittaa...molemmissa kitaroissa treble bleed mod. Itseasiassa ruuvasin bajan mikkiä alemmas toivoen, että se auttaisi jotenkin, mutta liekö sittenkin parempi nostaa mikkiä... Bajan tallassa CS broadcaster ja 72' tele customissa duncan ' 54 lead vintage. On noissa teleissä näköjään sittenkin eroa ja varsinkin tällä vahvistimella ne erot tulevat esiin. Nostaminen todennäköisesti vain korostaa noita ongelmia, kokeile ennemmin laskea ja reilusti vinoon niin että bassopuoli on alempana. Mulla ei ole MARKuista paljoa kokemusta, mutta Rectojen kanssa nuo Broadcaster tyyliset mikit toimii ainakin tautisen hyvin. Onko sulla säädöt tuon toisen telen mukaan? Mietin että jos siinä on kirkas ja heleä tallamikki jonka mukaan kone on säädetty, niin paksumpi Broadcaster voi olla jo liian paksu. e. Hieno soundi Kuhassa! Ruokangas Guitars, Swart & Mesa Boogie Amps. |
Stone 01.09.2016 07:18:13 | |
---|
Gabe: Nostaminen todennäköisesti vain korostaa noita ongelmia, kokeile ennemmin laskea ja reilusti vinoon niin että bassopuoli on alempana. Kiitos vinkistä, pitää kokeilla tuota säätöä! Onko sulla säädöt tuon toisen telen mukaan? Mietin että jos siinä on kirkas ja heleä tallamikki jonka mukaan kone on säädetty, niin paksumpi Broadcaster voi olla jo liian paksu. Todennäköisesti juurikin tästä taitaa olla kokonaisuudessa kyse. "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
Freewheeler 02.09.2016 09:34:59 | |
---|
Stone: Bajan tallassa CS broadcaster ja 72' tele customissa duncan ' 54 lead vintage. On noissa teleissä näköjään sittenkin eroa ja varsinkin tällä vahvistimella ne erot tulevat esiin. CS Broadcaster on tummahko, rouhea ja middlekäs ja SD '54 kirkas ja twangaava. Kaksi erisoundista, mutta vintagekorrektia mikkiä. Ekat Telemikit 50-53 olivat aika tummasoundisia (alnico 2) ja 1954 soundi muuttui sellaiseksi, mikä nykyään mielletään Telecasterin tallamikiksi (alnico 5). Käämimatsku vaihtui ja tuli myös porrastetut magneetit. Hienoja mikkejä noi molemmat! |
Stone 02.09.2016 10:21:31 (muokattu 02.09.2016 11:43:35) | |
---|
Freewheeler: CS Broadcaster on tummahko, rouhea ja middlekäs ja SD '54 kirkas ja twangaava. Kaksi erisoundista, mutta vintagekorrektia mikkiä. Ekat Telemikit 50-53 olivat aika tummasoundisia (alnico 2) ja 1954 soundi muuttui sellaiseksi, mikä nykyään mielletään Telecasterin tallamikiksi (alnico 5). Käämimatsku vaihtui ja tuli myös porrastetut magneetit. Hienoja mikkejä noi molemmat! Isot kiitokset tuosta tietopaketista! Olen viime aikoina miettinyt aikalailla varsinkin noiden 2:n telen mikkien eroja, kun olen niinikään opetellut samalla tätä mesan säätämistä ja miten eri kitarat siihen reagoivat, niin saman havainnut, että cs broadcaster tummempi ja duncan '54 lead vintage kirkkaampi kuten tuossa mainitsitkin. Noiden mikkien erot eivät tulleet läheskään niin selvästi esille entisillä perinteisillä fender tyyppisillä vahvistimilla (säröillä varsinkaan) kuin tällä nyk. Mesa boogie mark 3:lla ne tulevat hyvinkin korostetusti. Tein nimittäin joskus huvikseni varsinkin 70's Traynor ygm-3:lla em. telejen välisiä testejä ja sen perusteella ei sitten mitenkään voinut sanoa, että kumpi soundasi paremmalle, hyvin tasavahvoja olivat aivan pienin vivahtein. Tämä tarkoittaa yksinkertaisesti sitä, että tämä vahvistin on siis säädettävä enemmän tai vähemmän käytettävän kitaran mukaisesti. Asia erikseen, jos toisinaan lähtökohtaisesti jo tummemi soundi hakusessa. "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
weelie 07.09.2016 10:57:35 | |
---|
Freewheeler: CS Broadcaster on tummahko, rouhea ja middlekäs ja SD '54 kirkas ja twangaava. Kaksi erisoundista, mutta vintagekorrektia mikkiä. Ekat Telemikit 50-53 olivat aika tummasoundisia (alnico 2) ja 1954 soundi muuttui sellaiseksi, mikä nykyään mielletään Telecasterin tallamikiksi (alnico 5). Käämimatsku vaihtui ja tuli myös porrastetut magneetit. Hienoja mikkejä noi molemmat! Mä en noista spekseistä niin tarkkaan tiedä, mutta tulee kyllä ihan huvikseni aina kuunneltua/katseltua Jim Weiderin Get that classic Fender sound: 1952 tele: https://www.youtube.com/watch?v=an1MGvjWcAA1955 tele: https://www.youtube.com/watch?v=dU2uNjxvBcs1960 tele: https://www.youtube.com/watch?v=fQp2b68PrMMvahvarit toki myös eri! Mutta twangi muuttuu kun vuodet vierii... http://pickingjjcale.blogspot.com/ |
blueskille 16.09.2016 10:31:54 | |
---|
Puolisen vuotta kestänyt palacaster-projekti saatu päätökseen ja lopputulokseen olen erityisen tyytyväinen. https://www.dropbox.com/sh/jpdc0r0g … hjtb/AACLez-IgaO8KaPtlD5dGdWxa?dl=0 Osien keräily alkoi Ebaysta löytyneellä saarnibodyllä, jonka itse käsittelin vesipetsillä ja tru-oililla. Kaula on Warmoth paksulla boatneck-profiililla ( quartersawn maple). Mikit teetin Aurora guitarsilla omilla spekseillä. Suht pienitehoiset ja kirkkaat, joten mukavat telesoundit löytyy! |
iec 16.09.2016 11:28:39 | |
---|
blueskille: Puolisen vuotta kestänyt palacaster-projekti saatu päätökseen ja lopputulokseen olen erityisen tyytyväinen. https://www.dropbox.com/sh/jpdc0r0g … hjtb/AACLez-IgaO8KaPtlD5dGdWxa?dl=0 Osien keräily alkoi Ebaysta löytyneellä saarnibodyllä, jonka itse käsittelin vesipetsillä ja tru-oililla. Kaula on Warmoth paksulla boatneck-profiililla ( quartersawn maple). Mikit teetin Aurora guitarsilla omilla spekseillä. Suht pienitehoiset ja kirkkaat, joten mukavat telesoundit löytyy! On kyllä hieno :) Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
Bluesmies 06.12.2016 13:19:22 | |
---|
Telecasteriin mikki-kysymys. Voisin tuunata hieman American Standard Telecasteriani, jonka hommasin joskus v. 2001. Orkkis-mikit tällä hetkellä, mutta haluaisin vähän vaihtelua. Lähinnä blues-tyyppisiä soundeja hakisin. Ehdotuksia? Hinnalla ei niin väliä, mutta unohdetaan nyt 500 e hintaluokan mikit. :) Ja toisena kysymyksenä, että missä nuo mikit voisi vaihdattaa? Itse uskon, että kusauttaisin koko homman jos alkaisin kolvailemaan. |
Kuha 06.12.2016 14:18:43 (muokattu 06.12.2016 14:19:59) | |
---|
Bluesmies: Telecasteriin mikki-kysymys. Voisin tuunata hieman American Standard Telecasteriani, jonka hommasin joskus v. 2001. Orkkis-mikit tällä hetkellä, mutta haluaisin vähän vaihtelua. Lähinnä blues-tyyppisiä soundeja hakisin. Blues-saundeja on moneen junaan, mutta olisko tässä keskitien valinta: https://www.thomann.de/fi/fender_te … _rslt_Fender+Texas+Special_120158_1 Old Fenders never die |
BugBadWolf 06.12.2016 14:23:17 (muokattu 06.12.2016 14:24:07) | |
---|
Bluesmies:...Itse uskon, että kusauttaisin koko homman jos alkaisin kolvailemaan. Se ei kauhean vaikeaa ole, varsinkin jos vaihtaa vanhaan pleksiin. Ei kun 1 kerrallaan vanha irti ja uusi samaan pesään ja samoihin liitoksiin. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
73nd3r 06.12.2016 15:54:45 | |
---|
Bluesmies: Telecasteriin mikki-kysymys. Tuolla toisessa ketjussa mainitsemasi 'twang' tarkoittaa sulle eri asiaa kuin mulle, mutta jos haet kirkkautta ja lievästi Stratomaisuutta, niin Twisted Tele -setti voi olla sopiva. Jos haet räyhäkkyyttä niin sitten mieti vaikka noita TexSpeciaaleja. Ja jos et pysy merkissä niin Rautialta (ja muiltakin velhoilta) saa Telesettejä alle kahdensadan, tue kotimaista. Kolvauspuoleen, Telestä(kin) saa erilaisilla kytkennöillä korostettua/vaimennettuja haluamiaan ominaisuuksia. Vertaa vaikka Richie Kotzen vs. 'Blackguard' eli se vintage, 'darktone' kytkentä. Kerro ammattilaiselle mitä haet ni se osaa auttaa. |
Haeroe 06.12.2016 22:46:07 | |
---|
Olen valittua kansaa. Tele on valinnut minut. Koska nyt näyttää siltä, että teleni ei mene puoli-ilmaiseksikaan kaupaksi, sitä voisi vähän tuunata. Toinen teleni on Classic Player Baja Tele vaahteraotelaudalla. Mikit ovat Custom Shop "Twisted" Tele single coil pickup (neck) ja Custom Shop Broadcaster single coil pickup (bridge). Bajan soundi on mukavan avoin olematta riipivä. Toisessa myytävänä olevassa telessä on Fender Nocasterit ja ruusupuuotelauta. Sen soundi on hieman tukossa, ja olen tulkinnut tuon otelaudan materiaalin syyksi. Jos haluan tuon ruusupuu/Nocaster -telen saundia lähemmäs Baja -teleä, mitkähän mikit siihen kannattaisi vaihtaa? Vai joudunko vaihtamaan kaulan? Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa. |
Freewheeler 07.12.2016 11:42:52 (muokattu 07.12.2016 11:44:35) | |
---|
Haeroe: Olen valittua kansaa. Tele on valinnut minut. Koska nyt näyttää siltä, että teleni ei mene puoli-ilmaiseksikaan kaupaksi, sitä voisi vähän tuunata. Toinen teleni on Classic Player Baja Tele vaahteraotelaudalla. Mikit ovat Custom Shop "Twisted" Tele single coil pickup (neck) ja Custom Shop Broadcaster single coil pickup (bridge). Bajan soundi on mukavan avoin olematta riipivä. Toisessa myytävänä olevassa telessä on Fender Nocasterit ja ruusupuuotelauta. Sen soundi on hieman tukossa, ja olen tulkinnut tuon otelaudan materiaalin syyksi. Jos haluan tuon ruusupuu/Nocaster -telen saundia lähemmäs Baja -teleä, mitkähän mikit siihen kannattaisi vaihtaa? Vai joudunko vaihtamaan kaulan? Nocasterit on tehty 50-luvun alun spekseillä ja ne todellakin ovat tummemmat ja rouheammat kuin vuodesta 1954 eteenpäin tehdyt. Mun mielestäni paras ja yleishyvä Telemikki on Fenderin AV 52RI. Tykkään siitä enemmän kuin Nocasterista, se twangaa ;-) |
Haeroe 07.12.2016 12:59:54 | |
---|
Freewheeler: Nocasterit on tehty 50-luvun alun spekseillä ja ne todellakin ovat tummemmat ja rouheammat kuin vuodesta 1954 eteenpäin tehdyt. Mun mielestäni paras ja yleishyvä Telemikki on Fenderin AV 52RI. Tykkään siitä enemmän kuin Nocasterista, se twangaa ;-) Edes googlella en löytänyt tuota mikkisettiä. Löytyisikö suoraa linkkiä spekseihin tai jonkun kaupan kataloogiin? Telen täytyy twangata, eihän se muuten ole tele ensinkään. Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa. |
Laulava Kylätohtori 07.12.2016 13:14:17 | |
---|
Entäs DiMarzion Twang King? Minusta se on hyvä ja halpa... Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska. |