Aihe: Omistan Gibsonin ja kaikki on hyvin
1 2 3 4 5167 168 169 170 171300 301 302 303 304
Laulava Kylätohtori
04.09.2016 16:41:44
iec: Soo soo ... Eipä oleteta automaattisesti että kaikki kitarakamat-osion lukijat/kirjoittelijat olisivat miespuolisia :D

-iec

Kyllä naiset on sen verran viisampia, että soittavat, eivätkä kinaa mnetin karvaperserunkkareiden kanssa puiden syiden suunnan vaikutuksesta harmonisten kerrannaisten kermaisuuteen... ;)
They pass too much electricity. -SRV
hallu
05.09.2016 11:39:42
Laulava Kylätohtori: Kyllä naiset on sen verran viisampia, että soittavat, eivätkä kinaa mnetin karvaperserunkkareiden kanssa puiden syiden suunnan vaikutuksesta harmonisten kerrannaisten kermaisuuteen... ;)

Hei äläppäs sano pari Erja Lyytisen haastattelua kuunnnelleena se ainakin on tunnustautunut kamarunkkariksi ja aito intohimon palo silmissään niistä puhuu . En hänen naiseuttaankaan asettaisi kkyseenalaisekksi.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Laulava Kylätohtori
09.09.2016 13:26:06
Siellä se nyt olisi, ESsi torilla. Menkäähän ostamaan, ennen kuin tulen taas katumapäälle.

Tosiasia on kuitenkin, että tele on paras essi. Ja jäähän tuohon tuo Les Paul - ainakin toistaiseksi...
Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska.
Laulava Kylätohtori
23.09.2016 10:10:00
Onkos tietoa, että mitkä mikit tuossa 98 vuoden Dot Reissue Essissä lienee ollut alunperin?
hollstro
23.09.2016 20:19:24

Laulava Kylätohtori: Onkos tietoa, että mitkä mikit tuossa 98 vuoden Dot Reissue Essissä lienee ollut alunperin?

Mun tiedon mukaan 57 Classicit
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
LaMotta
23.09.2016 20:43:18 (muokattu 23.09.2016 20:43:51)

Minkälainen tsydeemi Gibsonin G-Force on? Onko tuo kertaluonteinen pikaviritin, vai pitääkö se kieliä jollain tekniikalla vireessä aktiivisesti? Kovin kaunishan tuo loota ei varsinaisesti ole.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Laulava Kylätohtori
23.09.2016 21:31:38
hollstro: Mun tiedon mukaan 57 Classicit

Ok, kiitos tiedosta. Osaatko vielä sanoa, että onkohan tallassa se kuumempi versio? Oliko se nyt plussa vai mikä se oli? 2009 Traditional Les Paulissa on sellanen...
fox
23.09.2016 21:51:20

Laulava Kylätohtori: Ok, kiitos tiedosta. Osaatko vielä sanoa, että onkohan tallassa se kuumempi versio? Oliko se nyt plussa vai mikä se oli? 2009 Traditional Les Paulissa on sellanen...

Classiceissa on "parina" eroa talla-ja kaulamikin välillä. Jos on mainittu, että mikkeinä on '57 Classicit, niin eipä siinä sitä '57 Classic Plussaa ole. Itse muistasin että tuossa on tosiaan '57 Classic-pari. Ihan satavarma en kyllä ole.
Se Classic Plussa on reilusti "kuumempi" kuin tavan Classicin takamikki.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
hollstro
23.09.2016 22:06:10 (muokattu 23.09.2016 22:07:15)

Laulava Kylätohtori: Ok, kiitos tiedosta. Osaatko vielä sanoa, että onkohan tallassa se kuumempi versio? Oliko se nyt plussa vai mikä se oli? 2009 Traditional Les Paulissa on sellanen...

Noi vanhat 57 Classicit on saman arvoiset kaulassa ja tallassa, siis ihan sama mikki, mun mielestä. Mulla on joskus olut sellaset ja ihan hyvät ne on.
mvirta
23.09.2016 22:07:43
Napista päälle ja pientä rämpyttelyä vapailla kielillä jolloin vehje virittää kitaran. Hurina vaan kuuluu kun viritystapit pyörähtelee.

Kun se on tyytyväinen niin kaikki kuusi lediä palavat vihreinä hetken ja loota sammuttaa itsensä.

Suht ok systeemi, ihan tyytyväinen olen. Ei sitä enää oikein edes huomaa.

LaMotta: Minkälainen tsydeemi Gibsonin G-Force on? Onko tuo kertaluonteinen pikaviritin, vai pitääkö se kieliä jollain tekniikalla vireessä aktiivisesti? Kovin kaunishan tuo loota ei varsinaisesti ole.
Shut Up 'n Play Yer Guitar
Guitarfreak
24.09.2016 07:55:58
Ugh.

Minkäslaiset mikit on alunperin ollut tuollaisessa -96 LP '57 Goldtop historicissa? Burstbucker 1&2 jos oon oikein ymmärtänyt vai jotain ihan muuta (nelonen.fi)? Ja onko jollain ensikäden kokemusta miten nuo alkuperäiset vertautuu JB/Jazz yhdistelmään (joka mulla kiinni tällä hetkellä)?
Lelut kallistuu - äijät rapistuu
hollstro
24.09.2016 09:56:44 (muokattu 24.09.2016 09:59:47)

Guitarfreak: Ugh.

Minkäslaiset mikit on alunperin ollut tuollaisessa -96 LP '57 Goldtop historicissa? Burstbucker 1&2 jos oon oikein ymmärtänyt vai jotain ihan muuta (nelonen.fi)? Ja onko jollain ensikäden kokemusta miten nuo alkuperäiset vertautuu JB/Jazz yhdistelmään (joka mulla kiinni tällä hetkellä)?

Burstbuckereita alettiin laittamaan tuotantokitaroihin vuonna 2000 ja Historic:eihin alla olevan mukaan 2002. Paljon todennäköisemmin siinä on alkuperäisinä juuri nuo 57 Classicit.

Mulla on yhdessä LP:ssa (1988 "Pre-Historic") Burstbuckerin 1. versiot ja ne olivat aikoinaan kovasti kohuttu olevan PAFfien veroiset. Näin tosin sanottiin jokaisesta uudesta PAF-yritelmästä siitä lähtien kun Gibson alkoi replikoimaan 50-luvun Les pauleja. Tässä kitara jos ei ole tuttu malli: https://goo.gl/photos/ebkKVwHJA754rXet7

http://www.lespaulforum.com/forum/s … of-the-Historic-Les-Paul-Collection
arijuki
13.10.2016 23:20:48
ES-335 on ruvennut kuumottamaan :-) Onko niin että valtaosa on 60's kaulalla? Ainakin torilla nyt olevat ovat.
The beautiful thing about learning is nobody can take it away from you. - B.B. King
Jucciz
15.10.2016 01:43:11
arijuki: ES-335 on ruvennut kuumottamaan :-) Onko niin että valtaosa on 60's kaulalla? Ainakin torilla nyt olevat ovat.

Melkein kaikissa nykytuotanto-335:issä on liian ohut kaula. Sen takia kai tuo "Fat Neck"-mallisarja on olemassa erikseen. Samoin vissiin '59 Reissue 335:ssä on järkevämpi kaula.

Mullekin tuli taannoin vaihtokaupoissa yksi uustuotanto-335, ja niin hyvä soundi kuin siinä olikin, en vaan päässyt yli siitä, että sen kaula tuntui kun olisi jäätelötikkua yrittänyt soittaa.

Kyllä kaulassa pitää olla puuta, tosi on.
toivase
15.10.2016 09:29:27
Jucciz: Melkein kaikissa nykytuotanto-335:issä on liian ohut kaula. Sen takia kai tuo "Fat Neck"-mallisarja on olemassa erikseen. Samoin vissiin '59 Reissue 335:ssä on järkevämpi kaula.

Mullekin tuli taannoin vaihtokaupoissa yksi uustuotanto-335, ja niin hyvä soundi kuin siinä olikin, en vaan päässyt yli siitä, että sen kaula tuntui kun olisi jäätelötikkua yrittänyt soittaa.

Itse pidän enemmän vähemmän järkevistä, lähes jäätelötikkumaisista, ei kuitenkaan hammastikkumaisista, mutta toki puisista kauloista. Fakta homma.
Åboensis
15.10.2016 22:49:40

Jucciz: Melkein kaikissa nykytuotanto-335:issä on liian ohut kaula. Sen takia kai tuo "Fat Neck"-mallisarja on olemassa erikseen. Samoin vissiin '59 Reissue 335:ssä on järkevämpi kaula.

No juu, näinhän se menee. Poistin männävkolla torilta Järvisen Teemun (Finlandia Instruments) näkemyksen ESsistä nimenomaan sen takia, että iso-G:n malleista ei tähän hätään löytynyt budjettiin mahtuvaa riittävän paksulla kaulalla varustettua yksilöä. Tuossa sen sijaan on, mistä tarttua, ja laatu muutenkin vastaa vähintään jokaista kokeilemaani Gibbanderia.

Ja ettei menisi täysin offariksi, niin on mulla yksi Gibsonkin - nimittäin faded -sarjan kolmimikkinen special sg. Ihan kelpo kakkoskitara sekin.
"I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt -
Rämppy
16.10.2016 10:15:32
Jos 50's kaula on vaatimus, niin sittenhän nämä nyky-essien kaulat on liian ohuita. Kuitenkin munsta tuo lähinnä 60's profiililla oleva, mikä "standardi" 335:ssä on, on oikein hyvä käteen. Ei mun mielestä todellakaan mikään tikku. Käsituntumalla tuo ei ole ainakaan ohuempi kuin LP standardissa, pikemminkin hieman paksumpi.Voi olla, että eri tuotantovuosien kesken on pientä vaihtelua. Aidoissa 60-luvun esseissä on sitten oikeasti ohut littee kaula.
In Finland we have this thing called "diu diu".
-Kaihomieli-
18.10.2016 22:16:32 (muokattu 18.10.2016 23:25:09)
Cm t lessu tuli hankittua.
Kaula vaan sen verran muhku että saa jatkaa matkaa

Ostamattahan ei voi testata ;)

Kitaran mukana tuli valokuva Gibsonin tehtaalla.
Onks tää joku uus ihan yleinen käytäntö, vai mikä juttu? :D
Tämä:
https://muusikoiden.net/dyn/users/149109.jpg
Wu-huu!
Iskariot
19.10.2016 09:52:05 (muokattu 19.10.2016 09:52:35)
-Kaihomieli-: Cm t lessu tuli hankittua.
Kaula vaan sen verran muhku että saa jatkaa matkaa

Ostamattahan ei voi testata ;)

Kitaran mukana tuli valokuva Gibsonin tehtaalla.
Onks tää joku uus ihan yleinen käytäntö, vai mikä juttu? :D
Tämä:
https://muusikoiden.net/dyn/users/149109.jpg

Tulisko tuo foto kaikkien uusien Gibsonien mukana. Omasta laukusta löytyi myös.

Topicia sivuten edelleen on kaikki 2015 Lespan kanssa hyvin ja etenkin robovirit ovat osoittautuneet oiken käteväksi värkiksi. Ei ole käsin tarvinut vielä viritinkoneistoon kajota ja muutaman perusvireen (E, Eb, D, dropD) välillä tulee vaihdeltua aika taajaan kun se nyt vain on niin näppärää ja ottaa vain muutamia sekunteja. Vireenkin tuo kampe pitää eli ei tarvitse edes olla jatkuvasti sen takia G-forcea painelemassa.
No niin... No ei!
LaMotta
08.11.2016 18:22:00

Vuan kyllä on jatkuvasti myynnissä noita lapakorjattua Gibsoneja.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)