Aihe: Turvonneet hintapyynnöt laitteista, vol 6
1 2 3 4 5166 167 168 169 170497 498 499 500 501
Gary the pine
14.07.2014 19:47:23
Jucciz: Sen halutumman satawattisen nupin käypä hinta tässä kurjassa talousilanteessa on kunnosta riippuen 1000-1200 euroa. En minä ainakaan 50-wattisesta yli 800 euroa millään maksaisi. En toki henkilökohtaisesti sitäkään, koska vanhemmat Marshallit on enemmän omaan makuun.

Jees, tossa yllähän se satanen nuppi on niinkin edullinen ku 2590e... Oliskohan sillä pari sellasta?
Tulin, näin, paskoin housuun.
jpaa
14.07.2014 22:03:45
Gary the pine: Jees, tossa yllähän se satanen nuppi on niinkin edullinen ku 2590e... Oliskohan sillä pari sellasta?

Hinta tais olla päivällä tuo 2590 eur. Nyt on jo noussu 2990 euroon. Ostakeehan pois ko alkaa kohta kolmosella hinta jos vielä odottaa.
Hynkel
14.07.2014 23:20:00
Mikä noissa jubilee-malleissa maksaa? Bonamassan kehut?

Mielestäni ei mitään ihmeellistä...
Meditation is not what you think.
Koalabear
14.07.2014 23:36:01
Voisinpa täältä keskustelusta koettaa onneani löytää jelppii. Pitäis myydä oma rocktron taboo artist multiefektipedaali, mutta en osaa kyl hinnotella yhtään. Paljonkohan sellasesta kehtaa pyytää ettei nyt överiks vedä? Laitteesta kun ei oikeen tahdo löytyä mitään tietoa..
hevikukko
14.07.2014 23:44:04 (muokattu 16.07.2014 01:51:24)
- tyhjä tyhjä tyhjä -
Allekirjoitus:
jii.haanpaa
15.07.2014 08:20:01 (muokattu 15.07.2014 08:21:03)
Hynkel: Mikä noissa jubilee-malleissa maksaa? Bonamassan kehut?

Mielestäni ei mitään ihmeellistä...

Minä en tiennyt Bonamassoista mitään ennen kuin fanittelin Frusciantea ja vähän Slässiäkin, jotka usein jubilee-ketjuissa mainitaan. Varmasti tuollaisilla mannekiineilla saadaan jonkin verran imua.

Mutmut, mun mielestä loistavia ja erittäin monipuolisia vahvareita. Jostakin syystä "jubilee-soundi" tuntuu monesti tarkoittavan lead-kanavaa gainit täysillä, mikä nyt ei vielä paljonkaan kerro ko. vahvarista. Esim kloonivalmistajat eivät edes vaivaudu tekemään kliinimpää kanavaa kopioihinsa. Jubileen tone-stäkin bassoratkaisun voisin ottaa muihinkin marsuihin. Marsu-linjassa aidosti erilaisia ja tietenkin rajoitettu sarja, mikä tuntuu lämmittävän kamanysväriä. Me likes!

Tämäkään ei tietenkään selitä näitä viimeisiä hintapyyntöjä. Ehkä kyse on huumorinkukista ja sirkushuveista?
jhlamm
15.07.2014 09:13:04
Koalabear: Voisinpa täältä keskustelusta koettaa onneani löytää jelppii. Pitäis myydä oma rocktron taboo artist multiefektipedaali, mutta en osaa kyl hinnotella yhtään. Paljonkohan sellasesta kehtaa pyytää ettei nyt överiks vedä? Laitteesta kun ei oikeen tahdo löytyä mitään tietoa..

Tuosta ylempää löytyy ketju siitä, mitä tästä laitteesta voi pyytää http://muusikoiden.net/keskustelu/p … ts.php?c=15&t=149645&o=3400 Tuolta tulee todennäköisemmin vastausta.
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
slerbis
15.07.2014 15:18:22
Myyjää lainaten, siitä kunnon paketti halvalla:

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=898713

Linkissäkin vielä väärä malli kitaralle, mut mitäs noista :)
A tergo in bona nates
hallu
16.07.2014 18:57:49
Ehkä tämä on sopiva ketju kysyä tätä. Olen huomannut useammankin ilmoituksen torilla jossa myytävälle tavaralle ilmoitetaan kaksi hintaa eli rahalla saa jollakin summalla ja jos vaihtaa niin sitten hinta onkin jokin muu. Mulla vähän alkoi aivot jauhamaan piimää, mutta mitä ihmettä?!!? eihän tavaralla voi olla kuin yksi hinta nimittäin se minkä myyjä ja ostaja sopivat.

Hämmennystä aiheutti muuan ilmoitus, jossa kaveri oli myymässä kitaraansa suunnilleen 1200 eurolla ja samassa ilmoituksessa totesi, että vaihdokin kanssa hinta onkin 1600 euroa???? sehän tarkoittaisi, että jos tarjoaisin neljänsadan euron vahvistintani vaihdossa, niin maksaisin kuitenkin 1200 euroa, mutta hän armollisesti ottaisi vahvistimeni ilmaiseksi vastaan!!! ja jos tarjoaisin kolmensadan euron arvoista vaihdokkia niin joutuisin maksamaan 1300 euroa kitarasta jonka saisin 1200 eurolla ilman vaihdokkia! siis mitä???? kierrätysmaksuko se on???? ei mene meikäläisen jakeluun mikä ilmoituksen ajatus on. Yksinkertaisempaa olisi vain todeta ettei halua tehdä vaihtokauppaa.

Näitä aina välillä näkee, mutta joka kerta olen vähän ymmälläni, että mitä se ilmoituksen jättäjä mahtaa miettiä moista esittäessään??
Ei onni tule ostamalla. Onni tulee soittaen ja lauluja tehden
ibnz
16.07.2014 19:00:27
Tuohon hintaeroon käteisenä vs. vaihtona lie syynä likvidiys - kuinka nopeasti tavara on muutettavissa toiseksi tavaraksi/tuotteeksi. Käteinen on likvidiä ja vaihtokama monesti ei, eli kestää kauan löytää just oikea henkilö, joka haluaa vaihtaa just haluttuja kamoja päikseen tai melkein. Rahalla homma hoituu paljon nopeammin.
LaMotta
16.07.2014 19:04:52

ibnz: Tuohon hintaeroon käteisenä vs. vaihtona lie syynä likvidiys - kuinka nopeasti tavara on muutettavissa toiseksi tavaraksi/tuotteeksi.

Tällöin ei-vaihto-hinnan tulee olla sellainen, että tavara liikahtaa nopsaan. Yleensä tuon tyyppisissä ilmoituksissa vaihtohinta on jotain posketonta.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Mr. Speed
16.07.2014 20:57:35
hallu: Ehkä tämä on sopiva ketju kysyä tätä. Olen huomannut useammankin ilmoituksen torilla jossa myytävälle tavaralle ilmoitetaan kaksi hintaa eli rahalla saa jollakin summalla ja jos vaihtaa niin sitten hinta onkin jokin muu. Mulla vähän alkoi aivot jauhamaan piimää, mutta mitä ihmettä?!!? eihän tavaralla voi olla kuin yksi hinta nimittäin se minkä myyjä ja ostaja sopivat.

Hämmennystä aiheutti muuan ilmoitus, jossa kaveri oli myymässä kitaraansa suunnilleen 1200 eurolla ja samassa ilmoituksessa totesi, että vaihdokin kanssa hinta onkin 1600 euroa???? sehän tarkoittaisi, että jos tarjoaisin neljänsadan euron vahvistintani vaihdossa, niin maksaisin kuitenkin 1200 euroa, mutta hän armollisesti ottaisi vahvistimeni ilmaiseksi vastaan!!! ja jos tarjoaisin kolmensadan euron arvoista vaihdokkia niin joutuisin maksamaan 1300 euroa kitarasta jonka saisin 1200 eurolla ilman vaihdokkia! siis mitä???? kierrätysmaksuko se on???? ei mene meikäläisen jakeluun mikä ilmoituksen ajatus on. Yksinkertaisempaa olisi vain todeta ettei halua tehdä vaihtokauppaa.

Näitä aina välillä näkee, mutta joka kerta olen vähän ymmälläni, että mitä se ilmoituksen jättäjä mahtaa miettiä moista esittäessään??

Itse pidän vaihdon aina mahdollisena kun jotain myyn, mutta selkeästi kerron, että katsotaan väliraha sitten tapauskohtaisesti. Jengillä nykyään on lähinnä tavaraa tarjota ja rahaostajat on todella harvinaisia. Sen puoleen ei viitsi alkaa ronkeliksi koska samallahan sitä saa mahdollisuuden kokeilla jotain muuta. Lisäksi moni vaihdokkeja tarjoava pitää omallaan jotain aivan posketonta pyyntiä.
http://www.sieni.us/?id=38
LL
16.07.2014 22:39:16
hallu: Ehkä tämä on sopiva ketju kysyä tätä. Olen huomannut useammankin ilmoituksen torilla jossa myytävälle tavaralle ilmoitetaan kaksi hintaa eli rahalla saa jollakin summalla ja jos vaihtaa niin sitten hinta onkin jokin muu.

tää systeemi on tullut käytettyjen varmaan autojen kauppaamisesta. siellä usein näkee tällaisia ilmoituksia usein. mä en ole koskaan ymmärtänyt tätä. jos ei halua mitään vaihdossa, niin kirjoittaa sen siihen ilmoitukseen. kun joku tarjoaa jokatapauksessa jotain päikseen vaihdossa, niin voi viestiin olla hyvällä omallatunnolla vastaamatta. soitin puolelle nää vaihtohinnan nostot on vielä koomisempia kuin käytettyjen autojen kauppaamisessa, koska vielä enemmän tehdään nappikauppaa harrastelijoiden kesken.

jotenkin tohon persaukisuuteen kaipais vähän rehellisyyttä. parin sadan puljaaminen sinne tänne ei taloudellista tilannetta muuta miksikään. siinä kun lähtee vetää jotain bisnismieslarppia, kun rahat loppu ja kaasutus pahimmillaan, niin ei siitä ilman takaiskua voi selvitä.
Twinkle
16.07.2014 22:40:54 (muokattu 16.07.2014 22:41:16)
hallu: Näitä aina välillä näkee, mutta joka kerta olen vähän ymmälläni, että mitä se ilmoituksen jättäjä mahtaa miettiä moista esittäessään??

Vaihtohinta ja rahahinta on tietysti eri, jos joku sen tuotteen haluaa ostaa rahalla, saa sen varmasti halvemmalla kuin se, joka tyrkyttaa jotakin semmoista vaihdossa mitä en oikeasti halua. Kaikesta pääsee aina eroon mutta onhan siinä kusinen homma kun pitää torilla käydä heti perään kauppaa uudella tuotteella.

Toki noi hinnat päätetään aina tapauskohtaisesti mutta kyllähän se on se pelin henki, että jos on pakko vaihtaa niin jommalle kummalle pitää siitä olla jotakin hyötyä ja joku houkutin jos meinaa vaihtaa semmoiseen mitä ei just ole pyydetty.
Antti1
16.07.2014 22:42:24
LL: parin sadan puljaaminen sinne tänne ei taloudellista tilannetta muuta miksikään.

Jaa, mun mielestä vaikka 200€ on aika helvetin iso summa rahaa. Sillä saa esimerkiksi kuitattua vuoden puhelinlaskut, tai melkoisen monen päivän safkat vaikka kokonaiselle perheelle. Jos ei muuta tilannetta, niin mä voin ottaa kyllä kuukausittaisen tukisumman ilomielin vastaan.
"NYT ÄMMÄ KELLOT LYÖ!" Hevimusaa vuodelta 2014
Laulava Kylätohtori
16.07.2014 22:45:18
LL: tää systeemi on tullut käytettyjen varmaan autojen kauppaamisesta. siellä usein näkee tällaisia ilmoituksia usein. mä en ole koskaan ymmärtänyt tätä. jos ei halua mitään vaihdossa, niin kirjoittaa sen siihen ilmoitukseen. kun joku tarjoaa jokatapauksessa jotain päikseen vaihdossa, niin voi viestiin olla hyvällä omallatunnolla vastaamatta. soitin puolelle nää vaihtohinnan nostot on vielä koomisempia kuin käytettyjen autojen kauppaamisessa, koska vielä enemmän tehdään nappikauppaa harrastelijoiden kesken.

Mutta ideana tässä onkin (tai ainakin pitäisi olla), että voi ottaa ns. normaalihintaan vaihdokkeja, mutta jos joku antaa käteistä, niin saa normaalia halvemmalla. Minusta ihan hyvä systeemi.

Jos esim. tarvitsen rahaa 700 euroa johonkin ja minulla on ylimääräinen kitara, minkä normaali markkina-arvo on 1000 euroa. Voin pistää, että käteisellä saa 700, koska tarvitsen nopeasti käteistä. Mutta koska olen joka tapauksessa luopumassa kitarasta, niin voin myös vaihtaa sen, mutta vain normaaliin markkinahintaan, koska jos en saa käteistä, niin asialla ei ole kiire. Pakon edessä siis myyn halvalla, koska tarvitsen rahaa, mutta samaan hintaan ei ole mitään järkeä alkaa vaihtamaan, koska vaihto ei auta siihen akuuttiin ongelmaan....

Näin siis itse kuvittelisin, että jotenkin tällä periaatteella tuo toimii. Toki, jos pyyntihinta on 1,5*markkinahinta ja vaihtohinta kaksinkertainen, niin jotain on pielessä.
- Thunder will never die!
JaaGeRMaisTeR
16.07.2014 22:48:37
hallu: Ehkä tämä on sopiva ketju kysyä tätä. Olen huomannut useammankin ilmoituksen torilla jossa myytävälle tavaralle ilmoitetaan kaksi hintaa eli rahalla saa jollakin summalla ja jos vaihtaa niin sitten hinta onkin jokin muu.

Itse tein kerran näin ja hyvin toimi. Oli kyllä hyvinkin käänteinen. Jos löytyy käytetty SDX Jaska niin menee päittäin jollei niin hinta on 420€ (uuden samanlaisen kitaran hinta)

Kaupat tuli ja nyt sellainen on ja pysyy.. Pulttaan vaikka seinään jollei muu auta.
jhlamm
16.07.2014 22:52:11
LL: jotenkin tohon persaukisuuteen kaipais vähän rehellisyyttä. parin sadan puljaaminen sinne tänne ei taloudellista tilannetta muuta miksikään.

Itsellä jää vuokran jälkeen opiskelijan sen verran, että se pari sataa on koko kuukauden ruokarahat. Toisinaan enemmän, toisinaan vähemmän.
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
varakeef
16.07.2014 23:58:45
Ihan mielivaltainenhan tuo erilainen vaihtohinta on, koska vaihdokin hinta ei ole kiveen hakattu sekään.

- A maksaa 1000 euroa, jos otan B:n vaihdossa A maksaakin 1200.
- Jaha, tämä B maksaa sinulle sanotaan 800 euroa. (Tämä hinta muuten koostuu B:n arvosta 600 euroa plus 200 euron mielipahalisästä, koska joudun ottamaan tuon A:n vaivoikseni.)
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Gary the pine
17.07.2014 00:12:48
LL: tää systeemi on tullut käytettyjen varmaan autojen kauppaamisesta. siellä usein näkee tällaisia ilmoituksia usein. mä en ole koskaan ymmärtänyt tätä. jos ei halua mitään vaihdossa, niin kirjoittaa sen siihen ilmoitukseen. kun joku tarjoaa jokatapauksessa jotain päikseen vaihdossa, niin voi viestiin olla hyvällä omallatunnolla vastaamatta. soitin puolelle nää vaihtohinnan nostot on vielä koomisempia kuin käytettyjen autojen kauppaamisessa, koska vielä enemmän tehdään nappikauppaa harrastelijoiden kesken.

jotenkin tohon persaukisuuteen kaipais vähän rehellisyyttä. parin sadan puljaaminen sinne tänne ei taloudellista tilannetta muuta miksikään. siinä kun lähtee vetää jotain bisnismieslarppia, kun rahat loppu ja kaasutus pahimmillaan, niin ei siitä ilman takaiskua voi selvitä.

Mitäs ymmärtämistä siinä on? Ihan sama on se auto, vene, kitara, anoppi tai joku muu. Jos mä myyn vaikkapa kitaraa jonka itse arvostan tonnin arvoiseksi ja mulle tarjotaan vaihdossa vahvistinta, jonka myyjä arvostaa 1200e arvoiseksi, niin jos mulla ei ole hakusessa just sellanen, niin päittäin max, koska se hyöty pitää valua myyjälle päin, ie. sillepäin, jolle jotain ehdotetaan. Plus että se vaihtokama pitää olla sellasta, että sen saa eteenpäin ja sen alkuperäisen tonnin vähintään kouraan, mielellään enemmän, kun on saanut tehdä toisenkin turakaisen myyntityön omansa lisäksi.

Autokauppaan vielä, sä oot varmaan niitä Corolla-miehiä, niin tuskin kannattaa selittää, mutta koitan silti. Eli jos mä myyn autoa hintaa 19900e ja mulle tarjotaan jotain halvempaa vaihdossa, niin siitä tulee kuluja plus vaivaa kun sen myy eteenpäin. Aika ja vaiva = rahaa. Joka toista todistaa, on ituhippi, kommunisti tai yhteiskunnan ulkopuolella. Jos otan itselleni lisää aikaa ja vaivaa vaativaa pois hukattavaa, siitä pitää olla mulle jotain hyötyä, ie. rahaa.

Mielihyvällä tai olalle taputuksella ei ole vielä lähikaupasta ruokakassi lähtenyt, aina on sitä pätäkkää pitänyt kaivaa. Näin se vaan on. Toki jos noin kapitalistivastaisesti haluaa asioista ajatella, niin ei tartte syytä omaan persaukisuuteen kauhean kaukaa hakea...
Tulin, näin, paskoin housuun.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)