Jytäurpo 24.04.2016 19:11:29 | |
---|
Olikos tohon telecasterin piippaukseen kovilla volumeilla/gaineillä jotain ratkaisua? Nyt paikoillaan perinne peltitalla ja custom shop nocaster-mikki. "You can't judge a book by looking at the cover" - Bo Diddley R.I.P. |
Juzpe 24.04.2016 19:37:25 | |
---|
Jeszse: Se on muuten koivua se kansi. :) Ai, nå perkele. Korjaan siis: LoimuKOIVUkansi. Hieno se o silti. Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen |
73nd3r 24.04.2016 19:39:58 (muokattu 24.04.2016 19:41:30) | |
---|
Jytäurpo: Olikos tohon telecasterin piippaukseen kovilla volumeilla/gaineillä jotain ratkaisua? Nyt paikoillaan perinne peltitalla ja custom shop nocaster-mikki. En ole varma mitä tarkoitat piippauksella, mutta mikrofonisuus pomppaa ekana mieleen. Fixinä (iisistä isompaan) pehmustetta mikin alle, mikin kiinnityksen tarkistus (onks mikki ny runkoon vai plekusuojaan kiinnitetty), tallalevyn kiinnityksen tarkastus (siihenkin voi kokeilla pehmikettä), mikin vahadippaus, uusi tallalevy... Ja joskus tuohon helppaa kun vaan kääntää vahvistimen tuuttaamaan poispäin kitarasta. |
Juzpe 24.04.2016 19:52:32 | |
---|
Jytäurpo: Olikos tohon telecasterin piippaukseen kovilla volumeilla/gaineillä jotain ratkaisua? Nyt paikoillaan perinne peltitalla ja custom shop nocaster-mikki. Stacked Coil-mikit ja/tai noisegate. DiMarzion stackit on ollu hyvät ja Moeerin noise killer on hintaansa nähden oiva peli asiaan. Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen |
Gabe 24.04.2016 20:06:02 | |
---|
Juzpe: Stacked Coil-mikit ja/tai noisegate. DiMarzion stackit on ollu hyvät ja Moeerin noise killer on hintaansa nähden oiva peli asiaan. On muuten noiegatet menneet roimasti eteen päin. ISP Decimator 2 on ihan älyttömän hyvä, sitä ei oikein säädettynä oikeastaan huomaa muuten kuin positiivisessa merkityksessä. Ainakin selvä askel hyvään suuntaan aiempaan Bossin NS-2seen verrattuna (eikä sekään ollut huono). Ja joo, pieniä kaksikelaisia on hyvin tarjolla. "Guitarists are a strange breed. They love modifications just as long as nothing actually changes." -Thomas Blug |
Jytäurpo 24.04.2016 20:36:17 | |
---|
Vois nyt ensin koittaa tota pehmustetta mikin alle, sitten laittaa Gatton tyyliin etupäästä vielä talla kahdella ruuvilla. Noisegatea en mielellään käyttäis. Voi olla, että mikin joutuu vaihtaa, koska nocasterin mikrofonisuus on ilmeisesti ominaisuus. "You can't judge a book by looking at the cover" - Bo Diddley R.I.P. |
telecustom 24.04.2016 21:54:05 | |
---|
Gabe: Kannattaa säädellä rohkeasti niitä naparuuveja ja korkeuksia. Itsellä tuo mikki heräsi ihan uuteen eloon mitä tulee puhtaisiin soundeihin kun sitä vähän laski ja nosti naparuuveja ylemmäs. Ohjeiden mukaisella toiminnalla erittäin positiivinen vaikutus lopputulokseen, ja nyt niitä ruuveja väännettiin siis ihan randomilla ylös ja mikkiä samalla periaatteella alas. |
Gabe 25.04.2016 07:39:44 | |
---|
telecustom: Ohjeiden mukaisella toiminnalla erittäin positiivinen vaikutus lopputulokseen, ja nyt niitä ruuveja väännettiin siis ihan randomilla ylös ja mikkiä samalla periaatteella alas. Hieno homma. :) Samalla periaatteella tein itse, lopetin ruuvaamisen kun alkoi kuulostamaan hyvältä. "Guitarists are a strange breed. They love modifications just as long as nothing actually changes." -Thomas Blug |
Stone 25.04.2016 10:54:41 (muokattu 25.04.2016 11:00:44) | |
---|
Mielenkiinnosta kysyn. että onko kukaan laittanut Baja telen kaulaan tai vaikka ylipäätään telen kaulaan Duncanin hot rails mikkiä? "Humpparisoundia" siis? http://www.seymourduncan.com/pickup/hot-rails-tele-neck Itseäni alkanut rytmikitaroinnissa miellyttämään hetki hetkeltä sellainen täyteläisen resonoiva soundi, vaikka yhä hyvin paljon tallamikilläkin soitan kompit. Bajassa on kaulassa siis tuo Twisted tele pickup, joka ei missään nimessä huono kuitenkaan. Mietin, että olisiko se muutos ylipäätään isokin tai edes kannattava? Pääosin itselläni mesan mark soundit säädettynä semi dirtysta--> crunchiin. Ei mättöä, ei metallia vaan poppirockista rockiin enempikin varmaan silloin kun bändisoitosta kyse. TDPRI foorumilla oli aiheesta lyhyt pätkä, kun joku mietti aivan samaa ja vastakaiku oli tyyliin "don't do it man!"...twisted telepups are great pups. Itse lähinnä kokemuksia kyselen vaan.. "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
Juzpe 25.04.2016 11:02:32 | |
---|
Stone: Mielenkiinnosta kysyn. että onko kukaan laittanut Baja telen kaulaan tai vaikka ylipäätään telen kaulaan Duncanin hot rails mikkiä? "Humpparisoundia" siis? Eihän noi humpparilta kuulosta alkuunkaan. Pienempi magneettinen ikkuna yms. mikin fyysiseen kokoon liittyvät seikat aiheuttavat tämän. Lisäksi tuo Hot Rails erityisesti kaulapaikalla on todennäköisesti saatanasti+ kuumempi kuin tallassa oleva sinkku. DiMarzion Area T ja ja Fast Track T on ollut hyvä hurinaton pari. Mikit on helposti säädettävissä keskenään balanssiin. Lisäksi soundi ja ulostulo on sopivaa luokkaa. Ei missään nimessä perinteiset telemikit, mutta isommalla säröllä tai häiriöherkässä ympäristössä soitettaessa hyvä ratkaisu. Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen |
Gabe 25.04.2016 11:10:43 | |
---|
Stone: Mielenkiinnosta kysyn. että onko kukaan laittanut Baja telen kaulaan tai vaikka ylipäätään telen kaulaan Duncanin hot rails mikkiä? "Humpparisoundia" siis? http://www.seymourduncan.com/pickup/hot-rails-tele-neck Itseäni alkanut rytmikitaroinnissa miellyttämään hetki hetkeltä sellainen täyteläisen resonoiva soundi, vaikka yhä hyvin paljon tallamikilläkin soitan kompit. Bajassa on kaulassa siis tuo Twisted tele pickup, joka ei missään nimessä huono kuitenkaan. Mietin, että olisiko se muutos ylipäätään isokin tai edes kannattava? Pääosin itselläni mesan mark soundit säädettynä semi dirtysta--> crunchiin. Ei mättöä, ei metallia vaan poppirockista rockiin enempikin varmaan silloin kun bändisoitosta kyse. TDPRI foorumilla oli aiheesta lyhyt pätkä, kun joku mietti aivan samaa ja vastakaiku oli tyyliin "don't do it man!"...twisted telepups are great pups. Itse lähinnä kokemuksia kyselen vaan.. Itse näkisin nuo pienet kaksikelaiset ihan omana juttunaan. Niistä ei (jo fyysisten rajoitusten vuoksi) pysty saamaan samanlaista soundia kuin isommista kaksikelaisista. Tämä ei toki tee niistä missään nimessä huonompia, erilaisia vain. Tuo Hot Rails oli todella kuuma ja soundinsa puolesta muutenkin ehkä vähän rajoittunut. Telen tallaan on olemassa huomattavasti parempi vaihtoehto pieniä kaksikelaisia. Voisiko esimerkiksi tallamikin vaihto ja kytkennän muokkaus viedä oikeampaan suuntaan? Esimerkiksi minulla on Little 59 tallassa ja mikkivalitsimen 1: asento leikkaa bassoa voimakkaasti, 2: asento on normaali, eli tällä tumma ja täyteläinen ja 3: asento on kokonaan ohi tonen jolloin soundi on kirkkaampi ja enemmän ulostuloa. Saa aika paljon irti yhdestä puikulasta. "Guitarists are a strange breed. They love modifications just as long as nothing actually changes." -Thomas Blug |
Stone 25.04.2016 11:40:03 (muokattu 25.04.2016 12:04:48) | |
---|
Gabe: Itse näkisin nuo pienet kaksikelaiset ihan omana juttunaan. Niistä ei (jo fyysisten rajoitusten vuoksi) pysty saamaan samanlaista soundia kuin isommista kaksikelaisista. Tämä ei toki tee niistä missään nimessä huonompia, erilaisia vain. Tuo Hot Rails oli todella kuuma ja soundinsa puolesta muutenkin ehkä vähän rajoittunut. Telen tallaan on olemassa huomattavasti parempi vaihtoehto pieniä kaksikelaisia. Voisiko esimerkiksi tallamikin vaihto ja kytkennän muokkaus viedä oikeampaan suuntaan? Esimerkiksi minulla on Little 59 tallassa ja mikkivalitsimen 1: asento leikkaa bassoa voimakkaasti, 2: asento on normaali, eli tällä tumma ja täyteläinen ja 3: asento on kokonaan ohi tonen jolloin soundi on kirkkaampi ja enemmän ulostuloa. Saa aika paljon irti yhdestä puikulasta. Kiitokset Juzpe ja Gabe! Tuo oli sellainen hetken innostus, kun esim. 72' tele customissani on se widerange kaulassa, jossa taas todella täyteläinen soundi, mutta se ei ole joka paikan komppaukseen mitenkään passeli, mutta sooloiluun, leadeihin jne. varsin pätevä ja lämmin (tumma) soundinen. Pitää nyt maistella vielä tuota bajan twisted kaulamikkiä yhä. Se vaatii kuitenkin ainakin ne bänditreenit (hiljaista ollut nyt), että voi tehdä jonkinlaista arviota itselleen siitä. Yksin fiilistely ei kerro välttämättä oikeata totuutta mikistä. Edit. Tietysti eräs vaihtoehto on laittaa bajaan takaisin se S-1 mikkikytkin, josta saa erinlaisia soundivariaatioita. Siellä oli se "fat" asetus myös. Tuo kytkin vaan jotain oikutteli joskus (kun volumea pienensi, niin se ikäänkuin sammui seinään siellä loppupäässä), niin se sitten muutettiin perinteiseksi 3 asentoiseksi. Tämä on nyt hataran muistikuvani varassa, mutta ei se pelkkä kaulamikki asento vs. "fat" asento edes toisistaan poikenneet sanottavasti mielestäni silloin. "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
Juzpe 25.04.2016 13:23:59 | |
---|
Stone: Kiitokset Juzpe ja Gabe! Eipä kestä. Tonepotikan käytön opiskelua lähtisin tässä vaiheessa tarjoamaan yhtenä vaihtoehtona. Snadisti lisää gainia/ kompuraa ja tonella hiukan yläpäätä pois. Töissä "Tuu ihmeessä munanmittauskilpailuihin illalla. Kaks sarjaa, pisin ja lyhin." - Pulkkinen |
elwood66 30.04.2016 15:23:23 | |
---|
Mitäs tykkäätte lyhyen 3-kelkkatallan käytöstä, ts. tallamikin poteron paljastamisesta? Laitoin kokeeksi saarnijötkylään, samalla Lundgrenin P90 kaulamikiksi (ennen oli plexin kanssa Tele90 - ei huono sekään) ja plexi pois. Tallassa Lundgrenin BJFE, jossa kunnon base plate, pikkasen pehmustetta alle. Mikit suoraan puussa kiinni - olen kuulevani tällä vaikutusta, varsinkin kun on tiheetä ja painavaa northern ashia. https://muusikoiden.net/dyn/users/144092.jpg Kuvaa vähän tyylitelty... oikeessa valossa "grain" tulee todella voimallisesti esiin. Let that boy boogie woogie |
high_society 30.04.2016 19:28:42 | |
---|
elwood66: Mikit suoraan puussa kiinni - olen kuulevani tällä vaikutusta Periaattessahan pleksit sun muut bodyyn ruuvatut tingentangelit syö rungon naturaalia värähtelyä. Se mitä kukin kuulee eroja on sitten jotain muuta... KASARI,KASARI.....KKKKKAAAASSSAAARRIIIIII !!!!!!!!!!!!!!! |
Stone 03.05.2016 21:42:03 (muokattu 03.05.2016 21:42:42) | |
---|
Aloin vaihtamaan baja teleen ABM custom shop relic tallaa, niin jykevän oloinen ja varmaan hyväkin, mutta onhan vaan pirullinen säätää mikin korkeus tuolla, kun siinä on tallaosassakin kierteet säätöruuveille. Pitää ensin siis painattaa niin perkuleesti tallaa mikkiä vasten ja äkkiä ruuvit sitten kiinni, kun se mikki on holahtanut sieltä aukosta edes hieman tallan yläpuolelle. Helpompi olisi säätää, kun poraisi ne kierteet veks (kuten alkuperäisessäkin), mutta sormivoimistelu jatkuu vielä toistaiseksi... "If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards |
Vladi 10.05.2016 09:35:32 | |
---|
Kysymys telen mikeistä ja kytkennöistä: Mulla on vakikäytössä itsetehty tele, jossa on Fenderin Nocaster-setti 50's-kytkennällä. http://www.premierguitar.com/articl … 50s-les-paul-wiring-in-a-telecaster Oon tässä hiljokseen havahtunut, että onkohan telecasterini kytkennässä jotain erikoista. Tää meikäläisen tele on nimittäin ainut, jossa kaulamikki voittaa tallamikin soundin kirkkaudessa 100-0. Asiaa saa kompensoitua mikkien korkeutta säätämällä, mutta kokonaisuus on silti epätasapainoinen. Onko edes teoreettisesti mahdollista, että olen onnistunut jonkinlaisen "peilatun" kytkennän teleeni ja minulla on esim. vastus jarruttamassa tallamikin yläpäätä, vaikka sen pitäisi oikeasti vaikuttaa kaulamikkiin? Harashoo tovaarish! |
Laulava Kylätohtori 10.05.2016 09:48:55 | |
---|
Vladi: Kysymys telen mikeistä ja kytkennöistä: Mulla on vakikäytössä itsetehty tele, jossa on Fenderin Nocaster-setti 50's-kytkennällä. http://www.premierguitar.com/articl … 50s-les-paul-wiring-in-a-telecaster Oon tässä hiljokseen havahtunut, että onkohan telecasterini kytkennässä jotain erikoista. Tää meikäläisen tele on nimittäin ainut, jossa kaulamikki voittaa tallamikin soundin kirkkaudessa 100-0. Asiaa saa kompensoitua mikkien korkeutta säätämällä, mutta kokonaisuus on silti epätasapainoinen. Onko edes teoreettisesti mahdollista, että olen onnistunut jonkinlaisen "peilatun" kytkennän teleeni ja minulla on esim. vastus jarruttamassa tallamikin yläpäätä, vaikka sen pitäisi oikeasti vaikuttaa kaulamikkiin? Eiköhän siinä joku virhe ole, koska ei 50's-kytkennän pitäisi muuttaa talla- ja kaulamikin keskinäistä suhdetta. Nocasterista ei ole kokemusta, mutta kun itse etsin kaulamikkiä teleeni, niin käsitin nettijutuista, että tuo nocasterin kaulamikki ei olisi sieltä kirkkaimmasta päästä... Sähköistä ymmärrä mitään, joten sitä en tiedä, missä virhe olisi voinut tapahtua... They pass too much electricity. -SRV |
Kefiiri 10.05.2016 10:04:30 | |
---|
Vladi: Onko edes teoreettisesti mahdollista, että olen onnistunut jonkinlaisen "peilatun" kytkennän teleeni ja minulla on esim. vastus jarruttamassa tallamikin yläpäätä, vaikka sen pitäisi oikeasti vaikuttaa kaulamikkiin? Kai se teoriassa mahdollista on, mutta aika outoa, jos mikkivalitsin tuntuu toimivan oikein. Linkittämässäsi Tele-kytkennässä sieltä mikkivalitsimelta kuitenkin tulee vain yksi kuuma johto sinne potikoille. Potikoilla tai niihin liittyvillä osilla (eli sillä konkalla) ei enää pitäisi pystyä sotkemaan kummankaan mikin sointia erikseen, virheellinen kytkentä potikkaosastolla vaikuttaisi kumpaankin mikrofoniin samalla tavalla. En ole musiikin asiantuntija. |
73nd3r 10.05.2016 10:36:32 | |
---|
Onks sulla varmasti tuo premierguitarin kytkentä? 'Vastus' kuulostaa vähän kummalliselta - oliks mikkien paketissa jotain ohjeistusta sellaisen käyttöön, treble bleed siis? Premierguitarin sivulla nimittäin sanotaan, että 'Please note: If you currently have a Telecaster with standard wiring and a treble-bleed network, you need to remove the latter when switching to 50s wiring. (Using a treble-bleed network with the 50s wiring negatively impacts the natural evenness of the controls response.)' Ja Nocaster-setin peruskaaviohan on erilainen: http://www.fmicassets.com/Damroot/O … inal_vintage_telecaster_pickups.pdf |