Aihe: Miten menee kama torilla kaupaksi? Käyttäjäkokemuksia
1 2 3 4 5160 161 162 163 164444 445 446 447 448
Gabe
01.07.2016 23:53:13
Jukka Häikiö: Joo, on se kumma ettei edes muutaman kympin laadukkaat pedaalit käy kaupaksi, ihan ilmatteks ei viitsi antaa, kun saman niistä on itsekin maksanut, siinä vaiheessa jos asia alkaa ottamaan pattiin, nakkaan ne mieluummin roskikseen, kuin laitan polkuhinnalla, muutenkaan muutamalla kympillä oo mitään väliä, noiden yli satkun pedaalien kanssa vähän eri juttu.

Parempi lääke asiaan, ainakin itselle, on olla ostamatta mitään, eipä tuu myymisien vaivoja. Jotenkin noiden muutaman kympin pedaalien pakkaamisiin ja lähettelyihin menee kohtuuttomasti sitä aikaa, jota ei ainakaan mulla ole liiaksi. Toisaalta sitten passailla jonkun noutajan kanssa, niin on siinäkin oma hommansa, parempi vaan, kun ei osta mitään, eipä tässä kyllä mitään tarvitsekaan, välillä vaan tulee noita heräteostoja, tyvärr.

Itse annoin muutaman kaapin pohjalle jääneen edullisen purkin ilmaiseksi kun kyllästyin torihommiin, pääsivät kovaan käyttöön ja tuntuivat menevän oikeasti tarpeeseen. Pääsinpä ainakin itse turhasta kamasta eroon ja toivottavasti sain siinä samalla jollekin vähän hyvää mieltä aikaan.

Muuten kyllä samoilla linjoilla ollaan. Olen ihan tarkoituksella myynyt tosi paljon käytännössä ihan turhaa kamaa pois nyt kuluvan vuoden aikana. Nyt ollaan siinä tilanteessa että jäljelle jäi kaksi kaksi kitaraa ja kolme vahvistinta. Niille kaikille on oikea tarve ja kovasti käyttöä. Efektikampetta tuossa on vielä vino pino, pitäisi viitsiä joku kaunis päivä väsätä niistä asiallinen lauta ja myydä ne mitkä eivät siihen mahdu.

Mulla loppui kamarumba siihen kun aloin käymään viikottain kitaratunneilla ja muutenkin vähän verkostoitumaan vanhojen tuttujen kanssa uudelleen. Paljon mieluummin sen ylimääräisen ajan, vaivan ja rahan käyttää siihen soittamiseen ja itsensä kehittämiseen kuin postissa juoksemiseen/kamppeiden viemiseen/torin selaamiseen/lillukanvarsista kinasteluun jne. Ehkäpä sitä vielä joskus oppii oikeasti soittamaankin. ;)
Ruokangas Guitars, Swart & Mesa Boogie Amps.
Jukka Häikiö
02.07.2016 00:29:48 (muokattu 02.07.2016 00:39:07)

Gabe: Itse annoin muutaman kaapin pohjalle jääneen edullisen purkin ilmaiseksi kun kyllästyin torihommiin, pääsivät kovaan käyttöön ja tuntuivat menevän oikeasti tarpeeseen. Pääsinpä ainakin itse turhasta kamasta eroon ja toivottavasti sain siinä samalla jollekin vähän hyvää mieltä aikaan.

Muuten kyllä samoilla linjoilla ollaan. Olen ihan tarkoituksella myynyt tosi paljon käytännössä ihan turhaa kamaa pois nyt kuluvan vuoden aikana. Nyt ollaan siinä tilanteessa että jäljelle jäi kaksi kaksi kitaraa ja kolme vahvistinta. Niille kaikille on oikea tarve ja kovasti käyttöä. Efektikampetta tuossa on vielä vino pino, pitäisi viitsiä joku kaunis päivä väsätä niistä asiallinen lauta ja myydä ne mitkä eivät siihen mahdu.

Mulla loppui kamarumba siihen kun aloin käymään viikottain kitaratunneilla ja muutenkin vähän verkostoitumaan vanhojen tuttujen kanssa uudelleen. Paljon mieluummin sen ylimääräisen ajan, vaivan ja rahan käyttää siihen soittamiseen ja itsensä kehittämiseen kuin postissa juoksemiseen/kamppeiden viemiseen/torin selaamiseen/lillukanvarsista kinasteluun jne. Ehkäpä sitä vielä joskus oppii oikeasti soittamaankin. ;)

Aika päätös tuli itsekin tehtyä, kaikki muu saa lähteä, Auroran Tele ja Metropoulos nuppi Chief kaapilla jää, laudassa on kaikki mitä tarvitaan, Uraltone 3.0 himavaffarina ja siinä Gurus Double Decker edessä.
Yllättävä veto kyllä itsellekin, kun luuli olevansa tappiin asti LP-ukkeli, niin Tele vaan vei voiton, sentään 34 vuotta takana Les Paulilla, napsahti vaan Aurora niin kohilleen. Tossa pikkuhiljaa kaupata noita romuja, onneksi ei oo kiirus niiden kanssa, eikä tinkihommiin tarvii ruveta, hinnat on kohillaan, asiasta innostuvan tarvii vain päättää, ottaako, vai jättääkö, on kuitenkin sellaisia vempeleitä, joita ei vaan mennä ja osteta kaupasta, ne on ostettava silloin kun on tyrkyllä. Ruotsista soitti kaveri ja ois tulossa ens viikolla Essiä hakemaan...

Se on monasti huvittanut, kun esmes kaappia ostaessa tyydytään ostamaan kolmella ja puolella sadalla sellainen "ihan hyvä" kun viidellä saisi loistavan, jos se vielä tulee vuosiksi eteenpäin käyttöön, mutta meitähän on niin erilaisia ihmisiä, kuin intressejäkin, eipä siinä, itse kun on sen verran kämänen pelimanni, on hyvä jot kamat on ees kunnossa.
Sitä se on vaan tehtävä, mitä sattuu tulemaan...
Shredator
03.07.2016 12:11:02

https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1161928

Ilmoitusten aatelia. Jos panostus ilmoitustekstiin on tällaista, niin ei ihme että kauppa käy kuten käy :)
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking."
Tuupu
03.07.2016 15:03:21
Shredator: https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1161928

Ilmoitusten aatelia. Jos panostus ilmoitustekstiin on tällaista, niin ei ihme että kauppa käy kuten käy :)

Ostoilmoitus kuitenkin, myyjät sitten hoitakoon taivuttelun. Itseasiassa saatan ottaa häneen yhteyttä, kunhan pääsen hieman vielä testaamaan löytyykö omasta faaraosta toimivaa saundia uudella kitaralla. Ei oikein bändihommissa ole käyttöä noin vihaiselle pöristimelle, vaikka hyvä pedaali onkin.

Kohta kuukauden ollut oma ilmoitus kahdesta kitarasta torilla, eikä ole kyllä tarvinnut pikaviesteihin vastailla. Lastoin vielä ei vaihtoja pois, kun sorruin ostamaan uuden kitaran ennen kuin sain vanhat alta pois.
hallu
03.07.2016 15:31:11
Minä olen pikkuhiljaa saanut kaupiteltua osan kamoistani ja tullut bändihommien myötä taas vahvistin arsenaalia ostettua :-( . Semmoinen huomio, että todella halvalla pitää myydä että menee kaupaksi ja jos ei ole Gibson eikä Fender, niin myyntiajat tuppaa venymään. Toisaalta noita Gibsoneita ja Fendereitä on tori väärällään että tiedä nyt sitten niidenkään menekistä (omani eivät ole kaupan..... vielä).

Halvemman kaman osalta alkaa mennä jo sitten niille rajoille, että ei välttis viitsi alkaa edes myymään (sorttiasemalle suoraan). Muutaman kympin tavaroita kokeilin myydä, niin toki ne menee kun suunnilleen postimaksujen hinnalla antaa mennä, mutta venttailla, vastailla pikaviesteihin, kääriä pakettiin, postittaa...... emmä tiä. Ei sitä oikein viitsisi.

Mulla on yksi kitara nyt torilla, mutta eipä se mitään ostoryntäystä ole aiheuttanut ja alkaa näyttää siltä että jää myymättä. Sitä en kylläkään hävitä, jääköön sängyn alle odottamaan aikoja parempia (lapsenlapset saavat sen sitten myydä arvokkaana idonesian vintagena:-) ).
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
tuskiz
03.07.2016 19:02:48
Aika heikosti on kitarakaupat kulkeneet myös täällä, ei kyselyitä eikä mitään. Kun oon soittanutkin tota myynnissä olevaa keppiä niin ajatuksena on ollu käydä näyttämässä se puolivuosittaishuollossa, ja jos sen teen niin nostan kyllä ton myyntihintaa sitten ihan vittuillakseni kun eivät aikasemmin halvemmalla ostaneet.
Elämänkoulu.
Carvel
06.07.2016 16:18:57
Miksi? MIKSI käydään tarjoilemassa ja lupautumassa ostamaan tavaraa mutta sen jälkeen näkee että ko. oleva renkaanpotkija ei ole edes kirjautunut moneen päivään m.nettiin. Kiristää pantaa..
jhakwe
06.07.2016 16:51:09

Carvel: Miksi? MIKSI käydään tarjoilemassa ja lupautumassa ostamaan tavaraa mutta sen jälkeen näkee että ko. oleva renkaanpotkija ei ole edes kirjautunut moneen päivään m.nettiin. Kiristää pantaa..

Näitä tuntuu nyt riittävän poikkeuksellisen paljon. Itsellenikään ei ihan aukene motiivit tuohon toimintaan, eikä myöskään kattavien lisäkysymysten esittäminen, joihin pitkät vastaukset sepostettuani vastaus on linjoilla "ok, harmi ettei ole yhtään rahaa eikä mahdollisuutta hakea/en soita kitaraa/olen astraaliolento."

Turhauttaa, mutta roikkukoot ja odotelkoot tosiostajaa.
http://www.taintedaudiofx.com - Käsintehtyjä pöristimiä.
Åboensis
06.07.2016 17:29:51

...olen astraaliolento.

Tirsk...

(Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!)
"I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt -
mpekkanen
06.07.2016 17:48:45
Viime viikolla sain myytyä Gibsonin Flying V:n pois kyllähän se meni, kun reilusti alle puoleen hintaan möin. Ei sillä, että se niin haittaisi. Koskapa kitara ei ollut enää ihan pakasta vedetyssä kunnossa ja sillä tuli kyllä aikoinaan soitettua todella paljon ja usean vuoden ajan. Uutena sen ostin ja oli 2000 vuoden 67 reissue malli. Se meni siis ihan ok hinnalla ja kaverille joka on minulta ostanut aikaisemminkin jo yhden kitaran.
Taas kerran tuli kyllä sekin todistettua ettei Gibson ja moni muukaan kyllä pidä mitenkään kauhean hyvin tuota arvoaan vaikka moni niin väittääkin. Parista tonnista kun 50% tiputus on jo tonnin, mutta jostain Harley Bentonin satasen kitarasta ei taas ole samainen kuin 50 euroa :)
Ei ole siis kovinkaan hyviä sijoituskohteita nämä kitarat, vaikka soitettavaksi nämä kaikki on aikoinaan hankittu. Eikä soittimilla ole tarkoitus mitään tiliä tehdä, mutta eihän se toki haittaisi vaikka joskus saisi edes omansa pois. Varsinkin jos on käytettynä joskus jonkun hankkinut.

Tänä vuonna olen myynyt 3 sähkökitaraa ja yhtään uusia soittimia tai muutakaan soittokamaa en ole tilalle ostanut.
Vieläkin olisi tarkoitus kyllä harventaa tuota arsenaalia...
tuskiz
06.07.2016 18:06:39
mpekkanen: Viime viikolla sain myytyä Gibsonin Flying V:n pois kyllähän se meni, kun reilusti alle puoleen hintaan möin. Ei sillä, että se niin haittaisi. Koskapa kitara ei ollut enää ihan pakasta vedetyssä kunnossa ja sillä tuli kyllä aikoinaan soitettua todella paljon ja usean vuoden ajan. Uutena sen ostin ja oli 2000 vuoden 67 reissue malli. Se meni siis ihan ok hinnalla ja kaverille joka on minulta ostanut aikaisemminkin jo yhden kitaran.
Taas kerran tuli kyllä sekin todistettua ettei Gibson ja moni muukaan kyllä pidä mitenkään kauhean hyvin tuota arvoaan vaikka moni niin väittääkin. Parista tonnista kun 50% tiputus on jo tonnin, mutta jostain Harley Bentonin satasen kitarasta ei taas ole samainen kuin 50 euroa :)
Ei ole siis kovinkaan hyviä sijoituskohteita nämä kitarat, vaikka soitettavaksi nämä kaikki on aikoinaan hankittu. Eikä soittimilla ole tarkoitus mitään tiliä tehdä, mutta eihän se toki haittaisi vaikka joskus saisi edes omansa pois. Varsinkin jos on käytettynä joskus jonkun hankkinut.

Tänä vuonna olen myynyt 3 sähkökitaraa ja yhtään uusia soittimia tai muutakaan soittokamaa en ole tilalle ostanut.
Vieläkin olisi tarkoitus kyllä harventaa tuota arsenaalia...

Taitaa nuo Gibsonin ja Fenderin sijoituskohteet päteä vain lähinnä vintagesoittimiin, nykyjään kun saa ihan yhtä kelvollista ellei parempaakin kamaa muilta valmistajilta niin ei siinä paljoa ähvät ja geet paina. Ja soitettavuus, soundi ja fiilishän se pääasia soittimessa on eikä nimi lavassa, vaiko?
Elämänkoulu.
mpekkanen
06.07.2016 18:12:38 (muokattu 06.07.2016 18:40:49)
tuskiz: Taitaa nuo Gibsonin ja Fenderin sijoituskohteet päteä vain lähinnä vintagesoittimiin, nykyjään kun saa ihan yhtä kelvollista ellei parempaakin kamaa muilta valmistajilta niin ei siinä paljoa ähvät ja geet paina. Ja soitettavuus, soundi ja fiilishän se pääasia soittimessa on eikä nimi lavassa, vaiko?

Siis ei tuo kitarana ollut ollenkaan huono. Siihen oli kuitenkin vaihdettu luinen satula ja mikkien päälle laitettu kromiset kuoret. Nuokin remontit kun ne vielä erikseen teetettiin maksoivat tietysti ja sitten siinä oli ihan normaalia elämän jälkeä. Ei mitään kauhean radikaalia, mutta ei kuitenkaan enää uusi kun kovassa käytössä ollut. Oli kyllä hintaisekseen ihan hyvä kitara, ettei siinä mitään valittamista ollut.
En olisi tuota Gibsonia vaihtanut mihinkään Tokain tai muihinkaan kitaroihin.

Suoralla rahalla kun ostetaan, niin hinta on ihan eri kuin jotkut Thomann hinnat kertaa x.

E: Syömässä piti käydä välillä, niin jäi juttu hieman kesken.

Siis vaikka tuohon kitaraan tehtiin joitakin sepän huoltoja, niin en niitä tokikaan laskenut tuohon OVH hintaan lisäksi. Kyllä se meni siis siltikin reilusti alle puolen hinnan OVH:sta ja siihen vielä remontit päälle.
Toki jos kitara olisi ollut uuden veroinen tai sillä olisi soitettu vain kotona ja silloinkin lähinnä pyhäpäivisin, olisi kitaran arvo ollut suurempi.
Markkinoilla kun on jenkki Fendereitä ja Gibsoneitakin niin paljon, että ei niistä tahdo saada omiaan mitenkään pois jos ei sitten säilö niitä useita kymmeniä vuosia. Sittenkään ei ole aina varmaa, että omansa saa pois.

Nuo todella keräilysoittimet ovat erikseen ja niin tahtoo olla niiden ostajatkin. Tämä oli ihan selkeästi soitossa ollut kitara ja soittajalle se myös menikin :)
tuskiz
06.07.2016 18:21:37
mpekkanen: Siis ei tuo kitarana ollut ollenkaan huono. Siihen oli kuitenkin vaihdettu luinen satula ja mikkien päälle laitettu kromiset kuoret. Nuokin remontit kun ne vielä erikseen teetettiin maksoivat tietysti ja sitten siinä oli ihan normaalia elämän jälkeä. Ei mitään kauhean radikaalia, mutta ei kuitenkaan enää uusi kun kovassa käytössä ollut. Oli kyllä hintaisekseen ihan hyvä kitara, ettei siinä mitään valittamista ollut.
En olisi tuota Gibsonia vaihtanut mihinkään Tokain tai muihinkaan kitaroihin.

Suoralla rahalla kun ostetaan, niin hinta on ihan eri kuin jotkut Thomann hinnat kertaa x.

Itse ainakin kun järjellä teen kauppaa, ja kun on kyseessä noinkin "uusi" soitin joka ei mitenkään merkittävä ole laadultaan, iältään tai aikakaudeltaan ylipäätään niin hinnat minusta sen mukaan miten on kilpailua tarjolla, ei niinkään mitä siitä on joskus ennen vanhaan maksanut tai että lavassa sattuu olemaan tunnettu kitaranvalmistaja, mutta samasta syystä minusta tuollaiset muutokset kuten luusatula tai uudet mikkikuoret ei pitäisi mitenkään järkyttävästi repiä hinnasta poiskaan. Se on vaan kuitenkin ikävä tosiasia että soitinakaupoissa tulee takkiin 99% ajasta, ja kun muusikot vielä tunnetusti ovat köyhiä ja pihejä. Jos saan vaikka 80-luvun Tokain Les Paulin 1500 eurolla niin en varmaankaan rupea maksamaan 2015 Gibsonista 2200 euroa.

No joo, ei mitenkään ole tarkoitus kritisoida kauppojasi tai myyntitaitojasi, kunhan jotain tajunnanvirtaa.
Elämänkoulu.
mpekkanen
06.07.2016 19:22:07
Näinhän se on, että kaikki harrastukset maksaa. Jos soittimella soittaa hyvinkin paljon ja usean vuoden ajan, niin ei sille monestikkaan tule paljoa tuntitaksaa vaikka kitara olisi maksanutkin neljänumeroisia summia uutena.
Aika monella ja itselläkin on ihan ok soittimia, joista osa on jäänyt jostain syystä ihan liian vähälle soitolle tai jopa kokonaan johonkin laukkuun/kaappiin. Tällöin tällainen soitin on oikeastaan todella kallis, vaikka sen olisi melko _edullisesti_ostanutkin. Jos sillä ei siis syystä tai toisesta tule soitettua. Nämä olisi minusta hyvä myydä tai vaihtaa pois.
Ihme juttu kyllä, että ainakin itsellä nuo soittoa saavat pelit eivät mene mitenkään niiden hinnan tai laadun mukaan. On sitä osittain laiskakin ja tuossa vieressä on vain osa soittimista ja joskus sitten niitä hieman vaihdellaan. Siltikin jotenkin olen alkanut pitämään monestakin melko halvasta soittimesta, kun niillä joutuu tavallaan keksimään sen missä ne toimii parhaiten. Kun soitan monenlaisilla vireillä ja avoimilla slidevirityksillä, saattaa joistain halvoistakin löytyä yllättävän hyviä soittimia johonkin slidesoittoon ja jollain tietynlaisella vireellä & soundilla.
Noita kalliimpia/laadukkaampia olenkin sitten enemmän yrittänyt myydä, mutta on noissa edullisemmissakin soittimia jotka ovat jääneet aika vähälle soitolle.

Seuraavaksi alkaa varmaan itsellä ylimääräisien puuosien ja metallitavaran, mikkien jne. tavaran poisto. Lap steel kitaroiden runkoja on 3 kpl ja ei niitä taida tulla tehtyä valmiiksi. Ei ole oikein aikaa, terveyttä, ei tiloja, eikä oikein enää välineitäkään.
Muutamia ihan soittimiakin kyllä vielä joutaisi, mutta ei tässä onneksi olla hevosen selässä :)
Jukka Häikiö
11.07.2016 23:39:21

Tuli vaan tossa mieleen, kun tässä mitä kummallisempiin spedeihin on törmännyt, et tossa Muusikoiden.net sanaparissa on kätkeytyneenä kumma ötökkä: MUUSIKOI, mä vähän luulen, et oon vähän ajan sisällä törmännyt pariinkin sellaiseen, ei aavistustakaan sellaisen fyysisestä olomuodosta, mut alan vakuuttua, et sellaisia todella on.
Mikä VITTU (hups, anteeks, kui mult oikke tommottine pääs?) siinä puhelimen käytössä on niin vaikiaa, asiat ainakin meikän mielestä selviää huomattavasti nopiammin, kuin joidenkin hemmetin pikaviestien kanssa, toki pikaviesti puolustaa paikkaansa, jos ihmisten säälliseen uniaikaan haluaa/on tarve viestiä. Mut joo, onko tosiaan olemassa ihmisiä, jotka ei uskalla soittaa, vai onko ne näitä MUUSIKOIta?
Jotenkin tuntuu, et toisilla ihmisillä ei oo mitään käsitystä herrasmiestavoista ja et kaikilla ois aikaa johonkin pikaviestispedeilyyn, joka saattaa kestää montakin päivää, harvakseltaan viestien ja vielä esmes jonkun muutaman kympin myyntiartikkelin ollessa kyseessä. Oman lukunsa muostavat nämä, jotka kyselevät ja kun vastaa, mitään ei enää kuulu.
Siinä ois ihan hyvä modauksen paikka ylläpidolle, jos ton pikaviestimahdollisuuden sais valittua itse, joko on/off, niin ei tarttis kirjoittaa näitä, en vastaa pikaviesteihin.

Toki on olemassa ihmisiä, joilla on jonkinasteisia sosiaalisia estoja ja se on tietty ihan eri asia ja ymmärrettävää, mutta vahvasti epäilen, että on myös olemassa:MUUSIKOIta joilta on totaalisesti kateissa toisten ihmisten rispektaaminen.

Jos nyt jollekin tuli tästä paha mieli, olisin pahoillani, jos se olisi aiheellista.
Guitarfreak
11.07.2016 23:55:07
Tai sitten täällä asustaa "muu-sikoi". Vähän niinku käydään porsimassa välillä... semmoinen hybridilaji. Suoraan myllyyn ja toisesta päästä tulee sikanautaa.
Lelut kallistuu - äijät rapistuu
iec
12.07.2016 10:20:52

Jukka Häikiö: Tuli vaan tossa mieleen, kun tässä mitä kummallisempiin spedeihin on törmännyt, et tossa Muusikoiden.net sanaparissa on kätkeytyneenä kumma ötökkä: MUUSIKOI, mä vähän luulen, et oon vähän ajan sisällä törmännyt pariinkin sellaiseen, ei aavistustakaan sellaisen fyysisestä olomuodosta, mut alan vakuuttua, et sellaisia todella on.
Mikä VITTU (hups, anteeks, kui mult oikke tommottine pääs?) siinä puhelimen käytössä on niin vaikiaa, asiat ainakin meikän mielestä selviää huomattavasti nopiammin, kuin joidenkin hemmetin pikaviestien kanssa, toki pikaviesti puolustaa paikkaansa, jos ihmisten säälliseen uniaikaan haluaa/on tarve viestiä. Mut joo, onko tosiaan olemassa ihmisiä, jotka ei uskalla soittaa, vai onko ne näitä MUUSIKOIta?
Jotenkin tuntuu, et toisilla ihmisillä ei oo mitään käsitystä herrasmiestavoista ja et kaikilla ois aikaa johonkin pikaviestispedeilyyn, joka saattaa kestää montakin päivää, harvakseltaan viestien ja vielä esmes jonkun muutaman kympin myyntiartikkelin ollessa kyseessä. Oman lukunsa muostavat nämä, jotka kyselevät ja kun vastaa, mitään ei enää kuulu.
Siinä ois ihan hyvä modauksen paikka ylläpidolle, jos ton pikaviestimahdollisuuden sais valittua itse, joko on/off, niin ei tarttis kirjoittaa näitä, en vastaa pikaviesteihin.

Toki on olemassa ihmisiä, joilla on jonkinasteisia sosiaalisia estoja ja se on tietty ihan eri asia ja ymmärrettävää, mutta vahvasti epäilen, että on myös olemassa:MUUSIKOIta joilta on totaalisesti kateissa toisten ihmisten rispektaaminen.

Jos nyt jollekin tuli tästä paha mieli, olisin pahoillani, jos se olisi aiheellista.

Laitat vaan niihin ilmoituksiin, että yhteydenotot vain puhelimitse. Jospa se siitä. Täytyy myöntää kyllä että itsekin kaipaan herrasmiesmäistä yhteydenpitoa ja sitä yritän itsekin kyllä ylläpitää. Jos kysyn jostain lisätietoa, niin vastaan kyllä aionko ostaa vai en, jotta ei jää myyjälle epäselväksi.

Yllättävän hyvin on käynyt kauppa viimeaikoina, mutta luultavasti nuo myymäni halvemman pään pedaalit taisivat mennä kaupaksi kuitenkin tori.fi kautta. En huomannut kauppaa tehdessä kysyä mistä ostajat löysivät ilmoitukset.

-iec
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
Shredator
12.07.2016 10:26:53 (muokattu 12.07.2016 10:27:34)

Täällähän tuo on vielä varsin kesyä verrattuna sosiaalisen median soitinmyyntipalstoihin :D Siellä kun käyttöliittymä tuntuu kannustavan käyttäjiä impulsiivisiin ja mitä mielikuvituksellisempiin "tarjouksiin". Täällä ollaan vielä hiukan asiallisempia.
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking."
wuchi
12.07.2016 11:38:23
Jukka Häikiö: Tuli vaan tossa mieleen, kun tässä mitä kummallisempiin spedeihin on törmännyt, et tossa Muusikoiden.net sanaparissa on kätkeytyneenä kumma ötökkä: MUUSIKOI, mä vähän luulen, et oon vähän ajan sisällä törmännyt pariinkin sellaiseen, ei aavistustakaan sellaisen fyysisestä olomuodosta, mut alan vakuuttua, et sellaisia todella on.

Kyllähän se puhelimitse asioiden selvittäminen on helppoa ja samalla saa hiukan käsitystä kauppakumppanistakin. Itse kyllä kannatan myös pikaviestejä. Joskus on ollut tilanteita, jossa ollaankin jääty hiukan eri käsitykseen siitä mistä ollaan loppujen lopuksi sovittu tai mitä kauppatavarasta on kerrottu. Pikaviesteissä/sähköposteissa asiat on kirjattuna, vähän samalla tapaa kun sopimuspaperissa :).
Itselle paras tapa tietysti olisi sellainen yhdistelmä, että ensin puhelimessa selvitetään asiat ja pikaviestein vielä faktat tiskiin (hinnat, osoitteet ja muut).
Jukka Häikiö
12.07.2016 11:47:26

Shredator: Täällähän tuo on vielä varsin kesyä verrattuna sosiaalisen median soitinmyyntipalstoihin :D Siellä kun käyttöliittymä tuntuu kannustavan käyttäjiä impulsiivisiin ja mitä mielikuvituksellisempiin "tarjouksiin". Täällä ollaan vielä hiukan asiallisempia.

Varmaan näinkin, onhan tää kuitenkin sillees tuttua hommaa täällä. Aihetta sivuten, joskus jotain infoa etsinyt ja eksynyt sitä kautta esmes suomi24 sivulle, voi pyhä jysäys mitä tekstiä, jonkun epätietoisen/toivoisen kysymykseen aletaan kättelyssä v..tuilemaan. Kyllä tää nettiaika on mahdollistanut monelle pikku päästäiselle mahdollisuuden esittää isompaakin järkälettä, nettipuskista on niin turvallista huudella...

Laitoin joka ilmoon, et yhteen pikaviestiin vastaan ja sen jälkeen puhelimella jatketaan, jos intoa riittää.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)