![]() 24.06.2008 20:45:59 | |
---|---|
Ei ole. Postimyynnistä ostetuilla tavaroilla on 30 päivän palautusoikeus Tarkoitatko nyt Musamaailmaa vai Suomen postimyyntiä yleensä? Suomessa on 7 päivän palautusoikeus postimyyntituotteilla ellei myyvä taho erikseen halua antaa pidempää palautusaikaa. "It's been a long time since I rock and rolled" | |
![]() 24.06.2008 20:48:47 (muokattu 24.06.2008 20:50:20) | |
Tarkoitatko nyt Musamaailmaa vai Suomen postimyyntiä yleensä? Suomessa on 7 päivän palautusoikeus postimyyntituotteilla ellei myyvä taho erikseen halua antaa pidempää palautusaikaa. Hemmetti soikoon, mitä mä olen mennyt kirjoittamaan. Tottakai palautusaika on viikko eikä kuukausi. Mäpä korjaan sen tuonne edelliselle sivulle samantien. | |
![]() 24.06.2008 21:02:54 | |
Tarkoitatko tapausta, jossa asiakas käy ostamassa tuotteen ihan paikan päältä musiikkiliikkeestä, maksaa hinnan ja vie kotiinsa? Sellaisessa tapauksessa asiakkaalla ei ole mitään oikeutta purkaa kauppaa, ellei tuotetta selvästi todeta jälkeenpäin vialliseksi tai puutteelliseksi. Eikä tässäkään tapauksessa tule kaupan purku automaattisesti kyseeseen, vaan viallinen tuote tietenkin menee takuun piikkiin, ja ensisijaisesti kauppias yrittää hommata asiakkaalle uuden vastaavan ja ehjän tuotteen. Siitähän tässä ei kuitenkaan ollut kyse. Myyjällä taas on oikeus purkaa kauppa, jos asiakas on esimerkiksi ostanut tuotteen osamaksulla ja laiminlyö kaupan ehtoja. Yleisin tapaus on varmastikin se, että asiakas jättää jonkin erän maksamatta. Sen sijaan ym. tapauksessa, jossa asiakas on odotellut tavaraa jo reippaasti yli myyjän aluksi lupaaman ja yleensä kohtuulliseksi katsotun odotusajan, asiakkaalla on käsittääkseni kuluttajansuojalain mukaan täysi oikeus purkaa kauppa ja saada rahansa takaisin, ellei myyjä pysty tavaraa toimittamaan. Kiitos tärkeästä informaatiopaketista.Jään velkaa sinulle. | |
![]() 24.06.2008 21:10:39 | |
Tarkoitatko nyt Musamaailmaa vai Suomen postimyyntiä yleensä? Suomessa on 7 päivän palautusoikeus postimyyntituotteilla ellei myyvä taho erikseen halua antaa pidempää palautusaikaa. Se on 14. http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/kuluttajanoikeudet/ ----
http://guitar.pictures.fi/kuvat/
RS93 ja 101 voittaja | |
![]() 24.06.2008 21:20:07 | |
Se on 14. http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/kuluttajanoikeudet/ Niinpäs onkin. Mistähän jäänyt takaraivoon tuo viikko. "It's been a long time since I rock and rolled" | |
![]() 24.06.2008 21:52:18 (muokattu 24.06.2008 21:58:12) | |
Noniin. Olisi ehkä mun, ja kaikkien muidenkin postimyynnistä tilaavien aiheellista lukea kuluttajaviraston infot läpi, ettei tule mutuiltua. | |
![]() 24.06.2008 21:55:11 (muokattu 24.06.2008 21:56:37) | |
Noniin. Olisi ehkä mun, ja kaikkien muidenkin postimyynnistä tilaavien aiheellista lukea kuluttajaviraston infot läpi, ettei tule mutuiltua. Ja tuo laki tietysti muuttuu niin, että huomisesta lähtien palautusoikeus on 21 päivää, jolloin tämän ketjun uusi lukija on varmasti pihalla kuin lintulauta. ;o) EDIT: Siltä varalta ettei joku tajunnut tuota vitsiksi: Postimyynnin OIKEA palautusoikeus on siis 14 vrk. "It's been a long time since I rock and rolled" | |
![]() 24.06.2008 23:20:42 | |
Itse olen kyseistä yrityksestä (sekä myymälästä että suoraan tukusta) useamman kepin ostanut ja aina olen saanut hyvää palvelua, viimeisimmän eli tuon ESP Horizon fr II:n kohdalla suorastaan käsittämättömän hyvää palvelua. Hinnatkin ovat olleet erittäin kilpailukykyisiä, ei ole sekuntiakaan käynyt mielessä kääntyä Saksan liikkeiden puoleen. Hiukan on ollut laatuongelmiakin, mutta nekin on hoidettu ripeästi ja mukisematta kuntoon. Itse liikkeessä muuten vain pyöriessäkin on hyvä ja ystävällinen fiilis siellä vallinnut. Kai se vähän niin on, että metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan eli olemalla itse asiallinen ja ystävällinen (ja ennen kaikkea tosimielellä ostamassa, toki "asiakkuushistoriallakin" saattaa olla vaikutusta) saa aikaan parhaan lopputuloksen. "Nuotin vieressä on tilaa..." | |
![]() 05.07.2008 21:19:10 | |
Minäpä sainkin Musamaailmasta hyvää palvelua! Tänään kävin siinä Itäkeskuksen vieressä olevassa Musamaailmassa, ja totesin suoraan, etten osta nyt mitään. Sanoin kyllä samaan hengenvetoon, että kaapin ostan luultavasti loppukuusta, ja jotain vertailua olisi paikkojen ja kaappien välillä mukava tehdä. Siinä sitten marssimme testihuoneeseen. Kaappeja siellä oli Peavey ValveKing, joku Bogner, ja joku VHT(malleja en siis katsonut tarkemmin). ValveKingin päällä lepäsi 6505 nuppi, joka siis tähän talouteen tulee. Siinä hetken tuijottelin, kun myyjä kysyi, että haluanko testata. Kyllähän sitä tietysti testaamaan halusi ryhtyä. Myyjä tokaisi, että "ota joku kitara hyllystä". Siitä sitten otin sellasen perushyvän LTD MH-400:sen, ja testailin sen vartin siinä, mihin asti liike oli auki. Mielestän juuri tuonlaista palvelun pitäisi olla. Olen itse vasta 19-vuotias(tosin vähän ehkä vanhemmalta näytän), mutta silti palvelu oli todella asiallista. Mitään en ollut kyseisestä liikkeestä ikinä ostanut. En ollut itseasiassa edes käynyt siellä. Sain palvelua, vaikka ilmoitin ostoaikeeni olevan tulevaisuudessa. Kyllä oli mukava käydä, ja varmaan vierailen siellä jatkossakin! F@F - Thrash/death-mättöä progevivahtein | |
![]() 05.07.2008 23:31:28 | |
kaksi kertaa käyny itsekin itiksen mm ja ihan hyvät fiilikset jäi. Sehän riippuu ihan täysin omasta asenteesta sekä siitä että tuleeko myyjien kanssa juttuun...... tietysti jos on kokovartalokyrpä myyjänä/asiakkaana niin vaikeata on:) Jos annat vaikutelman että maksukykyä riittää niin silloin palvelua yleensä riittää paikasta riippumatta. Välillä ollut hiukan nihkeätä kampissa tuo testiminen kun ei uusien omistajien kanssa ole tehnyt mitään isompia diilejä..... ja tinkaaminen silloin työlästä.ainahan se on ... Tunteella päin vittua. | |
![]() 05.07.2008 23:47:12 | |
tulin jo joskus alkuaikoina siihe tulokseen että en tuolta osta mitään Vaikka tietäisit, älä päde, jos et osaa. | |
![]() 06.07.2008 00:08:04 | |
tulin jo joskus alkuaikoina siihe tulokseen että en tuolta osta mitään sama homma. koko putiikki on boikotis. Se mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti. | |
![]() 06.07.2008 00:40:55 | |
Sälää ostanut tuolta monen monituista kertaa ja ei valittamista. Ja aikanaan vähän isompaakin (halvan bassonupin ja kaapin). Tosin hinnat välillä kyrsii, mutta ei nekään nyt niin hirviät ole olleet loppupeleissä. Myyjille kannattaa sanoa taikasanoja kuten "Epiluuri" tai "Gibson" jos haluaa kyselemättä LTD:n / ESP:n tai Tokain keppien esittelykierroksen =) "El Coyote cut a deep hole into giants heart and lava flowed" | |
![]() 07.07.2008 20:58:09 (muokattu 07.07.2008 20:58:45) | |
Itse olen saanut Kampin putiikista lähes aina hyvää palvelua. Vahvistimien ja kaappien testailu on sujunut yleensä ilman ongelmia. Tilailu on sitten asia erikseen, molemmilla kerroilla homma on kestänyt ja kestänyt. Tosin vika on tainnut olla tavarantoimittajalla, sillä kyseessä oli ekalla kerralla HBE:n efektipedaali ja toisella kerralla Orangen kaappi. Molemmat kyllä saapuivat lopulta myymälään; fuzzista tuli kaupat, mutta kaapin olin jo ehtinyt ostaa muualta. Plussaa siitä, että myymälästä todella soitettiin, kun tavara saapui paikalle. Ainoat pikkumiinukset voisi sanoa siitä, että esim. Orangen nupin kaappikytkennöistä sain kaupasta väärää tietoa. Toisaalta asiaan _saattaa_ vaikuttaa se, ettei vahvistimen mukana tullut minkäänlaista ohjekirjaa.. Toinen hieman hämmentävä tilanne oli joskus pari vuotta sitten, edelleen Kampin myymälässä, kun kävin testaamassa kitaraa. Myyjä antoi piuhan ja istutti minut jonkun Microcuben näköisen pikkutrankun viereen, että tolla voit soittaa. Olisin tietysti voinut aukaista suuni ja pyytää saada jonkun oikean vahvistimen, mutta eipä siinä tullut mieleen. Enpä ostanut kitaraakaan. Mutta kuten täälläkin on jo moneen otteeseen todettu, lienee asia niin, että omalla käytöksellä on vaikutusta palveluun paikassa kuin paikassa. Tosin tämän viestiketjun aloittanut tapaus on kyllä jo aika räikeä.. Ja kehutaan vielä sen verran, että paikan kitarat on kyllä hyvissä säädöissä, jos vertaa vaikka Kaisaniemen F:llä alkavan myymälän usein aika ihmeellisessä kondiksessa oleviin sähkiksiin... | |
![]() 07.07.2008 23:08:39 | |
meikä kävi ostaan tuolta m-1000sen. Tosi hyvää palvelua, kysy oston jälkeen että onko säädöt/vire hyvä, vai pitääkö tehä jotain muutoksia. käskettiin ottaan pari plekua kaupanpäällisiksi ja ku otin 3 se sanoi että ei tuo riitä mihinkään ja sit otin 8. Hyvää palvelua oli, ja hinnatki tippu vähäsen vaikka olin ekaa kertaa liikkeessä Lasketaanko viina muiikkitarvikkeeksi? - kassper | |
![]() 10.07.2008 21:33:55 (muokattu 10.07.2008 21:35:29) | |
IANAL. En ole juristi. En ole missään vastuussa toimintasi seurauksista mikäli toimit kirjoittaminieni ajatusten pohjalta. Pari asiaa kaupan purusta. 1) etämyynnin ollessa kyseessä on elinkeinonharjoittajalta ostaneella kuluttajalla 14 päivää aikaa purkaa kauppa. Kuluttajan ei tarvitse esittää mitään perustetta kaupan purulle. 2) jos tilaa soittimen köynnösupotuksin ja myyjä tarjoaa tilalle täpläupotuksia lähdetään tulkitsemaan virheen oleellisuutta. Ottaen huomioon kielisoitinten otelautaupotuksien merkityksen soittimen esteettisyyden kannalta ja sen, että usein erilaiset upotukset on hinnoiteltu eri tavoin, voitaisiin katsoa perustelluksi pitää yksinkertaisempaa upotusta sellaisena virheenä, jonka perusteella kaupan voisi purkaa. 3a) toimitusaika: kummankin osapuolen suoritus tulee suorittaa oikea-aikaisesti, jotta sopimuksen velvoitteet tulevat oikein täytetyiksi. 3b) kuitenkin jos suoritusta ei ole voitu osapuolesta riippumattomasta syystä luovuttaa... 3c) toisaalta elinkeinonharjoittajan pitäisi tietää toimitusajoistaan... joten jos toimitus myöhästyy niin purkamaan vain. Liike ei tietenkään halua purkaa sopimusta ja palauttaa rahojasi, jolloin joudut muistuttamaan heitä allekirjoittamastanne kirjallisesta sopimukses- no, wait, eihän siitä taida mitään sopimuksia olla. | |
![]() 11.07.2008 00:31:23 (muokattu 11.07.2008 00:38:59) | |
3c) toisaalta elinkeinonharjoittajan pitäisi tietää toimitusajoistaan... joten jos toimitus myöhästyy niin purkamaan vain. Liike ei tietenkään halua purkaa sopimusta ja palauttaa rahojasi, jolloin joudut muistuttamaan heitä allekirjoittamastanne kirjallisesta sopimukses- no, wait, eihän siitä taida mitään sopimuksia olla. Eikös suullinensopimus ole aivan yhtä sitova? Sitäpaitsi, jos mua vaadittaisiin tilausvaiheessa maksamaan kitara, vaihtaisin liikettä... Tosi hyvää palvelua, kysy oston jälkeen että onko säädöt/vire hyvä, vai pitääkö tehä jotain muutoksia. Oletko joutunut taukuuseen usein käyttämään kyseistä kitaraa viritettävänä:) Takki ---->>> Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!! | |
![]() 11.07.2008 08:14:14 | |
Eikös suullinensopimus ole aivan yhtä sitova? Sitäpaitsi, jos mua vaadittaisiin tilausvaiheessa maksamaan kitara, vaihtaisin liikettä... On sitova. Ongelmia tulee yleensä siinä vaiheessa, kun aletaan selvittää, mitä oikeastaan osapuolet ovat tarkoittaneet sopia. Ei taida olla yllättävää, että usein osapuolten näkemykset suullisen sopimuksen sisällöstä ovat kovinkin erilaiset, neh? Ja kun näissä asioissa osapuolen tulee näyttää toteen seikka, johon vetoaa, on suullinen sopimus tosipaikan tullen yhtä tyhjän kanssa. Varauma: mikäli vastapuoli haluaa kenkkuilla. Siinä mielessä anglomaailma on selkeämpi - jos ei ole paperia, ei ole sopimusta. | |
![]() 11.07.2008 11:52:51 (muokattu 11.07.2008 12:01:16) | |
Itse olin kerran kokeilemassa yhtä kitaraa ja parin minuutin jälkeen myyjä tulee pahviloota kädessä ja kysyy: pistetäänkö pakettiin? Tosin kyllähän ne ovat aina muuten mielestäni mukavia ollut. | |
![]() 11.07.2008 18:00:03 (muokattu 11.07.2008 18:37:22) | |
Musamaailman tukussa asiakaspalvelu pelaa (ainakin puhelimitse) todella hyvin. Tammerpianon kautta tässä tilaillut reilun puolentoista tonnin kitaraa kolmatta kuukautta, ja liikkeestä saanut lähinnä väärää tietoa ja arvailua. Suorat soitot tukkuun ovat kertoneet heti missä mennään, kertoivat päivämäärät ja ne myös pitivät. Tämä paikallinen ylpeys söhlii minkä ehtii, nyt työn sankarit eivät saaneet aikaiseksi hakea sitä yhtä pakettia Matkahuollosta koko päivänä vaan "ehkä huomenna jo klo 11, kun avaamme kuitenkin jo yhdeksältä". Eli pisteet Musamaailmalle - paketin tarkastus ja matkaan lähetys ensiluokkaisen ripeää! E: Realistisen luonteeni johdosta oli pakko tarkastaa Matkahuollon lauantaiset aukioloajat: Suljettu lauantaisin 16.6. - 3.8. Näin se pitää tehdä, kylläpä ilolla tilaan taas roinaa suomalaisesta liikkeestä. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)