Zeeboo 28.07.2015 17:12:28 (muokattu 28.07.2015 17:15:20) | |
---|
Sax-pappa: ...Minä vain tällaisena perusinsinöörinä olen tottunut vaatimaan faktoja epämääräisten lupausten sijaan. Ihmisiä on niin monenlaisia ja insinöörit lisäksi : ) Over and out. Näinpä. Eikä pidä luulla, että epäily ja faktojen perään haikailu tarkoittaisi asian kieltämistä. Itse ainakin olen innoissani, niinkuin varmaan mnetin koko inssisiipi, jos ja kun tämän narun ominaisuuksista saadaan puolueetonta, toiminnan todistavaa mittausdataa. Vielä enemmän jos ja kun toimintaperiaateen ymmärtää. White men can't Monk |
Gary Enfield 28.07.2015 17:19:01 | |
---|
Kivaahan tää on ollu. Jotain uuttakin tuli oppineeksi siinä sivussa. |
rintapek 28.07.2015 17:50:30 | |
---|
PIM: Juurikin näin. Kahden huntin säröpedaalin myyjän motiiveja ei kyseenalaisteta läheskään samalla tavalla kuin kahden huntin uusinta teknologiaa sisältävän piuhan myyjän motiiveja, vaikka vastaavan säröpurkin saisi 30 eurolla. Kolmenkympin ja parinsadan säröpedalin vertailu ei oikein ole sama asia. Ne molemmat epäilemättä säröyttää signaalia. Otat sen kumpi mielestäsi kuulostaa paremmalta. Ei niiden toimintaperiaatetta tarvitse ihmetellä, eikä mittauskäyriä katsella. Mut passiivinen piuhan jatke on siin mielessä vähän eri asia, et jos sen väitetään parantavan signaaliketjua, niin olis ihan asiallista laittaa jotain dataa näkyviin. Ts. tossa signaali vedettynä 5m x- merkkisen piuhan läpi ja tossa sama signaali kun väliin kytketään tämä ja kuten huomaatte niin signaalissa tapahtuu tosiaankin tommoinen muutos. Jos maailma olis mun suunnittelema, niin hyttyset söis porkkanoita. |
petteri m 28.07.2015 19:09:32 | |
---|
rintapek: Kolmenkympin ja parinsadan säröpedalin vertailu ei oikein ole sama asia. Ne molemmat epäilemättä säröyttää signaalia. Otat sen kumpi mielestäsi kuulostaa paremmalta. Ei niiden toimintaperiaatetta tarvitse ihmetellä, eikä mittauskäyriä katsella.. Jaa, vai niin. No tässäpä on vierekkäin kaksi spedua, toinen on proffa ja toinen jojo. Toinen maksaa lähes kymmenen kertaa sen mitä toinen. Vertaa laatua ja hintaa sanoisi TV-shop -mies. Arvaa kumman olen ostanut? https://www.youtube.com/watch?v=NIsGX7obQA0 |
rintapek 28.07.2015 19:25:07 | |
---|
petteri m: Jaa, vai niin. No tässäpä on vierekkäin kaksi spedua, toinen on proffa ja toinen jojo. Toinen maksaa lähes kymmenen kertaa sen mitä toinen. 0 Niin? Kuten sanoin sä ostat just sen kumpi sua enemmän miellyttää. Maailmassa saa olla kalliita, ylihintaisia ja jopa toimintakelvottomia tuotteita vaikka rekvisiitaksi. Se on ihan eri asia kuin kysyä, et olisko tuotteesta jotain dataakin olemassa. Jos maailma olis mun suunnittelema, niin hyttyset söis porkkanoita. |
petteri m 28.07.2015 22:38:46 | |
---|
rintapek: Niin? Kuten sanoin sä ostat just sen kumpi sua enemmän miellyttää. Maailmassa saa olla kalliita, ylihintaisia ja jopa toimintakelvottomia tuotteita vaikka rekvisiitaksi. Se on ihan eri asia kuin kysyä, et olisko tuotteesta jotain dataakin olemassa. Juu, saa olla. En minä kiellä ketään enkä mitään. Tai no, jehovat ei saa tulla meille. |
midprice 28.07.2015 22:50:48 | |
---|
No mulla olis tuo kyseinen kaapeli tässä just nyt kourassa. Made in finland siinä lukee. Taidan ihan ekaks kytkeä sen itseensä loopiksi, saanko ikiliikkujan :) |
PIM 28.07.2015 23:14:18 | |
---|
midprice: No mulla olis tuo kyseinen kaapeli tässä just nyt kourassa. Made in finland siinä lukee. Taidan ihan ekaks kytkeä sen itseensä loopiksi, saanko ikiliikkujan :) Pic or it didn't happen ;) Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän. |
midprice 28.07.2015 23:22:10 | |
---|
|
Mr. Speed 28.07.2015 23:29:20 | |
---|
|
Åboensis 28.07.2015 23:32:50 | |
---|
"I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt - |
midprice 28.07.2015 23:33:31 | |
---|
Mr. Speed: Muista sit nauhottaa Kuopion ulkopuolella! Aiss sseitana, se ei kyllä onnistu ilman kaluston kuljetusta... Olisko Suonenjoki jo tarpeeks kaukana? :) |
Mr. Speed 28.07.2015 23:38:05 | |
---|
midprice: Aiss sseitana, se ei kyllä onnistu ilman kaluston kuljetusta... Olisko Suonenjoki jo tarpeeks kaukana? :) Hmmm... Vähän on kyl lähellä. Saattaa olla, että pohjoistuulella Kuopio vääristelee vielä Leppävirralla asti. |
Gabe 28.07.2015 23:42:21 | |
---|
Mikäs RED Cable villitys savoon on iskenyt? |
mukis 29.07.2015 11:09:19 (muokattu 29.07.2015 11:12:54) | |
---|
Hyvä ketju! Osa porukasta on iloisia, osa vihaisia, osa innostuneita jne. siinä sitä mittaamatonta tunnekirjoa ja psykoakustiikkaa, jota me ihmiset niin ansiokkaasti ollaan. Mut onhan maailmassa muutakin mittaamatonta, esim. kaikki tietää, et maailmankaikkeudesta suurin osa on pimeää materiaa / energiaa, eikä sitä voida mitenkään suoraan mitata. Kvantti-ilmiöistä puhuttaessa pitää ehdottomasti muistaa, et mittaaminen tarkoittaa ihan eri asiaa kuin klassisessa fysiikassa: kun kvamtti-ilmiötä mitataan saadaan kyllä mittaustulos, mutta samalla ollaan vaikutettu itse mitattavaan ilmiöön ja saatu kvantti-ilmiötä kuvaava todennäköisyysaalto romahtamaan. Eli mittauksen hintana on se, että muut ilmiöön kuuluvat, mitattavat asiat käyvät täysin sumeiksi; kuten joku ansiokkaasti sanoin: "koska Schrödinger". Ja ite lisäisin vielä: koska Heisenberg. Jään odottamaan mielenkiinnolla testiklippejä! :) |
PIM 29.07.2015 11:28:13 | |
---|
Gabe: Mikäs RED Cable villitys savoon on iskenyt? Eikös ton RED Cablen ole juuri joku kiero savolainen keksinyt alunperinkin? Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän. |
Kivijalka 29.07.2015 12:05:17 | |
---|
PIM: Eikös ton RED Cablen ole juuri joku kiero savolainen keksinyt alunperinkin? Savolaiset suapi 100% alennusta ja kalakukon kaupan piälle! "Every person with screen time knows some form of martial art, and most of them can solo like Van Halen. This is the way the world should be!" |
Spiral 29.07.2015 12:26:32 | |
---|
mukis: Mut onhan maailmassa muutakin mittaamatonta, esim. kaikki tietää, et maailmankaikkeudesta suurin osa on pimeää materiaa / energiaa, eikä sitä voida mitenkään suoraan mitata. Kvantti-ilmiöistä puhuttaessa pitää ehdottomasti muistaa, et mittaaminen tarkoittaa ihan eri asiaa kuin klassisessa fysiikassa: Niin, mutta jos audiosta on puhe niin sitä voi mitata audio-tasolla (perinteinen fysiikka), ei kvantti-tasolla. Ehkä laitteen toimivuudesta voi päätellä jotain jo siitä kuinka nopeasti on päädytty tähän "ei kaikkea voi mitata" - jargoniin (tämä ei siis sinulle, mukis, vaan yleisesti). |
Gary Enfield 29.07.2015 12:36:31 | |
---|
Spiral: Niin, mutta jos audiosta on puhe niin sitä voi mitata audio-tasolla (perinteinen fysiikka), ei kvantti-tasolla. Ehkä laitteen toimivuudesta voi päätellä jotain jo siitä kuinka nopeasti on päädytty tähän "ei kaikkea voi mitata" - jargoniin (tämä ei siis sinulle, mukis, vaan yleisesti). No oikeestaan ei voida päätellä vielä yhtään mitään laitteesta, ainoastaan keskustelijoista. Ei oo dataa, ainoastaan yks youtube-klippi. |
Åboensis 29.07.2015 13:32:41 | |
---|
gary field: No oikeestaan ei voida päätellä vielä yhtään mitään laitteesta, ainoastaan keskustelijoista. Ei oo dataa, ainoastaan dadaa... XD "I dont know who they think they are, smashing a perfectly good guitar" - John Hiatt - |