![]() 26.03.2017 12:34:26 | |
---|---|
efunkelist: Anteeksi mutta nyt on myös termistöt hakusessa, ei pelkästään soundi. IR vaikuttaa soundiin EQ:n tavoin muokaten sen taajuusvastetta eikä sitten mitenkään vaikuta soinnin kestoon eli sustainiin toisin kuin kompressorit/limitterit - ellei sitten IR nosta voimakkaasti soundin gainia ja sitä kautta tuo myös sustainia mutta jos IR:n jälkeen ei ole mitään dynaamista blokkia käytössä olisi aivan sama yksinkertaisesti ruuvata volumea isommalle monitoreista. Helixin eteen voi laittaa minkä tahansa spedun, vaikka perinteisen analogiwahin - ihan kuten muidenkin kamppeiden kanssa ja hyvin toimii. Helixiä voi tässä asiayhteydessä ajatella kuin pedalboardin ja stäkin yhdistelmänä, kyllä sen eteen voi mitä vain polkimia laittaa ja käyttää sellaisenaan. Ei ole pakko laittaa looppeihin. Olen pari vuosikymmentä jo viettänyt kaikenmoisten kitarakamppeiden ääressä joten minua voisi pitää "kokeneena" käyttäjänä. Helixissä on VALTAVASTI mahdollisuuksia enkä ole vielä kaikkea opetellut mutta toisaalta en ole vielä edes tarvinnutkaan. Mun mielestä laite on niin yksinkertainen ja intuitiivinen käyttää ja ihan simppeleilläkin asetuksilla saa todella toimivaa soundia. Ihan pelkällä amp+cab-blockilla saa minusta uskottavaa soundia aikaiseksi ja niiden asetuksia voi ruuvata kuin "elävää" putkistäkkiä - tosin soundista saa helpommin ja nopeammin käyttökelpoisen äänittämiseen tai PA:lle syötettäväksi. Voihan olla että Tykki saisikin itselleen miellyttävämpää soundia Kemperillä tai Bossilla helpommin, maybe so. Kaikilla nykypäivän vermeillä pääsee kyllä ns. maaliin asti joten jäljelle jää ennemminkin arvioitavaksi käyttölittymän käyttömukavuus - ei edes makuasiat sillä kaikilla mallintavilla saa kyllä ruuvattua vaikka minkälaista soundia. Enemmän näissä soundien metsästyksissä voisi olla avuksi jos voisi nähdä kuvan käyttämästäsi patchista ja asetuksista ja ääninäytteen miltä se kuulostaa sekä referenssin siitä minkälaista soundia olet hakemassa. Vielä helpompaa olisi jos voisit lähettää patchisi meille jonkin pilvipalvelun kautta sekä referenssin siitä minkälaista soundia olet hakemassa - voisimme ruuvata sun patchista erilaisia versioita ääninäytteiden kera josko se helpottaisi onnistumista. Yhdessä kun ei samojen kamppeiden ääreen pääse netitse niin pelkkä kirjoitetun tekstin lukeminen auttaa melko vähän kun pitäisi korvilla arvioida. Juu taisi mennä termitkin sekaisin. otin se IR:n pois ja sustain säilyi kyllä, oli vaan muuten kamalan kuuloinen ilman sitä IR:ää. Saundiksi kelpaisi vaikka nämä: https://www.youtube.com/watch?v=Ij65ADzv-4I https://www.youtube.com/watch?v=7Y5Uz75y5jc En ole ostanut noita etten tiedä tuleeko omilla vekeilläni sitten tuoillainen saundi edes suurinpiirtein, ehkäpä tulee. En osaa käyttää noita pilvijuttuja. Tuskin Kemperistä parempaa saundia saisin jos se on hankalampi käyttää, pidän itsekin tästä helixin käyttömukavuudesta eikä ole mielessäkään vaihtaa Kemperiin nyt kun tästä on alkanut kuulua miellyttävämpää saundia. Minnekä niitä kuvia voi laittaa patcheistä ja ääninäytteitä? | |
![]() 26.03.2017 12:59:55 | |
Tykki: Juu taisi mennä termitkin sekaisin. otin se IR:n pois ja sustain säilyi kyllä, oli vaan muuten kamalan kuuloinen ilman sitä IR:ää. Ei millään pahalla, mutta onhan sulla ollut koko ajan ne kaappimallit (Helixin omat tai joku IR) mukana ja aktiivisena tässä saundin metsästyksessä? Preseteissä ne ainakin ovat päällä, joten varmasti muutenkin... Se nimittäin tuhoaa koko idean, jos kaappia ei ole mukana :-) IR tai ei, niin vahvistin- ja kaapipiblokkien väliin kannattaa laittaa se EQ-blokki, jolla voit hienosäätää sitä ketjun taajuusvastetta. "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) | |
![]() 26.03.2017 13:29:11 | |
TTV: Ei millään pahalla, mutta onhan sulla ollut koko ajan ne kaappimallit (Helixin omat tai joku IR) mukana ja aktiivisena tässä saundin metsästyksessä? Preseteissä ne ainakin ovat päällä, joten varmasti muutenkin... Se nimittäin tuhoaa koko idean, jos kaappia ei ole mukana :-) IR tai ei, niin vahvistin- ja kaapipiblokkien väliin kannattaa laittaa se EQ-blokki, jolla voit hienosäätää sitä ketjun taajuusvastetta. Juu kyllä mulla on ne aina ollut päällä, tai toki myös kokeillut miltä kuulostaa jos ei ole päällä. Eli jos toi EQ kannattaa aina laittaa vahvistimen ja kaapin väliin niin eikö noita amp+cab yhdistelmiä kannata sit koskaan käyttää? | |
![]() 26.03.2017 13:30:10 | |
Tykki: https://www.youtube.com/watch?v=Ij65ADzv-4I https://www.youtube.com/watch?v=7Y5Uz75y5jc Nuo ovat molemmat todella tyylikkäitä myös "vanhan liiton" soundiin päin olevia kavereita vaikka onhan tuo Glennin peukkuplektralla soitto aika vinkeen näköistä. En ole ostanut noita etten tiedä tuleeko omilla vekeilläni sitten tuoillainen saundi edes uurinpiirtein, ehkäpä tulee. No lienee selvääkin selvempää että soittajalla on todella suuri merkitys lopputulokseen kuin myös kitaralla ja kuuntelussa käytettävillä laitteilla eli soundi on yhdistelmä monesta asiasta. Millä kitaralla itse soitat? Olisi hyvä jos pystyisit purkamman signaaliketjua hieman eli kitara/mikit>Helixin alkuasetukset eli kitaran sisääntulon voimakkuus, siihenhän on ainakin 2 säätöä eli globaali normaali(ei niin kuumat mikit) ja pad(kuumat mikit) ja jokaiseen patchiin vielä omansa eli auto tai manuaali, noillakin on aika suuri merkitys soundiin. En osaa käyttää noita pilvijuttuja. Tuskin Kemperistä parempaa saundia saisin jos se on hankalampi käyttää, pidän itsekin tästä helixin käyttömukavuudesta eikä ole mielessäkään vaihtaa Kemperiin nyt kun tästä on alkanut kuulua miellyttävämpää saundia. Minnekä niitä kuvia voi laittaa patcheistä ja ääninäytteitä? M.netin omille sivuille voit lisätä 3 kuvaa, mikseri.net tai maihinnousu.net on taas sellasia mestoja mihin saat helposti audioklippeja, maihinnousu taitaa toimia samoilla tunnareilla kuin m.net... Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! | |
![]() 26.03.2017 15:29:24 | |
Tykki: Juu kyllä mulla on ne aina ollut päällä, tai toki myös kokeillut miltä kuulostaa jos ei ole päällä. Eli jos toi EQ kannattaa aina laittaa vahvistimen ja kaapin väliin niin eikö noita amp+cab yhdistelmiä kannata sit koskaan käyttää? Kannattaa toki. En muista enää, miltä se Helixin blokkileista näyttää, mutta pointtini on se, että EQ-blokkia kannattaa käyttä mukana ketjussa, sillä pystyy muokkamaan myös kaapin jälkeistä saundia. Kokeilemalla ne selviää, eikä mallintavan palikat edes hajoa "epärelististen" kytkentöjen kanssa :-) "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
![]() 26.03.2017 15:58:16 | |
WanhaWetäjä: Nuo ovat molemmat todella tyylikkäitä myös "vanhan liiton" soundiin päin olevia kavereita vaikka onhan tuo Glennin peukkuplektralla soitto aika vinkeen näköistä. No lienee selvääkin selvempää että soittajalla on todella suuri merkitys lopputulokseen kuin myös kitaralla ja kuuntelussa käytettävillä laitteilla eli soundi on yhdistelmä monesta asiasta. Millä kitaralla itse soitat? Olisi hyvä jos pystyisit purkamman signaaliketjua hieman eli kitara/mikit>Helixin alkuasetukset eli kitaran sisääntulon voimakkuus, siihenhän on ainakin 2 säätöä eli globaali normaali(ei niin kuumat mikit) ja pad(kuumat mikit) ja jokaiseen patchiin vielä omansa eli auto tai manuaali, noillakin on aika suuri merkitys soundiin. M.netin omille sivuille voit lisätä 3 kuvaa, mikseri.net tai maihinnousu.net on taas sellasia mestoja mihin saat helposti audioklippeja, maihinnousu taitaa toimia samoilla tunnareilla kuin m.net... Liityin Mikseriin, mutta en löydä mistä voisi lisätä klippejä. Kuvan onnistuin laittaman tänne eli tuossa missä olen yrittänyt Nothing Else Matters saundia joka ei nyt ihan alkuperäiseltä kyllä kuulosta: https://muusikoiden.net/dyn/users/151813.jpg Nii ei tuosta taida paljoa selvitäkään kun näkyy vain nuo blokit eikä asetuksia lainkaan. | |
![]() 26.03.2017 16:00:21 | |
Tykki: En ole ostanut noita etten tiedä tuleeko omilla vekeilläni sitten tuoillainen saundi edes suurinpiirtein, ehkäpä tulee. Minnekä niitä kuvia voi laittaa patcheistä ja ääninäytteitä? No kuvan voipi laittaa vaikka sinun profiiliisi... https://muusikoiden.net/dyn/users/151602.jpg Mulle kävi niin, että ostin piruuttani tuolta fantonilta yhden soundin (tuossa kuvassani on jcm800+ac15 soundi sieltä sivuilta). http://www.marcofanton.it/MFP/Helix_Patches.html https://www.youtube.com/channel/UCQQYrE8e3UkxRLu04zloBSA Tuossa patchissa tuli mukaan pari redwirez IR-pulikkaa ja niillä pärjään itse. Sitten otin siitä soundista pois kaikki muut paitsi vahvarin eq:n ja IR:n. Tämän jälkeen mä lisäilin noita efektejä sen mukaan kun tarvetta tuli. Tuo toinen vahvistin ja IR on akkarisoundia varten.... Helix on siinä mielessä perinteinen mulinexi, eli ensteks signaaliketju puhtaaksi ja lisäilee siihen sitä mitä tarttee. Kovasti ovat huonoja ne presetit.. En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa... | |
![]() 26.03.2017 16:32:24 (muokattu 26.03.2017 17:28:55) | |
Tami: No kuvan voipi laittaa vaikka sinun profiiliisi... https://muusikoiden.net/dyn/users/151602.jpg Mulle kävi niin, että ostin piruuttani tuolta fantonilta yhden soundin (tuossa kuvassani on jcm800+ac15 soundi sieltä sivuilta). http://www.marcofanton.it/MFP/Helix_Patches.html https://www.youtube.com/channel/UCQQYrE8e3UkxRLu04zloBSA Tuossa patchissa tuli mukaan pari redwirez IR-pulikkaa ja niillä pärjään itse. Sitten otin siitä soundista pois kaikki muut paitsi vahvarin eq:n ja IR:n. Tämän jälkeen mä lisäilin noita efektejä sen mukaan kun tarvetta tuli. Tuo toinen vahvistin ja IR on akkarisoundia varten.... Helix on siinä mielessä perinteinen mulinexi, eli ensteks signaaliketju puhtaaksi ja lisäilee siihen sitä mitä tarttee. Kovasti ovat huonoja ne presetit.. Juu opin jo laittaan kuvan tuonne omaan tiliini, kiitti vinkistä. Siis kuulostaako se ostamasi soundi yhtä hyvältä kuin Fantonin videossa? Siis toinen vahvistin ja IR, tarkoitatko ac15:ta? Valista tietämätöntä et mikä on akkarisoundi? Akustinen? | |
![]() 26.03.2017 17:53:34 | |
Tykki: Juu opin jo laittaan kuvan tuonne omaan tiliini, kiitti vinkistä. Siis kuulostaako se ostamasi soundi yhtä hyvältä kuin Fantonin videossa? Siis toinen vahvistin ja IR, tarkoitatko ac15:ta? Valista tietämätöntä et mikä on akkarisoundi? Akustinen? Hep. Ei millään kuulosta yhtä hyvälle, kun tuo on niin hyvä soittaja. Mutta siis terve soundi siinä on ja semmonen josta mä olen lähtenyt ruuvaamaan tuota omaa soundia. Ne sun KRK:t on hyvät, joten kyllä niillä pitäis saada hyviä juttuja aikaan. Juu siinä mun soundissa on joku marsun vahvarimallinnus ja sille kaappi(ir) ja sitten toinen vahvistin ja sille oma IR. Tuo marsu on käytössä kolmessa snapshotissa ja tuo akkarivahvari ja sen IR vain yhdessä snapshotissa jolla on tarkoitus bändin seassa saada aikaan akustisen kitaran soundia. Eihän se sama ole, mutta siellä mölyn keskellä riittää. En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa... | |
![]() 26.03.2017 18:48:23 | |
Tami: Hep. Ei millään kuulosta yhtä hyvälle, kun tuo on niin hyvä soittaja. Mutta siis terve soundi siinä on ja semmonen josta mä olen lähtenyt ruuvaamaan tuota omaa soundia. Ne sun KRK:t on hyvät, joten kyllä niillä pitäis saada hyviä juttuja aikaan. Juu siinä mun soundissa on joku marsun vahvarimallinnus ja sille kaappi(ir) ja sitten toinen vahvistin ja sille oma IR. Tuo marsu on käytössä kolmessa snapshotissa ja tuo akkarivahvari ja sen IR vain yhdessä snapshotissa jolla on tarkoitus bändin seassa saada aikaan akustisen kitaran soundia. Eihän se sama ole, mutta siellä mölyn keskellä riittää. Mä otin tuolta Marshall 1960A, ilmeisesti tuo on siis kaappi ja siinä on sitten 17:lla eri mikillä tehty IR:ä ja niissä eri etäisyyksiltä. No ainakin yhden hyvän tulta löysin, tosin en läheskään kaikkia ole kokeillut: http://www.redwirez.com/free1960g12m25s.jsp En vielä oikein tajua noita mikin etäisyys-juttuja kun minusta tuntuu vaan että se pienentää volumea kun mikki etääntyy ja en ole niin huomannut muuta vaikutusta soundiin. Onko Helixissä normaalia että soundi menee suttuiseksi eli soittokelvottomaksi, varsinkin bassoäänille käy minulla usein näin myös noilla 1960A mallinnuksilla? Eli jossain kohtaa mättää, onko se Helixin prosessori vai onko sitten vika muissa asetuksissa eli blokeissa ja niiden asetuksissa. Käsittääkseni on normaalia kun kai oikeillakin pedaaleilla saa soundin menemään ihan suttuseksi jos vääriin asentoihin vääntelee. Sitten toinen juttu on tämä, että minulla välillä soundi alkaa "vaappumaan" eli välillä soi normaalisti mut sitten vaimenee ellei katoa kokonaan, ihan kuin tehot loppuisi jostain? Toisaalta voi tämäkin olla asetuksista kiinni. | |
![]() 26.03.2017 19:02:47 | |
Tykki: Mä otin tuolta Marshall 1960A, ilmeisesti tuo on siis kaappi ja siinä on sitten 17:lla eri mikillä tehty IR:ä ja niissä eri etäisyyksiltä. No ainakin yhden hyvän tulta löysin, tosin en läheskään kaikkia ole kokeillut: http://www.redwirez.com/free1960g12m25s.jsp En vielä oikein tajua noita mikin etäisyys-juttuja kun minusta tuntuu vaan että se pienentää volumea kun mikki etääntyy ja en ole niin huomannut muuta vaikutusta soundiin. Onko Helixissä normaalia että soundi menee suttuiseksi eli soittokelvottomaksi, varsinkin bassoäänille käy minulla usein näin myös noilla 1960A mallinnuksilla? Eli jossain kohtaa mättää, onko se Helixin prosessori vai onko sitten vika muissa asetuksissa eli blokeissa ja niiden asetuksissa. Käsittääkseni on normaalia kun kai oikeillakin pedaaleilla saa soundin menemään ihan suttuseksi jos vääriin asentoihin vääntelee. Sitten toinen juttu on tämä, että minulla välillä soundi alkaa "vaappumaan" eli välillä soi normaalisti mut sitten vaimenee ellei katoa kokonaan, ihan kuin tehot loppuisi jostain? Toisaalta voi tämäkin olla asetuksista kiinni. Mikään noista oireista ei ole normaalia. Helixistä ( niinkuin muistakin) saa hyvät soundit, siinä ei ole mitään "omituisuuksia", vaan kyllä ne kummallisuudet johtuu niistä asetuksista. Prosessori riittää siihen mihin tuolla vehkeellä ne riittää. Kuitenkaan normaaleissa kitarasoundeissa ei ole ongelmia/ omituisuuksia. Vaappuminen viittaa kosketushäiriöön piuhoissa, kitarassa kajarissa tai sitten gaten asennosta tms. Heliksiin ei semmoset ominaisuudet kuulu :-) En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa... | |
![]() 26.03.2017 19:25:44 (muokattu 26.03.2017 20:25:11) | |
Tami: Mikään noista oireista ei ole normaalia. Helixistä ( niinkuin muistakin) saa hyvät soundit, siinä ei ole mitään "omituisuuksia", vaan kyllä ne kummallisuudet johtuu niistä asetuksista. Prosessori riittää siihen mihin tuolla vehkeellä ne riittää. Kuitenkaan normaaleissa kitarasoundeissa ei ole ongelmia/ omituisuuksia. Vaappuminen viittaa kosketushäiriöön piuhoissa, kitarassa kajarissa tai sitten gaten asennosta tms. Heliksiin ei semmoset ominaisuudet kuulu :-) Juu siis saan mä ne soundien hajoamiset ja vaappumiset pois asetuksia muuttamalla. Meinasin vaan, että saako muutkin aikaan tollasia vaappumisia ja hajoamisia kun tekee "vääriä" asetuksia. Piuhoissa tai kitaroissa ei liene mitään vikaan kun puhtaita hyviäkin soundeja saa aikaan. Noice gate on mulle vähän outo juttu, eli se poistaa turhia ääniä, mutta poistaa myös tarkoituksellisia ääniä, eli pitäiskö se yrittää asentaa siihen rajalle että se ei poista mitään tarkoituksellista ääntä? Entä miten kaittimesta kuuluva kohina, se lienee normaalia kun laittaa gainia tarpeeksi? Sitten tarkoittaako toi HUM että sillä saa jotain hurinaa, kuka nyt sellaista haluaisi? Voiko tuota Helix editorin ikkunakokoa jotenkin säätää. En saa säädettyä niitä mut youtubessa joillain näkyy paljon enemmän niitä säätöpalkkeja alhaalla, helpompi kun ei tarvi rullata niitä alaspäin niin paljon? Olisiko Helixin uusimman Fimwaren mukana pitänyt tulla IR:ä, itselläni kun ei ole ollut yhtään IR:ää enenn kuin imuroin tuolta noita ilmasia? | |
![]() 31.03.2017 10:49:41 | |
Tykki: Olisiko Helixin uusimman Fimwaren mukana pitänyt tulla IR:ä, itselläni kun ei ole ollut yhtään IR:ää enenn kuin imuroin tuolta noita ilmasia? http://line6.com/support/topic/1828 … st-helix-firmware-220march-30-2017/ Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! | |
![]() 01.04.2017 09:38:27 (muokattu 02.04.2017 17:48:19) | |
WanhaWetäjä: http://line6.com/support/topic/1828 … st-helix-firmware-220march-30-2017/ Jotenkin käsitin että tavallaan ne tulee mukana mutta ei sittenkään eli pitää itse imuroida. Ovatko sitten tehneet jonku diilin tuon kanssa josta niitä voi imuroida. Itse taisin niitä aiemmin kokeilla ja ei tainnut mieleistä löytyä. Pari kysymystä: Joissain ilmaisissa IR jutuissa. Tulee vaan toi IR. Pitäisikö sen sitten sopia presettiin ku presettiin. Tai eihän näin tietenkään ole, mutta en oikein tajua miksei ne aina tule jonain pakettina eli IR tulisi presetin osana? En ole oikein hahmottanut tätä juttua että miksi ladata pelkkiä IR:ä kun saa vuoden etsiä mitkä muuta blockit sopisi sen kanssa yhteen? Ja En ole päivittänyt tuota viimeistä ja jos ja kun päivitän niin tottakai talletan nykyiset presettini. Kysymys siis kuuluu tuleeko IR:t mukaan siinä tallennuksesa vai pitääkö ne lisätä erikseen koneelta eli säilyttää koneella jossain. Vaikeampi homma jos ne IR:t pitää aina lisätä jälkikäteen, toivotaan että ei. Ohjeisiin en ole tässä tutustunut. JOo tosiaan ostin tuon Dunlop Cry baby 95Q ja eihän se Helixin kanssa sovi mitenkään jäkrevästi yhteen ja on nyt täällä myynnissä mut taidan viedä tänään paketin takas postiin ja Thomannille. OSaatteko sanoa pelittääkö esim joku näistä Helixin kanssa optimaalisesti: https://www.musamaailma.fi/merkit/m … ion-ep1rd-expression-pedal-red.html https://www.musamaailma.fi/merkit/m … sp1rd-exp-pedal-toe-switch-red.html https://www.musamaailma.fi/merkit/m … 1mt-exp-pedal-toe-switch-metal.html | |
![]() 02.04.2017 17:58:02 | |
IR on lyhenne termistä "Impulse Response" - tarkoittaa käytännössä taajuusvasteen tallennusta. Aihetta voisi käsitellä laajemminkin mutta menee jo ohi otsikon syvempänä tarkasteluna. Helixin kohdalla se käytännössä tarkoittaa yhdeksässä tapauksessa kymmenestä sitä että on äänitetty jonkin kitarakaiuttimen taajuusvaste (tähän yhtälöön osallistuu aina äänityksessä käytetty mikrofoni, etäisyys, huone jossa äänitetään, johdot ja etuasteet joita käytetään jne koko signaaliketju) Tuon impulssivasteen voit sitten laittaa mihin hyvänsä presettiin helixissäsi. Toimiiko se, on sitten täysin subjektiivista koska kyse on soundista. Kannattaakin ajatella että se IR siellä prosessorissa on mikitetty kitarakaiutin - sen eteen sopii laittaa vahvistinblokki samaan tapaan kuin elävässä elämässä vahvistin yhdistetään kaiuttimeen ja se sitten mikitettäisiin. Helixissä toki etuna että vahvistimen ja IR:n väliinkin voi laittaa asioita joita elävässä elämässä ei kannattaisi edes yrittää. "Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008) | |
![]() 02.04.2017 18:03:44 | |
Kysymys siis kuuluu tuleeko IR:t mukaan siinä tallennuksesa Ei, ainoastaan tieto siitä mitä IR-tallennuspaikkaa helixistä käytetään. Tallennuspaikkaanhan voi vaihtaa impulssivasteen. Joskus tämä on jopa käytännöllisempää näin päin. vai pitääkö ne lisätä erikseen koneelta eli säilyttää koneella jossain. Kyllä pitää. Koneellesihan joudut ne joka tapauksessa ensin lataamaan ennenkuin niitä saa helixiin asti vietyä joten kannattaa samoin tein luoda kansio IR-tiedostoille. Vaikeampi homma jos ne IR:t pitää aina lisätä jälkikäteen Sellaista se elämä on välillä. Onneksi päivityksiä ei tule kovin usein eikä niitä välttämättä ole edes pakko tehdä jos on tyytyväinen laitteensa toimintaan. Ohjeisiin en ole tässä tutustunut. Kannattaa tutustua ohjeisiin, se helpottaa laitteen käyttöä. Vaikka onhan se toki mukavempaa tehdä niin päin että antaa muiden tutustua ohjeisiin ja kyselee sitten niiltä muilta neuvoja. Itse totesin lopulta että parempi lukea ohjeita itse alunperinkin jotta ymmärtää mitä laitteellaan voi tehdä. Ohjeita lukiessa saa vastauksia myös kysymyksiin joita ei arvannut kysyäkään tai voi saada tietoa kysymyksiin jotka olisivat vasta tulossa eteen myöhemmin. "Tauko on vahvin nuotti" - Carlo Magi (1980-2008) | |
![]() 02.04.2017 18:25:34 | |
efunkelist: IR on lyhenne termistä "Impulse Response" - tarkoittaa käytännössä taajuusvasteen tallennusta. Aihetta voisi käsitellä laajemminkin mutta menee jo ohi otsikon syvempänä tarkasteluna. https://fi.wikipedia.org/wiki/Impulssi-_ja_askelvaste | |
![]() 03.04.2017 21:41:31 (muokattu 03.04.2017 21:47:50) | |
Pikku Helixiä tulossa, Helix LT samalla mallinnusteknologialla. Erittäin mielenkiintoista, jos hinta sattuu olemaan sopivampi kuin Helixin. https://www.youtube.com/watch?v=zWMnHVsU2NU Jenkkien alustava hinta 999,99 dollaria. https://www.sweetwater.com/store/detail/HelixLT TO THE STARS!!! | |
![]() 04.04.2017 07:07:12 | |
ÄrGee: Pikku Helixiä tulossa, Helix LT samalla mallinnusteknologialla. Erittäin mielenkiintoista, jos hinta sattuu olemaan sopivampi kuin Helixin. https://www.youtube.com/watch?v=zWMnHVsU2NU Jenkkien alustava hinta 999,99 dollaria. https://www.sweetwater.com/store/detail/HelixLT Näppärä ja odotettu veto Line6:lta. Jos prossutehot ja käytetty rauta ovat samaa kuin Helixissä, niin eipä isoveljen ostoon enää jää kovin montaa perustetta. Toki Helixissä on laajemmat liitännät ja ilmeisesti myös laajemmat Preset toiminnot, eli niitä kaipaavat päätyvät isompaan. Toistaiseksi ei herätä ostohaluja, AX8 hoitaa ton homman mainiosti :-) "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
![]() 05.04.2017 21:00:24 | |
Helix LT vain Ysi Ysi Ysi, siis Tompalta :-) https://www.thomann.de/fi/line6_helix_lt_guitar_processor.htm Hintaerosta voipi olla kahta mieltä: * sopiva, jos saundien laatu isoveljen tasolla ja kaikki keskeinen yhtä hyvää * liian pieni, jos LT:ssä on karsittu saundista ja lähennellään HD sarjaa Normi Helixin hinta ei ainakaan vielä oo muuttunut to LT:n tulon myötä. "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)