Aihe: Omistan Marshallin ja kaikki on hyvin.
1 2 3 4 515 16 17 18 19 20 21 22 23 24
Jukka Häikiö
16.01.2016 15:26:21

Hmmm...monta kertaa miettinyt, et miks Marshallien kohdalla puhutaan melkein järjestään päätesäröstä? Kyllähän se pre-amp näyttelee siellä suurinta osaa kuitennii. Master-vol koneet saa kyllä soimaan ihan komiasti inhimillisilläkin äänenpaineilla, toki se optimi vasta kun mv on yli klo 12, mut pre/master-ration kun hakee hollilleen, niin kyllä sieltä hyvää soundia löytyy hiljemmallakin.
PPIMV on kyllä ihan mainio keksintö, etenkin non-master-vol koneiden kanssa, keinokuormien ongelmakohta on mun mielestä boostauksen hankaluus, etenkin jos on enemmän kuin 1 kitara bändissä, se kun ei liidi nouse sieltä määräänsä enempää, kotisoittelussahan tuolla ei ole kait suurempaa merkitystä. Mulla on tollainen Aiken Invader nuppi(non-master-vol), jossa on sisäänrakennettu keinokuorma ja mun mielestä se toimii tonne 9db:n kohdalle asti kyykyttäen ihan suht mainiosti, nää great-bedroom-vol-höpötykset on jotain, missä kyllä astuu fysiikan lait vastarintaan, kyllä tossa 9db:nkin kohdalla joutuu dynamiikasta tinkimään, vaikka soundi on ihan jees, ilman tarpeeksi reilua kartion liikettä, ei hyvää soundia vaan saa aikaiseksi.
Sitä se on vaan tehtävä, mitä sattuu tulemaan...
harryk
16.01.2016 17:49:59

thunderrocks: Eihän siinä periaattessa mitään järkeä olekkaan :-/ Itsekkin olen ajatellut että noin 20 - 30 w vahvistin riittäisi oikeasti tilanteesen kuin tilanteeseen.

Tuosta teknisestä jargonista en ymmärtänyt mitään kun en sähköstä tuon taivaallista käsitä. Mutta jos sitä "legendaarista" marsu -saundia haluaa niin siihen ei ole muuta tietä kun vanhempi Marshall masteri isolla ja 4x12 skobella. Käsittääkseni tuo saundi syntyy siitä kun vaiheenkääntäjä ja päätemuuntaja alkavat molemmat hieman kyykkäämään. Vaikea sitä on saavuttaa millään muulla keinolla (mallintavat mulinext erikseen).
Eri keinoin voidaan 100 / 50 W nupin äänenpainetta toki kuristaa mutta lahkeita lepattavan ja rintalastaa takovan äänenpaineen merkitystä koetussa saundissa ei voi vähätellä. Se on sitä legendaa ;-)

Miellyttäviä särösaundeja voi toki saada vaikka millä keinoin ja onhan noita pienemmillä tehoilla operoivia hienoja särökoneita maailmassa vaikka millä mitalla. Mielestäni "se" Marshall saundi onnistuu kuitenkin vain yhdellä tavalla: Les Paul + PAF + JMP + Full Stack. :-D

Itseä kiinnostaisi kyllä kokeilla tuo Marshall 1974x combo. Pitäisi olla 18 wattia ja säröä vähän pienemmällä volalla. Mikäs tuo tuollainen Superlite on?

Se marsun 18 W versio sisältää EL84 putket, jotka eivät saundaa ollenkaan samalta kuin EL34:set. Jos EL84-putkea ajetaan vielä korkeilla anodijännitteillä, jotta niistä saadaan tuo 18 W ulos, ei saundit ainakaan parane omien kokemusteni mukaan. Olen odottanut, että joku putkivalmistaja lanseeraisi uuden putken, joka saundaisi samalta kuin EL34, mutta huomattavasti pienemmällä teholla. Ei ole sellaista tullut vielä vastaan. 6V6GT toimii mielestäni marshall-maailman kytkennöissä yllättävän hyvin, vaikkei olekaan EL34:sen pikkuveli.
Suomalaisia käsintehtyjä putkivahvistimia kaikille soittajille www.bluetone.fi
Muovinen
17.01.2016 12:52:46

Juu, en todellakaan haaveile soittavani 2204:sta kotona 4x12 komerolla. Siihen on keksitty paljon nykyaikaisempia ratkaisuja, joilla soundi on tarpeeksi lähellä maalia. Taitaa olla tuo PPIMV sitten se mitä voisi kokeilla, ettei soittokamuilla pala käämit. Tuota löytynee jonninlaisena asennus-kittinä?
Gary the pine
17.01.2016 13:29:28
Muovinen: Juu, en todellakaan haaveile soittavani 2204:sta kotona 4x12 komerolla.

Jaa miks ei?
Tulin, näin, paskoin housuun.
Muovinen
17.01.2016 13:49:39

Gary the pine: Jaa miks ei?

"Siihen on keksitty paljon nykyaikaisempia ratkaisuja, joilla soundi on tarpeeksi lähellä maalia."

Antaa jättiläisten olla jättiläisiä.
yanera
18.01.2016 14:54:09

Omistan Marshall 1960a kaapin ja kaikki on hyvin...
Randall, Peavey, Krank - Marshall 1960A
Shredator
18.01.2016 15:03:03

Muovinen: "Siihen on keksitty paljon nykyaikaisempia ratkaisuja, joilla soundi on tarpeeksi lähellä maalia."

Antaa jättiläisten olla jättiläisiä.

Onko? En ainakaan itse ole sellasta löytänyt. Kotosalla 2203+1987 ja hyvin jyrryyttää "makuuhuonevolalla". Molemmissa PPIMV.
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking." Tilutusta: https://www.youtube.com/watch?v=cvKpIDCJw1o
Ukko75
19.01.2016 19:52:18
Minäkin hommasin ensimmäisen Marshallini tossa viimevuoden puolella ja tyytyväinen olen. Kyseessä 2203 Mastervolume vuodelta 76. Soi yllättävän hyvin pienelläkin volumella mikä yllätti todella positiivisesti, enää ei tarvitse käyttää keinokuormaa.
klobasa
27.01.2016 16:07:42
Koskaan en ole Marshallia omistanut enkä oikeastaan koskaan edes soittanut moisella. Tai no mitä nyt jollain modernilla 100W putkivehkeellä pari kertaa testasin joskus 15 vuotta sitten.

JD Simon kitarointia ja soundia kovasti youtubesta ihailleena kiinnostais kokeilla Marsusoundia. Tämä siitäkin huolimatta, että soundi lähtee sormista. Samaan aikaan kiinnostais itse rakentaa taas jotain. Eli olisko luonteva ratkaisu tyydyttää molemmat tarpeet kasaamalla tollainen Marshall Style 18W kit + siihen PPIMV tai VVR: https://www.tube-town.net/ttstore/K … t-Marshall-Style-18-Watt::7360.html ?
Metalkallo
27.01.2016 17:07:26
klobasa: JD Simon kitarointia ja soundia kovasti youtubesta ihailleena kiinnostais kokeilla Marsusoundia. Tämä siitäkin huolimatta, että soundi lähtee sormista. Samaan aikaan kiinnostais itse rakentaa taas jotain. Eli olisko luonteva ratkaisu tyydyttää molemmat tarpeet kasaamalla tollainen Marshall Style 18W kit + siihen PPIMV tai VVR: https://www.tube-town.net/ttstore/K … t-Marshall-Style-18-Watt::7360.html ?

Tässä on videota tuosta marsu kitistä:
https://www.youtube.com/watch?v=jrPOlm0Cwhs

Tuo edustaa näköjään 1974x marsua mutta nuppi muodossa.
Tukka päässä, järki jäässä.
yanera
27.01.2016 19:01:53 (muokattu 27.01.2016 19:05:45)

Nyt omistan Marshall 1960a kaapin lisäksi uuden Marshall MG100HCFX:än ja siihen särön eteen TS-klooni, niin on maukas saundi.

Loistava cleani ja ne efektitkin ovat tuossa ihan hyviä.

Ja haluan painottaa sitä että se kuullostaa mahtavalta nimenomaan tuon kaapin, sekä TS-kloonin läpi.

Soolot buustaan Boss:in eq:lla fx-loopin läpi.

https://marshallamps.com/products/a … plifiers/mg-carbon-fibre/mg100hcfx/
Peavey, Krank - Marshall 1960A
Laulava Kylätohtori
01.02.2016 17:57:27 (muokattu 01.02.2016 18:02:47)
No niin, nyt saa kirjoittaa tännekin oikein luvan kanssa. Tuli ostettua Marshallin 4x12" kaappi 80-luvulta. Malli on JCM800 1984 Bass. Alkuperäiskunnossa piti olla, mutta yksi elementti on jossain kohtaa vaihdettu. Ei mulla silti kusetettu olo ole, vai pitäisikö olla?

Näistä juurikaan tiedä ja pienellä riskillä ostin näkemättä, mutta hinta oli edullinen, niin kai tämä hyvä diili oli.

Kuveja:

http://maihinnousu.net/a/gallery.php?artist_id=2572

e. Niin, ja kertokaa nyt jotain noista elementeistä, kun tiedä niistä oikein mitään. Eli 3 kpl G12H-100, jotka lienevät alkuperäisiä ja 1 kpl G12M-70, mikä lienee vaihdettu. Ei kai näissä mitään sekaelementtejä ole voinut uutena olla...
They pass too much electricity. -SRV
Gary the pine
02.02.2016 13:50:55
Laulava Kylätohtori: No niin, nyt saa kirjoittaa tännekin oikein luvan kanssa. Tuli ostettua Marshallin 4x12" kaappi 80-luvulta. Malli on JCM800 1984 Bass. Alkuperäiskunnossa piti olla, mutta yksi elementti on jossain kohtaa vaihdettu. Ei mulla silti kusetettu olo ole, vai pitäisikö olla?

Näistä juurikaan tiedä ja pienellä riskillä ostin näkemättä, mutta hinta oli edullinen, niin kai tämä hyvä diili oli.

Kuveja:

http://maihinnousu.net/a/gallery.php?artist_id=2572

e. Niin, ja kertokaa nyt jotain noista elementeistä, kun tiedä niistä oikein mitään. Eli 3 kpl G12H-100, jotka lienevät alkuperäisiä ja 1 kpl G12M-70, mikä lienee vaihdettu. Ei kai näissä mitään sekaelementtejä ole voinut uutena olla...

Ei ole sekaelementtejä alunperin, yks todennäköisesti sanonu poks ja vaihdettu tilalle mikä on käteen sattunu. En tiedä pitäiskö olla kusetettu olo, mulla olis jos olisin nelikkoa ollut ostamassa ja ei olis tuollasesta mainittu. Ja noi nyt ei ole keskenään sinne päinkään...

Nuo lienee bassoversiot G12H-satkusta ja vallan pätevä ämyri on, seiskakymppisestä en niin välitä, varsinkaan noin tuoreesta.

Kaappi itsessäänhän on hyvinkin oiva komero.

Onkos Soho Rose muuten kyseessä?
Laulava Kylätohtori
02.02.2016 14:11:25
Gary the pine: Ei ole sekaelementtejä alunperin, yks todennäköisesti sanonu poks ja vaihdettu tilalle mikä on käteen sattunu. En tiedä pitäiskö olla kusetettu olo, mulla olis jos olisin nelikkoa ollut ostamassa ja ei olis tuollasesta mainittu. Ja noi nyt ei ole keskenään sinne päinkään...

Nuo lienee bassoversiot G12H-satkusta ja vallan pätevä ämyri on, seiskakymppisestä en niin välitä, varsinkaan noin tuoreesta.

Kaappi itsessäänhän on hyvinkin oiva komero.

Onkos Soho Rose muuten kyseessä?

Jep, Soho Rose lukee takana. Onko tuttu kaappi?

Kuinka paljon hintaeroa noissa G12H-100:ssa ja G12M-70:ssä on? Tuon hinta oli ihan kohtuullinen, mutta kun se myytiin alkuperäisenä (erään tunnetun suomalaisen muusikon toimesta), niin pitääpä katsoa, jos tuosta jotain reklamaatiota alkaa tekemään...
Gary the pine
02.02.2016 14:40:49
Laulava Kylätohtori: Jep, Soho Rose lukee takana. Onko tuttu kaappi?

Kuinka paljon hintaeroa noissa G12H-100:ssa ja G12M-70:ssä on? Tuon hinta oli ihan kohtuullinen, mutta kun se myytiin alkuperäisenä (erään tunnetun suomalaisen muusikon toimesta), niin pitääpä katsoa, jos tuosta jotain reklamaatiota alkaa tekemään...

Hintaerosta osaa sen kummemmin sanoa, jollekin toi on ihan ok, mun mieli on liian herkkä tommosille epäsarjoille, parittomat luvut ja sen semmoset :-)

Saahan ton yhden myytyä jollain kympillä ja sitten metsästää irtosatkun tilalle, jos siis omaa tämmösen penaalin mielenmaailman missä kaiken täytyy jotenkin mätsätä...

Tai sit soittelee semmosenaan jos kuulostaa omaan korvaan hyvältä.

Hinta sikäli ei tainnut olla kuitenkaan mikään ryöstö, enkä usko tässä tapauksessa tahallisuuteen, enemmänkin unohdukseen.
Laulava Kylätohtori
02.02.2016 15:08:56
Gary the pine: Hintaerosta osaa sen kummemmin sanoa, jollekin toi on ihan ok, mun mieli on liian herkkä tommosille epäsarjoille, parittomat luvut ja sen semmoset :-)

Saahan ton yhden myytyä jollain kympillä ja sitten metsästää irtosatkun tilalle, jos siis omaa tämmösen penaalin mielenmaailman missä kaiken täytyy jotenkin mätsätä...

Tai sit soittelee semmosenaan jos kuulostaa omaan korvaan hyvältä.

Hinta sikäli ei tainnut olla kuitenkaan mikään ryöstö, enkä usko tässä tapauksessa tahallisuuteen, enemmänkin unohdukseen.

Joo, saa olla. En usko itsekään tahallisuuteen. Halvalla tuon sain, eikä tällä ole muutenkaan rahallista merkitystä - enemmän juurikin henkistä laatua...
tuskiz
02.02.2016 15:44:53
Omistan mallintavan vahvarin jossa on Marshallin profiileita ja kaikki on hyvin. Lasketaanko?
Shredator
02.02.2016 15:46:58

Laulava Kylätohtori: Joo, saa olla. En usko itsekään tahallisuuteen. Halvalla tuon sain, eikä tällä ole muutenkaan rahallista merkitystä - enemmän juurikin henkistä laatua...

Mulla ois sulle kaupan tuohon sopiva Celestion...Mmm?
"If everyone is thinking alike, then somebody isn't thinking." Tilutusta: https://www.youtube.com/watch?v=cvKpIDCJw1o
Laulava Kylätohtori
02.02.2016 15:50:16
Shredator: Mulla ois sulle kaupan tuohon sopiva Celestion...Mmm?

Ehta G12H-100 hulmuavien takatukkien ajoilta? Mitäs tuossa hintaa pitelee? Tai vaihtoa ehtaan WGS:n Greenback-kopioon....
morgga
04.02.2016 09:13:11
Testasin viikko sitten jcm900 high gain dual reverbiä. Oli sen verran hyvä, että 6505+ saa lähteä etsimään uuden kodin.

Loistava nuppi hevihommiin, erittäin riitaa haastava ja erotteleva soundi ja sopivasti botnea.

En ymmärrä tuosta trankkupiiristä itkiöitä.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)