Aihe: Bugeran lippulaiva karahti karille
1 2 3 4 515 16 17 18 19 20 21
s8na
10.05.2013 08:50:34 (muokattu 10.05.2013 08:51:22)

Kyllähän tää vähän tahtoo olla tällä kamapalstalla niin, että 90% näistä vihaketjuista käsittelee kolmea aihetta ja eräs dude pyörii katalyyttinä liekille.
Vallu-Veke
10.05.2013 09:01:05
H.Corruption: En tunne tuota tekniikkaa kovin hyvin, mutta luulempa sillä tehdyn vahvistimen maksavan aika lailla, jotta se olisi kannattavaa.
Joku Plexin tai Twinin tyyppinen yksinkertainen varmaan onnistuisiukin, mutta joku monimutkaisempi moderni malli olisi aivan liian kallis tehdä kannattavasti.

Hieman pilke silmäkulmassa määkin laitoin juttua. Mahdollistahan kaikki on.
Paras on opetella kantamaan ja käsittelemään laitteitaan hieman huolellisemmin.

Itse aloittelin 80-luvun alussa, jollain Hagströmin transistorivahvistimella, jonka mallia en onneksi enää muista. Se oli ihan karmea. Soittelin ilman sähköjä mieluummin. Sen ajan halpis, johon oli varaa. Taisin antaa vähän uramawaa vihapäissäni siihen. Vanha putkiradio oli parempi.
Bugera on varmaan ihan eri planeetalta.
Jos mun nuoruudessa olisi ollut bugera soundia tuohon hintaan, niin ei juuri transistorivehkeet olisi kiinnostanut. Soittolaitteet hommasin lehtiä ja mainoksia jakamalla.
blues guitar
10.05.2013 09:43:31

s8na: Kyllähän tää vähän tahtoo olla tällä kamapalstalla niin, että 90% näistä vihaketjuista käsittelee kolmea aihetta ja eräs dude pyörii katalyyttinä liekille.

Riitaan tarvitaan aina vähintään kaksi.
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
Laulava Kylätohtori
10.05.2013 10:20:21
Se, että Bugerasta on paljon tarinoita johtuu myös siitä, että niitä ostetaan suhteessa paljon (jopa eniten). Tästä syystä pitäisi olla tiedossa todellinen myynti määrä sekä viallisten määrä, koska suuresta volyymista johtuen nettitarinat eivät enää anna oikeaa kuvaa.

Itse en edelleenkään ole Bugeran äänitorvi tai fanittaja. Yksi ollut, se toimi moitteetta, mutta myin sen eteenpäin ja ostin paremman tilalle. Se, mitä itse haluan (vain ja ainoastaan) on, että turhat mutuilut ja mustamaalaukset jätetään pois (niin tästä kuin muistakin ketjuista). Kaikilla ei vain ole halua tai mahdollisuutta ostaa sitä kalliimpaa ja laadukkaampaa. Nämä säästä lisää ja ostaa sejase on vähän kuin (kärjistäen) käskisi Afrikan poikaa menemään kauppaan ostamaan ruokaa, eikä kuolla nälkään...

Ja olen edelleen sillä kannalla, jota yritän itsekin noudattaa. Eli jos ei ole mitään muuta sanottavaa keskusteltavasta tuotteesta kuin se, ettei sitä koskaan ostaisi ja se on täysin paska, niin silloin ei kannata keskusteluun osallistua. Koskee siis kaikkia ketjuja. Mikä järki koko foorumissa edes olisi, jos jokainen kävisi rölöttämässä inhokkiensa ketjut täyteet pelkkää omiin mielipiteisiin ja kuvitelmiin perustuvaa paskaa...
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
aristoteles666
10.05.2013 11:03:11

blues guitar: Riitaan tarvitaan aina vähintään kaksi.

itse asiassa ei, jucciz jatkoi sitä vielä seuraavana päivänäkin ja jatkoi sitä toisessa ketjussakin.
kyllä yksikin riittää.
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
ReBeat
10.05.2013 12:27:01

Itselleni on kanssa muodostunut elämässä sellainen näkemys riidan syntymisestä sekä sen käynnissä pysymisestä, että ei siihen välttämättä kahta tarvita. Yksi itseriittoinen riitaaja riittää siihen että vallitsevana tunnelmana on riita, vaikka toinen ei osallistuisi siihen mitenkään.
Ziggy Bubba
10.05.2013 12:35:38 (muokattu 10.05.2013 15:31:36)

s8na: Kyllähän tää vähän tahtoo olla tällä kamapalstalla niin, että 90% näistä vihaketjuista käsittelee kolmea aihetta ja eräs dude pyörii katalyyttinä liekille.

Jos jokin bändi, musagenre tai tuotemerkki ei kiinnosta millään tavalla on musta suht turha kirjoittaa aihetta koskevaan ketjuun. Harvoin siitä mitään kovin hyvää seuraa. E: Dr. Laulu tossa jo mun pointin esittikin.
Yhden miehen pläskiä pruttua ja tunnelmaa: CROOKMACHINE
markkuilari
10.05.2013 13:50:57
Laulava Kylätohtori: Mikä järki koko foorumissa edes olisi, jos jokainen kävisi rölöttämässä inhokkiensa ketjut täyteet pelkkää omiin mielipiteisiin ja kuvitelmiin perustuvaa paskaa...

Paremmin asiaa ei voi ilmaista. Nyt kun se on väännetty ratakiskosta jo useamman toimesta, niin jokohan se Tampereellakin ymmärrettäisiin(enkä tarkoita kaikkia Tampereella asuvia).
jniska
10.05.2013 14:19:53
Ei mulla ole mitään sanottavaa Bugerasta, kun en ole soittanut sellaisella enkä halua omistaakaan. Mutta nyt tämä usean henkilön yhteen Tamperelaiseen muusikkoon kohdistama rölötys / vihanpito alkaa olla jo hyvän maun rajamailla.

Kun ketjun otsikko katsoo ja aloitusviestejä, niin tässä ketjuss animenomaan on tarkoitettu keskusteltavan Bugeran ominaisuuksista ja ongelmista. Älkää nyt hyvät ihmiset käykö yhden henkilön kimppuun porukalla, raukkamaista on se.

LUKKOA
Kai sitä saa jonkinlaiset kitarakamat omistaa sentään !!
Laulava Kylätohtori
10.05.2013 14:25:22
^ Komppia. Eiköhän tässä ketjussa ole kaikki sanottava jo sanottu...

LUKKOA!
Met trasikoittim bisi Vanha Rauma iha vaa aikanguluks.
aristoteles666
10.05.2013 14:27:49 (muokattu 10.05.2013 14:30:51)

jniska: Ei mulla ole mitään sanottavaa Bugerasta, kun en ole soittanut sellaisella enkä halua omistaakaan. Mutta nyt tämä usean henkilön yhteen Tamperelaiseen muusikkoon kohdistama rölötys / vihanpito alkaa olla jo hyvän maun rajamailla.

Kun ketjun otsikko katsoo ja aloitusviestejä, niin tässä ketjuss animenomaan on tarkoitettu keskusteltavan Bugeran ominaisuuksista ja ongelmista. Älkää nyt hyvät ihmiset käykö yhden henkilön kimppuun porukalla, raukkamaista on se.

LUKKOA

otit kai huomioon juccizen haukkumiset minua kohtaan muissakin ketjuissa kuin tässä, kun aloit puolustamaan jukkista? tai sen jatkumisen keskustelun jo loputtua?

tai etten alentunut toisen henkilön solvaamiseen?
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
Hynkel
10.05.2013 14:57:47
aristoteles666: otit kai huomioon juccizen haukkumiset minua kohtaan muissakin ketjuissa kuin tässä, kun aloit puolustamaan jukkista? tai sen jatkumisen keskustelun jo loputtua?

tai etten alentunut toisen henkilön solvaamiseen?

Kyllä kaikkia voi yrittää kunnioittaa, ja jos ei tiedä miten, niin vaikka pitämällä suunsa kiinni. Täällä voisi pikkumainen ihminen alkaa kaivaa sinunkin kirjoituksistasi vaikka mitä, mutta mitäpä se hyödyttäisi? Anna olla jo.
Ukonete prosím výstup a nástup, dvere se zavírají.
blues guitar
10.05.2013 14:58:28 (muokattu 10.05.2013 15:08:10)

aristoteles666: itse asiassa ei, jucciz jatkoi sitä vielä seuraavana päivänäkin ja jatkoi sitä toisessa ketjussakin.
kyllä yksikin riittää.

olet väärässä. ei riitä.
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
JaaGeRMaisTeR
10.05.2013 15:43:47
Laitan itekkin suosituksen lukolle. Kylläpä tämä ampui molemmin puolin yli.. Puolesta ja vastaan. Perus settiä.. Provosointia ja siitä herneensä nenään vetäneet ja siitähän ne lähtee :)

Karqhti bugeran paatti karille.. Muttei ole ainoa mikä sen on tehnyt.
V
Gabe
10.05.2013 16:34:18
Älkää nyt lyökö lukkoa.. olisi hauska kuulla miten aloittajan seuraavalle Bugeralle sitten lopulta käy. Saisi tarina myös jonkinlaisen päätöksen, haullakin tästä ketjusta irtoaisi sitten vähän enemmän faktaa (jos joku tämän jaksaa läpi kahlata :).

Ottakaa rennosti.. aurinko paistaa ja kyse on kuitenkin vain vahvistimista. :D
Lancelot
10.05.2013 17:48:15
Lukkoa vaan tälle, ja uudeksi aiheeksi; Omistan Bugeran, ja kaikki on hyvin;)
Twinkle
10.05.2013 17:53:11
jniska: Ei mulla ole mitään sanottavaa Bugerasta, kun en ole soittanut sellaisella enkä halua omistaakaan. Mutta nyt tämä usean henkilön yhteen Tamperelaiseen muusikkoon kohdistama rölötys / vihanpito alkaa olla jo hyvän maun rajamailla.

Njääh, niinkuin joku tässä ketjussa sukkelasti totesi, toki viivaten aiheena oleviin vahvareihin, niin kyllähän se maine on jostakin syystä tullut. Niin makaa kuin metsä vastaa ja muita viisauksia.
Gabe
10.05.2013 18:01:24
Lancelot: Lukkoa vaan tälle, ja uudeksi aiheeksi; Omistan Bugeran, ja kaikki on hyvin;)

Käyhän se niinkin, sinne voivat mennä sitten kaikki Bugeraa vihaavat kommenttejaan laukomaan. ;)
Ziggy Bubba
10.05.2013 18:24:37 (muokattu 10.05.2013 18:33:05)

Gabe: Käyhän se niinkin, sinne voivat mennä sitten kaikki Bugeraa vihaavat kommenttejaan laukomaan. ;)

Niinhän siinä tais Gibsoninkin kanssa käydä, vaikka alkuperäinen tarkoitus tais olla eri. Ite taisin ottaa osaa Gibsonin kaularakenne -keskusteluun tuolla, eikä siitäkään ilman turhaa vääntämistä selvitty.

Samanlaista vääntöä ei kyllä saa jos menee Fender-ketjuun juttelemaan vintage-F:ien hölmöstä kaularaudan säätöpaikasta tai 3-palaisen Tele-tallan heikkouksista.

Gibson, Bugera ynnä muut vaan taitavat herättää vähän turhan paljon tunteita tällä palstalla.
Yhden miehen pläskiä pruttua ja tunnelmaa: CROOKMACHINE
Gabe
10.05.2013 18:31:31
Ziggy Bubba: Niinhän siinä tais Gibsoninkin kanssa käydä, vaikka alkuperäinen tarkoitus tais olla eri. Ite taisin ottaa osaa Gibsonin kaulaliitos -keskusteluun tuolla, eikä siitäkään ilman turhaa vääntämistä selvitty.

Näinhän siinä kävi, minusta asiallinen kritiikki perusteluineen on aina mielenkiintoista luettavaa ja paikallaan. Monesti se asiallinen vain hukkuu sinne turhan rölön ja höpötyksen joukkoon eikä (itsekään) aina osaa reagoida siihen oikein. Eihän täydellisiä kamoja tai ratkaisuja ole olemassakaan.

Samanlaista vääntöä ei kyllä saa jos menee Fender-ketjuun juttelemaan vintage-F:ien hölmöstä kaularaudan säätöpaikasta tai 3-palaisen Tele-tallan heikkouksista.

Ei saa ei. :) Fenkut on selkeästi enemmän työkaluja, ihmiset suhtautuvat niihin huomattavasti viileämmin. Tuo keinotekoinen kuluma (tai sen kritisointi) mitä nykyään näkyy yhä enemmän näyttää aiheuttavan selvästi tavallista enemmän kiehuntaa Fenderin omistajienkin keskuudessa. :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)