![]() 17.08.2013 18:58:41 | |
---|---|
Jos lukija sais asetuksista valita, näyttääkö tori nostetut nostettuina, veikkaan, että aika moni valitsis, että ei näytä. Uudet ilmotukset eivät löydy niin helposti nostojen takia jos hakutuloksia on sivukaupalla. Nostot on siis hyvä ilmottajalle, mutta ei lukijoille. Toripolitiikka varmaan pyrkii tasapuolisuuteen. Mun mielestä tuo nostelu on vähän kun pumppais keskustelussa ketjuja ilman uutta asiaa. Ei nyt niin vakavaa, mutta ei välttämättä se paraskaan systeemi. | |
![]() 17.08.2013 19:42:07 (muokattu 17.08.2013 19:43:10) | |
Arkka: Jos lukija sais asetuksista valita, näyttääkö tori nostetut nostettuina, veikkaan, että aika moni valitsis, että ei näytä. Uudet ilmotukset eivät löydy niin helposti nostojen takia jos hakutuloksia on sivukaupalla. Nostot on siis hyvä ilmottajalle, mutta ei lukijoille. Toripolitiikka varmaan pyrkii tasapuolisuuteen. Mun mielestä tuo nostelu on vähän kun pumppais keskustelussa ketjuja ilman uutta asiaa. Ei nyt niin vakavaa, mutta ei välttämättä se paraskaan systeemi. Tämäkin on minun mielestä niin ja näin. Tämä saattaa olla vain minun oikkuni, mutta kyllä minulla vaihtelee hetkittäin minkälaiselle tavaralle olen altis. Tällä viikolla tätä ja ensi viikolla toista. Jos nyt nuo nostot jäisi pois niin mahdollisesti sellaisia tavaroita joita joku nostaisi etusivulle, jäisi minun haaviini. Siis jos vertaa että näitä samoja pitäisi hakemalla hakea. Vaikket esimerkiksi sinä ole hakemassa juuri sitä tavaraa, jota nostetaan joka toinen päivä, joku muu voi juuri sillä kolmannella nosto kerralla nähdä sen ilmoituksen ensimmäistä kertaa ja ostaa sen pois. Itsekin lukeudun porukkaan, joka käy todella ahkerasti muusikoiden.net:ssä, mutta monet käyvät myös kerran viikossa. Tällaisella rytmillä ei nostot paljon harmita. Ja oikeestaan samasta syystä (kääntäen) ihmettelen miksi ne nostot niin paljon haittaa. Jos (kuten minulla) on muusikoiden.net auki melkein jatkuvasti, niin näen ja huomaan myös useimmat uudet ilmoitukset, nostojen seassa. Ja ei niitä uusia ilmoituksia enempää tule jos nostot jäisi pois. No tämä on vain ihmettelyä. Kyllähän minua joskus harmittaa joku tuote joka kiinnostaa ja jonka hinta ei tipu. Mutta silloinkin minua harmittaa se hinta eikä se ilmoituksen nostaminen. Edit. Kirjoitusvihre. | |
![]() 17.08.2013 20:42:54 (muokattu 17.08.2013 20:44:01) | |
wuchi: Jos nyt nuo nostot jäisi pois niin mahdollisesti sellaisia tavaroita joita joku nostaisi etusivulle, jäisi minun haaviini. Siis jos vertaa että näitä samoja pitäisi hakemalla hakea. Ymmärrän että tilanteita torilla on monenlaisia ja käyttäjillä kaikilla vähän eri tyyli, mutta tossa täytyy huomioida se, että vaikka tällasia satunnaisia hyötyjä olisi, niin niillä ilmotuksilla on tuhansia lukijoita ja enemmistö harvoin juhlii nostoja. Suurin hyöty on aina ilmottajalle. Oleellisinta olisi kehittää hakua ja muita toimintoja niin kuin ylläpito on kiitettävästi tehnytkin. Ja oikeestaan samasta syystä (kääntäen) ihmettelen miksi ne nostot niin paljon haittaa. Jos (kuten minulla) on muusikoiden.net auki melkein jatkuvasti, niin näen ja huomaan myös useimmat uudet ilmoitukset, nostojen seassa. Ja ei niitä uusia ilmoituksia enempää tule jos nostot jäisi pois. Huomaa, että nyt kun nostoja katsotaan pahalla, niitä tehdään murto-osa siitä, mitä niitä tehtäisiin jos niihin aletaan kannustaa ..josta päästäänkin seuraavaan pointtiin: Nostoista on suurin hyöty nostajalle silloin kun niitä ei suvaita. Tästä syystä nostelua harjoittavan ilmottelijan ei kannattaisi edes ajaa asiaa nostelun puolesta :) | |
![]() 17.08.2013 21:34:27 (muokattu 17.08.2013 21:36:18) | |
Terry Pantheras: Tätä jotkut käyttää selkeästi tahalleen ja ärsyttääkseen. Minusta se on aika jees :D Myöskin turhia kommentteja ilmestyy toisinaan myynti-ilmoituksiin: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=784102 Olen kanssasi täysin samaa mieltä. Näitä "kaikkitietäviä" joka asiaan kommentoijia tällä saitilla riittää. Harmi. | |
![]() 17.08.2013 22:22:35 | |
Arkka: Ymmärrän että tilanteita torilla on monenlaisia ja käyttäjillä kaikilla vähän eri tyyli, mutta tossa täytyy huomioida se, että vaikka tällasia satunnaisia hyötyjä olisi, niin niillä ilmotuksilla on tuhansia lukijoita ja enemmistö harvoin juhlii nostoja. Suurin hyöty on aina ilmottajalle. Oleellisinta olisi kehittää hakua ja muita toimintoja niin kuin ylläpito on kiitettävästi tehnytkin. Huomaa, että nyt kun nostoja katsotaan pahalla, niitä tehdään murto-osa siitä, mitä niitä tehtäisiin jos niihin aletaan kannustaa ..josta päästäänkin seuraavaan pointtiin: Nostoista on suurin hyöty nostajalle silloin kun niitä ei suvaita. Tästä syystä nostelua harjoittavan ilmottelijan ei kannattaisi edes ajaa asiaa nostelun puolesta :) No myönnän että ajattelen asiaa kyllä kapealla katseella :) Ehkä sellainen ostokulttuuri, joka täällä todennäköisesti vallitsee, on heräteostelu. Ja se osaltaan vaikuttaa siihen että myyjät haluaisivat että oma ilmoitus olisi aina etusivulla niidenkin nähtävillä, jotka eivät ole mitään hakemassa. Jos otan itseni esimerkiksi: jos joku etsii artikkelia jota myyn, hän hakukoneella hakee ilmoituksia ja löytää ilmoitukseni - mahdollinen kauppa. Mutta jos ilmoituksessani on esimerkiksi vaihto ehdotus johonkin muuhun tavaraan, niin ne joilla on ylimääräisenä hakemani artikkeli ja saavat kipinän myymääni tuotteeseen vasta lukiessaan ilmoituksen, todennäköisesti löytävät sen siitä etusivulta. Eli pointtini on vaan se että myös heräteostelijan kannalta nostelu voi olla hyvä asia. Kunhan höpisen :) | |
![]() 17.08.2013 22:30:40 | |
Terry Pantheras: Myöskin turhia kommentteja ilmestyy toisinaan myynti-ilmoituksiin: http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=784102 Jep jep, huh huh. | |
![]() 17.08.2013 22:57:35 | |
wuchi: No myönnän että ajattelen asiaa kyllä kapealla katseella :) Ehkä sellainen ostokulttuuri, joka täällä todennäköisesti vallitsee, on heräteostelu. Ja se osaltaan vaikuttaa siihen että myyjät haluaisivat että oma ilmoitus olisi aina etusivulla niidenkin nähtävillä, jotka eivät ole mitään hakemassa. Jos otan itseni esimerkiksi: jos joku etsii artikkelia jota myyn, hän hakukoneella hakee ilmoituksia ja löytää ilmoitukseni - mahdollinen kauppa. Mutta jos ilmoituksessani on esimerkiksi vaihto ehdotus johonkin muuhun tavaraan, niin ne joilla on ylimääräisenä hakemani artikkeli ja saavat kipinän myymääni tuotteeseen vasta lukiessaan ilmoituksen, todennäköisesti löytävät sen siitä etusivulta. Eli pointtini on vaan se että myös heräteostelijan kannalta nostelu voi olla hyvä asia. Kunhan höpisen :) Se on vaan niin, ikävä kyllä, ettei sillä ole väliä onko heräteostos vai joku muu jos ei ole kenelläkään rahaa ostaa mitään. Siis heräteostoksissa varmaan saavat enemmän hyötyä nostoista muutaman satasen kitarat enemmän kuin tuhansien eurojen soittimet. On siis ihan turha nostaa sitä tonnin keppiä joka toinen päivä ja kuukausien ajan hintaa yhtään tiputtamatta. Jos laitan joka päivä ilmoituksen joka kitaraosastolle ,että ostan kitaran euron kilo hintaan,samoin vahvarit,kaapit ja efektit voisivat olla samalla taksalla. kuka oikeasti haluaa ,että torista tulee tällainen jossa yritetään onnella onkia mahdollisia diilejä.. Esimerkiksi huuto.net on tämäntyylinen sivusto ja en kyllä usko ,että kukaan haluaa tätä toria muuttaa sellaiseksi. En minä ainakaan. Minusta kerta viikossa voi ilmoituksen nostaa,mutta jos sen tekee useammasti niin silloin olisi hyvä tarkastaa hintaa. Kun itse soitan monenlaisia soittimia ja omistan myös paljon sellaisia vehkeitä joita voisi myydä, mutta ei ole koko ajan järkeä pitää myynti-ilmoituksia niin ei ole mukava katsoa aina niitä samoja ilmoituksia jotka ovat nostettu samalla hinnalla. Kun tulee siksi seurattua jos siellä olisi kenties joku vaihtamassa näihin mitä minulta löytyy,mutta joita en ala puoli-ilmaiseksi tai laukun hinnalla myymään. Toinen juttu on myös joidenkin tuotteiden kommentointi ,jonka itse olen jättänyt pois. Ihan siitä syystä , että vaikka sen ilmoituksen tekee kuinka asialliseksi tahansa niin aina sinne kommentteihin tulee ihan asiattomia kommentteja. Ei varmasti kukaan halua omaan ilmoitukseen täysin asiattomia heittoja tyypeiltä joiden kanssa ei ole edes ollut missään tekemisissä koskaan. Suurin osa osaa käyttää toria ihan hyvin,mutta kyllä sieltä löytyy niitäkin joilla olisi parantamisen varaa. | |
![]() 17.08.2013 23:17:47 | |
mpekkanen: On siis ihan turha nostaa sitä tonnin keppiä joka toinen päivä ja kuukausien ajan hintaa yhtään tiputtamatta. Olet mielestäni väärässä. Myytävän tuotteen hinta ei korreloi mitenkään nostojen määrän kanssa. Leikitään vaikka, että myyn halvimmillaan kaupassa 2500e maksavaa superstratoa 1500e pyyntihinnalla. Hintapyyntö on tuossa vaiheessa mielestäni erittäin kohtuullinen varsinkin jos soitin on hyvässä kunnossa. Kyseessä saattaa kuitenkin olla vähän harvinaisempi tai tuntemattomampi tuote, jolloin myymistä varten parasta olisi saada kyseinen tuote mahdollisimman monen nähtäväksi ostajan löytämiseksi. Gibsoneita, Fendereitä sun muita perusmerkkejä osataan kyllä hakea haulla, mutta harvinaisempia/monille tuntemattomia merkkejä ei. Näin ollen todennäköisyys, että joku löytäisi kauppaamani kitaran alasivulta 23 on todella pieni ja siksi nosto listan kärkeen silloin tällöin auttaa myyntiä paljon. Ymmärrän kyllä hyvin toripalstaa paljon lukevien ärsytyksen jatkuvista nostoista, mutta ainakin itse huomaan nopeasti muistavani ilmoituksen x kuvan ja skippaavani seuraavaan. Ja mpekkanen, näin kehitystoiveena: Voisitko panostaa hieman enemmän kirjoitustesi ydinsanomaan. Kirjoitat hemmetin pitkiä viestejä, joiden pääpointtia on erittäin vaikea hahmottaa. Näin ollen kirjoituksiisi on myös hankala vastata ja kommentoida, kun ei tiedä, mikä osa kirjoituksestasi on se viestin pääsanoma ja mikä ns. "tajunnanvirtaa". | |
![]() 17.08.2013 23:21:42 | |
Vladi: Ymmärrän kyllä hyvin toripalstaa paljon lukevien ärsytyksen jatkuvista nostoista, mutta ainakin itse huomaan nopeasti muistavani ilmoituksen x kuvan ja skippaavani seuraavaan. Monestihan nämä kohtuullisistakin nostoista valittavat ovat melkoisia toripoliiseja. 31 grams of crank and still kicking. | |
![]() 17.08.2013 23:26:11 | |
IntriguingMan: Monestihan nämä kohtuullisistakin nostoista valittavat ovat melkoisia toripoliiseja. Ehkä näinkin. Uskoisin, että asiassa on kultainen keskitie. Torilla on nykyään jo semitiukat rajoitukset uusien ilmoitusten suhteen, mikä auttaa asiaan. Jos nostojen määrää haluttaisiin universaalisti kontrolloida, niin rajoitetaan uusien ilmoitusten viikottainen määrä vaikka kolmeen. | |
![]() 17.08.2013 23:48:10 | |
Kysymys on pelkästään siitä, että halutaanko että tori on mukavasti lähestyttävä kokonaisuus, vai halutaanko että sitä tuntuu ikävältä selata. Jos jälkimmäistä halutaan, niin kyllä sekin onnistuisi oikein helposti. Ei muutakuin nostellaan kilpaa vaan, kaikki mukaan talkoisiin. Itse toivoisin natsitiukat nostelurajoitukset, koska se tekisi torista automaattisesti paremman. Jos parantaa halutaan, niin se on ainoa oikea tie. Kaikissa asioissa ei ole edes kultaista keskitietä, vaan on vain joko oikea tai väärä vaihtoehto. | |
![]() 17.08.2013 23:56:33 (muokattu 17.08.2013 23:57:57) | |
ReBeat: Itse toivoisin natsitiukat nostelurajoitukset, koska se tekisi torista automaattisesti paremman. Jos parantaa halutaan, niin se on ainoa oikea tie. Kaikissa asioissa ei ole edes kultaista keskitietä, vaan on vain joko oikea tai väärä vaihtoehto. Kannatan tätä.. Paras mitä joskus näin oli sama ilmotus kolmesti saman päivän aikana aamupäivällä,ltapäivällä ja vielä vähän ennen puoltayötä.. laitoin piruuttani kaverille pv:n, että olis vielä 20min aikaa nostella tuota ilmotusta.. Ei muuten nostanut :) *Maailma on potta* | |
![]() 18.08.2013 00:30:20 | |
ReBeat: Kysymys on pelkästään siitä, että halutaanko että tori on mukavasti lähestyttävä kokonaisuus, vai halutaanko että sitä tuntuu ikävältä selata. Jos jälkimmäistä halutaan, niin kyllä sekin onnistuisi oikein helposti. Ei muutakuin nostellaan kilpaa vaan, kaikki mukaan talkoisiin. Itse toivoisin natsitiukat nostelurajoitukset, koska se tekisi torista automaattisesti paremman. Jos parantaa halutaan, niin se on ainoa oikea tie. Kaikissa asioissa ei ole edes kultaista keskitietä, vaan on vain joko oikea tai väärä vaihtoehto. Vaikka tuossa äsken joku haukkui kirjoituksiani, ettei niistä tajunnanvirrasta saa selvää,niin.... Tästä asiasta olen samaa mieltä. On ikävää ettei jokaisen hintaiselle ja merkkiselle soittimelle ole samoja markkinoita. Kaikille samat säännöt ja toria on oikeasti mukavampi lukea kun ei ole samaa ilmoitusta joka toisella sivulla. Jos joku kokee ettei se parin kolmen tonnin Fender, Gibson tai joku muu arvo soitin liiku niin sen voi viedä myyntiin vaikka kitarapajalle tai jonnekkin muualle. Myös ne halvemmat soittimet voi lattaa huutokauppoihin tai työntää sängyn alle jos ne ei mene kaupaksi. Kyllä ihan tervettä järkeäkin voi käyttää näissä ilmoitusten tekemisissä. | |
![]() 18.08.2013 00:45:58 | |
ReBeat: Kysymys on pelkästään siitä, että halutaanko että tori on mukavasti lähestyttävä kokonaisuus, vai halutaanko että sitä tuntuu ikävältä selata. Jos jälkimmäistä halutaan, niin kyllä sekin onnistuisi oikein helposti. Ei muutakuin nostellaan kilpaa vaan, kaikki mukaan talkoisiin. Itse toivoisin natsitiukat nostelurajoitukset, koska se tekisi torista automaattisesti paremman. Jos parantaa halutaan, niin se on ainoa oikea tie. Kaikissa asioissa ei ole edes kultaista keskitietä, vaan on vain joko oikea tai väärä vaihtoehto. Mitenkään vinoilematta kysyn, että miten meinasit toteuttaa nämä rajoitukset? "Sinun ei tule nostoa tekemän"-tyyppinen sääntö olisi helppo kiertää esim. poistamalla edellinen ilmoitus ja lisäämällä uusi vaikka tunnin kahden päästä vedoten siihen, että tulin hetkellisesti toisiin aatoksiin myynnin suhteen, kunnes vilkaisin tiliäni ja totesin, että tarvitsen sittenkin rahat. Tuossa ylempänä mainitun kaltaiset äärimmäistapaukset sitten toki erikseen, kolme samasta tuotteesta laitettua ilmoitusta vuorokauden sisään ei ole hyvä juttu, varsinkaan jos edellistä ei poisteta. En nyt muista, onko saman tuotteen "multi-ilmoittaminen" torin säännöissä kiellettyä, mutta nostaminen ei ainakaan ole ja kyseessä on asia, jota olisi erittäin hankala valvoa. Tähän kun yhdistetään vielä se, että ilmoitukseen voi laittaa voimmassaolon loppumisen jo seuraavalle päivälle, niin hankalaksi menee. Koko torin logiikka pitäisi pistää täysin uusiksi ja tämän sivuston resurssit tuntien se tuskin tulee tapahtumaan. | |
![]() 18.08.2013 02:35:50 | |
mpekkanen: Vaikka tuossa äsken joku haukkui kirjoituksiani, ettei niistä tajunnanvirrasta saa selvää,niin.... Tästä asiasta olen samaa mieltä. On ikävää ettei jokaisen hintaiselle ja merkkiselle soittimelle ole samoja markkinoita. Kaikille samat säännöt ja toria on oikeasti mukavampi lukea kun ei ole samaa ilmoitusta joka toisella sivulla. Jos joku kokee ettei se parin kolmen tonnin Fender, Gibson tai joku muu arvo soitin liiku niin sen voi viedä myyntiin vaikka kitarapajalle tai jonnekkin muualle. Myös ne halvemmat soittimet voi lattaa huutokauppoihin tai työntää sängyn alle jos ne ei mene kaupaksi. Kyllä ihan tervettä järkeäkin voi käyttää näissä ilmoitusten tekemisissä. Tervettä järkeä. Mikä nostamisessa on niin hirveää että pitää käyttää tällaista kommentointia? Vituttaa että on myynnissä kalliita kamoja joihin ei itsellä ole varaa, niinkö? Miten niin kaikilla ei ole samat säännöt? Toria on mukavampi lukea kun ei tarvi katsella itseä kiinnostamattomia ilmoituksia? Kuka määrää sen, milloin "ei mene kaupaksi" kuten sanot, ja pitää huutokaupata? IMHO on ihan bullshittiä että tori olisi jotenkin kusessa tai hankala lukea ja käyttää siksi, että siellä on joitakin ilmoja usein näkyvillä. Skippaa vain yli jos ärsyttää, äkkiä ne sieltä huomaa jos toria paljon selaa. Tervettä järkeä tosiaan saa käyttää, ja olen muuten ihan samaa mieltä Vladin kanssa siitä, ettei jaarittelun seasta oikein millään tahdo löytyä punaista lankaa. Hän vain sanoo sen kohteliaammin kuin minä. Ukonete prosím výstup a nástup, dvere se zavírají. | |
![]() 18.08.2013 02:47:57 | |
Vladi: Mitenkään vinoilematta kysyn, että miten meinasit toteuttaa nämä rajoitukset? Ei toi oo helppoa keksiä, mutta luotan Mnetin neuvostoon että osaisivat kehittää toimivan ratkaisun. No äkkiä tässä kehittelin omankin: Kaiken pitäis perustua täsmälliseen otsikointiin/ilmoitustekstiin sekä uutena käyttöön otettavaan "metalaatikkoon", johon syötetyt tiedot myöskin näkyis kaikille. Se toimis samalla ikäänkuin tarkistuskoodina. Jälempänä lisää. Luonnollisesti siitä ensinnä lähdettäisiin että "myydään: myydään" ja "ostetaan: ostetaan" tyyppisellä otsikoinnilla heilahtais samantien viikon lukkobänni kaikkeen omaan ilmoitteluun. Uus metalaatikko olis ikäänkuin jonkinlainen kaksinnus, jossa pitäis heijastua ytimekkäästi että mitä ilmoituksessa on myynnissä / ostossa / vaihdossa. Tieto pitäis olla samaa kuin varsinaisessa otsikossa tai ilmoituksen sisällössä. Metalaatikossa olis ilmoitettava tuotteen täsmällisen nimen lisäks myös hinta. Sen tulisi täsmätä varsinaisessa ilmoituksessa olevaan hintaan. Jos ilmoituksessa olis monta tuotetta ja hintaa, ne kaikki pitäis pystyä listaamaan. Metalaatikko voisi olla avautuva valikko, josta sitten useammankin tuotteen pikatiedot näkyis kaikille. Hintoja vois muuttaa vapaasti ilmoituksen jättämisen jälkeenkin, mutta aina ne pitäis muuttaa sekä varsinaiseen ilmoitukseen että metalaatikkoon. Kohta kerrotaan syy. Samaan ilmoitukseen sais myöhemmin myöskin lisätä tuotteita. Ainoastaan tuotteiden ja hintojen lisääminen olis mahdollista. Metalaatikosta niitä ei sais poistettua kokonaan, niin kauan kuin ilmoitus olis voimassa. Jos tuote menis kaupaksi, se pitäis merkitä metalaatikkoon myydyksi. Sitä siis ei pystyis poistamaan sieltä, mutta varsinaisesta ilmoitustekstistä sais poistettua mitä vaan. Mikäli ei haluaiskaan myydä ilmoitukseen laittamaansa tuotetta, sen sais merkitä metalaatikkoon tekstillä "ei nyt". Molemmissa poikkeustilanteissa koko metalaatikon valikko muuttuis erottuvan väriseks. Näin ilmoituksista näkyis aina heti pikasilmäykselläkin mikäli käyttäjällä on ollut aktiviteettia jonkun ilmoitetun tuotteen suhteen, mutta jos se tuote ei tällä hetkellä enää syystä tai toisesta ole saatavilla/ajankohtainen. Erottuvan väriseks muuttunut metalokero kertois aina muuttuneesta tilanteesta. Ei kuitenkaan hintojen muutoksista. Kaikkien tuotteiden mahdollisen poikkeustilanteen luonteen pystyis tarkistamaan (vain kaksi vaihtoehtoa siis: 1. myyty , 2. ei nyt ). Ja sitten oleellinen mihin koko systeemi perustuis: Käyttäjän ilmoitukset pysyis torilla väkisin, riittävän monta päivää. Kukaan ei sais poistettua tekemäänsä ilmoitusta sieltä, ennenkuin anti-upping-aikaikkuna täyttyis sopivasti. Kaikki hetkellisestikin ilmoitetut tuotteet pysyis aina torilla ja metalaatikoissa vähintään muutaman päivän. Ehkä 4-5 päivää vois olla hyvä. Samaa tuotetta ei vois ilmoittaa eri ilmotuksiin hiukan eri nimillä. Jos laittais myyntiin kaksi samankaltaista tuotetta, ne pitäis erottaa lisätarkennussanalla toisistaan. Tohon olis ilmottajalla itsellään velvollisuus. Kaikenlaiset ympäripyöreät tuotesanakeplottelut, joilla vois yrittää samanaikaista tuplailmoittamista yhdestä tuotteesta, antais ilmiannon ja tuomion tullen bännia. Niin siis, homma perustuis torinaapurikyttäämiseen. Kun henkilö tekis uuden ilmoituksen, valppaat uppaamiseen kyllästyneet torikäyttäjät vois aina tarkastaa, onko henkilöllä sama tuote myynnissä tai "kellumassa" toisessa ilmoituksessa samaan aikaan. Varsinaisesta ilmoituksestahan tuote olis kenties yritetty pyyhkiä jäljettömiin, mutta metalaatikossa se näkyis aina väkisin. Mikäli käry kävis eli tuote löytyis toisesta samanaikaisesta ilmoituksesta --> muut painais pikimmiten torivalppausnappia. Asia menis tarkistukseen ja ratkaistavaksi (todennäköisesti johtais: AINAKIN viikon lukkobänniin). Uus käytäntö kannustais ennenkaikkea miettimään ilmoituksen sisältöä aina huolella. Että kun kerran jotain ilmottaa, niin se pitää olla jossain määrin harkitusti, eikä tilannetta voi ihan samantien alkaa muljaamaan uudestaan etusivulle. Vaan esim. viiden päivän päästä aikaisintaan. Ei vois tehdä muutamaan päivään toista ilmotusta, jossa olis sama tuote jo uudestaan myynnissä muutetuilla tiedoilla. "Sinun ei tule nostoa tekemän"-tyyppinen sääntö olisi helppo kiertää esim. poistamalla edellinen ilmoitus ja lisäämällä uusi vaikka tunnin kahden päästä vedoten siihen, että tulin hetkellisesti toisiin aatoksiin myynnin suhteen, kunnes vilkaisin tiliäni ja totesin, että tarvitsen sittenkin rahat. Tuollaisen venkslaamisen mahdollisuus pitäis poistaa muitta mutkitta. Pitäis olla niin että ilmoitus joko laitetaan tai ei laiteta ja oma moka jos ensimmäinen tilannearvio meni pieleen. Venkslaajan pitäis joutua odottelemaan että anti-upping-aikaikkunasta avautuisi uusi mahdollisuus ilmoituksen lisäämiseen. Mietin myöskin jonkinlaista sarjanumeron pakkoilmoitusvelvollisuutta. Eli "sarjanumeroiden alaiset" laitteet... ei välttämättä näkyviin metatietoihin, mutta niin kuitenkin että ostajakansalainen vois tarkastaa tuliko sarjanumeron osalta sitä mitä oli tietoihin kirjattu. Mikäli ei numero täsmääkään siihen mitä myyjä oli kirjannut metalaatikkoon, niin sehän on selvä nostokeplottelun merkki! Ei muuta kuin ilmoitusta ylläpidolle ja pitkää lukkobänniä myyjälle. Jälkikäteen. | |
![]() 18.08.2013 03:07:08 | |
Itse ehdottaisin, että olisi myös mahdollista laskea muiden ilmoituksia. Toisaalta reiluuden nimissä voisi tehdä sellasen automaation, että kaikki ilmot nostetaan joka yö klo 0:00 ;) | |
![]() 18.08.2013 05:14:19 | |
Itsehän näen torin ilmoitustauluna, tämä taitaa olla mainittukin jossain. Onneksi ylläpito ei tule koskaan ym. muutoksia tekemään. Huijausten kitkeminen riittäköön... Ukonete prosím výstup a nástup, dvere se zavírají. | |
![]() 18.08.2013 09:06:32 | |
Hynkel: Mikä nostamisessa on niin hirveää että pitää käyttää tällaista kommentointia. Minua ei nostot haittaa jos ne tehdään siististi. Sitten ärsyttää vähän kun nostoja tehdään joka toinen päivä ja edellisetkin ilmoitukset jätetään roikkumaan, pahimmmillaan on neljää viittä ilmoitusta samasta tavarasta. Tämä näyttää korostuvan usein kun myydään vähänkään kalliimpaa ja erikoisempaa tavaraa, myyjälle iskee paniikki kun se ei menekään heti. Hyvänä esimerkkinä mielestäni huonosta nostotyylistä käy eräs Bluetonen ac30, siitä taitaa olla jo neljä ilmoitusta nyt samaan aikaan. Hyvä esimerkki hyvästä nostotyylistä taas on jäsen Vladin Dustyroad, se nousee kyllä säännöllisesti mutta välit nostojen välillä ovat pitkät eivätkä vanhat ilmoitukset jää sinne pyörimään. | |
![]() 18.08.2013 09:55:21 (muokattu 18.08.2013 09:58:09) | |
Kyllä olen samaa mieltä siitä, että jos nostellaan nostelun vuoksi toivoen, että menisi kallis kitara tai vahvari kaupaksi on no sense asiaa. Itse kiikuttaisin kalliimman arvovahvarin/ kitaran Kitarapajalle tai muuhun asian tuntevaan liikkeeseen myyntiin. Miksi? Koska a) potentiaalisia tosi ostajia enemmän b) ulkomaiset ostajat ostavat näistä liikkeistä myös. Lisäksi jää tietysti nämä renkaanpotkijat ja vaihdossa tarjoajat pois. Olen muuten mpekkasen kanssa samaa mieltä siitä, että nostellaan ja nostellaan, mutta hinta ei tipu. Sehän on signaali jostain, jos tavara ei liiku mihinkään. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)