Aihe: I killed GAS!!
1 2 3 4 515 16 17 18 19
sustain65
10.09.2016 09:58:17
RaskasMielinen: Tuo voi olla tottakin, sillä jos kitaristi tuo bänditreeneihin aina uutta kampetta ja sotkee niillä taas kerran juuri löytymäisillään olleen koko bändin soundin, niin muu bändi tuskin katsoo sitä hyvällä. Siten bändihommat on ehkä hyväkin GAS:n tappaja.

Minä olen tehnyt niin, että kokeilen bändin kanssa jotakin uutta tai vähemmälle soitolle jäänyttä kampetta silloin kun ei ole heti tulossa uutta keikkaa. Ehkä parilla treenikerralla ja sitten taas vedän samoilla kamoilla millä ennenkin, elleivät kokeilut oikeasti tuo jotakin parempaa/sopivampaa bändiin.

Se olisi muille ihan hirveää, jos yksi kokeilisi joka treeneissä jotakin uutta roinaa ja kyseisen testailijan huomio olisi uusissa kamoissa vähän väliä.
Laulava Kylätohtori
20.09.2016 21:03:28
hallu: No ei ole, mutta olet sie melekonen fakiiri ja kultakorva. Tästä lähtien tiedän ottaa sun kirjotukset vakavammin, me operaidaan ihan eri leveleillä .

Ei se mitään, Hallu. En mäkään tajua mitään soundista, enkä kuule senkään vertaa, mutta ei se ole estänyt meikäläistä ajautumasta hirvittävään kamarunkkauksen syöveriin. Nyt alan olla jo kuivilla, mutta voi helvetti, miten monta erilaista romua sitä onkaan pitänyt ostaa ja testata. Toiset halpoja, toiset kalliita, mutta ei se soitto siitä parantunut. Välillä touhu taisi alkaa olemaan jo maanisen puolella.

Hauskaahan se oli omalla tavallaan, mutta kyllä nyt on taas ollut todella kiva palata soittamisen puolelle. Otettiin cover-listaan Johnny Winteriltä pari biisiä ja niiden hanskaan saaminen on ollut inspiroivampaa kuin yksikään spedu tai kitara pitkään pitkään aikaan...
Vaikka uskot itseesi, voit silti olla ihan paska.
hallu
20.09.2016 22:33:56
Laulava Kylätohtori: Ei se mitään, Hallu. En mäkään tajua mitään soundista, enkä kuule senkään vertaa, mutta ei se ole estänyt meikäläistä ajautumasta hirvittävään kamarunkkauksen syöveriin. Nyt alan olla jo kuivilla, mutta voi helvetti, miten monta erilaista romua sitä onkaan pitänyt ostaa ja testata. Toiset halpoja, toiset kalliita, mutta ei se soitto siitä parantunut. Välillä touhu taisi alkaa olemaan jo maanisen puolella.

Hauskaahan se oli omalla tavallaan, mutta kyllä nyt on taas ollut todella kiva palata soittamisen puolelle. Otettiin cover-listaan Johnny Winteriltä pari biisiä ja niiden hanskaan saaminen on ollut inspiroivampaa kuin yksikään spedu tai kitara pitkään pitkään aikaan...

Tiedän oireet :-D olen kärsinyt niistä itsekin. Mulla gas alkoilopullisesti helpottaa bänditouhujen myötä. Ehkä osittain kun näkee niin paljon toisia soittajia painiskelemassa ties minkälaisten kamojen kanssa ja joutunut huomaamaan ettei se rokettirolli sitten kamppeista lopultakaan ole kiinni.

Silti diggailen hienoja kitaroita ja vahvistimia, mutta enää ei ole sellaista pakkomiellettä omistaa itse ihan kaikkea :-). Pikemminkin tekee mieli hankkiutua turhasta kamasta eroon.
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
Metalkallo
23.09.2016 00:16:43
Nyt on GAS kuollut omalla kohdalla, ei vaan enää kiinnosta oikein edes katsoa toria kun on kaikki mitä tarttee. Jes. :)
Vähemmän on enemmän
klobasa
23.09.2016 06:24:30
Anti-gas on sen verran vahvana, että kaikki ylimääräiset romut (yhtä vahvistinta ja kitaraa lukuunottamatta) on lähtenyt kiertoon ja ärsyttää jo sekin kun kitaran ja vahvarin väliin pitää laittaa piuha. Mitä vähemmän romua, sen parempi. Lyhensin eilen 5m piuhaa pari metriä ja heti helpotti vähän.
VIPMetal
23.09.2016 16:15:04

Tuli hommattua kaverilta Korg Pitchblack Pro, TC G-major 2 (rikkinäisen ykkösen tilalle) ja Engl Z12 midilauta.

Oikeestaan semmonen anti-gas olo, mutta ku osu kohdalle kaverilta, niin tarpeeseen joutu ostaa. Niin joo, ku tarve oli tosiaan basistilla pedaalimallin viritin, niin joutu aluks ostaa itelle ton räkkivirittimen, et pysty myydä sille omansa. Sithän se laajeni siitä. Poikaki on jo 4v, joten pienille tappioille gasia vastaan on nyt varaa...
"Heroes don't ask why, Soldiers in a straight line" facebook.com/hdawband
hallu
27.09.2016 16:08:41
Mulla ei tee mieli uutta kitaraa eikä edes käytettyä :-( mulla ei tee mieli uutta vahvistinta eikä käytettyä :-( ...... ei tee mieli mitään! olenko kuollut? pitäisi varmaan alkaa tutustua efektien maailmaan josko löytäisin sieltä jotain mitä haluaisin. Efektejä.... hmmm.... en vielä ihan tajua niitä, vaikka olen jo hylännyt ensimmäisen efektin (päätin että kompressoria en tarvitse) ja olen ihastunut wahwahiin, mutta minulla on sellainen ja ehkä voisin jossakin vaiheessa alkaa himoistemaan jotain sellaista oikein hienoa. Nauhakaiku myös on alkanut löytää paikkansa jaloistani Boss RE-20 lienee parhautta sillä saralla, mutta se on vissiin vähän eilisen päivän "kukkulan kuningas" ja nyt näyttää, että Strymorin ElCapistan on vielä parempi ja monipuolisempi ja soundeiltaan "uskottavampi". Sellaista voisin himoita kun se olisi ihanan kalliskin :-).

Marshall JCM800 on kyllä makea laite ja ehkä kiistatta (tai todeenäköisesti hyvinkin kiivaasti kiistellen) kaikkien aikojen paras rocknroll vahvistin. Harmi etten tarvitse sellaista :-).

Pakko kai alkaa harjoittelemaan soittamista :-(
Jos se vaappuu ja vaakkuu, se on ankka
pappasfin
27.09.2016 16:23:48
hallu: Mulla ei tee mieli uutta kitaraa eikä edes käytettyä :-( mulla ei tee mieli uutta vahvistinta eikä käytettyä :-( ...... ei tee mieli mitään! olenko kuollut? pitäisi varmaan alkaa tutustua efektien maailmaan josko löytäisin sieltä jotain mitä haluaisin. Efektejä.... hmmm.... en vielä ihan tajua niitä, vaikka olen jo hylännyt ensimmäisen efektin (päätin että kompressoria en tarvitse) ja olen ihastunut wahwahiin, mutta minulla on sellainen ja ehkä voisin jossakin vaiheessa alkaa himoistemaan jotain sellaista oikein hienoa. Nauhakaiku myös on alkanut löytää paikkansa jaloistani Boss RE-20 lienee parhautta sillä saralla, mutta se on vissiin vähän eilisen päivän "kukkulan kuningas" ja nyt näyttää, että Strymorin ElCapistan on vielä parempi ja monipuolisempi ja soundeiltaan "uskottavampi". Sellaista voisin himoita kun se olisi ihanan kalliskin :-).

Marshall JCM800 on kyllä makea laite ja ehkä kiistatta (tai todeenäköisesti hyvinkin kiivaasti kiistellen) kaikkien aikojen paras rocknroll vahvistin. Harmi etten tarvitse sellaista :-).

Pakko kai alkaa harjoittelemaan soittamista :-(

Tuntemattoman sotilaan tyylillä sanon: "älä höpäjä, hengissähän sie hyvä mies viel oot vaikk ei miel uutta teekkään" ;D
PappaSFin
Bugsy Boy
29.09.2016 19:33:42
Musakama GAS vaihtui hetkeksi hifi-kahvilaitteisiin..nyt kun on kunnon espressokone ja myllyhommattuna niin tulipa taas kliksuteltua torilta melkein Schecterin basso himaan..Olis sopivasti tosta Rikun ja Presarin välimaastosta, ehkä.
Q: What do you call someone who hangs around with musicians? A: A Bass Player.
PIM
04.10.2016 11:25:15
Saas nähdä miten potkut YT-neuvotteluje päätteeksi 11 vuoden työrupeaman jälkeen vaikuttaa GASiin.
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
Guitarfreak
04.10.2016 11:40:58
PIM: Saas nähdä miten potkut YT-neuvotteluje päätteeksi 11 vuoden työrupeaman jälkeen vaikuttaa GASiin.

Enempi aikaa soitannolle....
Lelut kallistuu - äijät rapistuu
Corto
04.10.2016 21:13:10
PIM: Saas nähdä miten potkut YT-neuvotteluje päätteeksi 11 vuoden työrupeaman jälkeen vaikuttaa GASiin.

Ei kai se kaasutteluun vaikuta, sä et vaan saa välttämättä purettua sitä rompehimoasi niin helposti enää kun ei oo varaa uusiin kamoihin. Syntyy GAS-ummetusta. Tohtori suosittelee halpojen pedaalien metsästystä että saat vähän pahimpia höyryjä pihalle, niihin ansiosidonnainenkin riittää mainiosti.
More Gary, Less Paul
VIPMetal
29.09.2017 16:49:12

Hävettää myöntää, mutta viime aikoina gääs on ollut pahemmassa hoitotasapainossa kuin koskaan. =

5 vuotta sitten syntynyt poikakin on ehtinyt jo viiden vuoden ikään (luonnollisesti) ja nyt sillä on jo omat rummut. Treeniksellä hakkaa Gibson jakkaraan musiikin tahdissa käsillään... Enivei, kaikella kamahommalla on ollut nyt pitkään kiintopiste jälleen bänditouhujen myötä. En tiedä uskaltaako sanoa, mutta nyt alkais oleen kamat suuremmilta osin paketissa. Jokunen pedaali ehkä jossain vaiheessa voi käydä, mutta suuremmat paradigman muutokset ovat nyt ohi. (Toivottavasti).

Räkkimesat vaihtu toisiin räkkimesoihin ja sitten lopulta noihin nuppeihin. Näillä mennään. Torilla käyn vain ajan kuluksi. Vai puuttuiskohan multa jotain?
arppah8
29.09.2017 17:06:57

GAS on ollut täälläkin olematon jo tovin. Kitaroita on melkein enemmän kuin tarvis mutta mistään ei malta/ole tarve luopua. On laatuisaa putkinuppia/kaappia asiaankuuluvine pedaalikattauksineen, on linjasoittovehkeet bilebändihommiin IEM-systeemeineen ja akkarillekin on varalla oma pedaalilautansa (myös sähkishommiin hätävarana) jos semmoista joskus tarvii. Mitään ei tarvitse eikä mikään oikein kiinnostakaan.
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. Ostamatta ei testata!
melodian tekijä
30.09.2017 07:55:52
Menkää ihmiset soitinrakennuskurssille ja väsätkää mieleisenne sähkökitara. Kun olet omin pikku kätösin kitaran rakentanut, valinnut kaikki käytettävät materiaalit, muodon ja värit niin silloinhan sulla on aivan erityinen tunneside soittopeliisi. Se on sinun oma tuotos. Loppuu gas, vai loppuuko...
No way but the blues way
arppah8
30.09.2017 08:04:58

melodian tekijä: Menkää ihmiset soitinrakennuskurssille ja väsätkää mieleisenne sähkökitara. Kun olet omin pikku kätösin kitaran rakentanut, valinnut kaikki käytettävät materiaalit, muodon ja värit niin silloinhan sulla on aivan erityinen tunneside soittopeliisi. Se on sinun oma tuotos. Loppuu gas, vai loppuuko...

Oon tehnyt viisikin kappaletta. Ei se gasittelua lopettanut...
Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. Ostamatta ei testata!
Kylyma
30.09.2017 18:55:13

GAS killed me!

Mikä lie vialla kun ei mikään kitara sytytä ostohimoja ollenkaan? Tarve ois ostaa kitara ihan perusvireelle, kun en jaksa väännellä vireitä yhen kitaran kanssa moneen suuntaan. Ei vaan taho löytyä kitaraa jonka oikeasti haluaisin ostaa! Viime vuonna ostin muistaakseni neljä kitaraa ihan extempporeen, kun teki vaan mieli. Nyt ei etes väkisin. On tässä silti se hyvä puoli että kun on vain yks kitara niin oon soittanut paljon enemmän kuin esim. silloin kun seinällä roikku seittemän kitaraa. Siitä ne on pikkuhiljaa vähentyneet ja jälellä on tuo ikivanha sz520 Ibanez, ainoa joka on kelvannut pitopeliksi vaikka niitä kalliimpiakin on käynyt hypisteltävänä.
Morri
30.09.2017 19:30:06
Uutta kitaraa en ole ostanut puoleentoista vuoteen, reilu vuosi alkaa olemaan myös vahvistimen hankinnasta, muusinetissä ei jaksa enää käydä kuin silloin tällöin...ehkä mä olen tappanut GAS:n... :D
Believe those who are seeking the truth. Doubt those who find it. André Gide
Corto
18.11.2017 17:52:35
Myin viime kesänä "löysät" pois ja jätin itselleni yhden akkarin, yhden straton ja sille vahvistimen sekä pari luottopedaalia. Sitten soittohommat jäivätkin sopivasti jäihin, ei ole tullut moneen kuukauteen koskettuakaan kitaraan. Nyt vähän orastaa taas SG-kuume jota olen yrittänyt hillitä. Mutta pitää varmaan antaa kohta periksi, kai sitä nyt harrastajalla yksi humpparikitarakin pitää olla. Milläs sitä muuten Black Sabbathit ja AaCeeDeeSeet soittaa...

Pitkästä aikaa merkitsin talteen (ihan myyjien kiusaksi) muuutaman torin myyntikohteen omalle muistilistalleni. Saas nähdä saanko aikaiseksi ottaa edes kontaktia. Sikäli aika heikkoa kaasutusta vielä kyllä.
More Gary, Less Paul
WanhaWetäjä
18.11.2017 21:32:46

GAS killed GAS ts GAS Guitraworksin tekemä thinline tele riittää mulle 1. kitaraksi lopun ikää, varalla omien kuvien Yamaha + pari akkaria.
Pari halpista myin pois ja eipä ole ollut niitä ikävä kun tuolla soittelee.
https://muusikoiden.net/dyn/users/153639.jpg
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)