Aihe: Eleven Rack (11R) presetit, kysymykset jne.
1 2 3 4 515 16 17 18 1933 34 35 36 37
Ukkovaari
28.08.2012 16:22:31
Tami: Tuleekos teillen mieleen apua tai kikkaa tilanteeseen jossa:
Ohjaan 11r:n toimia Rocktronin All Access polkimella jossa on 2 kpl Boss FV500H polkimia expressionpolkimina.
Käyttäessä Bossia esmes volumen säätöön, on toiminta kieroutunutta. Eli painettaessa kantapää alas (volume pois) on volume täysin poissa hiukan ennen kuin poljin on ala-asennossaan ja sitten painaessa kantapäätä vielä alaspäin nouseevolume noin 25% asentoon... Eli kun haluan vekottimen hiljaiseksi pitää poljinta asetella hetken aikaa, eikä se onnistu suoraan painamalla kantapää lattiaan..... :-(. Muut toimet eli PC:t ja CC:t toimivat hyvin, kyse on enempi noiden Bossien kalibroinnissa / vast....

Mä olen koittanut kaivella Rocktronista polkimien kalibrointia tms, mutta en ole asiassa vielä onnistunut. Onko vastaavanlaisia ongelmia esmes behringein midipolkmella??

Mulla on tuo Behringer FCB1010 midi lankku ja siinä se 11prom, ei ole tuollaista ongelmaa.

Äkkiseltään kun Googlasin niin jollain muillakin oli tuota samaa ongelmaa kuin sulla ja juuri tuon Bossin kanssa, mitään järkevää vastausta niistä ei löytynyt.

En tiedä oletko kokeillu Eleven Rackin omista säädöistä katsoa onko siellä mitään mistä voisit yrittää säätää.

Eleven rackista mm. löytyy säätöä per soundipaikka kun ottaa sen efektiketjun esille ja vierittää siellä alkuun kohdalle VOL eli volume pedal, jonka jälkeen painaa control painikkeesta (SW1) ja saa esiin Voluma Pedal Position sekä Min Vol säätimet, tuosta sitten painat jalalla volumepadaalin pohjaan, väänät namiskasta sitten arvoksi 10 sen jälkeen painat kantapään pohjaan ja arvoksi 0 ja samat jutut teet siinä mon vol säädön kohdalla. Lisäksi tuossa voi valita onko LOG vaiko Linear tyyppinen polkusin, kokeile sitäkin jos auttais.

Toinen paikka josta voit yrittää Eleven Rackista katsoa on Edit Painikkeesta pidät alhaalla kunnes tulee esille USER options ja vieritä sieltä External Pedals kohdilla ja paina Select (SW1) niin pääset User Options Ext. Pedals säätöihin..tuolta löytyy mm. Kohdat Expression Pedal sekä alla Dual Footswitches ja CALIB (SW2)

Kun valinta on Expression Pedal kohdilla niin paina CALIB (SW2) niin avautuu tekstiä Set pedal to Heel position and press next jne. tuosta voi säätää exp pedaalin aluetta jne.

Alempana ennen kuin menee tuoho CALIB säätöön on PEDAL TYPE, josta voi asettaa pedaalin tyypiksi mm. Normal, Reverse, M-audio, EV/FV series, EP-11.

Kato jos tuosta jotain apua löytyy, en kyllä osaa yhtään sanoa auttaako noi mutta tuollaista tuolta löytyy, en ole ite joutunu noita säätämään kun kaikki toimii suoraan ja tuon Behkun 2:n pedaalin jutut olen itse Behringerissä säätänyt sen omilla kun otin käyttöön.

Toivottavasti homma selkiää parhain päin.
Grugi
28.08.2012 16:24:12 (muokattu 28.08.2012 16:24:34)
Tami: Tuleekos teillen mieleen apua tai kikkaa tilanteeseen jossa:
Onko vastaavanlaisia ongelmia esmes behringein midipolkmella??

Ei ole ollut ongelmia oma FBC1010 kanssa ja tosiaan kalibrointia epäilen itekkin joten sieltä varmaankin ratkaisu löytyy kunhan onnistut sen löytämään jostakin :)
The only true wisdom is in knowing you know nothing.
Ukkovaari
28.08.2012 16:43:01
Googlasin lisää ja ilmeisesti tuossa All Accesissa ei voi calibointia tehdä.

Tuosta mun ylemmästä jos on apua niin hyvä ja jos ei ole apuja niin sitten ainakin sen sun bossin expression pedaalin voisi törkätä suoraan tuonne 11R:n perään sille kuuluuvaan paikkaan ja luulis että ainakin sitä kautta se pelittää.
Marzi
30.08.2012 19:17:44 (muokattu 30.08.2012 19:20:40)

Valitse se EV/FV ja kalibroi. Itellä ainakin EV-5 toimii Ground Controlin läpi kuten pitää. Ja tsekkaa pedaalin potikat myös (jos on, ei voi muistaa).

Kalibrointi pitää tehdä nimenomaan Elevenistä käsin.

Paitsi, et tää taitaa koskea sitä kun kytkee pedaalin suoraan Eleveniin. Eihän niissä Bossseissa oo joku säätöhomma?
Tarpeeksi on aivan liian vähän.
Grugi
30.08.2012 19:19:38
Noniin tuli viimein hankittua elektroakkari niin pääsee sen kanssa ruuvaamaan soundeja kohdilleen.
Ukkovaari
30.08.2012 22:46:48
Grugi: Noniin tuli viimein hankittua elektroakkari niin pääsee sen kanssa ruuvaamaan soundeja kohdilleen.

Voin kertoa että toimii hemmetin hienosti niin kytkettynä suoraan 1/4 inputtiin kuin myös Mic inputtiin tai vaikkapa mikserin kautta jonne saa tuupattua ulkoisilla mikeillä jos ei halua kitaran omaa elektroniikkaa käyttää.

Ite kovasti tykästyny mm. tuuppaamalla kitara johdolla mikseriin ja vielä kahdella ulkoisella mikillä mikseriin ja sieltä äänet eleven rackin line in L / R, näin saapi kätevästi sekoitettua kitaran oman elektroniikan sekä ulkoisten mikkien soundin kesken.

Mutta joo kaikki toimii hemmetin kivasti ja variaatioita on ihan riittämiin.
Tami
02.09.2012 12:13:41

Grugi: Ei ole ollut ongelmia oma FBC1010 kanssa ja tosiaan kalibrointia epäilen itekkin joten sieltä varmaankin ratkaisu löytyy kunhan onnistut sen löytämään jostakin :)

No niin "Experimental Cooking" tyyppisesti puuhailin hetken noiden polkimien kanssa.
AllAccessissa ei tuota kalibrointia ole.
11R:n kalibrointi koskee polkimia silloin kun exp-pedaali on kytketty suoraan sinne 11R:n takapuoleen ;D.
Tuommoinen bulkki-poljin (http://www.thomann.de/fi/lead_foot_lfx1.htm) toimii täydellisesti AllAccessin pedaaleina 1 ja 2
Bossit sain toimimaan ilman kalibrointia sillai, että liitin ne midipedaaliin normaalilla TRS-piuhalla input / output-liittimiin. Eli tuossa EXP-liitintä käytettäessä jostain syystä noiden Bossien "arvo soutaa" kokoajan hiukan. Liekö sitten vika/ ominaisuus tuon ylimääräisen potikan myötä, tiädä häntä. No kuitennii nyt toimii siedettävästi.

Noiden CC-komentojen kanssa puljatessa toivoisin, että jokaisessa laitteessa olisi se "Learn"-toiminto gmajorin tapaan...... ja joka laitteessa nuo kalibroinnit....
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
vottonen
03.09.2012 00:20:06
Asiasta seittämänteen, onko populalla tietoo miks tuon hinta on yhtäkkiä pompsahtanu sata euroo ylöspäin kaikkialla? Just ku tuli 'ilmasta' fyffee, ni si maksaa vekotin lähemmäks 850-900 egee..no ostan jokatapaukses kohtsillään :)
Punk ei ole elämäntapa, se on asennekysymys.
Ukkovaari
03.09.2012 13:37:36 (muokattu 03.09.2012 13:45:02)
vottonen: Asiasta seittämänteen, onko populalla tietoo miks tuon hinta on yhtäkkiä pompsahtanu sata euroo ylöspäin kaikkialla? Just ku tuli 'ilmasta' fyffee, ni si maksaa vekotin lähemmäks 850-900 egee..no ostan jokatapaukses kohtsillään :)

Euron valuutan heikkous? kera pienien kustannusnousujen? ehkä siinä syy tai sitten ei.

Mutta joo hinnasta sen verran lisää että:

Soitin Laineelta irtoaa tuo hintaan 819 (Eleven Rack + expansion pack + Protools 10).
http://www.soitinlaine.fi/sumuCMS/s … sanat=Eleven+rack&kategoria_id=

Thomannilla oli selvästi kalliimpi sekä muissa Suomen liikkeissä kalliimpi ja kattoin Avidin sivuilta niin oli n. 1298 dollari eli selvästi päälle tontun euroissa.. mielenkiintoista.. mutta jos ostat niin melkeinpä Soitinlaineelta kandee tuo hankkia tämän hetken hinnoilla ellet jostain muualta sitten löydä halvemmalla.
Krameristi
12.09.2012 17:45:10
Mites 11 räkkiläiset oletteko käyttäneet seuraavaa setuppia? kuuloke lähtö -> pc -> pc kaiuttimet.

Itsellä kuulostaa hyvältä, mutta nuo aktiivipöntöt kuumottavat jonkin verran että saudaisko paremmalta, xlr -> aktiivikajarit vs. edellä mainittu setuppi?
Grugi
12.09.2012 18:55:24
Krameristi: Mites 11 räkkiläiset oletteko käyttäneet seuraavaa setuppia? kuuloke lähtö -> pc -> pc kaiuttimet.

Itsellä kuulostaa hyvältä, mutta nuo aktiivipöntöt kuumottavat jonkin verran että saudaisko paremmalta, xlr -> aktiivikajarit vs. edellä mainittu setuppi?

Taitaa vaan olla niin että PC pöntöt ei ole laadullisesti niin hyvät kuin kunnon aktiivimonitorit. Toki jokainen tekee kuten parhaaksi katsoo mutta itse en vaihtaisi omia monitoreja mihinkään PC kajareihin ikinä.
Krameristi
12.09.2012 19:50:58
Grugi: Taitaa vaan olla niin että PC pöntöt ei ole laadullisesti niin hyvät kuin kunnon aktiivimonitorit. Toki jokainen tekee kuten parhaaksi katsoo mutta itse en vaihtaisi omia monitoreja mihinkään PC kajareihin ikinä.

Tätä laatuasiaa mäkin pähkäilen, varmasti aktiiveissa laatu parempi. Erillissarja stereoihin oon myös soittanut headphone out -> rca -> vahvari -> kaiuttimet: toimii. Se vaan kiinnostaa oisko XLR ulostulon kautta aktiivikajareilla jotenkin autenttisempi saundi?
vottonen
12.09.2012 21:11:50
Tuli sit tilattua tähänkin talouteen Eleven Rack, tuas yks 'lelu' opeteltavaks :D. Ostin vielä FCB1010 -midilankun kylkeen, siihen pittäis viä ostella luultavimmin EurekaPROM. Jossain vaehees tarttis valjastaa nui keikkakäyttöön, mut se on sit ihan oma lukunsa..
Punk ei ole elämäntapa, se on asennekysymys.
Grugi
12.09.2012 21:45:00
vottonen: Tuli sit tilattua tähänkin talouteen Eleven Rack, tuas yks 'lelu' opeteltavaks :D. Ostin vielä FCB1010 -midilankun kylkeen, siihen pittäis viä ostella luultavimmin EurekaPROM. Jossain vaehees tarttis valjastaa nui keikkakäyttöön, mut se on sit ihan oma lukunsa..

Sillä lailla :) Tosiaan kannattaa toi EurekaPROM tilata hetimmiten on meinaan sen jälkeen niin helppoa.
Ukkovaari
14.09.2012 12:51:14
vottonen: Tuli sit tilattua tähänkin talouteen Eleven Rack, tuas yks 'lelu' opeteltavaks :D. Ostin vielä FCB1010 -midilankun kylkeen, siihen pittäis viä ostella luultavimmin EurekaPROM. Jossain vaehees tarttis valjastaa nui keikkakäyttöön, mut se on sit ihan oma lukunsa..

Kivahan se on tuon kanssa touhuta, helposti lähestyttävä laite jolla löytyy ihan mukavan nopeasti ne omat mieleiset soundit. Midi lankku tuolla promilla on ihan jeesh homma kanssa.
Ukkovaari
14.09.2012 12:53:58
Jokos Grugi on kehitelly hyviä soundeja 11R:n ja sen uuden elektroakkarin kanssa?
Grugi
14.09.2012 13:27:33
Ukkovaari: Jokos Grugi on kehitelly hyviä soundeja 11R:n ja sen uuden elektroakkarin kanssa?

Jotain pientä on tossa ehtinyt näpläämään, lähinnä olen koittanut etsiä sopivaa puhdasta johon pikkasen chorusta ja delaytä päälle.

DC Vintage Clean on mulla pohjalla nupit aika lailla klo:12 Gain on jossain 3-4 paikkeilla ja masteri siellä 8 paikkeilla. Tohon sitten Multi Chorusta päälle sopivasti ja Reverbiä niin kyllä sillä soittelee.
Ukkovaari
14.09.2012 14:48:46 (muokattu 14.09.2012 14:52:30)
Grugi: Jotain pientä on tossa ehtinyt näpläämään, lähinnä olen koittanut etsiä sopivaa puhdasta johon pikkasen chorusta ja delaytä päälle.

DC Vintage Clean on mulla pohjalla nupit aika lailla klo:12 Gain on jossain 3-4 paikkeilla ja masteri siellä 8 paikkeilla. Tohon sitten Multi Chorusta päälle sopivasti ja Reverbiä niin kyllä sillä soittelee.

Akustisista kitaroista kun puhutaan niin, mulla suurin osa preseteistä on ilman vahvistinta ja vain muutamassa on se kaappimallinnus mukana eli mä olen säätäny soundit pääasiassa käyttämällä Expansionin mukana tulleita EQ ja Kompuraa, joita höystän Reverbillä, yleensä myös säädän valmiiksi Choruksen, Delayn ja Flangerin.

Osassa en käytä kuin pelkästään Reverbiä (vaikka muut on säädetty valmiiksi).

Jostain syystä akustisista saa paljon luonnollisemman ilman vahvistinmallinnuksia (varmaankin koska ne on ns. sähkökitara-vahvistinmallinnuksia). Tais mulla ihan alussa olla muutama presetti jossa oli myös vahvistin mukanakin, hmm.... pitääpi katsoa ja testia lisää.

Tuo 11R toimii aivan loistavasti noiden akustisten kanssa ja soundi on nätti kuin mikä.

Riippuu myös akustisista itsestään millainen sen soundi on ja tarviiko ja kannattaako sitä höystää noilla vahvistinmallinnoksilla.

Täytynee johonkin pistää noista ääninäytteitä niin pääsee muutkin selville millaisista soundeista puhutaan, kuhan vaan muistaa/kerkiää.
Grugi
14.09.2012 16:42:44 (muokattu 14.09.2012 17:51:50)
Juu on niin alkutekijöissä tää akkarin kanssa että en rehelisesti edes ajatellut että vahvistin pois kokonaan, kiitos vinkistä mä alan testailemaan.

On muuten parempi kun on vahvistin ja kaappimallinnus pois joten kiitos vaan tästä.
kekkuliheikki
05.10.2012 11:14:56
Ostin uuden version (Pro Tools 10 + exp) joltain ranskalaiselta kuudellasadalla. Huomenna hakemaan. Axe FX:ia en ostanut kun siina oli liikaa nappeja ja hintaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)