TTV 09.03.2013 13:50:12 | |
---|
Mites tässä uudessä räkki-KPA:ssa (ei power versio) on jäähdytys hoidettu? Onko sisäpuhallista vai menee luonnollisen konvektion kautta? Onkohan räkkiversion myötä tullu parannusta kuulokelähtöön? "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
Muerte9 09.03.2013 16:12:09 | |
---|
TTV: Mites tässä uudessä räkki-KPA:ssa (ei power versio) on jäähdytys hoidettu? Onko sisäpuhallista vai menee luonnollisen konvektion kautta? Onkohan räkkiversion myötä tullu parannusta kuulokelähtöön? Ei kait siinä tuuletinta ole niin kuin ei nuppimallissakaan: "Since the unit is cooled passively, there is absolutely no fan noise to disturb you, even in the quietest of studio environments.(Kemper kotisivu)" Kuulokelähtö on kuulemma oikein hyvä jos kuulokevalinta on oikea. Impedanssi on 33 ohmia ja on siis ilmeisen nuuka valituille kuulokkeille, Sennheiser 598 kuulemma toimii hyvin. Lisäksi vaatii hieman hienosäätöä: " Typically I'm not a fan of close miced on axis guitar sounds. They sound a bit too brash for my tastes and many profiles I've tried (stock, user, and commercial) have that sound going on. The quickest cure is to long press the Cabinet soft button and then crank up the Character parameter. I'm not entirely sure what Kemper is exactly modeling here, but to me it really sound like pulling a mic back and even maybe turning it a bit off axis. The high end smooths out and the cabinet resonance comes through sounding more like a full audio portrait of an amp "in the room"...so to speak. Next long press the reverb button and choose either small room or matchbox. Crank up the mix to 100% wet, but turn the time down close to zero, predelay to zero, and the dampening up fairly high. You can now use the bandwidth to "tune" the room you're in and level to control proximity to the amp. Presto, amp in the room in your headphones! (Will Chen, Kemper forumilla)" |
nakedzen 17.03.2013 08:05:45 | |
---|
|
J.L 17.03.2013 09:37:38 | |
---|
Lähti muuten tähänkin osotteeseen tulemaan Kemper :P Huh. Tähän hetkeen tuo vaikuttas mun käyttöön täydelliseltä vehkeeltä. Vielä pitäs torilta saada tuo Carvinin V3 kaupaksi, anyone? :D |
jhlamm 17.03.2013 09:45:02 | |
---|
nakedzen: Tekaisin tuollaisen nopean metallidemon tuosta: http://www.youtube.com/watch?v=pqgnL35Arnc Nice one. Millä sä oot tota buustannut, green screamerilla varmaan? Haluaisitko jopa jakaa suoraan valmiina noita yhdistelmiä? Mä täällä kusen hunajaa :D "Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so." |
nakedzen 17.03.2013 12:48:59 (muokattu 17.03.2013 12:57:19) | |
---|
jhlamm: Nice one. Millä sä oot tota buustannut, green screamerilla varmaan? Haluaisitko jopa jakaa suoraan valmiina noita yhdistelmiä? Mä täällä kusen hunajaa :D Moi, noita ei oo buustattu, profiilit on siis profiloitu boostin kanssa, sitä meinasin. Noi Mesa ja VH4 profiilit on ihan kaikki napit kello 12, ainoastaan vaihdoin sen Tillsin Mesa 009 kaapin. Engliä on hiukan laitettu scoopatuksi eq:lla. Noilla hakusanoilla kun haet rig exchangesta niin pitäisi löytyä: http://kemper-amps.com/page/render/ … p/175/do/Rig_Exchange_Download.html Mesa: "TOTW 01" tekijänä Tecks. Kaappi Tills Recto 009 Diezel: "VH4 Channel 3 + TS". Tekijänä Dirk Gooding. Kaappi Tills Recto 009. Engl: "Engl E646 CH.3 MV OF" tekijänä Thomas Kruck ja kaappina oli Barcelli Studios'n "JVM410 CH4 GREEN CH4" profiilista otettu kaappi. Se haku bugittaa välillä ja väittää että ei löydä noita. Äsken katsoin että kaikki on kuitenkin siellä vielä jaossa. Tillin kaapit saa tuolta: http://www.kemper-amps.com/forum/in … x.php?page=Thread&threadID=3143 |
jhlamm 17.03.2013 22:13:32 | |
---|
Kiitos kaunis ja kumarrus! "Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so." |
Urho 18.03.2013 10:17:33 | |
---|
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits. - Albert Einstein |
nakedzen 18.03.2013 11:56:59 | |
---|
jhlamm: Kiitos kaunis ja kumarrus! Nou porblem. Kannattaa tsekata noitten kavereiden muutkin profiilit, esim. Goodingin tekemä 6505+ on tosi hyvä. Urho: Pistin tollasen köyhän miehen Vintage packin Kemper forumille. Sisältää vanhoja Meazzi, Guyatone, Dynacord ym. vahvareita. http://www.kemper-amps.com/forum/in … x.php?page=Thread&threadID=8423 Pitääpä tarkistaa! Peukkua. |
jhlamm 26.03.2013 20:36:31 (muokattu 26.03.2013 21:58:42) | |
---|
Nyt yrittänyt pitkään (lukemalla samaan aikaan englanninkielisiä foorumeita) saada kemperin toimimaan tuon fbc1010 lankun kanssa. Lankku on varustettu uno chipillä. Eikä mitään tulosta. En saa siis mitään selvää miten tuota voisi edes säätä... Latasin FBC1010 midi editorin netistä ja nyt sitten ei mitään käryä, että miten saan ohjelmoitua tuonne noita komentoja. Midin koneeseen kuljettaa terrasoniq phase usbin kautta. Tällä hetkellä terrasoniqin phase out ja lankkuun midi in. Tarkoitus olisi saada 6-10 polkimet stomp boxeiksi ja 1-5 valitsemaan haluttu (patch?) vahvistinmallinnos. Kuinka tämä oikein tapahtuu. Kiitokset etukäteen. EDIT vielä eli latasin kemperin foorumilta jonkun valmiin peruspaketin sysex? tiedostona, joten riittäisi varmaan alkuun jos edes sen sais toimimaan... Tai vaihtoehtoisesti jos joku haluaa selventää miten noita tuo homma tehdään käsin. Manuaali kun ei oikein selventänyt mitään... EDIT: Ilmeisesti editoimiseen koneella vaaditaan kaksi midipiuhaa -.-'' Eli käsiohjeet olisivat kivat. Tai tarkemmin miten noita cc komentoja tuonne saa määritettyä. Nyt olen määrännyt (assign) kemperissä itsessään haluamani mallinnokset prgm nroille 10,11,12,13,14. Eli ovatko nuo ne CC luvut jotka tulisi yrittää ohjelmoida fbc:hen? "Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so." |
Jucciz 28.03.2013 00:28:50 | |
---|
MoreK: Jeff Loomis with Kemper: http://www.youtube.com/watch?v=ScMsdLKhiyI Taitavaa soittoa, ei siinä mitään. Moniko muuten olisi erottanut, onko tuo pätkä vedetty Kemperillä vai esim. jollain 90-luvun POD:illa? Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
MoreK 28.03.2013 06:37:08 (muokattu 28.03.2013 06:42:29) | |
---|
Jucciz: Taitavaa soittoa, ei siinä mitään. Moniko muuten olisi erottanut, onko tuo pätkä vedetty Kemperillä vai esim. jollain 90-luvun POD:illa? Hehe. Väännäs vielä suomeksi, ettei tulkita väärin. Tämä ei siis mielestäsi soundaa aidolta vaan mallintavalta? Vai että jo 90-luvulla POD:illa saatiin aidon kuuloista high gain soundia? Ja vielä, sulla ei taida olla itsellä Kemperiä, oletko sellaista kokeillut? Halusit tulla tänne vaan latistamaan tunnelmaa, eikö vaan? Minua kiinnostaa tässä lähinnä kun kohtuu tunnetut kitaristit ottavat mallintavia työkaluikseen. Axella on mannekiineina kovia nimiä Pettruccia myöten, tosin herrat taitavat käyttää Axea lähinnä efektiprosessorina. Kemperillä ei ihan noin vakuuttavaa rosteria ole vielä. |
mattim 28.03.2013 06:39:20 | |
---|
Jucciz: Taitavaa soittoa, ei siinä mitään. Moniko muuten olisi erottanut, onko tuo pätkä vedetty Kemperillä vai esim. jollain 90-luvun POD:illa? Juu, aivan toimiva POD mallinnus on kyseessä. Tää oli vitsi kaiketi ? |
KunnonKeikkaBasisti 28.03.2013 09:26:20 | |
---|
Mallintavat on automaattisesti paskaa, kyllä se pitää olla täysputkarista mikitettynä mikserii tai on nössö :/ kolmen sormen super speed soittoa |
KunnonKeikkaBasisti 28.03.2013 09:27:36 (muokattu 28.03.2013 09:28:04) | |
---|
hupsis kolmen sormen super speed soittoa |
sähkö rumpali 28.03.2013 10:44:19 | |
---|
line 6 mallittavat on iha pars että putkari huijarit voi painuu roskii! |
Sammo 28.03.2013 12:28:00 | |
---|
Ohessa Guitarist-lehden video Two Rockin profiloinnista: http://www.youtube.com/watch?v=Pk7G … mp;feature=player_detailpage#t=246s Mun korvaan tuo profiili(kin) kuulostaa aivan hemmetin hyvältä -- onko tuota tai vastaava profiilia jaossa/myynnissä? Ite en ole vielä löytänyt muuta näytettä Dumble-tyyppisestä soundista jonka takia itkisin onnesta. Mutta tuo edellinen on mun korvaan parhautta! "Just swimming in the sea of rubato" |
Jucciz 28.03.2013 12:34:02 | |
---|
MoreK: Hehe. Väännäs vielä suomeksi, ettei tulkita väärin. Tämä ei siis mielestäsi soundaa aidolta vaan mallintavalta? Vai että jo 90-luvulla POD:illa saatiin aidon kuuloista high gain soundia? Ja vielä, sulla ei taida olla itsellä Kemperiä, oletko sellaista kokeillut? Halusit tulla tänne vaan latistamaan tunnelmaa, eikö vaan? Minua kiinnostaa tässä lähinnä kun kohtuu tunnetut kitaristit ottavat mallintavia työkaluikseen. Axella on mannekiineina kovia nimiä Pettruccia myöten, tosin herrat taitavat käyttää Axea lähinnä efektiprosessorina. Kemperillä ei ihan noin vakuuttavaa rosteria ole vielä. Tarkoitin vaan sitä, että tuon pätkän soundi sinänsä mun mielestä ei ollut millään tapaa erikoinen - ihan samanlaisia olen kuullut niin putkikoneista, nykymallintavista kuin huomattavasti vanhemmistakin mallintavista. Ei ollut tarkoitus latistaa: oon kyllä kuullut Kemperin tuottamia todella hienoja soundeja ja se on laitteena mun mielestä jopa vallankumouksellinen, mutta tuon kyseisen pätkän soundi oli ainakin mun korvaan yhtä sanaa käyttäen "ei-mitenkään-erityisen-mullistava-tai-mielenkiintoinen". Siksi väitän, että tuon soundin tilalla olisi ihan hyvin voinut olla vaikkapa joku 90-luvun PODin higain-mallinnus ja se olisi mennyt ainakin suurimmalle osalle porukkaa täydestä. Näkisin, että nimenomaan higain-soolosoundien mallinnus ei ole tehtävänä sieltä haastavimmasta päästä, mistä syystä niitä on osattu tuottaa mallintavilla jo vuosikaudet: suhteellien tasapaksua, elotonta ja kompressoitua pötköähän siinä tavoitellaan, eikä siinä mitään - sillekin on paikkansa. Kemperiä ei mulla ole, enkä ole testannutkaan - testaan kyllä ehdottomasti kun tilaisuus tulee. Enkä yhtään ihmettele, että nykyään moni ammattilainen roudaa mallintavia ihan keikkakoneina etenkin maailmankiertueilla: lentorahdin hinnat ovat melkoiset, jos pitää viedä muutama putkistäkki sen sijaan, että otetaan vain yksi aivan riittävän hyväsoundinen räkkivempele ja kenties varalaite mukaan. Jos kevyen musiikin nuotinkirjoitus ja komppilaput kiinnostavat, tutustu ihmeessä sivustooni: Lappu soimaan! |
nakedzen 28.03.2013 14:04:22 | |
---|
Sammo: onko tuota tai vastaava profiilia jaossa/myynnissä? Ite en ole vielä löytänyt muuta näytettä Dumble-tyyppisestä soundista jonka takia itkisin onnesta. Mutta tuo edellinen on mun korvaan parhautta! Two Rockin Classic Rev:stä löytyy ainaskin profiileja rig-exchangesta. Tuollaista tuli väännettyä, tiedä sitten onko tuokin podisoundia kultakorville :D https://soundcloud.com/nakedzen/kemper-melodic-death-test |
mattim 28.03.2013 14:22:06 | |
---|
nakedzen: Two Rockin Classic Rev:stä löytyy ainaskin profiileja rig-exchangesta. Tuollaista tuli väännettyä, tiedä sitten onko tuokin podisoundia kultakorville :D https://soundcloud.com/nakedzen/kemper-melodic-death-test Tykkäsin soundista, vaikka nimi viittasi musagenreen, jota en siedä. Perus POD:llako väänsit vai oliko peräti 2.0 käytössä ? |